Kondratowicza już bez chodnika. Wszędzie samochody | | targowek.info

Kondratowicza już bez chodnika. Wszędzie samochody

Przez lata, systematycznie, kawałek po kawałeczku, kierowcy zabrali pieszym ulicę Kondratowicza. To już nie jest miły deptak, tylko jeden wielki parking, na którym piesi są gośćmi i muszą przemykać między autami.  

 

Trudno powiedzieć kiedy to się dokładnie stało. Przed laty Kondratowicza zaprojektowana została jako główna ulica handlowa Bródna. I taką pełni funkcję do dziś. To tu są bary, sporo sklepów, punktów usługowych, poczta, bank. Choć wokół rosną galerie handlowe, to przedsiębiorcy z Kondratowicza jakoś się bronią, a niektórzy – jak restauracje z kebabami – wręcz rozkwitają.

Żeby korzystać z tych dobrodziejstw projektanci wytyczyli na Kondratowicza szerokie i wygodne chodniki. Ale już nie ma na nich miejsca dla pieszych. Nie wiedzieć czemu normalnie jeżdżą po nich samochody. Jest ich tak dużo, że pieszym zostaje przemykanie pomiędzy nimi. Auta cały czas  parkują, manewrują, podjeżdżają, odjeżdżają…

Kondratowicza z sobotnie południe. Z drogi piesi, bo kierowcy muszą podjechać pod drzwi sklepu  / fot. targowek.info
Z drogi piesi, bo kierowcy muszą podjechać pod drzwi sklepu / fot. targowek.info
frfr
Samochody wjeżdżają Rohatyńską i dopiero chodnikiem jadą na miejsca parkingowe / fot. targowek.info

 

Dlaczego nic z tym nie robi policja ani straż miejska? Pewnie dlatego, że to droga wewnętrzna. A władze dzielnicy? Przecież Kondratowicza,  może być fajnym miejscem na spacery czy spotkania ze znajomymi. Wizytówką Bródna. Wyobraźmy sobie przez chwilę zamiast samochodów kawiarniane stoliki, choćby tak, jak na Nowym Świecie, choć zapewne z tańszą kawą.

Nie chodzi o to, żeby samochody z Kondratowicza wyrzucić całkiem, ale żeby ich parkowanie ucywilizować. Nie wiadomo dlaczego teraz  zajmowane przez nie miejsca od ulicy odgradza pas trawy (na odcinku bliżej Łabiszyńskiej), a na drugim fragmencie słupki (od Rohatyńskiej w kierunku Chodeckiej). Dlatego samochody najpierw muszą wjechać niemal pod sam pawilon i jadą chodnikiem, aż znajdą miejsce do postoju.

Niektórym nie starcza chodnika, więc parkują na trawniku / fot. targowek.info
Niektórym nie starcza chodnika, więc parkują na trawniku / fot. targowek.info

 

Innym kierowcom przeszkadzają słupki / fot. targowek.info
Innym kierowcom przeszkadzają słupki / fot. targowek.info

Dlaczego nie zrobić wzdłuż ulicy miejsc parkingowych, na które będzie się wjeżdżać wprost z prawego pasa Kondratowicza? Takie rozwiązanie działa nawet na Marszałkowskiej (od pl. Zbawiciela do Rotundy), więc na Bródnie też kierowcy mogą jeździć wolniej. A przy okazji zmieściłaby się ścieżka rowerowa i byłoby miejsce na stojaki. W końcu do osiedlowego sklepu nie trzeba jeździć samochodem.

Kondratowicza4
Dla pieszych zostaje mało miejsca, nawet jeśli chodnikiem nie jedzie akurat żaden samochód
Kondratowicza
Gdyby zlikwidować biało-czerwone słupki, samochody mogłyby wjeżdżać na parking bezpośrednio z ulicy, a chodnik zostałby dla pieszych / fot. targowek.info

43 komentarzy na temat “Kondratowicza już bez chodnika. Wszędzie samochody

  • 5 marca 2013 o godz. 08:25

    też na początku się dziwiłem, dlaczego tam wjeżdżają samochody, ale z czasem stało się normą. Faktycznie można by było jakoś inaczej to rozplanować, bo miejsca jest dużo. W tej chwili bezpiecznie tam nie jest, idąc z dzieckiem, trzeba zawsze być uważnym, szybko reagować, bo skąd wiem, że akurat nie jedzie jakiś desperat na kacu po kebaba.

  • 5 marca 2013 o godz. 09:08

    Nowe osiedla (10 miejsc parkingowych), nowie hipermarkety.. Ludzie na logike, to gdzie parkować samochód? Niedługo samochody będą wszedzie. Taka polityka na Targówku.

  • 5 marca 2013 o godz. 09:10

    „Dlaczego nie zrobić wzdłuż ulicy miejsc parkingowych, na które będzie się wjeżdżać wprost z prawego pasa Kondratowicza? ” ?

    Pytanie retoryczne. A no dlatego, że nie ma na to pieniędzy. Lepiej przeznaczyć setki tysięcy na ECO PLACE ZABAW, SKWERY i remonty w Pałacu Dzielnicowym (Urząd).

  • 5 marca 2013 o godz. 09:51

    Drogi autorze! Odpowiedź na to pytanie znajduje się w najnowszym, lutowym numerze gazetki „Nasze Bródno”. Otóż Spółdzielnia od 2007 roku (to nie pomyłka – 6 lat) wnioskuje do ZDM o budowę miejsc parkingowych przed pawilonami Kondratowicza 23 i 25. Miałoby to wyglądać właśnie tak jak opisujesz w artykule. Niestety ZDM piętrzy problemy. Spółdzielnia Bródno podjęła nawet dodatkową uchwałę, zezwalającą na podjęcie takiej inwestycji z pieniędzy własnych (wszak to teren publiczny, więc budować będą na cudzym). Spółdzielnia ma także gotowy projekt i wszelkie uzgodnienia. Wykłada 100% kasy na inwestycję.

    Potrzebna jest tylko zgoda ZDM. A ten uparcie odmawia, wynajdując coraz to nowe problemy.

    Proponuję dalej drążyć temat, bo miejsca parkingowe na Kondratowicza bardzo by się przydały!

  • 5 marca 2013 o godz. 10:30

    Nic się nie poprawi, dopóki nie zmieni się ustawa pozwalająca na odholowanie źle zaparkowanego samochodu.

  • 5 marca 2013 o godz. 11:00

    do Anhydryt: Najpierw to musi być miejsce, aby można było bezpiecznie zaparkowac. Nie mówie o zostawieniu samochodu na tydzień, ale na kilka godziń. Po prostu nie ma gdzie. Nie jest t ocentrum, tylko zapyziały Targówk. A ty mówisz od odholowaniu? Może wprowadzić zakaz parkowania na dłużej niż 10 min, co?

    Skąd wy bierzecie te pomysły. Ze Słoikowa?

  • 5 marca 2013 o godz. 11:21

    A czy To prawda, że Spółdzielnia podniosła czynsze dla sklepikarzy i punktów usługowych w rzeczonej lokalizacji. Czy to prawda, że sklep spożywczy koło Pizzeri otrzymał już wypowiedzenie? Czy to prawda, że wkrótce ma stanąć kolejny blok budowany przez Spółdzielnie na kształt – Różopolu? Czy to prawda, że ciąg punktów usługowych na Kondratowicza ma wkrótce stać się kolejnym blokowiskiem a ludzie pracujący w tych punktach stracą pracę, gdyż ich właściciele stoją w obliczu bankructwa? Fakt, że wtedy te miejsca parkingowe się by przydały, tylko jakoś zmienia się motywacja do ich szybkiego zbudowania przez Spółdzielnię i już tak cudowanie nie wygląda.

  • 5 marca 2013 o godz. 11:50

    do Ziutka: to prawda. Tak samo mają zlikwidować jeden z głównych sklepów na Targówku (Kanwę) i ma powstać tam kolejne nowe osiedle. …. Paranoja. De_ile myslę, że przez budowania nowych osiedli Targówek będzie ładny, atrakcyjny, bezpieczny i zachęcał do spędzania czasu. OTÓŻ NIE!!! PRZECIWNIE!!!

  • 5 marca 2013 o godz. 11:57

    popieram! powinno sie cos z ty zrobic

  • 5 marca 2013 o godz. 12:05

    To prawda, wczoraj jakiś kark w wielkiej furze prawie mnie rozjechał, wciskając się na dodatek w wąskie gardło między ścianą pawilonów a schody wiodące na antresolę, gnał jak szalony po bułę z padliną, nie patrząc, że mogą tam iść np. dzieci.

  • 5 marca 2013 o godz. 12:10

    Szanowny autorze,

    może wskaż miejsce w którym najemcy pawilonów i ich klienci mają parkować, a nie piętnujesz ludzi za to że spółdzielnia/ZDM nie zapewniła im w cenie lokali miejsc parkingowych.
    Z tym przemykaniem między autami to też trochę przesada, chodnik ma około 5m szerokości (mnie liczę asfaltu na którym parkują samochody, a który ma około 3m), szerokość auta zwykle nie przekracza 2m, więc pozostaje 3 metry dla pieszych, czy to mało?

    Może osłupkujmy całą okolicę, wszędzie zróbmy tereny zielone i chodniki, bo przecież ważniejsze jest to żeby piesi mieli dużo miejsca, a pal licho najemców, w najgorszym wypadku jeśli wszyscy „padną” to powstanie tam nowe osiedle i na deptaku będzie można podziwiać pranie wiszące na balkonach…

    Nadmienię jeszcze że ZDM nie chce dać zgody na miejsca parkinogwe bo teren na którym miałyby być jest bardzo wartościowy, przecież lepiej wynająć kawałek trawnika pod budkę z kebabem niż zapewnić pozostałym najemcom parking, ot nasza mentalność…

    Może zajmijcie się lokatorami którzy bezprawnie wyrzucają śmieci do kontenera opłacanego przez najemców pawilonów handlowych, albo śmietnikiem który po weekendzie funduje nam jakże chwalony przez Was Amrit.

    Moim skromnym zdaniem na spacer lepszy jest park…

  • 5 marca 2013 o godz. 12:46

    hahaha, trzeba było wybrać inne zdjęcia, na tych widać że piesi mają naprawdę szerooooki chodnik :)
    poza tym troszkę więcej rzetelności redaktorze, chodnik przy pawilonach na Kondratowicza to ciąg pieszo-jezdny, więc mogą się nim poruszać zarówno piesi jak i auta :)

  • 5 marca 2013 o godz. 12:46

    Osobo powyżej nikt się nie spaceruje w tej lokalizacji z dziećmi dla przyjemności, czasem trzeba coś załatwić w pasażu. I wtedy problem, bo rozjeżdża Cie jegomość w wielkiej furze, który musi wjechać do Amrita po kebaba, bo go nogi bolą i wejść nie może.

  • 5 marca 2013 o godz. 12:55

    IZA, zgadzam się z Tobą w 100%, w pierwszej kolejności niech zamkną Amrit, a potem wszystkie pozostałe lokale usługowe, nie będzie problemu z ludźmi jeżdzaćymi samochodami po chodniku, a tym samym będziesz załatwiać swoje sprawy gdzieś indziej…

  • 5 marca 2013 o godz. 14:26

    Ostatnio zaczyna być rozjeżdżany także trawnik przed kebabami. W sobotę widziałem jak karetka pogotowia zaparkowała sobie na trawniku i nie przejmując się poszła na bułę z psem… A jako ze trawa już wyjeżdżona więc napewno szybko znajdą naśladowców i za miesiąc będzie tam jedno wielkie klepisko-błotnisko.

  • 5 marca 2013 o godz. 14:40

    Ciąg pieszo-jezdny, redaktorek tendencyjny, a ulica wygląda syfiasto i nigdy lepiej wyglądać nie będzie. Zlikwidujmy chodniki, zróbmy z Bródna wieś i wszędzie dojeżdżajmy furmankami… A to że ktoś chce żeby było estetycznie, wygodniej i bezpieczniej – prakingi z wjazdem z ulicy to od razu zróbmy z niego oszołoma. Na całym Bródnie nie ma jednego miejsca gdzie można by się napić piwa i obejrzeć mecz, (nie mówię tu o spelunach, bo tych trochę jest). Żyjmy w szambie i nie zadawajmy sobie trudu żeby wypłynąć ponad! Brawo hejtersi!!

  • 5 marca 2013 o godz. 14:41

    do BWG: A może niech zamkną przejście?
    Wszystko jest dla ludzi. Wara od szamy.

  • 5 marca 2013 o godz. 14:53

    MJ: na piwo masz miejsce chociażby we wspomnianych pawilonach, bardzo fajny nowy lokal z billardem, zresztą jeśłi nie ma takiego miejsca to nic tylko otwierać i robić na tym furęęęęę pieniędzy :)

    DRECHOL, „wszystko jest dla ludzi” właśnie to starałem się zasugerować IZIE … ale jak to z drecholami bywa czytanie ze zrozumieniem nie idzie w parze z 3 paskami na dresie, że o rozumieniu sarkazmów nie wspomnę …
    Rozumiem że zwrot „przejście” w slangu 3 paskowców to określenie „chodnika”?

  • 5 marca 2013 o godz. 14:57

    Ludzie!!!!!
    Pan redaktorek udowodnił, że jak się chce to się da i najprawdopodobniej zamiast jakiejś martyrologicznej nazwy skweru będzie skwer Ciechowskiego. Fajnie? a no fajnie!
    No to zamiast go krytykować ruszczie swoje opasłe tyłki i pomóżcie mu zmieniać to nasze szare, brzydkie, obsr…ne otoczenie. Czy rekatorek pisze żeby zamknąć wszystko na głucho?! No nie. no to zamiast siać nienawiść pomyślcie co z tym zrobić… tym bardziej że redaktorek pisze co konkretnie można zrobić żeby wszystkim było łatwiej i ładniej…

    Do roboty a nie hejtować!!!

  • 5 marca 2013 o godz. 15:04

    do BWG: mogę i się nazwać „Poeta”, a Ty jak posłuszny piesek, typowy gimb zza klawiatury napiszesz i przyporzadkujesz odpowiednie epitety.
    Obecnie liczy się zysk i nikt nie będzie się przejmował, że jakiś tam nikły procent pieszych nie ma przejść chodnikiem. Kapitalizm… jeżeli nie wiesz co to oznacza, to poczytaj trochę.
    ZDM nie wyda na to zgody nigdy, a czemu? To się domyśl.

  • 5 marca 2013 o godz. 16:30

    Drogi DRECHOLU, dla mnie możesz się nazwać nawet prezydentem, poziom Twojej pierwszej wypowiedzi świadczy tylko o Twoim poziomie intelektualnym a Twój nick tylko mnie w tym utwierdza.
    Jak możesz to wytłumacz mi kto to jest gimb bo nie bardzo wiem?
    Po raz kolejny przeczytaj moją pierwszą wypowiedź tylko teraz powoli i ze zrozumieniem, bo Twój kontr komentarz ma się do niej nijak.
    Napisałeś to samo co ja kilka wypowiedzi wcześniej, więc proponuję moją sugestię na temat czytania ze zrozumieniem potraktować poważnie a nie traci czas na siedzenie i pisanie czegoś czego nie umiesz poprzeć jasnymi konstruktywnymi argumentami :)
    Zwrot piesek bardziej pasuje do Ciebie bo tylko szczekasz nic sensownego niie wnosząc w tą dyskusję.
    Pozdrawiam.

  • 5 marca 2013 o godz. 19:31

    tu warto dyskutowac o gospodarzu tego terenu a nie o tym że aut przybywa, że kierowcy jacyś tacy. Ten gospodarz ma imię i nazwisko i żeby było ciekawiej jest utrzymywany z kasy podatnika. Jeśli się takiego nieudacznika / sprawa ma pewnie z 15 lat/ nie wypaszołwoni, nic się nie zmieni.

  • 5 marca 2013 o godz. 20:12

    jaki ciąg pieszo jezdny????
    chodnik i tyle w temacie.
    Wystarczy telefon do straży miejskiej i wszystkie autka tam parkujące będą ozdobione karteczkami za wycieraczkami po stuwaku każda.

  • 5 marca 2013 o godz. 20:36

    Todzwoń na straż miejską KONFIDENCIE!

  • 5 marca 2013 o godz. 20:46

    JUJU nie masz racji, jest to ciąg pieszojezdny, jeśli masz wątpliwości to zapytaj dowolnego policjanta lub strażnika w tamtej okolicy, byli już tacy „uczynni” jak ty którzy dzwonili i nic z tego nie wynikło, poza tym nie wiesz że donosić jest nieładnie?

  • 5 marca 2013 o godz. 20:47

    do BWG: wyjdź z domu trollu i idź na spacer do Amrita i zobacz, czy nie ma przejścia

  • 5 marca 2013 o godz. 21:20

    DRES powtórz podstawówke gamoniu i naucz się czytać

  • 5 marca 2013 o godz. 21:52

    BWG wyjdź na dwór, przewietrz umysł

  • 5 marca 2013 o godz. 22:21

    DRES mi w przeciwieństwie do Ciebie mój mózg się nie gotuje przy nadmiarza myślenia, poza tym lepiej wróć dodomu bo Ci ten umysł zupełnie „wywietrzeje” na dworzu

  • 5 marca 2013 o godz. 22:59

    Kolejny słoik, któremu władze tej zapyziałej dzielnicy płacą za pisanie na stronie :) Żałosne.

  • 6 marca 2013 o godz. 17:50

    To chyba jakies „jaja” wielkanocne. To miejsce na zdjeciach, o ktorym tak piszecie ma jedne z najszerszych chodnikow(liczac z samochodami, sic!) w dzielnicy. Ciag „pieszo-jezdny”, nawet przy ruchu samochodow jest tam tak szeroki, ze nie pamietam by nie dalo sie przejsc.

    Ale niech Ci cwierc-inteligenci, co po dzielnicy nie jezdza, nie chodza zastawia slupkami, od razu lokalne „biznesy” tam padna. Juz w tej chwili Targowek straszy spora iloscia pustych lokali.

    Nie wiem kto pisal ten artykul, ale celem budowy trawnika od jezdni jest to by ruch na ulicy byl plynny. Dzieki temu wlaczaja sie do ruchu z niewielkiej ilosci miejsc, a nie ryzykuje sie, ze ktos bedzie za chwile wyjezdzal. Taki byl zamysl nawet za PRLu, a szeroki asfalt zostawiono wlasnie dla samochodow do parkowania.

    Ta ulica w zamierzeniach miala byc taka wlasnie reprezentacyjna, aleja z plynnym ruchem. Baa nawet pas zieleni po srodku to de facto rezerwa na „trzeci pas”.

  • 6 marca 2013 o godz. 17:56

    Rozumiem, ze porownanie z Nowym Swiatem to taki zart?

    Bo jak nie to zalecam autorowi by sie tam wybral. Nowy Swiat to waska ulica na bazie przedwojennych planow. Mozna bylo zamknac ja dla kierowcow, podobnie jak Krakowskie.

    Tyle, ze nawet w miejscu ktore jest centrum stolicy, a w Polsce wiecej ludzi wie o Nowym swiecie i Krakowskim niz o „Kondratowicza” juz w tej chwili sa puste lokale, a te ktore sa zajete padaja jak muchy(vide wiele lat bedacy tam fotograf chocby z Nowego Swiatu, czy puste pomieszczenia nawet po aptece czy sklepach/kawiarniach).

  • 6 marca 2013 o godz. 20:46

    Rzeczywiście ten ciąg lokali usługowych zaczął się rozwijać w ostatnim czasie. Dlatego bardzo dobrze, że spółdzielnia chce tu wybudować parkingi. A chodnik dobrze byłoby dać do wykorzystania przez lokale usługowe, naprawdę warto ucywilizować to miejsce.

  • 7 marca 2013 o godz. 13:30

    do zcvzvzxccvx: W życiu nie widziałem na Kondratowicza korków i zrobienie wjazdów z ulicy nie zmieni tego faktu. A zmiana syfiastego dzikiego parkingu na cywilizowane miejsce dla usług – stolików, parasoli, nawet ładnego straganu z warzywami będzie tylko na korzyść usługodawców, mieszkańców i może pozwoli że awansujemy na przedostatnie a nie OSTATNIE miejsce na liście miejsc gdzie dobrze się mieszka – o czym kilka dni temu pisano na tym serwisie.

  • 7 marca 2013 o godz. 21:10

    ul. Francuska – tam bardzo ciekawie zagospodarowano przestrzeń. Jak dla mnie to drugi Nowy Świat,
    tańsszy wariant – wystarczy na 3 m od budynków postawić pas słupków a resztą niech jeżdżą do woli. Często na tym pasie (chodniku) idąc czuję się intruzem

  • 11 marca 2013 o godz. 08:39

    wystarcza słupki i będzie b,dobrze

  • 11 marca 2013 o godz. 11:54

    JAKUB: postaw se słupek przed wejściem do domu

  • 11 marca 2013 o godz. 19:13

    do GOŚĆ. Ty jesteś słupkiem

  • 12 marca 2013 o godz. 12:59

    DO SZEF: słupek Cię zrobił

  • 22 marca 2013 o godz. 11:39

    Restauracja z kebabami?! Co to takiego??!
    Kebab i restauracja to slowa o WYKLUCZAJACYM sie znaczenu!

  • 15 kwietnia 2015 o godz. 18:11

    Precz z samochodami z chodników! Ulica Kondratowicza pierwotnie miała szerokie chodniki spacerowe w zadrzewionych alejach – bo to była głowna ulica dla mieszkanców. Teraz rozjeżdżają ją samochody- nie mozna isc na spacer z rodziną bo na chodniki wjeżdżają stare graty. Chodnik ma byc szeroki bo ludzie ida z dwóch stron i nie muszą chodzić gęsiego aby się minąć (taki wariant jest na szerokości 1,5m. Wymyslili ciągi pieszo – jezdne – idioci! Nie ma tak, albo jest chodnik albo jezdnia! To jest osiedle mieszkaniowe a nie chodniki jezdne!

  • 15 kwietnia 2015 o godz. 18:15

    Wzywamy straż do zarobienia pieniędzy na zielone nasadzenia na Bródnie. A źródło pieniędzy to mandaty za parkowanie na chodnikach i trawnikach. Kazdego dnia z Kondratowicza i Łojewskiej niezłe źniwo – dlaczego z nich nikt nie zbiera? Na chodnikach stoją same graty, aby tam wjechać trzeba jechać po chodnikach dla pieszych, aż się prosi karać za łamanie przepisów na zbożny cel. Jak zapłacą – to sie nauczą- to jest jest jedyny sposób na zwolnienie chodników dla pieszych!

  • 1 października 2015 o godz. 10:51

    Szansa na nowy wizerunek pewnie dopiero przy okazji budowy ostatniego fragmentu II linii metra. 2022?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.