Wielki Brat na Bródnie: będą kamery w każdym bloku | | targowek.info

Wielki Brat na Bródnie: będą kamery w każdym bloku

Choć wydaje się to niemożliwe, to wygląda na to, że kamery SM Bródno będą nas śledziły już w windzie. 

 

Od kilku tygodni w blokach na Bródnie kręcą się monterzy instalujący kamery. Sprawa zaniepokoiła naszego czytelnika Piotra, który spróbował dowiedzieć się o co chodzi. Nie oczywiście nie było łatwo:

fot. Lydia/ Flickr Creative Commons
fot. Lydia/ Flickr Creative Commons 2.0

Nigdzie nie podano informacji o tym, że SM przymierza się do takich rzeczy, ponadto nikt nie spytał lokatorów o ich zdanie na ten temat i to czy chcą być podglądani.

Podjąłem próbę uzyskania dokładniejszych informacji od Administracji Wysockiego, w odpowiedzi na pytanie na temat celu montażu kamer, usłyszałem „kamery są zainstalowane ze względu na kradzieże kabli energetycznych w blokach”, gdy zasugerowałem, że od 30-kilku lat nie przypominam sobie takich kradzieży w moim bloku usłyszałem „w pańskim może nie, ale w innych tak…” (…)

Na moje kolejne pytanie o to, kto będzie miał wgląd w monitoring ze wspomnianych wcześniej kamer, usłyszałem „odpowiednie osoby” – tą odpowiedź pozostawiam bez komentarza…

 

Sprawdziliśmy, że faktycznie Spółdzielnia zorganizowała latem przetarg na objęciem monitoringiem bloków należących do dwóch z czterech osiedli: Wysockiego i Kondratowicza. To w sumie kilkadziesiąt tysięcy osób, setki klatek schodowych i wind. Wykonawca ma czas na wywiązanie się z zadania do 30 listopada.

Skala przetargu jest więc ogromna, choć ostatecznej kwoty nie podano do publicznej wiadomości. Nie wiadomo też, gdzie będzie przechowywany nagrany materiał i kto będzie miał do niego dostęp. Piotr zwraca też uwagę na inny problem:

Kamery na klatkach schodowych są zamontowane nad skrzynkami pocztowymi co ewidentnie godzi w tajemnicę korespondencji, która podobnie jak inne postaci wolności człowieka, objęta jest ochroną konstytucji (art.87 ust.2). Ja się cieszę, że spółdzielnia tak bardzo dba o swoje kable, montując monitoring na klatce i w windzie, ale na litość boską jaki to ma sens skoro kable są w pomieszczeniach piwnicznych, być może bardziej chodzi o podglądanie lokatorów i szukanie „haka” na każdego z nich?

To już przypomina nam nadgorliwego gospodarza domu z serialu „Alternatywy 4”, ale Piotrowi wcale nie jest do śmiechu:

Dlaczego SM Bródno zamiast dbać o czystość klatek, ładny wygląd podwórek, czy też organizować place zabaw dla dzieci, zajmuje się tym, czym powinna zająć się policja, żyjąca z naszych podatków? Wiem tylko tyle, że monitoringiem ma być objęte całe Bródno (wszystkie bloki podlegające pod SM Bródno), zakładam, że wartość przetargu opiewa na ogromną kwotę.

38 komentarzy na temat “Wielki Brat na Bródnie: będą kamery w każdym bloku

  • 25 listopada 2014 o godz. 13:19

    Współczuje Panu Piotrowi, że czuje się inwigilowany (czyżby miał coś na sumieniu), nie wiem jakich też haków mógłby dostarczyć monitoring w piwnicy. Szkoda też, że osobiście do Pana Piotra nie przychodzą władze spółdzielni z informacją o każdej inwestycji tylko robią łobuzy wszystko w tajemnicy i te kamery z opcją prześwietlania kopert- genialne.

    PS. Na moim osiedlu deweloperskim niestety długo było trzeba zabiegać o monitoring w niektórych miejscach.

  • 25 listopada 2014 o godz. 14:54

    ” być może bardziej chodzi o podglądanie lokatorów i szukanie “haka” na każdego z nich?”

    Ale to trzeba mieć już namieszane w tej głowie, by wszędzie wietrzyć spiseg. Masakra. Tak, spółdzielnia będzie podglądać jak pani Halinka sp[od 28 korespondencję odbiera. A nóż widelec wykryją, że handluje bronią jądrową!

  • 25 listopada 2014 o godz. 14:58

    Zdjęli im banery wyborcze, to teraz będą monitorować, kto z konkurencji ich tak nie lubi…

  • 25 listopada 2014 o godz. 15:28

    Straszna sensacja. Na pewno całe dnie zarząd SM będzie wpatrywał się w monitoring, żeby znaleźć haki na Panią Kazię. Nie mierzcie wszystkich swoja miarą. Kolejny tendencyjny artykuł. Tylko szkoda, bo Targówek ma sporo rzeczywistych problemów. Może tak autorzy zajęliby się prawdziwym dziennikarstwem i coś ambitnego napisali.

  • 25 listopada 2014 o godz. 16:11

    Co najmniej w jednym z blokow tam sa kamery w windach. To nie zart. Prawdopodobnie chodzi o to, ze na Targowku zdarzaja sie bardzo czesto awarie roznych urzadzen, w tym dosc czesto wind.

    Natomiast same kamery moga byc wykorzystane do inw. – w bardzo prosty sposob – do mierzenia kto i gdzie, oraz kiedy wchodzi. Zapewne wielu przest. chetnie za to zaplaci, a pewnie i tak serwery beda na jakims bzdurnym, popularnym systemie operacyjnym. W zaleznosci od umieszczenia takze do podgladania sasiadow/sasiadek. Dlatego odmowa udzielenia odpowiedzi na pytanie kto bedzie mial wglad jest pewnym naruszeniem co najmniej dobrego gustu.

    Ale to czy sie sprawdza, to ocena nalezy takze do czlonkow spoldzielni. Inna sprawa jest to, ze wiekszosc jest niezbyt zainteresowana i dlatego potem ciagle Ci sami…

  • 25 listopada 2014 o godz. 19:52

    Obraz z tych kamer nie jest oglądany na bieżąco przez kogokolwiek. Jest rejestrowany i może być zgrywany wyłącznie wprzypadku stwierdzenia pope lnienia wykroczenie lub przesępstwa, szczególnie dotyczących dewastacji, których likwidacja pochłania olbrzymie pieniądze członków Spółdzielni, o wiele większe niż poniesiione na instację kamer.Materiał z nagrania służy tylko jako dowód w postepowaniu przez organy ścigania.

  • 25 listopada 2014 o godz. 20:03

    Bez sensu. U nas w bloku zamontowali kamery, a i tak się to na nic zdało – w międzyczasie 2 razy spalili wózki na śmieci, zdemolowali klatkę i kilka innych rozbojów nie zarejestrowanych przez te kamery.

  • 25 listopada 2014 o godz. 22:44

    „Ja się cieszę, że spółdzielnia tak bardzo dba o swoje kable, montując monitoring na klatce i w windzie….”
    Ktoś chyba nie rozumie że za te kable jak i inne naprawy płacą właściciele mieszkań i to oni ponoszą koszty jak coś jest zdewastowane.

  • 26 listopada 2014 o godz. 07:13

    Ja poproszę o takie kamery pod Ropuchem i przy hydrokiblu na Mokrej!

  • 26 listopada 2014 o godz. 11:54

    Szkoda, że nie zrobią niczego takiego na Pekinie, ale Pekin przecież mają w du…e, poza momentem, kiedy chcieli powiesić swoje banery wyborcze naprzeciwko komisji

  • 26 listopada 2014 o godz. 15:44

    A ja jestem przeciwny.
    Nie będe mógł już spobie spokojnie polić zioła na swojej własnej klatce!!! ;P

  • 26 listopada 2014 o godz. 16:13

    Niektórzy kandydaci na radnych to nawet zamontowali kamerę przy swoim banerze jak np. na Wybrańskiej na administracji,ciekawe za czyje pieniądze? co Prezes spółdzielni na to?

  • 26 listopada 2014 o godz. 16:22

    Przecież Pekin, to wspólnoty. Sami członkowie wspólnoty mogą założyć sobie monitoring. Na pewno nie spółdzielnia, bo to nie ich zasoby.

  • 26 listopada 2014 o godz. 16:58

    Chyba mieszkańcy maja dużo za uszami,skoro tak się obawiają kamer na osiedlu.Badania pokazują,że zamontowanie kamer zmniejsza ryzyko kradzieży,aktów wandalizmu itp o 65%. To bardzo dużo.Jedyne na co warto zwrócić uwagę,to ustawienie samych kamer.A to,że się pojawiły to znak,że nadchodzi normalność i skończą się imprezy na klatkach,włamania do piwnic,kradzieże rowerów itp.Ja jestem jak najbardziej za.

  • 26 listopada 2014 o godz. 17:14

    Pati masz rację,to super sprawa!

  • 26 listopada 2014 o godz. 19:03

    BARDZO DOBRY POMYSL SKONCZY SIE WANDALIZM I DEWASTACJE I POCZUCIE CALKOWITEJ BEZKARNOSCI!!!!!

  • 26 listopada 2014 o godz. 20:23

    Ludzie, to nie chodzi o dewastację, bo blok o którym mowa nie był dewastowanyi okradany… czytajcie ze zrozumieniem. Pan Piotr to mój sąsiad i podzielam jego zdanie w 100%. Kamery napewno mają rację bytu, ale w miejscach gdzie są potrzebne!
    Ponadto, jeśli dysponuje się czyimiś pieniędzy, to może warto zapytać tych ludzi czy taki sposób wydania wspólnych pieniędzy lokatorów odpowiada im samym. A czemu spółdzielnia nie wpadła na pomysł aby tą nadwyżkę kasy przeznaczyć na np. bezpieczny plac zabaw dla dzieci, postawienie ławek czy też obniżenie nam lokatorom czynszów?Przykłady można by mnożyć.
    Jeśli monitoring jest dla was rozwiązaniem to może niech policja zajmie się gospodarowaniem terenów zielonych, skoro w dbaniu o „bezpieczeństwo” specjalizują się pracownicy sm bródno.
    Jeśli kradną z piwnic to niechkamery założą w piwnicach a nie w windzie, nie chodzi tu o to co kto ma za uszami, tylko o zwyczajną prywatność…

  • 26 listopada 2014 o godz. 20:24

    Po mojemu Sasin się instaluje, by sprawdzać exit-polls w drugiej turze – jak głosowali targówczanie.

  • 26 listopada 2014 o godz. 20:42

    Do TOM-a
    Jak byśmy bywali na Walnych Zebraniach Członków SM Bródno, to nie pletlibyśmy głupot. Jak byśmy czytali uchwały Walego, Rady Nadzorczej i Rad Osiedli (publikowane na stronie internetowej spółdzielni), to też wiedzielibyśmy jak dzi.ała spółdzielnia. A tak pozostajemy w nieświadomości i piszemy głupoty.

  • 26 listopada 2014 o godz. 23:28

    A skąd wiesz, że nie byłem?
    Gdyby SM Bródno zależało na zdaniu lokatorów to nie organizowałoby zebrań na których podejmuje się kluczowe decyzje (min. na co wydać nasze pieniądze) na 2gim końcu miasta… tyle w temacie :) dobranoc.

    PS. widzę, że działacze dotarli również tu…

  • 27 listopada 2014 o godz. 07:41

    A JA MYŚLĘ, ŻE BĘDĄ SZPIEGOWAĆ NIERZĄDNICE I ICH ZAGUBIONYCH SPONSORÓW.

  • 27 listopada 2014 o godz. 08:53

    Przecież na początku roku Spóldzielnia informuje co będzie robione i również była informacja o montowaniu kamer w 2014.
    PS. Popieram, że w pierwszej kolejności powinny być np odmalowane klatki w blokach ( nie same partery i wejścia), a nie wydawana ogromna kasa na kamery.

  • 27 listopada 2014 o godz. 23:06

    Czyli Tom i Pan Piotr to wspólnicy.

  • 28 listopada 2014 o godz. 00:49

    Mam nadzieje, że wyłapią palaczy w windach, ludzi których zwierzaczki załatwiają sie w windach i meneli którzy potrafią czasem na cały dzień obrzydzić jazdę windą. A z drugiej strony, id dwóch lat zbierają na nowe windy i nie chcą ich założyć

  • 28 listopada 2014 o godz. 06:56

    i już nie założą, kamery były ważniejsze niż bezpieczne windy.

  • 1 grudnia 2014 o godz. 21:31

    a może te kamery mają noktowizory? bo przecież wieczorem wszędzie jest ciemno.
    u mnie na klatce jest kamera a o 4 rano obok spał bezdomny. ktoś coś w ogóle analizuje co się dzieje na bieżąco czy tylko będzie przeglądać wstecz nagrane dane?

  • 2 grudnia 2014 o godz. 02:33

    Same kamery nie maja takiego znaczenia, choc moga ale nie musza byc przydatne. Na swiecie jest sporo, najczesciej bogatych i* ktorzy beda naruszac mir domowy, probowac naruszac lokale, uszkadzac etc. bo mysla, ze sa ponad prawem. To takze problem takich miast jak Londyn etc., gdzie istnienie kamer na niemalze kazdym kroku nie zapobiega temu.

  • 2 grudnia 2014 o godz. 21:14

    Spółdzielnia prowadząca monitoring w należących do siebie blokach przetwarza w ten sposób dane osobowe mieszkańców. Powinna w związku z tym zgłosić zbiór danych osobowych do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Natomiast osoby, których dane (w tym wypadku wizerunek) są przetwarzane mogą skorzystać z wynikających z art. 32 ustawy o ochronie danych osobowych uprawnień (przepis poniżej). Wśród tych uprawnień ważna jest m.in. możliwość
    żądania informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych
    osobowych.

    Ustawa o ochronie danych osobowych

    Art. 32
    1. Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych,
    które jej dotyczą, zawartych w zbiorach danych, a zwłaszcza prawo do:
    1) uzyskania wyczerpującej informacji, czy taki zbiór istnieje, oraz
    do ustalenia administratora danych, adresu jego siedziby i pełnej nazwy,
    a w przypadku gdy administratorem danych jest osoba fizyczna – jej
    miejsca zamieszkania oraz imienia i nazwiska;
    2) uzyskania informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania
    danych zawartych w takim zbiorze;
    3) uzyskania informacji, od kiedy przetwarza się w zbiorze dane jej
    dotyczące, oraz podania w powszechnie zrozumiałej formie treści tych danych;
    4) uzyskania informacji o źródle, z którego pochodzą dane jej
    dotyczące, chyba że administrator danych jest zobowiązany do zachowania
    w tym zakresie w tajemnicy informacji niejawnych lub zachowania
    tajemnicy zawodowej;
    5) uzyskania informacji o sposobie udostępniania danych, a w
    szczególności informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym
    dane te są udostępniane;
    5a) uzyskania informacji o przesłankach podjęcia rozstrzygnięcia, o
    którym mowa w art. 26a ust. 2;
    6) żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych,
    czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia,
    jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały
    zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla
    którego zostały zebrane;
    7) wniesienia, w przypadkach wymienionych w art. 23 ust. 1 pkt 4 i 5,
    pisemnego, umotywowanego żądania zaprzestania przetwarzania jej danych
    ze względu na jej szczególną sytuację;
    8) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych w przypadkach,
    wymienionych w art. 23 ust. 1 pkt 4 i 5, gdy administrator danych
    zamierza je przetwarzać w celach marketingowych lub wobec przekazywania
    jej danych osobowych innemu administratorowi danych;
    9) wniesienia do administratora danych żądania ponownego,
    indywidualnego rozpatrzenia sprawy rozstrzygniętej z naruszeniem art.
    26a ust.

  • 2 grudnia 2014 o godz. 21:17

    art.18 ustawy – Prawo spółdzielcze. Daje
    on członkom spółdzielni prawo m.in. do zapoznania się z uchwałami
    organów spółdzielni i umowami zawieranymi przez spółdzielnię z osobami
    trzecimi. Przepis ten może dać podstawę do zdobycia informacji, ile
    dokładnie będzie kamer, ile one kosztowały i kto je instaluje. Być może
    uda się również w ten sposób zdobyć informację, kto będzie odpowiadał za
    obsługę kamer.

    Prawo spółdzielcze

    Art. 18.
    § 1. Prawa i obowiązki wynikające z członkostwa w spółdzielni są dla
    wszystkich członków równe.
    § 2. Członek spółdzielni ma prawo:
    1) uczestniczenia w walnym zgromadzeniu lub zebraniu grupy członkowskiej;
    2) wybierania i bycia wybieranym do organów spółdzielni;
    3) otrzymania odpisu statutu i regulaminów, zaznajamiania się z
    uchwałami organów spółdzielni, protokołami obrad organów spółdzielni,
    protokołami lustracji, rocznymi sprawozdaniami finansowymi, umowami
    zawieranymi przez spółdzielnię z osobami trzecimi, z zastrzeżeniem art.
    81 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach
    mieszkaniowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1222);
    4) żądania rozpatrzenia przez właściwe organy spółdzielni wniosków
    dotyczących jej działalności;
    5) udziału w nadwyżce bilansowej;
    6) do świadczeń spółdzielni w zakresie jej statutowej działalności.
    § 3. Spółdzielnia może odmówić członkowi wglądu do umów zawieranych z
    osobami trzecimi, jeżeli naruszałoby to prawa tych osób lub jeżeli
    istnieje uzasadniona obawa, że członek wykorzysta pozyskane informacje w
    celach sprzecznych z interesem spółdzielni i przez to wyrządzi
    spółdzielni znaczną szkodę. Odmowa powinna być wyrażona na piśmie.
    Członek, któremu odmówiono wglądu do umów zawieranych przez spółdzielnie
    z osobami trzecimi, może złożyć wniosek do sądu rejestrowego o
    zobowiązanie spółdzielni do udostępnienia tych umów. Wniosek należy
    złożyć w terminie siedmiu dni od dnia doręczenia członkowi pisemnej odmowy.
    § 4. Członkowi spółdzielni przysługują również inne prawa określone w
    ustawie lub w statucie.
    § 5. Członek spółdzielni ma obowiązek:
    1) przestrzegania przepisów prawa, postanowień statutu i opartych na
    nich regulaminów;
    2) dbania o dobro i rozwój spółdzielni oraz uczestniczenia w
    realizacji jej zadań statutowych.
    § 6. Członek spółdzielni wykonuje również inne obowiązki określone w
    ustawie lub w statucie.
    § 7. Przepisy ustawy, statut oraz umowy zawierane przez spółdzielnię z
    jej członkami określają prawa i obowiązki członków wynikające ze
    stosunków prawnych pochodnych od członkostwa w spółdzielni.

  • 2 grudnia 2014 o godz. 21:24

    Powszechne stosowanie monitoringu może w dłuższej perspektywie generować trudne do przewidzenia skutki społeczne. Dyscyplinowanie za pomocą kamer promuje postawy konformizmu i oportunizmu, może natomiast osłabiać wewnętrzne mechanizmy kontroli. Jak pokazują nasze badania, obecność kamer sprzyja zjawisku dyfuzji odpowiedzialności ­– może stanowić usprawiedliwienie braku reakcji w sytuacji, gdy dzieje się coś złego. Monitoring bywa też narzędziem wykluczenia, dyskryminacji i piętnowania inności. Ten problem jest szczególnie widoczny w przypadku rozwiązań technologicznych opartych na automatycznym wykrywaniu zagrożeń, w które wpisane jest założenie, że pewne zachowania czy cechy osób można z definicji uznać za podejrzane. Za panoptykon.pl

  • 3 grudnia 2014 o godz. 07:16

    Monitoring powinien być w każdym bloku.Na całym Targówku,nie tylko na Bródnie.Ja czekam,kiedy przywędruje i na TGK Mieszkaniowy.Wiele sytuacji by się wyjaśniło po przejrzeniu nagrań.

  • 3 grudnia 2014 o godz. 14:53

    Ludzie, czy wy jesteście świadomi tego co piszecie!?
    SM Bródno za Wasze pieniądze (nie czyjeś, nie swoje, tylko Wasze!!) zrobiło sobie tzw. państwo w państwie na które patrzą swoim elektronicznym okiem – mnie również nie udało się uzyskać informacji z SM kto będzie to oglądał i monitorował, a zatajanie takich informacji już stawia duży znak zapytania nad tym projektem.
    Monitoring nie ma pomóc bezpieczeństwu, a jedynie inwigilować kto, po co i do kogo idzie. Nie bądźcie naiwni, chyba nie myślicie, że Pan prezes SM Bródno, czy też dyrektorzy administracji przejmują się Waszym bezpieczeństwem…
    Pieniądze, które spółdzielnia wydała tak jak pisze TOM, mogła wydatkować w sposób bardziej przyjazny lokatorom tj. wyremontować klatki i schody które są w opłakanym stanie na 70% obiektów SM Bródno, zrobić w końcu place zabaw dla tych biednych dzieci, które poza asfaltowym chodnikiem i kilkoma starymi huśtawkami nie mają żadnych obiektów do zabaw, a nawet mogła obniżyć lokatorom czynsze w ramach funduszu – TAK DOBRZE WIDZICIE, OBNIŻYĆ CZYNSZE! – który przeznaczyli wedle swojego „widzimisie”.

    Nie piszcie o zebraniach SM i o tym, że jej włodarze łaskawie wywiesili na kaltkach małe plakaciki A4 z jeszcze mniejszą informacją na temat tego co z pieniędzmi robią, ale jak są podwyżki to już można z nimi kogoś wysłać personalnie do każdego lokatora.
    Ludzie otwórzcie w końcu oczy, przecież delegaci poszczególnych osiedli zostali wybrani właśnie po to, żeby z nami lokatorami rozmawiać i ustalać takie kwestie, bo tak jak już wspominałem wydają nasze pieniądze.
    Nie twierdzę, że kamery nie poprawią bezpieczeństwa – ale czy aby napewno SM Bródno tak dba o nasze bezpieczeństwo? A może jednak bardziej dba o swoje interesy?
    Czemu kamery mające pilnować okablowania w piwnicach (jak pisze Pan Piotr) są montowane w windach? Nie jest to dla Was dziwne?
    Nie szukam teorii spiskowych i tanich sensacji, ale każdy samodzielnie myślący człowiek powinien się chyba tym zainteresować, a nie bić bezsensownie brawo!

    Do QQQ: a ja współczuję Ci, że na nowym osiedlu na którym płaciłeś duże pieniądze za metr swojego mieszkania potrzebujesz kamer, żeby czuć się bezpiecznie, jest to dla mnie co najmniej chore, żeby cieszyć się z tego faktu, no ale co kto woli, polecam jeszcze po kamerze przed każdymi drzwiami w każdym bloku i listę społeczną na dole, żeby było wiadomo – kto do kogo i po co…

  • 6 grudnia 2014 o godz. 13:11

    a KARALUCHY chodzą i nikomu to nie przeszkadza kiedy zamkniecie zsypy w blokach przeprowadzicie dezynfekcje !!!!!!!

  • 5 stycznia 2015 o godz. 13:03

    Magda
    Uwazam ze kamery to super sprawa mieszkam w bloku w ktorym notorycznie wypadaja dzwi z zawiasami ,zdewastowane windy i wandale czuja sie bez karni. Palenie na klatkach i picie a od kiedy sa kamery jest super i spokoj . Jak ktos sie boi kamer moze ma cos na sumieniu ?

  • 7 stycznia 2015 o godz. 02:28

    Szkoda, że tak późno zainstalowali kamery, mieszkam niestety na Bródnie od paru lat, codziennie jestem w szoku!!! Mieszkałam w innych dzielnicach i nigdy nie widziałam tyle chamstwa, wieśniactwa, a rekordy biją żule!!! Czuć niestety, że to baaardzo stara robotnicza dzielnica, przeważają komuchy, emeryci, pozbawieni perspektyw życiowych alkoholicy i idący w ich ślady dzieci…krąg się zamyka! Elokwencja „zachwyca” na każdym kroku, sąsiedzi, pani w kiosku, sklepie, na przystanku, co za prostota i imponujący zasób przekleństw. Pewnie średnia wykształcenia zatrzymuje się na Szkole Podstawowej, no i zawodowej oczywiście w najlepszym przypadku. Największe obawy co do kamer mają tu żule i dresiarze przesiadujący na ławkach, murkach a w zimne dni na klatkach. Szkoda, że kamery nie obejmują np, sąsiadki która brudy z szufelki, resztki z talerzy wyrzuca przez balkon, a pestkami po wiśniach, słoneczniku swobodnie pluje przez balkon lub okno. Tych wszystkich rzucających beztrosko niedopałki z okien na przechodniów poniżej. Wielka szkoda, że nie obejmują samochodów na parkingu, widzieliście kiedyś, że prawie każde auto jest porysowane, nie raz widziałam „dziadko-pijaczków” z pod bloku, którzy rysują auta sąsiadów. Pewnie nic też kamery nie dadzą, dzieciom które bawią się pod blokiem w nocy kiedy ich pijani rodzice robią libację siedząc na piaskownicy w letnie dni… . Uważam, że równie ważna są czujniki dymu na klatkach. Cztero piętrowy blok, 90% to mieszkańcy około 70 lat, reszta to dzieci i ich rodzice, a na klatkach ciemno od dymu. Sama palę, ale nigdy nie przyszło mi do głowy, żeby komuś smrodzić na klatce. W zimie okna są pozamykane, a sąsiedzi z góry beztrosko schodzą z papierosem, spotykają sąsiadkę która ledwo zipie bo nie możne oddychać i wspina się na piętro, a i jeszcze dzieci zasmrodzone dymem… Miał być kameralny blok na zielonym osiedlu, a jest koszmar wśród brudu, śmieci, smrodu, pijaków i przeważającej części tej najgorszej części, stereotypowej wręcz przedstawicieli polskiej wsi. Więc Panie Piotrze miejmy nadzieję, że kamery choć trochę pomogą, w codziennym życiu na brudnym Bródnie, a takim działaczom jak Panu nie będą prześwietlać poczty i nie wykryją żadnych haków ;-) Przypominam tylko Panu, że na najbliższym skrzyżowaniu, w sklepie, przychodni…również są kamery. Monitoring to powszechność w dzisiejszych czasach. Normą są nowe osiedla monitorowane szczegółowo całą dobę…zazdroszczę. Dziennikarzy trzeba zrozumieć, bo zapewne nie mieszkają na Bródnie.

  • 14 lipca 2015 o godz. 10:04

    A ja uważam, że monitoring jest jak najbardziej wskazany! w moim bloku przy malborskiej 6 co chwila jak „ktoś” nie kradnie metalowych drzwi od skrzyneczek na liczniki gazowe, to jakiś pies robi kupę w windzie. Na brudasów i wandali tylko takie metody działają.

  • 14 lipca 2015 o godz. 11:16

    Bardzo dobry pomysł ! Im więcej kamer tym bezpieczniej – takie jest moje zdanie.

  • 20 lipca 2015 o godz. 10:31

    mieszkam na krasiczynskiej 3, mam monitoring i bardzo sie ciesze bo od kiedy zostal zainstalowany problem z „kupą” na klatce sie skończył! mniej jarają na klatce;))

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.