Wszystkie kłamstwa o Moście Krasińskiego [PROSTUJEMY, WYJAŚNIAMY] | | targowek.info

Wszystkie kłamstwa o Moście Krasińskiego [PROSTUJEMY, WYJAŚNIAMY]

Wokół mostu Krasińskiego pojawiło się sporo nieprawdziwych informacji. Tłumaczymy, o co chodzi i dlaczego ten most wraz z wiaduktem są tak potrzebne!

 

Spór o most Krasińskiego coraz bardziej się zaognia. Radni Żoliborza przyjęli uchwałę, w której całkowicie sprzeciwiają się jego budowie. Nasi radni są bardziej konstruktywni: na środę (2.12.) zwołali Radę Dzielnicy, na której poprą (oby jednomyślnie) budowę mostu wraz z wiaduktem od razu na Bródno.

Trwa też zbieranie podpisów pod petycją. Głosy „za” dominują nad tymi „przeciw”. Podpiszcie koniecznie petycje w sprawie mostu Krasińskiego tym miejscu.

 

A o co właściwie chodzi hałaśliwym mieszkańcom Żoliborza i różnym działaczom, którzy podczepiają się pod protest? O to co zwykle: dobrze im tak, jak jest i nie chcą niczego zmieniać. Czysty egoizm podszyty strachem, że nagle „hordy zza Wisły” rozjadą ich „zielony Żoliborz”.

Uspokajamy, że mało komu z Bródna zależy, na wjeżdżaniu autem na i tak zakorkowany pl. Wilsona. Z całym szacunkiem – ale Żoliborz nie jest na tyle atrakcyjną dzielnicą, żeby było po co tam jeździć. Większość mieszkańców prawobrzeżnej Warszawy chce się dostać do Wisłostrady albo do metra! (Ale ci drudzy akurat pojadą tramwajem).

Szanujemy prawo Żoliborzan do decydowania o ich dzielnicy – więc zaplanujcie sobie ulicę Krasińskiego (od Wilsona do Wisłostrady), tak jak wam się podoba. Ale fragment od Wisłostrady na Bródno będzie służył dużej części tego miasta i przestańcie jej narzucać swój egoistyczny punkt widzenia!

 

 

W dyskusji o moście pojawia się wiele argumentów, niestety niektóre po prostu kłamliwe. Prostujemy te najczęściej powtarzane:

Argument: „Trasa nic nie da, bo jest planowana tylko do Jagiellońskiej, a nie na Bródno”

Ratusz ogłosił przetarg na „Aktualizację istniejącej dokumentacji Trasy Krasińskiego na odcinku od pl. Wilsona do ul. Matki Teresy z Kalkuty z mostem nad Wisłą i wiaduktem nad torami kolejowymi”. A więc już z tytułu przetargu wynika, że trasa jest planowana na Bródno.

Nieporozumienia wynikają stąd, że budowę podzielono na dwa etapy i rozdzielono ich finansowanie. Na razie zapisane są pieniądze na pierwszy odcinek. Ale która duża inwestycja w Warszawie powstała od razu w całości? Trasa Siekierkowska, Świętokrzyska, Mostu Północnego, obwodnica – WSZYSTKIE były dzielone na etapy i jest to zupełnie normalna procedura inwestycyjna. Naszym wspólnym zadaniem – Żoliborzan i nas z Targówka – powinno być naciskanie na ratusz, żeby zbudowały drugi etap jak najszybciej. Tym bardziej, że właśnie udało się zaoszczędzić miliard złotych na budowie metra. To znacznie więcej niż potrzeba na dokończenie Trasy Mostu Krasińskiego na Bródno.

Argument: „Wisłostrada rano i tak jest zakorkowana, więc most nic nie da”.

Dlaczego nikt nie mówi o tym, że mostem jeździ się w dwie strony i nie tylko rano? Przeprawa owszem da, i to bardzo dużo, w popołudniowym szczycie. Teraz korkują się wjazdy na wszystkie mosty z Wisłostrady, bo nie są do tego przystosowane: Gdański, Śląsko-Dąbrowski, Poniatowskiego, nie mówiąc o Świętokrzyskim. Ruch z Wisłostrady na nowy most będzie mógł odbywać się w miarę płynnie, dzięki czemu szybciej rozładują się korki na Wisłostradzie. Skorzystają z tego też kierowcy z Żoliborza.

Argument: „Most planowany jest dla deweloperów”

Ten argument jest tak głupi, że aż trudno z nim polemizować. Też nie lubimy „tłustych misiów”, ale w tym mieście wszędzie ktoś, coś buduje. Czy obwodnicy przez Ursynów nie należy budować, bo podniesie wartość nowych inwestycji w tej okolicy? Tramwaj na Gocław wyrzućmy do śmieci, bo przecież obok rośnie gigantyczne osiedle pewnego znanego dewelopera?

Odwracając sprawę, moglibyśmy napisać, że protestujący (niektórzy, na szczęście nie wszyscy sięgają po ten argument) siedzą w kieszeni deweloperów z Żoliborza, bo dbają o podniesienie wartości ich inwestycji. Ale nie napiszemy. Nie zniżymy się do ich poziomu.

Argument: „Za 700 mln zł można zbudować 20 szkół, 12 Muzeów Powstania Warszawskiego, 60 przedszkoli, 40 kilometrów linii tramwajowych czy 1000 kilometrów dróg rowerowych.”

No można. Tylko po co komu dwanaście Muzeów Powstania Warszawskiego? A budowę linii tramwajowych i kilkunastu szkół ratusz sfinansuje i tak. Jedna z nich powstanie nawet na Targówku. 

Argument: „Bardziej potrzebna jest obwodnica Śródmieścia na Pradze i na to powinno się wydać te pieniądze”

Pełna zgoda, ale tylko z pierwszą częścią argumentu. Obwodnica od Ronda Wiatraczna do Żaby jest BARDZO potrzebna naszej części Warszawy. Tyle, że ta inwestycja jest znacznie mniej zaawansowana i nie da się tak po prostu przepisać tych pieniędzy z jednej inwestycji na drugą. Budowa obwodnicy to wciąż bardzo odległa przyszłość. Dopiero gdy powstanie jej dokumentacja, zaczną się dyskusje, konsultacje, protesty społeczne, wyburzenia, obrona zabytków stojących na trasie obwodnicy.

Most może powstać znacznie wcześniej. Ratusz ma pieniądze i chce budować to, na co ma już dokumentację: koncepcję, decyzję środowiskową. Jeśli nie wykorzystamy tych pieniędzy teraz, to zostaną wydane na coś innego. Pewnie znowu we Włochach, na Bemowie albo… Żoliborzu.

Argument: „Nie było konsultacji społecznych w sprawie mostu”

Absolutne kłamstwo. Konsultacje odbyły się w 2008 roku. Nie nasza wina, że niektórzy protestujący nie interesowali się wtedy swoim miastem. Teraz wykorzystują za to konsultacje do odwlekania inwestycji. Jeśli ratusz się ugnie, to przeciągną sprawę do listopada 2016 roku – w tym terminie wygasa decyzja środowiskowa i trzeba całe przygotowanie inwestycji zaczynać od nowa. I o to im chodzi.

Argument: „Most ingeruje w przyrodę Wisły i Obszar Natura 2000”

Projektanci mostu od początku o tym pamiętali. Most właśnie dlatego ma być łukowy, żeby ograniczyć liczbę podpór. Dzięki takiej konstrukcji, nie jest potrzebna ani jedna podpora w nurcie rzeki, a te w międzywalu są ograniczone do minimum. Czyli: ingerencję w przyrodę też ograniczono do absolutnego minimum.

Argument: „Most promuje ruch samochodowy, a nie inne formy transportu”

Na moście zaprojektowano tory tramwajowe i ścieżki rowerowe. Chcecie jeszcze czerwonego dywanu dla rowerów?

Argument „Most ma mieć parametry autostrady” 

Kolejne kłamstwo. Założenia trasy prezentowany na konsultacjach zakładały ZWĘŻENIE ul. Krasińskiego z obecnych trzech pasów do dwóch w celu wyciszenia ruchu. Zakładały też zachowanie przejść dla pieszych przy pl. Wilsona, ul. Czarnieckiego, Wybrzeżu Gdyńskim. Widzieliście autostradę z zebrami co kilkaset metrów?

 

krasinskiego

 

Więc jeśli jeszcze nie podpisaliście petycji w sprawie budowy mostu, to teraz możecie to zrobić z czystym sumieniem :)

 

Tak dla mostu Krasińskiego

PRZECZYTAJ INNE NASZE ARTYKUŁY O MOŚCIE KRASIŃSKIEGO

 

30 komentarzy na temat “Wszystkie kłamstwa o Moście Krasińskiego [PROSTUJEMY, WYJAŚNIAMY]

  • 30 listopada 2015 o godz. 07:17

    MOST, METRO, NOWOTROCKA to są konieczne inwestycje dla Targówka i Bródna. Tymczasem mamy manipulację. Wszystko wskazuje na to, że jakieś siły nie chcą budowy tego mostu i chcą bardzo elegancko, głosem samych obywateli, schować ten most do lamusa historii. Nastąpiła niespotykana aktywizacja Żoliborza. Ktoś to podsyca i tym steruje w sobie wiadomym celu. Najgorsze, że czyni to dość skutecznie. Targówek też zastanawia. Ulica Nowotrocka ma w przyszłości kierować swój ruch również na ten most. A co nam się proponuje? Bazar zamiast Nowotrockiej. Blokowanie mostu idzie ze wszystkich stron. To manipulacja widoczna gołym okiem. Niech wreszcie Ratusz buduje albo odpowie na proste pytanie: kpisz Waść czy o drogę pytasz?

  • 30 listopada 2015 o godz. 07:34

    Bardzo dobry artykuł! Wreszczcie przedstawia argumenty tej drugiej strony wisły :)

  • 30 listopada 2015 o godz. 07:48

    Zgadzam się popieram redakcje, trzeba też pochwalić tylko niestety niektórych radnych naszej. dzielicy i negować postępowaniie burmistrza Antonika i jego zastępców na olanie zaproszeniaTVP Warszawa do programu. Trzeba jako mieszkańcy zwierać szyki i podpisać petycję przynajmniej. Szkoda, ze opozycja nic w tej sprawie nie robi tak samo. Trzeba pokazać trollom z Żoliborza co to dobro ogólne miasta.

  • 30 listopada 2015 o godz. 09:04

    Most MA BYĆ i już!!!!! Koniec dyskusji!! Prezydent Starzyński już Go planował, ale z realizacja były kłopoty 1939 rok. Ale teraz już najwyższy czas aby Pani HGW Wywiązała się wreszcie że swoich obietnic. A Ci z Żoliborza niech nie głosują, bo miasto to całość, a nie partykularne interesy jednej czy innej grupy krzykaczy.

  • 30 listopada 2015 o godz. 11:08

    a ktoś tak zerknął jakie Nazwiska mieszają na Żoliborzu? No to zerknijcie i zobaczycie czemu mostu nie chcą ;)

  • 30 listopada 2015 o godz. 12:19

    Budowac, budować, budowac i dziekowac Tłustym Misiom, ze pomagaja to zrobic

  • 30 listopada 2015 o godz. 16:05

    Petycji nie daje się zweryfikować kodem z tabletu i smartfonu. Czy komuś się udało? A może tylko jedna odpowiedź jest słuszna?

  • 30 listopada 2015 o godz. 16:18

    Wszedzie ludzie maja prawo protestowac I pewnie w innych krajach protestuja w podobnych przypadkach. Pomimo tego wladza bierze pod uwage dobro wspolne, calego miasta. Tego oczekuje od wladz stolicy. Zdecydowanych ruchow dla dobra Warszawy. Nie dajcie narzucic sobie decyzji dobrych dla malej grupy, dbajcie o dobro calego miasta

  • 30 listopada 2015 o godz. 16:21

    Mi też nie udało się potwierdzić na smartfonie, po dotknięciu pola do wprowadzenia kodu z obrazka, strona się przeładowuje, pokazuje się nowy kod i tak w kółko

  • 30 listopada 2015 o godz. 16:39

    Dokładnie tak, cały czas się przeładowuje :-(

  • 30 listopada 2015 o godz. 17:12

    oczywiście są argumenty za budową mostu, ale będzie on kosztował bardzo dużo i będzie nim głównie jeździły samochody. Dlaczego egoistyczny interes kierowców ma być finansowany z publicznych pieniędzy?

    Dlaczego trawmaj do wilsona miałby być lepszy niż tramwaj do gdańskiego?

  • 30 listopada 2015 o godz. 17:15

    WJ, Stefan, mam ten sam problem. Musiałem specjalnie lapka odpalić żeby zweryfikować, ale przynajmniej się udało.

  • 30 listopada 2015 o godz. 18:55

    zalajkujmy most ! aż pójdzie w Żoliborzowi w pięty! pokażmy im!

  • 30 listopada 2015 o godz. 19:01

    Czy w przedszkolach również zbierane są podpisy? czy tylko w 94 na Smoleńskiej?

  • 30 listopada 2015 o godz. 19:59

    tendecyjny i demogogiczny artykuł. Co jest największym problemem komunikacyjnym Bródna? Ano kiepska komunikacja miejska. Czy most to rozwiąże ? Nie. Ile autobusów można kupić za 700 mln? Chyba całkiem sporo.
    Jakie miałyby być zaleta mostu? O tym milczycie..
    Most miałby rozładować korki? To tak jak leczenie otyłości poprzez kupowanie większych ubrań.

    Czy most zmniejszy liczbę samochodów? Wręcz przeciwnie raczej zachęci do jeżdżenia samochodem.

    A ten komentarz o rowerach i czerwonym dywanie, jest po prostu żenujący.

  • 30 listopada 2015 o godz. 20:54

    Jestem jak najbardziej za mostem, powinien powstać. TAK dla mostu.

  • 30 listopada 2015 o godz. 22:11

    Jasne po co bazar po co parki zieleń co z tylko cały ruch przywleczmy sobie pod okna a szczególnie Nowotrockiej

  • 30 listopada 2015 o godz. 23:04

    Dlaczego ten most powinien powstać? Np dlatego że z Bródna są w zasadzie tylko dwa wyjazdy w kierunku centrum, tj przez rondo Żaba oraz przez most Grota, przy czym tramwaj jedzie tylko przez Żabę. W przypadku awarii wszystko stoi.

  • 1 grudnia 2015 o godz. 05:36

    1) “A więc już z tytułu przetargu wynika, że trasa jest planowana na Bródno.” To, że się dzieli budowę inwestycji na etapy jest normalne ale to że się zaczyna inwestycję bez zapewnienia finansowania wszystkich etapów (patrz wieloletnia prognoza finansowa M.St. Warszawy a nie ustne deklaracje polityków) oznacza, że nie planuje się kolejnego etapu w najbliższym czasie. Co więcej na drugi etap miast nie zamierza się nawet starać o pozwolenie na budowę. W Warszawie jest mase przykładów dużych inwestycji drogowych przerwanych na lata. Dlatego zaskakujace jest startowanie kolejnej inwestycji z założeniem zrobienia jej do połowy.
    2) “Dlaczego nikt nie mówi o tym, że mostem jeździ się w dwie strony i nie tylko rano? Przeprawa owszem da, i to bardzo dużo, w popołudniowym szczycie.” bo południowy szczyt jest odbiciem porannego szczytu tylko w drugą stronę. A że kolejny samochodowy most nie zmieni sytuacji dla komunikacji samochodowej tylko ją paradoksalnie pogorszy świetnie opisane jest w tym artykule: http://www.panskaskorka.com/most-niezgody/
    3) “Obwodnica od Ronda Wiatraczna do Żaby jest BARDZO potrzebna naszej części Warszawy. Tyle, że ta inwestycja jest znacznie mniej zaawansowana i nie da się tak po prostu przepisać tych pieniędzy z jednej inwestycji na drugą. Budowa obwodnicy to wciąż bardzo odległa przyszłość.” to dokładnie tak samo jak budowa II etapu od Jagielońskiej do Budowlanej, żeby potem się nie okazało, że inne inwestycje są znacznie bardziej potrzebne niż budowanie przejazdu nad torami bo przecież już mają lub będą mieli metro.
    4) “No można. Tylko po co komu dwanaście Muzeów Powstania Warszawskiego?” Trop (gr. tropos oznacza: zwrot, kierunek, kształt) – termin z zakresu retoryki, oznaczający zastąpienie pewnego słowa lub wyrażenia innym – dla większej obrazowości, wyrazistości i skuteczności przekazu słownego.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Trop_%28retoryka%29
    5) “Czyli: ingerencję w przyrodę też ograniczono do absolutnego minimum.” tak bo konstrukcja łukowa w 100% eliminuje problem smogu (widział go ktoś), hałasu, drgań oraz innych zanieczyszczeń.
    6) “Na moście zaprojektowano tory tramwajowe i ścieżki rowerowe. Chcecie jeszcze czerwonego dywanu dla rowerów?” i spójrzmy dalej na odcinku Wisłostrada – Plac Wilsona nagle ścieżki rowerowe się urywają, chodniki i pasy zieleni drastycznie zostają zwężone, zostają zlikwidowane 2 przejścia dla pieszych oraz przystanki autobusowe oraz zostają zlikwidowane miejsca parkingowe. https://drive.google.com/file/d/0B_n-RGBfsp6HX01KZjlHcEI4WWc/view
    7) “Założenia trasy prezentowany na konsultacjach zakładały ZWĘŻENIE ul. Krasińskiego z obecnych trzech pasów do dwóch w celu wyciszenia ruchu. Zakładały też zachowanie przejść dla pieszych przy pl. Wilsona, ul. Czarnieckiego, Wybrzeżu Gdyńskim. Widzieliście autostradę z zebrami co kilkaset metrów?” Na pseudo konsultacjach a dokladniej na spotkaniach informacyjnych bo tak to się nazywało (po czym nie uwzgledniono zadnych uwag) pokazywano zmanipulowane rysunki. Jak byście się dokładnie przyjżeli to aktualnie na ulicy Krasińskiego od Wisłostrady do Placu Wilsona w większości są dwa pasy. 3 pasy są na bardzo krótkim odcinku i tylko po jednej stronie. W aktualnym projekcie Systry likwiduje się dwa z obecnie 4 przejść. Nie wyznacza się ścieżek dla rowerów, zwęża się chodniki i pasy zieleni. Likwiduje się przystanki autobusowe oraz miejsca parkingowe. Przejścia co kilkaset metrów są dobre na drogach tranzytowych ale nie na drodze idącej przez centrum dzielnicy. Wg aktualnego projektu mieszkańcy Żoliborza Oficerskiego i Dziennikarskiego będą musieli nadrabiać po ponad 700m w każdą stronę by dojść do przystanków komunikacji publicznej zamiast aktualnych 100 m. https://drive.google.com/file/d/0B_n-RGBfsp6HX01KZjlHcEI4WWc/view

  • 1 grudnia 2015 o godz. 07:18

    Weź sobie ten bazar pod okna. Weź sobie szczury i smród rozkładających się warzyw, mięcha i ryb. Weź sobie pod okna samochody idiotów, którzy kupują źle przechowywaną żywność. Idiotów, bo tylko tacy kupują żywność na bazarach. Idiota staje tam, gdzie mu bliżej po kaszankę. Czyli nie w miejscu wyznaczonym. On stanie pod czyimś oknem, na wjeździe do posesji…. byle szybciej po kaszankę, którą już trzy doby temu pogardził szczur.

  • 1 grudnia 2015 o godz. 09:51

    Zgadzam się, że należy szanować prawo żoliborzan do decydowania o ich dzielnicy. Przecież Krasińskiego nie musi łaczyć się z mostem. Dla samochodów wystarczą zjazdy z i na Wisłostradę. "Żoliborz nie jest na tyle atrakcyjną dzielnicą, żeby było po co tam jeździć."

  • 1 grudnia 2015 o godz. 11:43

    Dokładnie tak, wystarczy nam dobre połączenie z Wisłostradą, a dalej niech sobie mają swój „uspokojony” ruch.

  • 1 grudnia 2015 o godz. 14:45

    po zarejestrowaniu się i oddaniu głosu, nie przychodzi na maila link aktywacyjny…:/pewnie przychodzi tylko tym co są przeciw…

  • 1 grudnia 2015 o godz. 18:11

    Pytanie do wszystkich Warszawiaków : czy chce nowy most to tak jakby pytać kobiete czy chce nowe buty – no pewnie że chce, ale kobieta podobno nie wie czego chce , ona wie czego nie chce, więc:
    Czy władze Warszawy wogóle obchodzi na co wydaje pieniądze publiczne? bo wydaje się, że jest sporo niedokończonych inwestycji – obwodnica pragi, metro II , obwodnica południowa – i to są priorytety zrównoważonego rozwoju Warszawy. Ten most może rozwiązać problem mieszkańca Targówka z dojazdem do metra Wilsona, ale pytam sie jakim kosztem to się odbędzie – zobaczcie jak ogromna przestrzeń jest nad torami żerania , to ogromna kupa kasy na estakady…. czy nas na to stać żebu uszczęśliwić jedną dzielnicę

  • 1 grudnia 2015 o godz. 19:01

    Antoni Ozynski faktem jest, że ma to być pierwszy etap i to jest zupełnie normalne. I nieprawdą jest, że nie ma zapewnionego żadnego finansowania dla drugiego etapu bo jak doczytasz to zobaczysz, że ogłoszono przetarg na dokumentację. Kolejne etapy to tylko kwestia czasu i jak już zostanie zbudowany 1 etap to z kolejnym już szybciej pójdzie. Zresztą patrz na etapy metra na Bródno. Pozostałe twoje argumenty nie są przeciwko budowie samego mostu do Wisłostrady bo na tym wszystkim zależy, więc nie ma co dywagować tylko trzeba po prostu jak najszybciej zbudować ten odcinek. Natomiast część od Wisłostrady do Pl.Wilsona nie jest kluczowa, takiego bezpośredniego połączenia można w ogóle nie robić i wówczas większość będzie i tak zadowolona razem z Żoliborzanami :)

  • 2 grudnia 2015 o godz. 05:44

    3 pasy w obie strony to kłamstwo w "kłamstwie! Szerzej niż 2 pasy ma tylko jezdnia od pl. Wilsona do Czarnieckiego, tylko w stronę Wisły. To jest przykład jak demagogicznie wykorzystuje się fakty.

  • 3 grudnia 2015 o godz. 19:11

    Antoni Ozynski=głos rozsądku.
    skoro „muszą” być dwa etapy budowy, to zacznijmy od tego drugiego. najpierw niech powstaną wiadukty nad torami, do Jagiellońskiej. więcej z tego byłoby pożytku niż z samego mostu.
    a ogólnie to artykuł wygląda na sponsorowany.

  • 5 grudnia 2015 o godz. 02:53

    Bzdura, drogi Panie! Mostu nie chcemy, bo każda taka budowa, to czyn zbrodniczy na środowisku naturalnym…no, może trochę ma Pan rację, bo "te" nazwiska są , prawdopodobnie bardziej w tym względzie uswiadomione, jak widać ;).

  • 5 grudnia 2015 o godz. 03:01

    Jeden przykład "subordynacji" , dla informacji – kierowcy przejeżdżający rano tranzytem ul. Krasinskiego do Pl. Wilsona i dalej, w nosie mają zakaz skrętu w lewo, w ul. Czarnieckiego. Codziennie kilkudziesięciu kierowców łamie ten zakaz, jak mamy się pozytywnie ustosunkować do tranzytowców?

  • 16 lutego 2016 o godz. 12:40

    Most w tym miejscu jest bez sensu bo w godzinie szczytu i tak wszystko będzie zakorkowane. Nie powinno być przedłużenia jezdni w stronę Pl. Wilsona – tylko!!!!! – zjazd na Wisłostradę i to to ma jakiś sens. Najlepszym pomysłem byłaby przebudowa mostu Gdńskiego z nowymi, szerokimi zjazdami na Wisłostradę i z powrotem.
    No i dlaczego nie naciskacie na dalszą budowę metra – za środki przeznaczone na most można by pociągnąć metro na Targówek skoro i tak ma iść kiedyś na Tarchomin. A mostu i tak nie będzie – na szczęście mamy jeszcze coś do powiedzenia. Żoliborz pozdrawia Targówek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.