Targówek jest podzielony. Tyle, że bez powodu | | targowek.info

Targówek jest podzielony. Tyle, że bez powodu

Najgorętszy temat dyskusji w ostatnich tygodniach – w życiu i w internecie – na Targówku? Oczywiście uchodźcy/imigranci z Syrii i innych krajów arabskich, którzy mają zostać umieszczeni w naszej dzielnicy.

Zaczęło się kilkanaście dni temu od informacji podanej przez radio Zet, jakoby w ośrodku dla cudzoziemców na Targówku Fabrycznym miało zostać ulokowanych aż 1400 przybyszów (za chwilę do tej „informacji“ jeszcze wrócimy). Zaś najnowszym przyczynkiem do gorącej wymiany zdań jest wulgarny napis, który ktoś namazał na bloku przy ul. Kołowej. Każdy wie, o co w tym napisie chodzi, my jednak pozwolimy sobie zacytywać go w wersji nieco złagodzonej: „Cały Targówek pie**oli uchodźców”.

Cały? Nie, nie cały. Zanim pojawił się bohomaz na Kołowej, nieporównywalnie ładniejszy, promujący tolerancję mural został namalowany na rurach przy ul. Rozwadowskiego. A zanim pojawiła się niechęć do uchodźców, od sześciu lat ośrodek dla cudzoziemców na Targówku daje schronienie innym „obcym”: kobietom i dzieciom z muzułmańskiej Czeczenii.

 

Dwa obrazki z tego samego Targówka. Który jest prawdziwy?(fot. Facebook)

Posted by Targówek Info on 3 luty 2016

 

Jak więc jest z tym Targówkiem?

Prawda jest oczywiście taka, że Targówek – tak jak cała Warszawa i cała Polska – jest w swoich poglądach podzielony. Tak jak nie wszyscy w naszej dzielnicy głosują na jedną partię, nie piją jednego rodzaju piwa czy nie kibicują jednemu klubowi, tak też nie cała dzielnica kocha albo nienawidzi ludzi innej wiary, karnacji czy poglądów.

Zaryzykujemy wręcz stwierdzenie, że na 120–tysięcznym Targówku poglądy rozkładają mniej więcej równo po połowie. Nieco generalizując możemy powiedzeć, że im mieszkamy w mniejszych i nowszych domach, tym bardziej szanujemy innych. Zaś w im wyższych i starszych blokach, tym bardziej obcych się boimy i nie chcemy.

Podsumowując: zwolenników jednych i drugich poglądów u nas nie brakuje. Więc zarówno hasła, że „cały Targówek pie**oli uchodźców”, jak i „cały Targówek wita uchodźców”, niezależnie jak często będą się powtarzać na murach i w internecie, są od podstaw całkowicie fałszywe. I to jest punkt, z którym chyba nikt nie będzie dyskutował.

A co, w pewnym sensie, najśmieszniejsze – wszystkie te dyskusje o uchodźcach na Targówku są w ogóle pozbawione podstaw! Z całą pewnością nie będziemy mieli na Targówku 1400 uchodźców/imigrantów – ani nawet połowy, ani nawet ćwierci tej liczby.

Wspomniana wiadomość Radia Zet o 1400 uchodźcach, od której w styczniu zaczęła się obecna burza, była całkowitym nieporozumieniem. Radiowy dziennikarz na weekendowym dyżurze usłyszał coś o pięciu ośrodkach w Polsce, które zgłosiły się do przetargu na przyjęcie cudzoziemców – więc podzielił 7–7,5 tysiąca uchodźców (tyle w ciągu dwóch lat ma dotrzeć do Polski z Syrii i okolic) na 5 i wyszło mu 1400–1500 osób na miejscówkę. Tyle, że chodziło nie konkretnie o Syryjczyków, ale o przybyszów z wszelkich możliwych kierunków (np. Czeczenii lub Ukrainy). A w kontekście Targówka chodziło zaledwie o sto kilkadziesiąt osób, czyli tyle samo, ile jest u nas obecnie. Ale o tym dziennikarz Radia Zet już nie pomyślał…

Pisaliśmy już na targowek.info, że ośrodek dla cudzoziemców przy ul. Księżnej Anny na Targówku Fabrycznym, przewidziany jest na 130 osób. Nawet jeśliby go teoretycznie rozbudować albo “dopchać” uchodźców ponad obowiązujące normy, to liczba łóżek mogłaby wzrosnąć dwukrotnie, może trzykrotnie – ale nie więcej.

Lecz nikt tego nie planuje robić! W tej chwili w ogóle nie na planów umieszczenia uchodźców z Syrii i okolic na Targówku. Przy Księżnej Anny zdecydowaną większość wciąż stanowią kobiety i dzieci z Czeczenii – i w dającej się przewidzieć przyszłości tak pozostanie.

Tak więc zagorzałe dyskusje w domach, w internecie oraz na murach Targówka tak naprawdę toczą się o nic. Tematu nie ma teraz – i jest wielce prawdopodobne, że nie będzie go w przyszłości. Jest bardzo możliwe, że rząd PiS wycofa się ze zgody na przyjęcie przez Polskę 7,5 tys. uchodźców. A politycy Unii Europejskiej dojrzewają do decyzji o masowym odsyłaniu uchodźców/imigrantów do krajów, z których przybyli.
 
 

Twoja opinia o ew. umieszczeniu uchodźców z Syrii w ośrodku na Targówku?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

zdjęcie na górze: targowek.info, Facebook (montaż)

30 komentarzy na temat “Targówek jest podzielony. Tyle, że bez powodu

  • 4 lutego 2016 o godz. 12:44

    Targówek jest chyba najbardziej tolerancyjnym miejscem w Polsce skoro, jak artykuł podaje, aż około 50% mieszkańców jest pozytywnie nastawionych względem uchodźców. Skąd ta teza? Wystarczy poczytać komentarze internautów na dużych ogólnopolskich portalach internetowych. Można odnieść wrażenie, że 99% polskich obywateli uchodźców w Polsce po prostu nie chce.

  • 4 lutego 2016 o godz. 12:55

    Abc, dokładnie tak jak napisałeś: „można odnieść wrażenie”. Tyle że to wrażenie mylne. kKomentarze w sieci są często tak agresywne że ludzie o innych poglądach po prostu rezygnują z dyskusji. Myślą inaczej ale po prostu tego nie piszą w internecie (nie mowiąc juz o pisaniu po ścianiach).
    Inna kwestia, że duża częśc tego hejtu jest sterowana, a wręcz pisana za pieniądze….. :(

  • 4 lutego 2016 o godz. 13:38

    Nie mam na myśli „hajterów” tylko internautów publikujących swoje własne zdanie, rzeczowo i z racjonalnymi argumentami. Odnośnie pisania za pieniądze: odkąd UE przyznała pieniądze na Fundusz Azylu, Migracji i Integracji podejście do spraw uchodźców zmieniło się w wielu czasopismach praktycznie z dnia na dzień – od neutralnego do proimigracyjnego. Cóż, wiele Euro z tego funduszu – jak na Polskie warunki – różne fundacje starają się „wyciągnąć”.

  • 4 lutego 2016 o godz. 13:47

    Moglibyście dać anonimową sondę w której każdy wybrałby swoją opcję, ale widzę że targowek.info boi się że wyniki takiej ankiety byłyby sprzeczne z pro-imigracyjną polityką tego serwisu.

  • 4 lutego 2016 o godz. 13:47

    „Zaryzykujemy wręcz stwierdzenie, że na 120–tysięcznym Targówku poglądy rozkładają mniej więcej równo po połowie. Nieco generalizując możemy powiedzeć, że im mieszkamy w mniejszych i nowszych domach, tym bardziej szanujemy innych. Zaś w im wyższych i starszych blokach, tym bardziej obcych się boimy i nie chcemy.”

    Niestety, ale powyższa teza ma się nijak do rzeczywistości. Może warto by przeprowadzić ankietę, zamiast takich uproszczeń?
    Targówek, Bródno i w zasadzie cała Praga, od 1989 przeżyła już kilka „fal” emigracji. Na początku byli to Rosjanie, Ukraińcy, potem Wietnamczycy, prawie cały Kaukaz (nie tylko Czeczeni) plus kilka egzotycznych nacji z Afryki i była to w wiekszości emigracja zarobkowa. Związana ze Stadionem.
    Jakos nie pamietam, by świat się zawalił.
    Ludzie jakos ich akceptowali i nie było jakiejś histerii. Tym bardziej, że wiekszość z nich wynajmowała mieszkania w tych dużych blokach na Bródnie i Targówku, nie w „mniejszych domach” na strzeżonych osiedlach.

  • 4 lutego 2016 o godz. 13:09

    Co za propaganda od 70%-do 90% ludzi jest przeciwncyh umieszczaniu imigrantów,
    pomagać nie utrzymywać !

  • 4 lutego 2016 o godz. 15:35

    Co za stek bzdur i PrOpaganda!!??
    Skad wytrzasneliscie te 50:50? Jakies zrodla, sondaze, ankiety?
    Chyba ze autorce/autorowi sie marzy jakis mlody syryjski byczek, bo to wiekszosc tych biednych uciekinierow!

  • 4 lutego 2016 o godz. 15:53

    Nie będziemy wchodzić w polemikę z (czasem obraźliwymi) komentarzami czytelników. Natomiast dziękujemy za sugestię ustawienia sondy na temat obecności uchodźców – właśnie ją dodaliśmy pod artykułem, zapraszamy do oddania głosu. Redakcja targowek.info

  • 4 lutego 2016 o godz. 16:22

    ZGWaŁCĄ WAM CÓRKĘ ALBO MATKĘ / ŻONĘ TO DOPIERO BEDZIECIE KWICZEĆ :) zero mózgu

  • 4 lutego 2016 o godz. 16:52

    na Krasnobrodzkiej też jest chamski napis. Tyle nienawiści. Ludzie tak łatwo dają się podpuścić propagandze i manipulacji. Smutne to,

  • 4 lutego 2016 o godz. 17:27

    Czy naprawdę jest tyle barbarzyńców w Polsce, którzy nie są gotowi udzielić pomocy ludziom w potrzebie, czy to tylko się tak wydaje bo oni krzyczą najgłośniej i nie czują wstydu. Myślałam że to kraj chrześcijański, że 90 % ludzi identyfikuje się z naukami Jezusa Chrystusa – a czy on nie mówił coś takiego ” Odejdźcie ode mnie, przeklęci, w ogień wieczny, gotowy dla diabła i jego aniołów. Bo byłem głodny, a nie daliście mi jeść; byłem spragniony, a nie daliście mi pić; przybyszem byłem, a nie przygarnęliście mnie”. Mam nadzieję że dla większość Polaków to nie są puste słowa.

  • 4 lutego 2016 o godz. 20:04

    Nikt nie twierdzi żeby nie pomagać ludziom w potrzebie. Podejrzewam, że wielu jednak pomaga bliźnim na różne sposoby, choćby osobom bezrobotnym w rodzinie. Po prostu mieszkańcy mają naturalne obawy i nie chodzi tu o jakąś nienawiść czy fobie. Moje obawy są takie:
    1. Miałem już za sąsiadów osoby z południa. Z jakiegoś biednego kraju. Codzienne awantury. Nie wiadomo było czy podczas kolejnej awantury dojdzie tam do morderstwa czy po prostu taki ich południowy temperament. Policja interweniowała wiele razy. Portal podaje, że przyjadą kobiety z dziećmi. Tak naprawdę nie wiadomo kto docelowo przejedzie i jak długo zostanie. Niemcy już „się uszczelniają”, chcą deportować.
    2. Każdy ma różne podejście do estetyki. Bród i dewastacja były domeną tych ludzi. Jestem z Zacisza i codziennie obserwowałem jak nad kanałkiem stały jakieś stare fotele samochodowe tudzież stare graty, które służyły tym państwu za luksusowe meble ogrodowe do grillowania i imprezowania. Wszędzie porozrzucane śmieci. Do jakiego stanu doprowadzą ten ośrodek? Tylko mieć nadzieję, że uszanują cudzą pracę i trud.
    3. Zatrudnienie. Nie spodziewam się, że łatwo znajdą pracę o ile zechcą w ogóle pracować. Mam takie życiowe spostrzeżenie, że południowcy pracować nie chcą. Dla wielu to hańba. Również wtedy policja zadawała sąsiadom z czego się utrzymują. A przecież żyć z czegoś muszą. Z pieniędzy unijnych? Nie zapominajmy, że w unii wszyscy jesteśmy podatnikami i prędzej czy później do tej unijnej kasy będziemy musieli zwrócić to, co z niej wypłaciliśmy.
    4. Inna kultura. I nie chodzi tu o kolor skóry, inną religię czy obyczaje. Niech sobie każdy wierzy w co chce i pochodzi z jakiego kraju chce. Po prostu co dla nas jest przestępstwem, dla tych kultur jest normą. Wydamy komiksy, broszurki informacyjne czego w Polsce nie wolno robić, co jest przestępstwem tak jak to zrobili Niemcy?
    Nie chcę tu osądzać ludzi, których nie znam, nie wiem kto przyjedzie, jak będzie. Uważam, że są to po prostu uzasadnione obawy, bo już częściowo kwestię przerabiałem. Kto weźmie odpowiedzialność czyli poniesie ewentualne negatywne konsekwencje przyjęcia uchodźców? Rząd, władze miasta, władze dzielnicy, wszyscy ci, którzy tak bardzo chcą gościć a może przyjąć te osoby na stałe?

  • 4 lutego 2016 o godz. 20:37

    Na czyje zlecenie ten propagandowy artykuł? Burmistrza? Bierze uchodźców na polecenie Bufetowej i wstawia tu taki PR? Nawet ogłupiali od politycznej poprawności Niemcy już nie wierzą w te banialuki o pomaganiu rzekomym uchodźcom, wiec po co w ogóle te żałosne próby propagandy. 95% Polaków tego i tak nie kupi.

  • 4 lutego 2016 o godz. 20:38

    Polacy są faktycznie podzieleni a to gównie za sprawą celowej działalności mediów prowadzoną od wielu lat.Radio bzdet i dziwne usprawiedliwienie faktu przez redakcję nie przekonuje mnie i uważam całą sprawę za robienie z nas idiotów.Głównym celem w temacie jest sprawa sądy którą obrońca naszych spraw prowadzi ręka w rękę z bzdetami aby zorientować się i tu pytanie w czym i w czyim interesie taka akcja. Fakt powstania napisu na elewacji budynku moim zdaniem jest sterowaną sprawą i nie wynika z inspiracji mieszkańca Targówka. Wywołanie awantury i sytuacji w której można obrażać i manipulować mieszkańcami Targówka nie jest nowością, podobnych spraw było i będzie jeszcze wiele albowiem donosiciele informacji są tacy jacy są wnioski niech każdy sam wyciągnie.Prymitywny sposób komunikacji i brak zdrowego naturalnego komunikowania się społeczności Targówka to fakt którego niestety nie da się zastąpić tymi serwowanymi donosami radia bzdet i innych kreatorów wiadomości które faktycznie pogłębiają podziały i prowadzą do stresu mieszkańców.

  • 4 lutego 2016 o godz. 21:50

    Jest dużo Polaków którzy robią awantury w domach i na ulicy, mają bałagan na podwórku i wysypują śmieci do lasu – co nie znaczy że wszyscy tacy są ani nawet że większość. Przez wiele lat mieszkałam w Zambii, w Kanadzie i w Wielkiej Brytanii – zauważyłam że większość ludzi w każdej kulturze lubi żyć w spokojnym i czystym otoczeniu. Jeżeli ktoś łamie prawo, czy to Polak czy uchodźca to po to mamy policję żeby się tym zajęła – tak długo jak robi to bez dyskryminowania kogoś z powodu stereotypów i uprzedzeń. Naprawdę trzeba nie chcieć myśleć że by powtarzać że tysiące ludzi opuszcza swój kraj i ryzykują życie tylko po to żeby siedzieć na zasiłkach w obcym kraju. A nawet jeśli nieliczni z pośród uchodźców nie uciekają przed wojną a są „emigrantami ekonomicznymi” (to znaczy chcą zarobić na godne życie dla swoich rodzin) to co strasznego się stanie jeśli w 38 milionowym kraju przyjmiemy dodatkowe kilka tysięcy pracowitych ludzi ?

  • 5 lutego 2016 o godz. 10:31

    Nie boję się emigrantów !!
    -Boję się indolencji, arogancji i niekompetencji urzędników odpowiedzialnych za przygotowanie i przystosowanie tych ludzi do funkcjonowania w tak innym i zazwyczaj nieprzyjaznym obcym,kraju.
    – Boję się, że nasze państwo i władze nie będą potrafiły sprostać zadaniu jakim jest wielowymiarowa pomoc.
    -Boje się rozgoryczenia uchodźców, wynikającego z nieprzystosowania do obcej kultury i nieakceptowania naszych norm społecznych,chociażby takich jak swoboda zachowania i ubioru. Trudna droga przed nimi i nami.

  • 5 lutego 2016 o godz. 11:31

    bardziej boję się rodaków

  • 5 lutego 2016 o godz. 10:40

    Ta promocja durnoty multikulti dla mikrocefali?

  • 5 lutego 2016 o godz. 18:02

    Mogliście jeszcze napisać o znaczeniu tych liczb.

    14 – nawiązuje do ,,We must secure the existence of our people and a future for White children” ,a 88 do ,, Heil Hitler”.

    Islamistów nie wpuszczajmy do Polski ,ale neonazistów wywalmy do Niemiec!

  • 5 lutego 2016 o godz. 18:42

    No no – sonda idealnie pokazuje te Wasze wyimaginowane proporcje. Ilu byczkow przygarnie i wyzywi redakcja portalu?

  • 6 lutego 2016 o godz. 10:41

    Panie redaktorze nie pisz pan głupot i nie rób ludziom wody z mózgu.Tacy jak pan niby wielcy tolerancyjny Warszawiacy psia jego mać mieszkają na osiedlach zamkniętych monitorowanych a do pracy jadą samochodem więc was to mało obchodzi kogo przyjmiemy a kogo nie.Ja nie zamierzam się z nimi użerać w komunikacji miejskiej ani nie chce u nas wybuchających bomb dlatego jestem zdecydowanie przeciwny imigrantom.Według mnie głos Targówka jest prosty i wyrazny tak jak to napisał ktoś na tym bloku.

  • 6 lutego 2016 o godz. 11:19

    Polacy w tej sprawie wyjątkowo nie są podzieleni.

  • 6 lutego 2016 o godz. 11:23

    I to was tak boli.

  • 6 lutego 2016 o godz. 16:11

    Kiedy jakies podsumowanie wynikow sondy??

  • 6 lutego 2016 o godz. 19:05

    Kolejny tendencyjny artykuł. Skąd wy te dane bierzecie? Czy może dostaliście ostatnio jakieś dofinansowanie ze środków UE, czy może naśladujecie gazetę wybiórczą? Przestańcie manipulować i pogódźcie się z tym, że większość ludzi ma racjonalne i mądre, a nie lewacko-idealistyczne podejście do sprawy tzn. chce żyć w środowisku przyjaznym i kulturalnym, a nie wrogim i nienawistnym (strefy szariatu). Ja nie mam nic przeciwko imigrantom np. z Ukrainy, czy Wietnamu, to są ludzie ciężko pracujący i szanujący kraj do którego przybyli i takich ludzi jeżeli chcą do nas przybyć witam serdecznie. Co innego islamiści, a jacy są islamiści możecie się dowiedzieć choćby (o dziwo) nawet ze swoich tęczowych mediów jak gazeta wybiórcza. Ja sam byłem w Paryżu i Luksemburgu przez parę miesięcy i uwierzcie mi nie chcecie tych ludzi nie tylko na Targówku, ale i w Polsce. Pomagajmy im, ale w miejscu, gdzie powstał problem, czyli w Syrii.
    A jeszcze do tych, którzy starają się manipulować wiarą chrześcijańską – otóż bycie chrześcijaninem nie oznacza bycia samobójcą i przyjmowania do siebie ludzi wyznających ideologię (wiarę?) nienawiści. Chcę im pomagać, ale właśnie w syrii, a nie tutaj.

  • 7 lutego 2016 o godz. 16:59

    Witam. Jestem z Brodna, mieszkam w Brukseli. Gdyby urzednicy pomieszkali sobie na Jette, Molenbeeku czy chocby wyszli 50 poza obreb ronda Schumana bez ochrony, to moze zaczeliby uzywac mozgow. Na cale szczescie mam mozliwosc odpoczac od tego syfu w czasie wakacji, bo przyjezdzam na stare smieci, z czego bardzo sie ciesze. Ludzie ogladajacy TV nie maja pojecia co to jest multikulti bo przeciez poprawnosc polityczna zabrania nazywania rzeczy po imieniu. Nawet napady na kobiety w Niemczech nie sa wstanie otworzyc oczu politykom. Co ciekawe, we Francji smieja sie z Polski ze taka zacofana, ze nue integrujemy sie z reszta Europy w sprawie imigrantow, a ja sie tak zastanawiam ile jeszcze krwi na ulicy potrzeba aby lewicowo-liberalna Europa sie opamietala… Wszystkich przeciwnych imigrantom popieram, bo wiem do czego sa zdolni.

  • 11 lutego 2016 o godz. 19:02

    Kiedy będzie podsumowanie wyników sondy?

  • 15 lutego 2016 o godz. 14:40

    Hehehe, ciekawe jak długo by pomieszkali ci "uchodźcy" na Targówku. Szczególnie fabrycznym. No chyba żeby ich do tych słynnych bloków między torami wsadzili i obudowali wysokim murem. Wtedy moze ze 3 miechy by przetrwali

  • 16 lutego 2016 o godz. 17:59

    Targówek jest podzielony? Patrząc na aktualne wyniki
    (Jestem przeciw (77%, 504 głosów)
    Popieram (23%, 148 głosów))
    Można by było powiedzieć, że Targówek jest zgodny, że nie chce żadnych uchodźców… Ponad 3/4 ludzi, która wzięła udział w ankiecie ich nie chce… :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.