Metro zaskoczyło administrację: nagła likwidacja parkingu | | targowek.info

Metro zaskoczyło administrację: nagła likwidacja parkingu

W piątek pod budowę metra ma być zajęty spory kawałek parkingu przy Zamiejskiej. Parkujący tu mieszkańcy są wściekli, bo nikt z nimi tego nie ustalał. To kolejny przykład, jak fatalnie przygotowana jest ta inwestycja od strony władz naszej dzielnicy. 

 

Plotka krąży po osiedlu od kilku dni. Od wtorku na bramie parkingu nr 2 przy ulicy Zamiejskiej na Targówku Mieszkaniowym wisi informacja z administracji Osiedla Generalska. Otóż w następny piątek (29.04) wykonawca metra ma zlikwidować ogrodzenie i zająć pod plac budowy 60 miejsc parkingowych położonych najbliżej bazarku. Co z parkującymi tu samochodami?

Zastępczy parking na 150 samochodów (ale zapewne niestrzeżony) ma powstać na tyłach bloków Zamiejska 13-15, czyli na pustej działce między Zamiejską, Trocką i przedszkolem. Czyli obok nowego bazarku. Nowy parking ma zrekompensować wszystkie miejsca zlikwidowane pod budowę metra wzdłuż bazarku, a także te z parkingu strzeżonego.

Mieszkańcom to rozwiązanie się nie podoba. A najbardziej są wściekli, że dowiadują się o tym teraz. W ostatniej chwili, choć przecież budowa metra planowana jest od kilku lat…

– Duża większość osób parkujących od zawsze ma tam swoje miejsca i ani administracja, ani metro czy miasto nie zapewniły właśnie tym osobom gwarancji swojego miejsca. Ani na tymczasowym parkingu, ani na piętrowym, który przyszłości ma się tu pojawić. Osoby te parkują tu od przeszło 30 lat i takie potraktowanie będzie wiązało się ze strasznym skandalem – napisał do nas Dariusz, który pierwszy powiadomił nas o sprawie.

Najbardziej wściekli są mieszkańcy bloku przy Zamiejskiej 17. Martwią się nie tylko o miejsca parkingowe, ale też o dojazd do ich bloku w czasie budowy, który zostanie praktycznie odcięty. Zarzucają również, że nikt z nimi nie konsultował nowej lokalizacji bazarku.

Mieszkańcy wybierają się na spotkanie w tej sprawie, które odbędzie się dziś (czwartek 21.04) w szkole przy Trockiej 4.  Ma być na nim prezes Spółdzielni Mieszkaniowej Praga.

 

Ogłoszenie mieszkańców Zamiejskiej 17 / fot. Dariusz
Ogłoszenie mieszkańców Zamiejskiej 17

 

Zamieszanie z parkingiem dobitnie pokazuje, jak nieudolnie dzielnica przygotowała się na budowę metra. Najpierw awantura o lokalizację bazarku – choć o potrzebie znalezienia nowego miejsca informowaliśmy na targowek.info pięć lat temu, nikt nie zajął się tym odpowiednio wcześnie. W efekcie kupcy wciąż nie mają się gdzie przenieść, co już opóźnia budowę metra.  

Teraz sprawa z parkingiem. Przypomnijmy, że władze dzielnicy mamią obietnicą zbudowania w tym miejscu wielopoziomowego parkingu, w którego parterze znajdzie się docelowe miejsce dla kupców. Dlaczego nie można go było zbudować wcześniej, żeby kupcy przenieśli się od razu tam? Dlaczego dopiero teraz okazuje się, że trzeba go zlikwidować? Na jakich zasadach dostępne będą tam miejsca? Z jakiego budżetu będzie zbudowany i ile będzie kosztował? Na te wszystkie pytania nie znamy odpowiedzi. I pewnie władze dzielnicy oraz spółdzielni też nie…

 

Zdjęcie na górze strony: Parking przy Zamiejskiej przeznaczony do częściowej likwidacji / fot. targowek.info

98 komentarzy na temat “Metro zaskoczyło administrację: nagła likwidacja parkingu

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 09:10

    Mieszkańcy Targówka Mieszkaniowego tkwią w głębokim PRL, zamiast sie cieszyć, ze budowa metra startuje słysząc tylko narzekania. A przecież juz widać jak poszły do góry ceny mieszkań. Należy zacisnąć zęby i poczekać kilka lat.

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 09:15

    Nie tylko ten parking został zlikwidowany. Od 19.04 jest ustawiony znak zakazujący parkowania wzdłuż ul. Trockiej – od przystanku Pratulińska do przejścia dla pieszych w kierunku gimnazjum.
    Teraz cały Targówek Mieszkaniowy będzie jedny wielkim placem budowy i nie będzie gdzie zaparkować. Brawo Urzędnicy!!!!!!!!

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 09:17

    Tak, ale to nie zmienia faktu, że całe przygotowanie do tej wielkiej inwestycji ze strony władz Targówka i poszczególnych spółdzielni jest znacznie poniżej oczekiwań. Powiedziałbym jest beznadziejne.

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 09:33

    To narzekanie jest trochę przesadzone. Przecież najpierw wykonawca, który został wybrany w marcu tego roku musiał zaplanować przebieg ogrodzenia budowy i dopiero po tym było wiadomo, które parkingi w jakiej części będą likwidowane. Jedynie sprawę bazarku rzeczywiście można było wcześniej rozwiązać, bo od początku było wiadomo, że będzie zamkięty, ale nowy bazarek pewnie byłby już gotowy, gdyby nie zablokowano lokalizacji przy Fantazyjnej. A te narzekania, że utrudniony dojazd itp… Budują metro, to będą utrudnienia, trzeba je przeczekać i tyle.
    Poza tym przede wszystkim problemem na naszym osiedlu jest nieuregulowane prawo do tego terenu. Kto miał niby budować ten piętrowy parking? Miasto czy spółdzielnia? Spór trwa, a sprawa w sądzie toczy się już parę lat…

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 10:14

    No proszę. Jak bazarek miał być na Fantazyjnej to mieszkańcom bloków pasowała ta lokalizacja i tych z Fantazyjnej wyzywali od aspołecznych. Jak ma być obok ich bloku, to nagle okazuje się, że bazarku nie chcą. Ale oczywiście oni aspołeczni nie są ;) Jak nie obok ich domu to był super potrzebny, ładny i zadbany, a jak mają patrzeć na ten bałagan ze swoich balkonów to już bazarek nie jest taki piękny i wspaniały.

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 10:41

    Przypomina mi to film „Miś” i kwestię „ja wąsy noszę od przedwojny i ogolić się nie dam”. To samo tutaj. Ja parkuje tu 30 lat i nie dam się przesunąć :) A mam pytanie czy ktoś zagwarantował parkującym tam że już zawsze będą tam parkować? Czy posiadają jakieś tytuły prawne do tych miejsc parkingowych? Akty własności? Tak właśnie wyglądają inwestycje w tym kraju. By cokolwiek zrobić najpierw trzeba każdemu dogodzić. Jak bym to załatwił tak, że wywiesił kartkę proszę zabrać auta z parkingu do 29.04. a jak nie to zostaną odholowane i tyle. Świat powstał z chaosu i tak jest z każdą inwestycją. Jesteśmy narodem partyzantów i prowizorki to nasz dogmat. Nawet nasza obecna najwyższa władza zarządza wszystkim poprzez kryzys. Inaczej by się pogubiła. Jeszcze minie kilka pokoleń obywateli w kapitalizmie (jeśli się w tym kraju utrzyma) aż nauczymy się organizacji pracy. Jeszcze mentalnie tkwimy w PRL i zasadzie „jakoś tam będzie”. Nie ma co bić piany i robić bzdurne protesty o miejsca parkingowe. Walczyć można o stałą organizację która będzie na wiele lat a nie tymczasową na czas budowy. Walczyć trzeba ale o zagwarantowanie miejsc parkingowych po budowie metra. A te trzy lata jakoś każdy przetrwa. W takich wypadkach zawsze chaos jest na początku potem się to jakoś układa.
    Na marginesie dziwię się tej redakcji że pisze w jednym artykule o opóźnieniu budowy metra przez bazarek. A w następnym podsyca ludzi do protestów o miejsca parkingowe.
    Ale w sumie będzie można napisać nowy artykuł jaki to skandal „opóźnienie budowy metra przez protesty mieszkańców walczących o miejsca parkingowe”

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 10:55

    Ponoć zlikwidowany ma być też kiosk na skrzyżowaniu Pratulińska/Trocka i Żabka oraz kwiaciarnia po drugiej stronie Pratulińskiej. Żabki mi akurat nie żal,bo tych płazów w okolicy jest i tak za wiele,ale…sklep działa od kilku tygodni,ajent dostał wszystkie pozwolenia z urzędu a o likwidacji dowiedział się od pracowników firmy która ma budować Metro.

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 11:14

    Prawo mieszkańców zostało naruszone wielokrotnie.
    Metro budowane jest kosztem zwykłych ludzi.
    Uzgodnienia budowy Metra były robione przed przetargiem, więc każdy miał to w du..e , a ale piniądze brał rzetelne. Efektem Korupcji i Kumoterstwa Urzędników każdego szczebla jest obecny bałagan.
    Jestem za budową Metra i to zdecydowanie, ale budowa nie oznacza paraliżu.
    Administracja stawała na głowie jak zadbać o SWOJE INTERESY (drogi kierownik AK), bo za co wyplacą nagrody dla pracowników jak nie będzie Cyrku lub wesołego miasteczka – ZGROZA – więc głupi mieszkańcu np. ulicy zamiejskiej zaparkuj gdziekolwiek ,ale będziesz mogł się pokręcić na karuzeli i posłuchać przez 2 tygodnie super muzyki. Kto bierze pieniądze na pozwolenie kręcenia filmów, dzierżaw itp. – przejrzystych rachunków nie ma.
    Jak mieszkańcy nakopią urzędnikom to może zaczną szanować zwykłych ludzi. Zarządca ma swoje obowiązki administracja lubi wojną między mieszkancami, lubi szczuć i szantażować – MIESZKAŃCY MUSIMY DBAĆ O SWOJE SAMI.

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 11:20

    Ok. rozwijamy się, jest budowa metra i trzeba się cieszyć, przecież mieszkamy w Warszawie a taka inwestycja to rozwój dla miasta i dzielnicy. Natomiast do takiej inwestycji urzędnicy muszą się przygotować, a tu przygotowania brak totalnie… Przenoszą bazarek na wolny plac przy Trockiej a chcą zlikwidować parking na 180 samochodów przy Zamiejskiej 13, gdzie tu jest sens..? Gdzie te 180 samochodów ma zaparkować, przecież totalnie zablokują okolice, a dochodzi jeszcze likwidacja innych miejsc parkingowych w okolicy. Zamiast przenosić bazarek powinni przenieść parking i zagwarantować ludziom miejsca. Sklepy sklepiki i tak powstaną w okolicy i te kilka czy kilkanaście punktów łatwiej będzie w tym tłoku upchnąć niż kilkaset samochodów zastanawiających każdą możliwą lukę.

    Ludzie z Urzędu Miasta i Gminy Targówek – pomyślcie co jest bardziej potrzebne, wiadomo że bez ofiar się nie obejdzie, ale wybierajcie mniejsze zło. Osiedla są dla mas, dla mieszkańców a nie punktów handlowych, tu się mieszka a nie sprzedaje czy kupuje!!! Jak mamy mieszkać w totalnej blokadzie komunikacyjne z każdej strony obstawieni samochodami? A możne te samochody mają parkować w budkach na bazarku po ich godzinach pracy…? Gdzie tu logika? Co jest ważniejsze – spokój kilkunastu tysięcy ludzi czy interes kilku właścicieli budek na bazarku ???

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 11:54

    „Będzie, będzie zabawa!
    Będzie się działo!”
    na zebraniu…

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 11:54

    BRKA INFORMACJI. ZŁE ZAPLANOWANIE INWESTYCJI. BRAK BURMISTRZA W TYM WSZYSTKIM. TO JEST TARGÓWEK.

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 11:59

    NAJLEPSZE JEST TO, ŻE Z PARKINGIEM SA KŁOPOTY I PROTESTY ALE GDYBY MIAŁO BYĆ TUTAJ OSIEDLE TY BYŁABY CISZA. NIE DAJCIE SIE OSZUKAC!!!! ONI CHCA W MIEJSCU PARKINGU ZBUDOWAC BLOKI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 12:18

    Mieszkańców pozbawią darmowych miejsc parkingowych, żeby kolesiom wydzierżawić miejsce na parkingi i SM będzie na własnych lokatorach dodatkowo zarabiać.

    JAK UCZCIWIE PODEJDĄ DO MIESZKAŃCÓW TO NA PEWNO DOSTANĄ MANDAT ZAUFANIA – ale w to wątpie – SM Praga z kierownikiem osiedla mają już plan zarobku.

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 12:50

    do Trocka: będę monotonny ale SM Bródno to niezła organizacja $$$$$ :)

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 12:57

    Trzeba szykować taczki na dzisiejsze zebranie w Gimnazjum po 18-tej będziemy wywozić władzę jak 30 lat temu

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 13:23

    Czy komuś się wydaje że budowę stacji metra można wykonać na 10m2. Cała stacja, wszystkie wyjścia, zaplecze budowlane. Na to wszystko potrzeba terenu. Ten parking znajduje się nad planowaną stacją (dokładnie zajmuje go kawałek ale wiadomo wykopy, prace są zdecydowanie szersze). Wiec co z tym dziwnego że parking musi być skasowany? Zaskoczenie? Brak informacji owszem jest bardzo złe. Ale nie zmieni tego zmiana władzy. Było ich wiele i nic tego nie zmienia od lat. Niestety taka jest mentalność ludzi. Idę o zakład że jakby ci co najbardziej krzyczą mieli władzę było by tak samo. Albo co gorsza nie było by nic zrobione bo były by tylko dyskusje ustalenia itd. A wiadomo zawsze znajdzie się jakaś grupa której coś nie pasuje. Stać z boku i marudzić to każdy potrafi.
    A co do przyszłości parkingów. Powinny być pokasowane wszystkie społeczne na całym Targówku i zamienione na parkingi wielopoziomowe. Te co są zajmują mnóstwo miejsca to po pierwsze a po drugie na pewno nie dodają uroku okolicy. Wyglądają jak małe tandetne giełdy samochodowe. Odzyskane tak tereny powinny być przeznaczone na zieleń i gdzie ma to sens nowe bloku. Wszystko powinno być bez przegięcia w stronę nowych bloków.

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 13:31

    Do Konkretny:
    A Ty masz samochód, parkingi muszą być, jest zgoda na Metro i budowę, ale nie ma zgody na przerzucanie kosztów na mieszkańców. Kasa za Metro trafi do konkretnych rąk, więc niech te „Łapki” zaplanują tak pracę, żeby nikt nie tracił czasu, zdrowia i nerwów. I Konkretnie gdzie są uzgodnienia ???Gdzie są dokumenty???? Gdzie jest prawna droga wypowiedzenia dzierżawy??? Konretna – mąci woda.

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 13:41

    Że mieszacze, te urzędasy nie boją się przyjść??? Może nie zdają sobie sprawy,ze mieszkańcy też są ludźmi i mają nerwy i za krzywdę też odpłacić potrafią!!!!!!!!!

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 12:07

    Ludzie pracuję w samym centrum i przeżyłam oststanioą budoę metra owszem codziennie zmiana trasy do pracy :) ale daliśmy radę nie porównujcie targówka (na którym mieskzam) do centrum jest szansa dla naszej dzielnicy

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 14:16

    Do mieszkaniec:
    Kasa za Metro trafi do konkretnych rąk? Tzn konkretnie czyich? Chodzi ci o wykonawców budowy?
    Wykonawca metra buduje metro a nie parkingi. On ma otrzymać Plac budowy zbudować metro i tyle.
    Wypowiedzenia dzierżawy? A kto jest dzierżawcą? Ty mieszkańcy? Masz na to umowę? Masz papiery? :)
    Masz umowę?
    Oczywiście że parking zastępczy musi być zorganizowany i to nie podlega dyskusji. Zrealizować go powinna spółdzielnia lub gmina. To kwestia czyj jest teren na którym jest parking. A że jest kwestią sporną jak mi się wydaje to brak odpowiedzialnego.
    Parking zastępczy musi powstać ale to nie znaczy że pod samym blokiem a w najbliższym możliwym miejscu. Czyli pole na którym będzie tymczasowa pętla i bazarek. Korona z głowy nikomu nie spadnie jak przez trzy lata do samochodu się kawałek przejdzie.
    Mąci woda? :))
    Fakty są takie że jakby każdą kwestię inwestycji uzgadniało by się z każdym w tym wypadku (kupcy, okoliczni mieszkańcy, spółdzielnia, okoliczne sklepiki, ekolodzy itd) to nie powstało by nic nigdy.
    Zawsze coś się komuś nie spodoba i będą wieczne uzgodnienia.
    Tak właśnie wyglądają inwestycje w tym kraju. 10 lat uzgodnień bo ciągle coś komuś nie pasuje papierki itd a potem 2 lata budowy.

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 14:25

    Do Konkretny:
    Nie masz kompletnie wiedzy na temat prawa budowlanego, wykonywania uzgodnień, narad koordynacyjnych ZUD itp widzę, więc nie mąć ponownie i nie wybijaj się na myśliciela bo Cię dzisiaj na zebraniu wyłowimy. Inwestora obowiązkiem jest wykonać wszystkie przebudowy kolidujące jakiejkolwiek infrastruktury. Inwestor np. woli dać łapówkę przy uzgodnieniach , niż ponieść koszty budowy tymczasowych parkingów. Więc uspokój się.

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 14:40

    No i to prawo z uzgodnieniami jest chore. Uzgodnienia wszystkiego z każdym. Tak się nie da.
    Ale co tam metro najważniejsze byś miał parking pod samym blokiem i tyle.

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 14:53

    Wyłowisz mnie na zebraniu? :)) Straszysz mnie? :))

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 14:54

    Cytat: „No i to prawo z uzgodnieniami jest chore. Uzgodnienia wszystkiego z każdym. Tak się nie da.
    Ale co tam metro najważniejsze byś miał parking pod samym blokiem i tyle.” – CHODZI O PROWADZENIE DIALOGU TAK MOGĄ MÓWIĆ AUTOKRACI, KTÓRZY ZAWSZE WIEDZĄ LEPIEJ.
    Z kim mamy do czynienia????
    Jedna strona będzie mówiła co jest dobre a co złe????

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 14:57

    No widzisz Konkretny jeszcze cie smród strachu zgubi!!!!!

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 15:04

    Strach?? :) Kpisz czy o drogę pytasz?
    Dialog można sobie prowadzić latami. Gadać gadać uzgadniać a inwestycji brak.
    Nie mamy już o czym gadać.

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 15:26

    Spokojnie, parkingi od strony Askenazego też będą okrawane. :) Będzie sprawiedliwie.

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 15:27

    „od 30 lat mają swoje miejsca parkingowe pod blokiem” – rozumiem, że to są ich własne miejsca parkingowe, które kupili i mają na to akt umowy i wpis do Księgi Wieczystej..? ;)

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 15:42

    Panie, Panowie nie wdawajmy się w takie polemiki.
    Wiadomo metro to priorytet i wszyscy go chcemy, pytanie czy można zrobić inwestycje tak by jak najmniej ludziom, mieszkańcom zaszkodzić?
    Ten kto uważa że parking przy bloku ludziom się nie należy bo mieszkają tutaj od początku osiedla i kiedyś nikt nie myślał żeby budować pod budynkiem parkingi, albo nie ma samochodu albo mieszka w domku jednorodzinnym.
    Trzeba uzyskać informacje od SM Praga i dzisiaj jest na to szansa.
    Poczekajmy jeszcze parę godzin i będziemy wiedzieć czy warto bić pianę czy też od razu protestować.

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 15:44

    nikt_inny
    ty uważaj co piszesz bo cię jeszcze mieszkaniec „wyłowi” na zebraniu ;-)

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 15:47

    Konkretny pierwszy wpis w tej dyskusji konkretnego. Znakomita, niestety prawdziwa diagnoza naszego spoleczenstwa. Jeden z nielicznych wpisow w tym watku wartych przeczytania i zastanowienia sie nad nim.

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 16:04

    Ogłaszam ciszę wyborczą!

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 20:35

    @Anonim zapomniałeś, że poza bazarkiem to jeszcze pętla oraz parking na jednym placu. Tak na tyle się zgodzić nie możemy
    @Konkretny tak posiadamy spisaną umowę na dzierżawę wieczystą z terminem jej wypowiedzenia 6 miesięcy. Do dziś nikt jej nam nie wypowiedział. Ponadto w tym miejscu nie ma stacji a są tory odstawcze – sprawdź plany. Co do parkingów pionowych jestem za, ale dlaczego urzędnicy się tym nie zajęli?
    @z10pis @Radek @Anonim popieram
    @Trocka nie są darmowe płacimy corocznie za dzierżawę terenu i z początkiem kwietnia administracja przyjęła zapłatę po czym zaczęła dopiero swoje trele o zabraniu miejsc na parkingu

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 21:09

    Zebranie w sprawie Parkingu uważam za bardzo potrzebne i konstruktywne, ale mam wrażenie że to dopiero początek. Bardzo miło słuchało się przedstawiciela Spółdzielni – czar pryskał gdy zaczął odzywać się kierownik administracji AK. Wbrew pozorom jego głos to głos prawdy :
    – ja odczytałam mamy wasze pieniądze, obiecujemy wam gruszki na wierzbie, więc grzecznie opuśćcie parking. A WTEDY Z WAMI ZATAŃCZYMY. Wiem że kierownik AK nie zapomina o tym co sądzą o nim lokatorzy, zapomniał że sam na taką opinię zapracował sobie sam chamstwem i butą- ale on lokatorów ma głęboko w nosie bo pracuje na rzecz Spółdzielni Praga to oni mu płacą. Ale Jazda on nas oszukuje i poniża a oni mu płacą z naszych pieniędzy.
    Staram się wierzyć ,że opowieści Spółdzielni to światełko w tunelu, ale intuicja mi mówi że to światło pociągu pancernego – tak czy inaczej lokatorów Zamiejskiej 11,13,15,17 rozjechali dokumentnie. Hałas, uciążliwość, stres, brud no i proszę bardzo :pieniądze. Za nowe miejsca pamiętajcie trzeba płacić 2 razy więcej.
    POZDRAWIAM WSZYSTKICH CZŁONKÓW P2

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 22:00

    Czy Zarząd Parkingu Społecznego spał snem niedźwiedzia do tej pory? Powinien się dowiadywać co dalej z parkingiem i informować o tym użytkowników, Wówczas zapewne doszło by od wypracowania rozwiązania korzystnego dla użytkowników, albo przynajmniej nie byłoby takiego zdziwienia jak teraz.

    Oczyśćmy Targówek Mieszkaniowy z PRLu. Niech to będzie dzielnica nowoczesna, na miarę XXI wieku!

  • 21 kwietnia 2016 o godz. 22:04

    Pięknie by było gdyby te bieda-parkingi już więcej nie wróciły na swoje miejsce. No i miejmy nadzieję, że i bieda-bazarek tam już nie wróci, bo nie wyobrażam sobie, że z nowo wybudowanego metra będzie się wychodzić w ten bajzel z chińskimi skarpetami i wszędzie walającymi się kartonami po warzywach i owocach.
    A malkontenci pozostaną malkontentami, taka chłopska mentalność.

  • 22 kwietnia 2016 o godz. 06:39

    Moim zdaniem brak informacji do ostatniej chwili był celowy. Poinformowali mieszkańców Fantazyjnej (bo wymagało tego prawo budowlane) to był protest. Teraz informacja ukazała się w ostatniej chwili i czasu na protesty brak.

  • 22 kwietnia 2016 o godz. 07:34

    Zgadzam się z Anonimem, utrzymywanie w „tajemniczości” likwidacji miejsc parkingowych jest dowodem niekompetencji ( znowu bez odpowiedzialności urzędników, spółdzielców) lub celowym działaniem na szkodę mieszkańców.
    Spółdzielnia miała teren parkingu przez kilkanaście lat opłacane i zadbane – więc niech nie robią złudzeń że coś mieszkańcom dali za darmo – bo z tego co mówią to i tak nie ich ziemia.

  • 22 kwietnia 2016 o godz. 07:41

    Droga „Marysiu” PRLem przesiąknięci są wszyscy mieszkańcy Targówka urodzeni przed 1989 rokiem.
    Starość, brak umiejętności dialogu, chciwość, zawiść, bierność to są cechy według mnie które przeszkadzają w porozumieniu mieszkańców ze Spółdzielnią. Trochę rozumiem Pana Kierownika Administracji – gość widząc trzęsące się dewoty z jej tekstem na ustach „bo ja chce” – ręce mu opadają. Biedaczek nie umie rozmawiać z takimi ludźmi, wszystkich traktuje jak wrogów i gryzie – do emeryturki jakoś dociągnie ( chyba że na kolejnych zebraniach będzie nadal taki butny)

  • 22 kwietnia 2016 o godz. 08:06

    Jakie bieda parkingi?
    A gdzie ludzie maja stawiać samochody?
    Czy kolega lub koleżanka wskażą właściwe miejsce?
    Może pod budynkami?
    Każdy by chciał mieć mieć miejsce postojowe w hali garażowej pod budynkiem.
    Tylko w naszym czyli w sytuacji blokowisk budowanych w latach 60,70,80,90 jest to raczej niemożliwe.
    Nikt nie przewidywał że w ciągu 25 lat liczba samochodów osobowych z 1,5 mln wzrośnie do ok 18 mln.
    Dlatego też lepiej było budować piwnice na weki i kanistry z benzyną:)
    A te parkingi pierwsze, które robiono były właśnie społeczne, bo przecież prywata też nie była mile widziana.
    Były one zbudowane albo za pieniądze mieszkańców albo przez mieszkańców w czynie społecznym.
    Parkingi społeczne są różne, bardziej lub mniej zadbane, lepiej i gorzej zarządzane.
    Te tutaj na Zamiejskiej czy Askenazego funkcjonują od 30 lat i jak widać są uporządkowane, czyste i sprawnie zarządzane ze środków które wpłacają mieszkańcy posiadający miejsce parkingowe na ich terenie.
    Miejsca na nich są wykorzystywane w 100%, z minimum na zieleń i drogi wewnętrzne.
    Wcześniej czy później te tereny będą należeć do mieszkańców/spółdzielni ( to w tej chwili mniej ważna kwestia) bo jest to element niezbędnej infrastruktury osiedla.
    Najważniejsze jest teraz by miejsca nowo-budowanego, tymczasowego parkingu na placu przy Trockiej, zapewniły możliwość parkowania dla tych, którzy muszą zwolnić takie miejsca na parkingach społecznych oraz dla pozostałej części mieszkańców z bloków które utracą możliwość parkowania pod blokami na czas budowy metra czyli 3-4 lata.

  • 22 kwietnia 2016 o godz. 08:07

    APEL!
    Droga Spółdzielnio i Administracjo.
    JEŻELI NA PIŚMIE ZAGWARANTUJE MIASTO ISTNIENIE PARKINGU TYMCZASOWEGO – I ZOSTANIE ON WYBUDOWANY PRZED OPUSZCZENIEM Parkingu 2 – TO MOŻEMY MÓWIĆ O KOMPROMISIE.

    OSTRZEGAMY PRZED STOSOWANIEM WOBEC NAS ARGUMENTÓW SIŁY – TEŻ JESTEŚMY LUDŹMI.
    (proponujemy wyznaczyć innego członka zarządu Spółdzielni jako upoważnionego do rozmów z użytkownikami parkingu 2.

  • 22 kwietnia 2016 o godz. 08:09

    Zamiast kierownika Administracji!!!!!
    moderator wyciął z poprzedniego wpisu

  • 22 kwietnia 2016 o godz. 08:30

    I PO CO WY GADACIE TUTAJ? POWINNY BYC PISMA, SPOTKANIA Z NIEROBIEM BURMISTRZEM I W OSTATECZNOSCI CZYLI W TEJ CHWILI PROTEST!!! WSZYSCY NA ULICE

  • 22 kwietnia 2016 o godz. 08:34

    Wszyscy jednak mieszkańcy Askenazego i Zamiejskiej, jak to widać było wczoraj na zebraniu, mają pretensje o brak regulacji gruntów w tym rejonie.
    Rozwiązanie tego problemu powinno być dla mieszkańców priorytetem.
    Poniżej adres na który trzeba wysyłać ponaglenia i żądania rozwiązania tego problemu.
    Bo faktycznie sprawa ciągnie się za długo, prawdopodobnie, zarówno z winy miasta jak i spółdzielni:).
    Jeśli każdy z mieszkańców, z osobna wysłał by pismo z żądaniem wyjaśnień i domagał się przyśpieszenia tej sprawy to presja była by większa.
    Nie może być tak że biegły sądowy ( wspomniał pan prezes wczoraj o tym) siedzi nad operatem szacunkowym od końca listopada 2015 roku, a ostatnia sprawa w sądzie była w maju 2015.
    W ten sposób to i za 5 lat nie będzie rozwiązania problemu….

  • 22 kwietnia 2016 o godz. 10:13

    Można pisać również e-maila, nie trzeba wysyłać listów przez pocztę.
    Tylko trzeba na dole e-maila dołączyć akapit ten poniżej.
    e mail;
    mdabek@um.warszawa.pl
    do
    Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
    Biuro Gospodarki Nieruchomościami
    Dyrektor Biura Gospodarki Nieruchomościami Pan Marcin Bajko Pl. Starynkiewicza 7-9
    02-015 Warszawa
    Wyrażam zgodę by na podstawie art. 391 par 1 Kpa odpowiedź przesłać drogą elektroniczną na adres e mail; tutaj swój adres e mailowy wpisujemy Art. 391 par 1 Doręczenie może nastąpić za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jeżeli strona:
    1 wystąpiła do organu administracji publicznej o doręczenie albo
    2 wyraziła zgodę na doręczenie jej pism za pomocą tych środków

  • 22 kwietnia 2016 o godz. 10:22

    Jak Spółdzielnia oszuka mieszkańców i nie zabezpieczy lokatorów w bezpieczne przejścia i miejsca parkingowe , o które trzeba będzie się między sobą bić, to protestować trzeba będzie na ulicy na pewno.
    Zobaczymy czy odważą się zniszczyć parking przed uruchomieniem tymczasowego. Wscieklość mieszkańców narasta i zaczynają się na szczęście jednoczyć.
    Marysiu krzyknij słowo a cała Zamiejska, Askanazego i pół Mokotowa pójdzie za Tobą

  • 22 kwietnia 2016 o godz. 10:33

    xyz napisał:
    „Mieszkańcy Targówka Mieszkaniowego tkwią w głębokim PRL, zamiast sie cieszyć, ze budowa metra startuje słysząc tylko narzekania. A przecież juz widać jak poszły do góry ceny mieszkań. Należy zacisnąć zęby i poczekać kilka lat.”
    Jasne… a samochody sprzedać, żeby nie mieć problemu z wyjazdem i parkowaniem. Co za komentarz!

  • 22 kwietnia 2016 o godz. 11:37

    do Moniki
    Twoi rodzice najprawdopodobniej radzili sobie bez samochodu, Twoi dziadkowie tym bardziej i wszystkie wczesniejsze pokolenia Twojej rodziny, dzieki ktorym jestes na tym swiecie. Nie zachowuj sie jakbys urodzila sie w samochodzie.

  • 22 kwietnia 2016 o godz. 12:57

    Halo !!!
    Tu teraz nie chodzi o wizje wyglądu Targówka – bo to jest przyszłość za 4-10 lat ( działające metro, piętrowe parkingi, centa handlowe, komunikacja). Chodzi teraz w jak najmniej konfliktowy sposób przeżyć budowę metra i zajęte tereny. Każdy ma swoje Priorytety :
    – ludzie starzy
    -młodzież
    -młodzi z dziećmi
    -zmotoryzowani
    Uregulowanie gruntu, kto to przejmie, co będą chcieli zrobić.
    Ten artykuł przeznaczony jest likwidacji Parkingu, o tym jak traktują nas urzędnicy i jak naszym kosztem wykonywane są inwestycje (oczywiście dla dobra mieszkańców – i tu się zgodzę argument Spółdzielni trochę z PRL) .Teraz skalą społecznego zaangażowania powinna być świadomość i pieniądze. Ale jak nie będziemy jako mieszkańcy trzymać się razem to Spółdzielnia nas zmasakruje i wysadzi z siodła. Więc proponuję nie kłócić się. Ludzie jak chcecie coś zmienić żeby zaspokoić swoje ambicje to zacznijcie od siebie i sobie majtki zmieńcie na świeższe- proponuję.

  • 22 kwietnia 2016 o godz. 14:31

    Na zebraniu w dniu 21.04.16 z użytkownikami parkingu Nr2 przy Zamiejskiej-
    -Pan Prezes próbował załagodzić spór -„mówił,mówił,mówił”-tylko z tych wyjaśnień nic nie wynikało.Użytkownicy w/w parkingu chcieli usłyszeć gdzie mają przestawić samochody,
    w związku z pojawionym się pismem na drzwiach właśnie w dniu zebrania.
    Na placu pod parking tymczasowy nie widać działań.Procedury budowlane mają określony czas i nie wierzymy w zapewnienia,iż „staniemy na głowie aby Państwu przygotować parking”
    Pytamy kiedy -odpowiedź jeden do dwóch miesięcy.
    Jest do wykorzystania miejsce po ogródkach działkowych,ale poco,lepiej zniszczyć to co wspólnota zbudowała.
    Panie Prezesie
    -należało się zająć zagadnieniem wcześniej, a byłoby znacznie prościej
    -KTOŚ zaspał-

  • 23 kwietnia 2016 o godz. 07:42

    metro zrobi z Targówka drugi Ursynów i dzielnice bez wyrazu z anonimowymi ludzmi

  • 23 kwietnia 2016 o godz. 15:41

    Pani Prezes Parking 2, będzie miała ciężki orzech do zgryzienia jak 1/3 użytkowników namówić do przejścia na droższy plac!!!! Powinno się zrobić wewnętrzną weryfikację czy wszyscy właściciele pojazdów są członkami Spółdzielni Mieszkaniowej Praga wraz z prawem do własności lokalu przy Zamiejskiej. Administracja skrzętnie szykuje się do własnej weryfikacji – chyba mieszkańcy Zamiejskiej nie będą fundować Parkingu dla wynajmujących mieszkania i osób kiedyś mieszkających na Zamiejskiej. Jeśli będzie taka możliwość niech parkują te osoby na ogrodzonym terenie , ale niech płacą więcej – to chyba uczciwe.

  • 23 kwietnia 2016 o godz. 17:31

    Czyli jak wiadomo do 29.04 tak czy inaczej musimy opuścić miejsca parkingowe. Natomiast nowe miejsca parkingowe mają powstać nawet do dwóch miesięcy. Zatem gdzie przez te dwa miesiące mamy parkować? Po wyprowadzki się z naszego parkingu trzeba będzie cały czas cisnąć na spółdzielnię aby ten parking wybudowała jak najszybciej. Przez dwa miesiące może jakoś przebolejemy bez parkingu ale żebyśmy mieli pewność że za maks. te dwa miesiące ten parking mieli. Trzeba będzie ich mieć cały czas na oku i nie popuszczać. No i niech coś zaproponują na te dwa miesiące. To już nie musi być jak najbliżej, ale żebym wiedział gdzie mogę postawić swój samochód.

  • 23 kwietnia 2016 o godz. 18:17

    Mieszkańcy nie kłóćcie się miedzy sobą bo tak właśnie inni na tym korzystają
    To czy ktoś jest właścicielem, lokatorem, najemcą to chyba nie ma znaczenia jeśli i tak pieniądze z tytułu najmu idą do spółdzielni, każdy ma takie samo prawo korzystać.
    Spółdzielnia zapewne dostała dofinansowanie czy też rabat na to by mieszkańcy na parkingach prywatnych( ten przy pętli) płacili mniej. Tak na marginesie na tym parkingu wcześniej miejsce kosztowało 100zł i nie było chętnych wielu a teraz podobno 150zł, ktoś to potwierdzi?
    A to że nie dla wszystkich są miejsca na parkingach społecznych czy też nawet ogólnodostępnych to taka specyfika tego rejonu.
    Ul. Askenazego i Zamiejska są wąskie, czasami nawet jednokierunkowe.
    Najpierw niech Metro odpowie po co im ten teren z Parkingu 1 i 2 i z jednego i drugiego chcą zabrać po ok 15m szerokości.
    Jeśli racjonalnie odpowiedzą na to pytanie będzie można myśleć o tym, by się przenieść na parking na placu przy Trockiej, ale dopiero po jego wybudowaniu, ogrodzeniu i zagwarantowaniu przez inwestora metra, że po wybudowaniu metra, teren który zajmują przywrócą do stanu pierwotnego.
    Jeśli jednak miało by się okazać, że nie ma potrzeby zabierać 1/3 tego parkingu bo np. sprzęt budowlany mogą sobie, po splanowaniu i wyrównaniu składować na terenie ogródków działkowych ( stojących odłogiem) to wtedy wszyscy mieszkańcy zyskują ok 60 dodatkowych miejsc do parkowania na placu.
    Musimy pamiętać, że taka uciążliwość, będzie trwać nie przez 3-4 lata tylko 3 lub 4x365dni, codziennie, to jest ważne nie tylko dla mieszkańców, ale również dla tych co tutaj pracują, odwożą dzieci do przedszkola, gimnazjum, dostawców, poczty.
    Im więcej miejsca mieszkańcy, administracja, wywalczą tym mniejsza będzie uciążliwość.
    I trzeba to zrobić teraz, bo potem to znając życie wszystkie strony za to odpowiedzialne oleją sprawę.
    A, że temat, jak prezes powiedział jest gorący, bo info dostali na początku kwietnia a inwestor chce wejść już za parę dni, bez konsultowania tego z mieszkańcami no cóż to po części też problem inwestora.
    Trzeba przyjść na spotkania 26 kwietnia 18-20 na Ossowskiego 25 hala sportowa i 28 kwietnia 18-20 gim 141.
    Nie dajcie się skłócić, tym co mogą tego specjalnie chcieć lub nawet nieświadomie, możliwe że oni tutaj nie mieszkają a Wy tak i będziecie mieszkać po wybudowaniu metra. Starajcie się tak działać by mieszkańcy mieli w tym okresie jak najmniejszą uciążliwość przy korzystaniu z nieruchomości.

  • 23 kwietnia 2016 o godz. 18:52

    Pod parkingiem na Zamiejskiej, według projektu budowlanego będzie przebiegać rura ciepłownicza (praktycznie sam koniuszek), a za nią rura kanalizacji deszczowej. Dokumenty: F295-N-C18-HTN-LAY-2511.pdf i F295-N-C18-WSN-LAY-2311.pdf projektu budowlanego, na bazie którego został rozpisany przetarg. Parking na Askenazego to znów rura kanalizacyjna. Przekładanie instalacji musi się odbyć raczej na początku budowy.

  • 23 kwietnia 2016 o godz. 19:03

    Anonim może jakiegoś linka podaj do tych dokumentów?
    Rura ciepłownicza ma być wkopana pod metro i obecnie jest od granicy parkingu ok 6 m, wiec możliwe że mogli by się obyć bez takiego dużego kawałka

  • 23 kwietnia 2016 o godz. 19:39

    Dzięki śliczne za linka, wreszcie coś do czytania na wieczór:)
    chodzi o te rury?
    2xDN600/800
    i
    SKMP-3 12TA?

  • 23 kwietnia 2016 o godz. 22:17

    Słusznie według mnie stwierdził @Metro za rogiem, o dofinansowaniu ogrodzonych miejsc parkingowych (właściwie to chyba jakiś tam fikcyjny rabat bo tak czy inaczej obowiązkiem administratora jest zapewnienie miejsc postojowych). Oczywiście oprócz ogrodzonych miejsc płatnych muszą być ogólnodostępne dla gości i dostawców. Mnie chodzi oto ,że części użytkowników P2 zostanie przesunięta na droższy a na tańszych miejsca mogą np. zostatać osoby , które tu nie mieszkają w ogóle, albo wynajmują lokale i nie są członkami SM – a to już ważne. Administracja z pewnością to sprawdzi wraz z deklaracjami zamieszkania – dlatego w interesie Zarządu P2 jest dostarczenie administracji listy użytkowników wraz z adresami(oczywiście za zgodą użytkowników – ci co się nie zgodzą zrezygnują z P2).

  • 23 kwietnia 2016 o godz. 23:37

    Na placu obok szkoły ma być bazarek, pętla i parking a to ciekawostka ? ! BAZAREK TO CHYBA TYLKO 5 pawilonów bo na więcej nie będzie miejsca, pętla dla jakich linii autobusowych ? Parking dla ilu samochodów -za wiele się nie zmieści. Pytanie czy ktoś pytał lokatorów z tych bloków czy chcą mieć taki sajgon za oknem. Każdy myśli tylko o sobie. Kupcy chcą bazarek, kierowcy chcą parking itd. Wyroluja wszystkich i tyle. Przez chwilę zamyka wam oczy a potem fora ze dwora. Po budują nowe bloki z miejscami garażowych a zarobi deweloper. Sorry każdy chce mieć miejsce parkingowe ale nie będzie ich tyle żeby zadowolić każdego. Kto pierwszy ten lepszy tak to będzie. Miejsce parkingowe kosztuje na nowych osiedlach i to nie tylko głupi abonament za miesiąc ale również podatek który jest większy od podatku od nieruchomości i to kilka razy. Niestety samochód i garaż to luksus. Na nowych osiedlach jest to dodatkowa opłata za garaż a na starych nie ma ich gdzie zbudować bo tereny są za drogie. Nigdy nie zbudują piętrowych parkingów ta obietnica to blef a jeśli to będą ogólnodostępne i będą na nich stawać Marki, Zabki, Wołomin przesiadać się do metra.

  • 24 kwietnia 2016 o godz. 10:20

    Kolejny raz informujemy że użytkowników P2 reprezentuje Zarząd i Komisja Rewizyjna działają oni wspólnie. Nie ma podziału na snobistycznych prezesów i reszta. Wspólnie podejmowane a członkami zarządu są wszyscy użytkownicy P2

  • 24 kwietnia 2016 o godz. 11:16

    Odpowiedź do WTK wszystko co jest zawarte w twoim poście robimy od 3 lat mur nie do przebicia jedno jest tylko dobre że użytkownicy cały czas są przez nasz zarząd informowani i że się trzymamy wszyscy razem i nie ma podziału bo wiemy dobrze że dot. to wszystkich.

  • 24 kwietnia 2016 o godz. 11:54

    Kiedy my z Za miejskiej 17 15 13 się skrzykniemy bo nas wl. samochód też dot. dowiedzielismy się co nas czeka? Nie
    Co zrobimy 29 bo ten parking bud. przez Ad. w takim tempie ze powstanie na wieczne nigdy

  • 24 kwietnia 2016 o godz. 12:20

    Powstanie parking NIEZWŁOCZNIE tak NIEZWŁOCZNIE jak na pisma mieszkańców odpowiada kierownik administracji AK. Dla ciekawych definicji NIEZŁOCZNIE odsyłam do super sekretarki kierownika – bo to już niezły ubaw co te babsko potrafi wymyślić – h ahaha haha.
    Robią Nas w bambuko – bo mogą . Dostają pieniądze są nieodwołalni , bo kierownik jest w zarządzie spółdzielni, ręka rękę myje, załatwiają większość spraw bezprawnie i pod stołem od wielu lat, omijanie przepisów, lekceważenie prawa to ich specjalność. I taki kierownik AK ma ubaw lokatorzy nie mający żadnych wiążących przepisów skaczą sobie do oczu, a złośliwość AK jest ogromna – mam udokumentowanych kilka jego wybryków. Ja osobiście nie ufałbym temu człowiekowi AK i wszystko brał na piśmie ze Spółdzielni.

  • 24 kwietnia 2016 o godz. 16:40

    A parking przy Askenazego wszystko załatwiane bez problemu nawet wycieli nam drzewa i załatwione miejsca za Topazem i jeszcze plus 100 zł dopłaty do abonamentu parkingowego. Pytanie jak możliwe odpowiedz AK na num stoi

  • 24 kwietnia 2016 o godz. 17:02

    Wszystko powstaje „TYMCZASOWO” na placu a więc bazar pętla parking i to blisko szkoły(gomnazjum) nieprawda bo szkoła jest dalej pierwsze jest PRZEDSZKOLE z małymi dziećmi A wszyscy milczą jak zaklęci. Przedszkolaki którzy zaczną chodzić do przedszkola (trzy lata) będą miały cudowne wspomnienia. .Na pytanie z czym Ci się kojarzy pobyt w przedszkolu odpowiedź pętla autobusowa bazar parking. Wyobrażacie sobie tę sytuację na Ursynowie bo o Wilanowie nie wspomnę. A najgorsze zero informacji.

  • 24 kwietnia 2016 o godz. 21:23

    Na Facebooka Targówek.Info wstawiam zdjęcie ( bo tutaj nie można tego zrobić) z tymi rurami które wchodzą w teren Parkingu społecznego nr 2, to wyjaśnia sprawę , w temacie udostępnienia tego terenu, ale nie do końca ponieważ warto by było zapytać czy ten teren jest potrzebny na całe 3-4 lata, ponieważ takie przekładki to z reguły robi się na początku inwestycji tak jak ma to mieć miejsce przy wjeździe na Zamiejską.
    Możliwe, że nie będzie potrzebny ten teren przez cały czas budowy metra.
    Może Anonim dzieki któremu wiemy więcej ma jakąś wiedzę i się wypowie lub coś podpowie?:)

  • 25 kwietnia 2016 o godz. 01:09

    Szczęśliwiec cieszy mnie to ,że wszyscy z parkingu społecznego na Askenazego tak szczęśliwie i tanio mają zapewnione miejsca, szkoda tylko ,że podczas spotkania zapomnieliście o nas którzy nie należą do parkingu społecznego tylko parkują wzdłuż ulicy i w zatoczkach. Słowem podobno nie było wspomniane gdzie my mamy się podziać przez 3-4 kolejne lata. A szanowny pan kierownik Administracji nawet nie pomyślał o tych ludziach . Podziwiam szczerze mieszkańców Zamiejskiej 15 i 17 oraz panią z zarządu ich parkingu społecznego ,że wstawili się na zebraniu za wszystkich mieszkańców – byłam i mogę potwierdzić bo tylko o ich zebraniu się dowiedziałam . Niestety wychodzi na to , że mieszkańcy z Askenazego 1 i 3 takiego wsparcia nie mamy a samochody powinniśmy schować w domu bo o zapewnionych miejscach nikt nic nie wie i dowiedzieć od nikogo się nie może.
    Ale cóż , pozostaje nam cieszyć się ze szczęścia innych .

  • 25 kwietnia 2016 o godz. 08:04

    Jeżeli obowiązkiem Administracji jest zapewnienie odpowiedniej liczby miejsc postojowych to nie wierzę ,że zorganizują „tą sprawę” za własne pieniądze. Wezmą od tych z Zamiejskiej na Askanazego. Niech Szczęśliwiec z Askanazego napisze ile płacił do tej pory a ile bezie płacił teraz.

  • 25 kwietnia 2016 o godz. 08:05

    Jeżeli obowiązkiem Administracji jest zapewnienie odpowiedniej liczby miejsc postojowych to nie wierzę ,że zorganizują „tą sprawę” za własne pieniądze. Wezmą od tych z Zamiejskiej na Askanazego. Niech Szczęśliwiec z Askanazego napisze ile płacił do tej pory a ile bezie płacił teraz.

  • 25 kwietnia 2016 o godz. 09:11

    Administracja dostaje zwrot kosztów od Miasta Warszawy , tak było powiedziane na zebraniu. Z własnej kieszeni to tylko parkujący muszą wyłożyć. Ale z perspektywy parkowania przez 4 lata na Radzymińskiej lub na Wincentego bo w pobliżu nie ma szans to koszt nas z Askenazego 40 zł z dofinansowaniem przez Administrację nie jest jeszcze tak duży. Oczywiście osobom z parkingu społecznego koszty trochę wzrosną ale lepsze takie niż 150 zł za parking prywatny. Tylko jak narazie cisza czy takie miejsca będą dla wszystkich . Pozdrawiam

  • 25 kwietnia 2016 o godz. 10:45

    Do wszystkich którzy piszą swoje pomysły i doradzają nam tak jak Jane ale i inni serdecznie dziękujemy. Musimy być razem nie tylko użytkownicy P2 ale i te osoby które parkują przy blokach Za miejskiej 17 15 13 a nawet 11. My nie chcemy nic za darmo i nie spaliśmy cały ten czas o zakupach dowiedzieliśmy się 13.04
    i odrazu wszyscy których to dotyczy zostali powiadomieni.

  • 25 kwietnia 2016 o godz. 12:08

    Ciekawe dlaczego osoby związane z Zarządem P2 nie chcą weryfikacji użytkowników????
    Parkowanie na P2 jest zdecydowanie tańsze (nawet w wersji Tymczasowej), niż na prywatnym parkingu, więc nie widzę powodu fundowania takiego miejsca ludziom z innych ulic, podnajmujących lokale, parkujących służbowe samochody???? Jeżeli jest coś do ukrycia ( a na to wygląda że jest to ze szkodą dla prawowitych użytkowników).

  • 25 kwietnia 2016 o godz. 15:25

    Dziękujemy i napewno cały czas jest weryfikacja a jeżeli oszukują to w tak perfidny sposób ze Zarząd jest bezsilny ale do czasu.

  • 25 kwietnia 2016 o godz. 15:34

    Dziś w gimnazjum nr 141 o godz 18 odbędzie się spotkanie informacyjne dot. rozpoczęcia prac nad etapami bud. metra. Wezmą w nim udział władze miasta i dzielnicy przedstawiciele ZDM i ZTM oraz wykonawcy budowy firmy Astald. Oczywoscie zero informacji dla mieszkańców

  • 25 kwietnia 2016 o godz. 18:36

    Nie ma i nie było spotkania w gim 141 dzisiaj.( sprawdzone organoleptycznie:))
    Jeśli jakieś jest lub było planowane to możliwe że w urzędzie dzielnicy

  • 25 kwietnia 2016 o godz. 19:04

    do Jane
    Przypuszczam, że nie chodzi tutaj o brak weryfikacji osób z P2, raczej o to by administracja nie dostała listy osób parkujących na tych parkingach, bo nie ma powodu i podstawy prawnej, by ją udostępniać, jak to przypuszczalnie było z parkingiem P1.
    W/g regulaminu, dostępnego i czytelnego przysługuje jedno miejsce na mieszkanie, w kolejności oczekujących na liście. Wydaje się to proste i logiczne z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc ok 180, a cały czas przybywającą liczbę aut:).
    Masz rację Jane że parkowanie jest tańsze na każdym społecznym parkingu jeśli porównamy je do prywatnych. Dlatego, że koszt jaki ponoszą społecznicy to czysty koszt jego utrzymania, a pilnowany jest społecznie przez nich samych. W przypadku prywatnego musi być zysk takie jest prawo rynku, ksiądz za darmo również nie pracuje:).
    Faktycznie zdzierstwem jest i jak na razie próbą oszukanie mieszkańców w temacie parkingu ” tymczasowego”. Prezes RSM Praga powiedział dwie ciekawe rzeczy, popisali umowę na dzierżawę terenu na „placu Trocka” pod parking i dostali 100000zł na jego budowę z możliwością zwiększenia tej kwoty. Druga sprawa że mieszkańcy będą płacić za postój ok 30zł/miesiąc ( przyjmijmy dla uproszczenia :)). czyli wychodzi 180miejsc x30zł/m x12 miesięcy razy 3 lata= 194000zł.
    Ktoś musi za te 100000 na budowę zapłacić zapłacić.
    Wygląda to tak samo jak z kupcami z ” Bazaru na Trockiej”.
    Miasto dało 3mln zł na budowę pawilonów i infrastruktury bazaru przy Fantazyjnej, a teraz się okazuje że kupcy mają wydać tyle samo na zbudowanie sami ” Bazaru na placu Trocka”.
    Polak głupi da się omamić i tak nie umie liczyć:)…..

    Spróbujmy spojrzeć trochę do przodu w przyszłość.
    Kiedy już będzie działać metro teren parkingu P2 a może i P1, będzie już uregulowany – dzięki staraniom spółdzielni i mieszkańców, którzy będą pisać do Prezydent Miasta lub Pana Bajko co miesiąc listy z pytaniem na jakim etapie jest sprawa i co przez miesiąc zrobili?:)

    Wtedy też trzeba będzie sobie odpowiedzieć na bardzo ważne pytanie?
    Czy mieszkańcy nadal chcą być w spółdzielni czy też wolą się odłączyć zakładając wspólnotę, mniejszą spółdzielnię- jak zwał tak zwał – być bardziej na swoim niż obecnie?
    Jeśli tak to oczywiście trzeba będzie odłączyć się również z terenami użytkowanymi w tym z P1 i lub P2.
    A dlaczego?
    Ponieważ te terenu są użytkowane przez mieszkańców i są im niezbędne do prawidłowego korzystania z budynków.
    Po drugie na tym terenie mieszkańcy, dzięki własnym wkładom finansowym zaprojektują i wybudują kilkupoziomowy parking dla nie tylko obecnych mieszkańców-użytkowników, ale również pozostałej ich części – z kontrolą dostępu.
    Tylko tak będą mogli rozwiązać problem parkowania.

  • 25 kwietnia 2016 o godz. 19:54

    @Metro za rogiem.
    – Po pierwsze administracja SM Praga grają w swoją piłkę z UM a my w tej grze jesteśmy tylko przystawką ( naszą szansą jest tylko rozgłaszanie we wszystkich mediach i uświadamianie mieszkańców o ich nieudolnych i bezprawnych działaniach – jeśli takie zaistnieją).
    – Po drugie jeżeli mamy jako P2 być honorowym partnerem do negocjacji nie możemy ciągnąć ze sobą oszustów i naciągaczy ( a tacy mogą być i to nam mogą wytknąć i oskarżyć o naciągastwo)
    -Po trzecie jako mieszkaniec nie mamy na razie szansy wyodrębnić własności ze SM Praga i wykupić grunt od miasta – wszystko w przyszłości będzie możana załatwić jak Spółdzielnia wyklaruje sprawy.
    -Po czwarte marne są szanse na zbudowanie parkingu Społecznego po wybudowaniu Metra – za duże pieniądze , rekiny deweloperskie na pewno już trzymają rękę na pulsie.
    – Po piąte własne(przypisane) miejsce parkingowe muszą i będzie kosztować użytkownika.
    Więc czym prędzej damy listę nazwisk użytkowników ( za zgodą użytkownika) mamy większe szanse na równy dialog.

  • 25 kwietnia 2016 o godz. 20:14

    A kolejną rzeczą jest odejście 1/3 użytkowników i kto to ma to być:
    – kwestia losowania – może?
    -kwestia przypisanych miejsc ( bo niby dlaczego)
    -dlaczego ci na „tymczasowym” sami mają płacić więcej od zostających skoro koszty likwidacji ma ponieść całe P2
    -jak Zarząd P2 negocjuje na „tymczasowym” kontrolę dostępu (brama na pilota na przykład)
    -jak zaprojektować miejsca strzeżone od ogólnodostępnych na 150 ma być tylko przypisane do użytkowników ( i to tylko te 60 ma uiszczać opłaty)
    -kto będzie pilnował
    -A może powołać nowy Zarząd na „tymczasowym”
    A 29 kwiecień niedługo.

  • 25 kwietnia 2016 o godz. 20:36

    tez do:) Jane
    po pierwsze RSM i UM ma sędziego w tej grze to mieszkańcy i dobrze by było się z tą myślą oswoić i do niej przyzwyczaić, bo jak widać to wątpię czy znajdzie się tutaj ktoś kto mógłby powiedzieć że pisał do UM lu RSM pismo z prośbą o wyjaśnienie zasad gry w tą piłkę:)
    po drugie tutaj nie chodzi o dzielenie tylko o jedność i teraz jest na to dobry czas
    po trzecie właśnie po to trzeba pisać, pisać pisać i domagać się załatwienia tej sprawy a nie gadać i zębami zgrzytać, słowa to wiatr, a papier wszystko przyjmie i zostawia ślad, na to jest właśnie teraz właściwy czas i sprawa jest za ważna dla mieszkańców, ( pytanie kto się boi pisać lub uważa że to strata czasu?:))
    po czwarte w ten sposób myśląc to ludzie by nie polecieli w kosmos i nie zrobili tysiąca innych rzeczy trochę mi to przypomina Marudę ze Smerfów” znowu się nie uda”:) – tak trudno myśleć inni mogą to ja też?
    po piąte oczywiście że kosztuje za darmo też nie biją , trzeba zasłużyć:), ale przecież użytkownicy prywatni teren mogą wykupić z 90-95% zniżką uchwałą Rady Miasta, trzeba chcieć przejąć ten teren. teren jest wart ok 1500zł/m2, P2 zajmuje ok 4000m2, czy nie zapłaciłby mieszkaniec -użytkownik 3000 zł za udział-miejsce parkingowe po zniżce 90%?…

  • 25 kwietnia 2016 o godz. 21:40

    @Metro za rogiem

    Życzę powodzenia, widzę wyklarowaną chęć wykupu na własność terenu P2 – powodzenie i chyba już nie mamy o czym pisać – bo tu wyczuwam podskórny własny interes co tłumaczy małą przejrzystość działania Zarządu P2 ( chronienie nieuprawnionych użytkowników) – może dlatego Askanazego ma już miejsca. Gratulacje bawcie się dalej.

  • 25 kwietnia 2016 o godz. 22:37

    Obowiązuje ustawa o ochronie danych osobowych i administracja nie jest uprawnioną do władania takimi danymi a tym bardziej do weryfikacji kogo i czego kolwiek. To jest bardzo poważne naruszenie prawa i nie wyrażam zgody na przetwarzanie moich danych os. organowi nieuprawnionemu i nie zapewniającemu ochronę tych danych.
    To cały spisek Jane, prostsze niż Ci się wydaje.

  • 25 kwietnia 2016 o godz. 22:47

    Jane
    Ja widzę, że Tobie raczej chodzi o skłócenie ludzi jak na razie posty temu służą, albo nie potrafisz dostrzec potrzeb mieszkańców, patrząc gdzieś z wysoka.
    Oczywiście każdy ma prawo się mylić, co dla Ciebie oznacza „chronienie nieuprawnionych użytkowników?”.
    ( teraz czysta teoria, myślę na głos, próbując wymyślić różne warianty:))
    Czy np jeśli ktoś zapisał się na listę oczekujących na miejsce na P2 i odczekał kilka lat to mu się należy miejsce?
    A może np czy jeśli wyjechał po tygodniu do pracy za granicą a mieszkanie wynajął to czy jego najemca może korzystać z parkingu?, czy jednak powinien postawić swój samochód na rok by tam stał?
    A może wyjechał swoim autem za granicę i zgodnie z regulaminem może komuś użyczyć, lub na rok mieć puste miejsce?

    A czy wykupienie przez ok 180-400osób terenu P2 na własność to coś gorszego niż jego przekazanie w całości spółdzielni?

    To, że z P1 dane użytkowników zostały przekazane do spółdzielni i dostali oni ” z dobrej woli” tanie miejsca na parkingu prywatnym zamiast 150 tylko 40 zł/miesiąc to dobrze czy źle? Czy negocjowali warunki czy to był żywioł w postaci dajcie i nie gadajcie.
    Można oceniać na różne sposoby.
    A co z tymi mieszkańcami po stronie Askenazego, nie mieli miejsc na parkingach strzeżonych i parkowali pod blokami czy oni również dostaną taką samą cenę 40 zł, są właścicielami mieszkań w blokach Askenazego 1,3,5. Okazuje się, że oni nie mieli info o zebraniu w sprawie likwidacji miejsc parkingowych tylko było info dla P1, a co oni gorsi sort są?

    Nie dziel ludzi, to jest jedno osiedle z jednym problemem, braku miejsc parkingowych teraz, w czasie budowy metra i po jego wybudowaniu.
    Chyba lepiej samemu coś zrobić niż liczyć aż ktoś za Ciebie to zrobi a potem będziesz mógł narzekać że to nie tak.
    To nie pierwszy i nie ostatni taki przypadek w Warszawie.
    Ci co mają domki jednorodzinne wiedzą jak dbać o swoje, niestety ludzie w blokach nadal myślą, że spółdzielnia zrobi dla nich/ za nich wszystko za free ( są wyjątki od reguły).

  • 26 kwietnia 2016 o godz. 10:35

    Przy Zamiejskiej 17 są znaki zakazu parkowania od 30.04.2016r. – czy ktoś wie gdzie będzie można parkować ??

  • 26 kwietnia 2016 o godz. 18:49

    Ci co stoją na P2 z 17 was poinformuja bo w przeciwieństwie do pozostałych my jesteśmy przez zarząd informowani

  • 26 kwietnia 2016 o godz. 21:26

    No tak najważniejszy parking. Co za niesamowita strata. Należy rozgrodzic te wszystkie relikty przeszłości, wybudować estetyczne łatwe w utrzymaniu w czystości miejsca postojowe, dostepne dla wszystkich mieszkańców. Pozbyć się tych wszystkich rozpadajacych budek bazarowych, które są podobne do tych na peryferiach afrykańskich miast, pozlepianych z resztek odpadów bydowlanych. Osobiście bardzo się cieszę z tych wszystkich zmian. Nawet jeśli będę musiał przemeczyć sie tych kilka najbliższych lat, to nagrodą za to będzie ladne, swierze, funkcjonalne otoczenie. I tego sobie i wszystkim życzę.

  • 27 kwietnia 2016 o godz. 01:47

    Zadowolony…
    Jak chcesz widoki, spokój i świeże powietrze to wracaj na wieś. My potrzebujemy parkingów zamiast stodoły i bazarku zamiast obory z krową. Niezadowolona.

  • 27 kwietnia 2016 o godz. 07:54

    Najgorzej jak „Słoiki” ze swoją wsioską mentalnością przyjadą do miasta i wyrywają się do przodu w naprawianiu świata. W blokach coraz więcej przyjezdnych, ktorzy chcą wprowadzać swoje wiejskie zwyczaje. Na szczęście już po pierwszej zimie Słoik uczy się że w piwnicy metr ziemniaków się nie uchowa. Więc jak jesteś ze wsi to nie kłap a jak ci coś nie pasuje to wracaj na swoje morgi.

  • 27 kwietnia 2016 o godz. 08:10

    Niezadowolona
    Czytaj ze zrozumieniem.

  • 27 kwietnia 2016 o godz. 08:16

    Marta G
    proszę czytać ze zrozumieniem. Problemy osobowości leczy się u specjalisty a nie w internecie.
    Zadowolony

  • 27 kwietnia 2016 o godz. 08:51

    To racja mieszkańcy od 30 lat swoją społeczną pracą i pieniędzmi pomagali osiedle doprowadzić do jakieś użyteczności, dyżurował na parkingu, użerała się z administracją a teraz przyjedzie taki spod Grójca i będzie pouczał Nas mieszkańców jak ma wyglądać Nasz dom i osiedle. Cicho siedzieć napływowi w Warszawie, a jedźcie głosować niech u siebie na sołtysa.

  • 27 kwietnia 2016 o godz. 09:09

    30 lat? to chyba już wystarczy. Przyszedł czas na zmiany, lepsze zmiany. Taką szansę daje nam budowa metra. A tych wszystkich przeciwników, którzy trzymają się kurczowo czegoś co nie należny do nich powinno się eksmitować i udostępnić teren dla wszystkich. Ludzie przecież nikt nie zabiera Wam tego co Wasze. A niby gdzie mają parkować mieszkańcy co nie posiadają miejsc na tzw. parkingach społecznych? Czy my jesteśmy jacyś trędowaci? (…)

  • 27 kwietnia 2016 o godz. 10:13

    Ludzie, Mieszkańcy, Właściciele, Najemcy nie kłócicie się miedzy sobą, przecież te posty nie tylko są pisane ale i czytane.
    Im więcej jadu wylewacie na siebie na wzajem tym mniej uda się w przyszłości wywalczyć dla tej okolicy lub zostanie to wywalczone ale przez kogoś innego i nie koniecznie dla Was.

    Przecież kiedy budowano osiedle to samochód przypadał jeden na blok, no może dwa.
    Nikt nie przewidywał ( trudno tego było wymagać od ludzi prostych którzy wtedy rządzili krajem) że potrzebne będą parkingi, a o garażach czy też miejscach postojowych w halach pod budynkami to już w ogóle – zapomnieć można było.
    Na tych parkingach społecznych parkowało kilka samochodów, nie było chętnych bo też nie było takich potrzeb.
    Teraz jeden samochód średnio przypada na mieszkanie, a jest tak że i jest ich trzy, to nie jest luksus,to są drugie buty lub jak to mówią amerykanie samochód to wolność, samochód można kupić za średnią pensję i będzie jeździł, kłopotliwe jest jego utrzymanie, ubezpieczenie, remonty, miejsce do parkowania.

    I tak się dzieje tutaj na tym osiedlu.
    I rozwiązaniem tego problemu nie będzie udostępnienie wszystkich miejsc dla wszystkich.
    Rozwiązaniem będzie zapewnienie miejsc do parkowania wszystkim którzy tutaj mieszkają, tak jak to jest na wszystkich nowych osiedlach. Norma to 1,5 miejsca parkingowego na mieszkanie.

    Jednak by tak się stało trzeba uregulować sprawę gruntów!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    I to jest zadanie nie tylko dla spółdzielni ale dla
    WSZYSTKICH MIESZKAŃCÓW- WŁAŚCICIELI MIESZKAŃ Z ASKENAZEGO I ZAMIEJSKA,

    ruszcie się wreszcie i zróbcie coś dla siebie robiąc też przy okazji i dla innych.
    Piszcie do urzędu miasta nawet emaile, to szybsze, tańsze i łatwiejsze niż chodzenie na pocztę, a ma taką samą rangę ważności.

    Jak sprawa gruntów będzie załatwiona po myśli mieszkańców, czyli razem z parkingami przynależnymi, to można będzie się zabrać za organizację miejsc parkingowych dla wszystkich mieszkańców, nie ważne czy to są, ludzie stąd od lat 80-tych, ci co kupili teraz, ci co najmują mieszkania. Każdy kto tutaj mieszka i ma samochód, a chce płacić za to by móc go parkować w normalnych warunkach musi mieć miejsce zapewnione.
    Jedynym sensownym rozwiązaniem i realnie do zrobienia jest wybudowanie parkingów wielopoziomowych. Taki parking 3 kondygnacyjny jest w stanie rozwiązać problem dla ok 600 aut, czyli tylu ile obecnie parkuje na P1, P2 i ogólnodostępnych miejscach.
    Najrozsądniej było by, wybudować dwa takie parkingi jeden po stronie Askenazego, drugi po stronie Zamiejskiej, a pozostałe ogólnie dostępne miejsca były by dla gości lub dostawców, ale z warunkowym dostępem czyli by faktycznie np. mieszkańcy dalszych okolic nie dojeżdżali tutaj swoimi samochodami by się przesiąść do metra.

    Zresztą wczoraj na spotkaniu potwierdzono dwie informacje, nie będzie budowany tutaj żaden parking, ogólnodostępny typu P+R, oraz że metro ma być budowane dalej tak by do 2021-22 dojechać do Urzędu Dzielnicy Targówek gdzie ma taki parking powstać, by ludzie jadący obwodnicą Marek mogli bez problemu do metra dojechać.

  • 27 kwietnia 2016 o godz. 12:19

    Do tych wszystkich zadowolonych czy też przeciwników parkingów możemy tylko powiedzieć ze dzięki ludziom z P2 i ich determinacji będziemy mogli przez ten czas budowy metra stawiać samochody wszyscy mieszkańcy Za miejskiej 13 15 17. Czego nie mogą powodować mieszkańcy Askenazego. Bo żeby nie P2 byśmy zostali postawieni przed faktem dokonanym
    Ludzie. Ci walczą nie tylko o parking ale i o uregulowanie gruntów.

  • 27 kwietnia 2016 o godz. 12:22

    Każdy mieszkaniec ma prawo wypowiadać swoje zdanie – ale po co???
    Czy My Warszawiacy jedziemy na rodzime podwórko słoika i mówimy mu w którą stronę gnać kury po zagrodzie i gdzie ciągnik ma stać. Słoiki jak kupują lub wynajmują mieszkanie powinni wiedzieć na temat sposobu parkowania samochodu a nie mieć pretensje o parkingi społeczne i mieszanie 30 lat.
    Pokory słoiki pokory.

  • 1 maja 2016 o godz. 15:03

    Apel do mieszkańców Za miejskiej 17 15 13 ci co stoja samochodami w zatoczkach przestawianie samochody na parking otwarty na placu

  • 1 maja 2016 o godz. 19:17

    A parking jest gotowy ???? Ktoś chce na siłę zalegalizować fuszerkę RSM.
    Nadgorliwość to brzydka cecha.

  • 1 maja 2016 o godz. 20:04

    T e n parking to jest darmowy dla mieszkańców którzy trzymali swoje samochody w zatoczkach szczególnie 17 i 15. A że fuszerka jest to się zgadzam ale lepszy na te trzy lata taki niż żaden bo takie były plany.i NIK tu nie jest nadgorliwy tylko my z P2 nie chcemy żebyście się dawali robić w konia i płacili jakimś pijaczyną

  • 2 maja 2016 o godz. 07:30

    RSM Praga łaski nie robi – stanowcze działanie mieszkańców i mają problem z zatłoczonym osiedlem.
    Tak w naszym kraju jest ,że najbardziej hałaśliwie osoby ( nie zawsze najmądrzejsi, nie zawsze uczciwi) pchają się do władzy nawet do zarządzania „parkingami osiedlowymi” i uzurpują sobie prawo pozornych zasług. Ale powodzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.