Ratusz. Sami zobaczcie: Przez 10 lat na Targówku nie zrobiliśmy nic | targowek.info

Ratusz. Sami zobaczcie: Przez 10 lat na Targówku nie zrobiliśmy nic

Trafiła już do was nowa kampania ratusza „Sami zobaczcie”? To pewnie jesteście tak samo rozczarowani, jak my… Władze miasta już oficjalnie potwierdziły, że na Targówku przez 10 lat nie zrobiły praktycznie nic. 

 

Ratusz uruchomił właśnie specjalny serwis Sami Zobaczcie, który ma wychwalać sukcesy Platformy Obywatelskiej i Hanny Gronkiewicz–Waltz w zarządzaniu miastem. Wygląda to imponująco. Zawrotne liczby mówią o wyremontowanych setkach kilometrach dróg, nowych placówkach oświatowych, milionach wydanych na kulturę.

I trudno się z tym nie zgodzić. Miasto od dekady rozwija się całkiem ładnie, sprawnie wykorzystuje fundusze unijne. Gdzie więc problem? Tkwi w zakładce „Zobaczcie zmiany w swojej dzielnicy”. My od razu wybraliśmy Targówek. I tu robi się naprawdę smutno.

Na pierwszym miejscu listy sukcesów ostatniego dziesięciolecia ekipa Hanny Gronkiewicz–Waltz wskazuje… remont ulicy Lewinowskiej na Zaciszu. A także Płońskiej, Fersta, Sennej. W sumie przez 10 lat w 130 tysięcznej dzielnicy wyremontowano siedem małych uliczek. To mniej niż jedna na rok.

Lista osiągnięć dekady na Targówku wskazuje też remont placu zabaw w szkole przy Gościeradowskiej i budowę siłowni plenerowych.

I na tym koniec inwestycji, którymi chwali się miasto. Przez 10 lat.

Sami zobaczcie. 

 

Więc my przypomnijmy tylko kilka wielokrotnie powtarzanych haseł z kampanii wyborczych Platformy Obywatelskiej, których zabrakło na tej liście sukcesów – gdyż nie zobaczymy ich sami jeszcze przez wiele lat:

 

fot. samizobaczcie.pl

38 komentarzy na temat “Ratusz. Sami zobaczcie: Przez 10 lat na Targówku nie zrobiliśmy nic

  • 28 listopada 2016 o godz. 08:23

    Dla władz Targówka problemem jest nawet budowa 100 m chodnika do przystanku PKP. Ale cóż, pokadzić sobie zawsze można.

  • 28 listopada 2016 o godz. 08:27

    Kiedyś poparłem PO w wyborach samorządowych. Jest mi wstyd! !!!

  • 28 listopada 2016 o godz. 08:29

    W najbliższych wyborach samorządowych, kandydat posiadający w swoim CV – Platformę Obywatelską lub jej samorządowego koalicjanta, to powinien zostać w całej Warszawie pogoniony.
    Na Targówku Platformiarze wraz ze Spółdzielcami, powinni chodzić kanałami a nie pokazywać się ludziom na oczy.
    Przez nich Targówek nadal jest dzielnicą, gdzie diabeł mówi dobranoc

  • 28 listopada 2016 o godz. 10:06

    Podsumujmy:
    -Nowotrockiej brak (zamiast tego w rejonie metra Trójka poszerowa do 5 pasow),
    – autobusy jeżdżą rzadziej, najczęściej stadami,
    – dojścia do PKP Wilno brak,
    – w dzielenicy kierowcy parkują gdzie chcą (można fizycznie przeciwdziałać temu),
    – piesi muszą uciekać przed pedzacymi autami,
    – zaniedbany park Wiecha, gdzie niepelegnowane krzaki zajmują nawet pół chodnika.

    Połowę z tych rzeczy można w pół roku wyprastowax. A pozostałe w 12 lat rządów PO w stolicy również.

  • 28 listopada 2016 o godz. 10:10

    Na Lewinowskiej to powinien być poprawiony bruk, stylowe latarnie, to ulica- świadek historii. PO zalewa asfaltem, albo burzy kamienice żeby koledzy deweloperzy mogli zabudować wszystko syberyjskimi blokowiskami

  • 28 listopada 2016 o godz. 10:51

    no niestety nie mam nawet jak tego skomentować na profilu HGW, bo za dopytywanie się o Nowotrocką już dawno mnie zablokowała :(

  • 28 listopada 2016 o godz. 11:09

    „problemem jest nawet budowa 100 m chodnika do przystanku PKP” – przy tak niewielkich i relatywnie tanich inwestycjach trudno coś dla siebie zachachmęcić. Jak coś się w Warszawie buduje, to musi być drogo. W Ząbkach tunel pod torami kosztował 29 mln, w Międzylesiu grubo ponad 100. Wnioski pozostawiam czytelnikom.

  • 28 listopada 2016 o godz. 11:16

    DZISIAJ GODZINA 7:50 .
    AUTOBUS 500
    OD ŻUROMIŃSKIE JDO ŻABY – 25 MIN !!!!
    2 KM

    CZY TO NORMALNE?!

  • 28 listopada 2016 o godz. 11:18

    ja ze swojej posesji na ulicy krośniewickiej
    w czasie deszcz nie mogę wyjść na chodnik kiedy wreszcie zrobią studzienki na naszej ulicy może ten temat kogoś zainteresuje

  • 28 listopada 2016 o godz. 11:51

    Burmistrz ze swoją naczelniczka Danuta (ksywa beton-asfalt) przygotowali projekt zniszczena ulicy Lusinskiej poprzez zalanie wszystkiego asfaltem i wybetonowania chodników kostka.

    Podczas gdy trzeba po prostu zrobic kawałek od Zlotopolskiej do Handlowej z chodnikiem po obu stronach (koniecznie ogrodzie slupkami od ulicy) oraz zrobić Zlotopolska od Kozrona do Lusinskiej (plus chodniki jak wczesniej). 8 nikt nie będzie potrzebował Lusinskiej do tranzytu.

  • 28 listopada 2016 o godz. 12:44

    Nowotrocka i Nowotrocka nikt mieszkający obok tej nie powstałej ulicy jej nie chce… I bardzo dobrze że nie powstała pół Targówka się cieszy a pół narzeka

  • 28 listopada 2016 o godz. 13:00

    Przy planowanej Nowotrockiej mieszka kilkaset osób (nie bezpośrednio, w zasięgu oddzialywania). Ulicy potrzebuje kilkadziesiąt tysięcy. Rachunek matematyczny wskazuje, że to nie tylko nie jest pół na pół, ale jakiś promil może być przeciw.

    Wiem, że kupując tanie chaty przy planowanej ulicy liczyliście ze ona nigdy nie powstanie i w nieskończoność będziecie smrodzic węglem i odpadami na pół dzielnicy (badania powietrza pokazują, że u was najgorzej ).

  • 28 listopada 2016 o godz. 13:31

    do Wajche przeloz „Wiem, że kupując tanie chaty przy planowanej ulicy liczyliście ze ona nigdy nie powstanie i w nieskończoność będziecie smrodzic węglem i odpadami na pół dzielnicy (badania powietrza pokazują, że u was najgorzej ).”
    I tu nie masz racji, te „tanie chałupy” – segmenty, budowane były 40 lat temu i już wtedy mówiono o Nowotrockiej. Akurat to nie mieszkańcy segmentów nie chcą tej ulicy, oni są jak najbardziej za, bo im ruch na jórskiego, samarytanki, rolanda i gilarskiej te „tanie chałupy” rozwala – nie są technologicznie przystosowane do takich natężeń. Przeciwników Nowotrockiej szukaj wśród mieszkańców bloków na samarytanki, wybudowanych w 2005 i oddawanych do użytku w 2006. Zatem kupowali mieszkania i doskonale wiedzieli, że jest plan tej ulicy, bo trwała akurat kampania HGW i obietnica budowy tej ulicy była jednym z najgłośniejszych punktów.

  • 28 listopada 2016 o godz. 13:38

    Ja nawet znam jednego mieszkańca tych segmentów i jest za. Ale mowil, ze nie wszyscy sasiedzi tak mysla. Może i masz rację z tymi blokami. Ale chodzi o to, że ktoś chciał cwany być. Kupić tanio i za oknem mieć pół, wieczna rezerwę pod ulice. A ona w końcu powstanie.

  • 28 listopada 2016 o godz. 14:11

    No i co z tego, że sobie ponarzekamy. 300 urzędników z ratusza przy Kondratowicza nie zwolni się z pracy. Dalej musimy na nich pracować. Po co tam siedzą? Jest to ukryte bezrobocie.

  • 28 listopada 2016 o godz. 14:20

    Akurat mieszkam w blokach przy planowanej ulicy i żaden z moich znajomych ich rodziców sąsiadów itp nie chce tej ulicy… Widok i dźwięki takiej drogi poprostu świetna sprawa… Mieszkając po drugiej stronie Targówka fajnie się wypowiadać :)

  • 28 listopada 2016 o godz. 14:26

    Mateusz a jak kupowałeś mieszkanie to nie wiedziałeś, ze taka ulica kiedyś powstanie?
    Jeśli nie wiedziałeś twój pech, że się nie zapoznałeś z planami. Było kupić gdzie indziej.

  • 28 listopada 2016 o godz. 14:27

    I takie właśnie chytre i przebiegłe mateuszki będą ujadac. Musisz przyjąć do wiadomości ze twoje mieszkanie jest warte połowę tego co sąsiada w cichszej okolicy. Jesteś w plecy o jakieś 150 tysięcy. Droga była w planach jeszcze nim powstały pierwsze bloki.

  • 28 listopada 2016 o godz. 14:39

    Gdy budowali te bloki nie było mnie jeszcze na świecie, a mama mi opowiadała że wyglądajac przez okno krowy się pasly więc zapewne nikt nie brał tej drogi na poważne. I nie obchodzi mnie ile to mieszkanie kosztuje, mieszkam tu całe życie, uwielbiam ta ciszę i spokój a że ktoś mieszka po drugiej stronie Targówka i nie chce się tej osobie jechać 3 min dłużej to już jego problem :)

  • 28 listopada 2016 o godz. 14:50

    I nie mieszka kilkaset tylko kilka tysięcy ludzi licz askenazego, zamiejska, samartanka to ok 4-5tys ludzi

  • 28 listopada 2016 o godz. 17:27

    Właśnie pokazałeś ze interesuje cię tylko czubek własnego nosa. Ale to mieszkańcy tych bloków, ktorych ok idą na nowotrocks będą mieli problem po jej zbudowaniu. Nie inni.

  • 28 listopada 2016 o godz. 17:41

    Jak ja się wprowadzałem na Askenazego, to była mowa i o powstaniu nowotrockiej i nowostalowej (czyli Paratulińska przebita do Stalowej na Pradze). Co ciekawe miały być na Targówek przeciągnięte tramwaje ze Stalowej. No i tak się czeka i czeka na to. Teraz przynajmniej będzie metro. Ale obie te ulice jak najbardziej powinny powstać, choć będę mieć ją pod oknem.

  • 28 listopada 2016 o godz. 17:42

    Chciałbym zobaczyć jaki byłby Twoj czubek gdyby Tobie budowali taka drogę pod oknem :)

  • 28 listopada 2016 o godz. 19:14

    A basen i lodowisko w Parku Bródnowskim kiedy powstanie? HGW innych rozlicza z obietnic a sama rozliczyć się nie chce.

  • 28 listopada 2016 o godz. 19:38

    I dobrze, wiemy już na kogo nie głosować.

  • 28 listopada 2016 o godz. 22:41

    Tak, głosujcie na aktualną partię rządzącą, będą same #dobrezmiany. Przynajmniej będą inwestycje bo kościołów przybędzie.

  • 28 listopada 2016 o godz. 22:49

    ^^
    Przecież z inwestycjami na prawym brzegu nie może być gorzej niż jest. Praga jest od lat, a wręcz od dziesięcioleci inwestycyjnie ignorowana. Trasę Tysiąclecia albo Nowojagiellońską to budują w zasadzie od zakończenia drugiej wojny światowej. Jakakolwiek zmiana to będzie dla Pragi dobra zmiana, bo gorzej po prostu być nie może.

  • 29 listopada 2016 o godz. 00:38

    Dlaczego kwota wolna od PIT dla posłów wynosi 27 360 zł, a dla zwykłych ludzi to wciąż tylko 3 091 zł ??
    Znowu nas oszukali – nie podwyzsza nam do 8 tys jak obiecali. Wystarczą im wyborcy od 500+ innych nie potrzebują juz. No moze jeszcze ci biedacy co sie załapią na ponizej 6 tys, im nic wiecej nie trzeba do zycia i nie myslą politycznie tylko flaszką. A posłowie i tak nie płacą – mają taki przywilej

  • 29 listopada 2016 o godz. 05:14

    Faktycznie nie było robione nic. Szkoda tylko że nasza gmina daje nam szanse na mieszkanie przy parkingu na 400 samochodów jednocześnie zabierając pętlę (dzięki której był jako taki dojazd do centrum i na Bródno) . Rozumiem zwiększenie możliwości komunikacyjnych , tylko po co dać zamiast pętli na Targówku metro z jednoczesnym jej zabraniem.

  • 29 listopada 2016 o godz. 10:46

    Dużo zrobili.
    Parkingi pod blokami na resztkach trawników.
    Nowe bloki pod oknami starych.
    *** projekty ciągów kawiarnianych- aby wyrwać jakąś kasę.
    Skwerki i mostki za 250 tys, aby było gdzie się lansować na fb.
    Koncesje na alkohole 24 h co 200m, żabki co 500 m, lidl i biedronki co 1 km.

  • 29 listopada 2016 o godz. 11:57

    warto zwrócić uwagę, gdy krytykuje się Platformę Obywatelską, za nieróbstwo w naszej dzielnicy oraz złe zarządzanie Warszawą, to od razu odzywają się głosy atakujące obecnie rządzących krajem (a to 500+ a to kwota wolna).

    Do tych godnych PO-litowania działaczy/zwolenników PO nie dociera, że my mamy ich dość tutaj, na Targówku, w Warszawie i nic mi do tego kto teraz rządzi krajem. To wy nieudacznicy z PO nie potraficie zbudować obwodnicy na Targówku, nowej ulicy czy prostego chodnika. Banda nierobów i darmozjadów !

  • 29 listopada 2016 o godz. 13:47

    NOWOTROCKIEJ KTOŚ NIE CHCE? TZN KTO? SŁIKI CO PRZYJECHALI W STYCZNIU ?

  • 29 listopada 2016 o godz. 19:26

    Łatwo napisać artykuł i jeszcze krytykować, że nic nie zrobiono. Tylko krytyka powinna dotyczyć, że o naszej dzielnicy napisano tak mało. Tylko o kilku ulicach. Przez 10 lat zrobiono znacznie więcej. Poczytać o tym można choćby na targowek.info. Czytacie swoje artykuły?

    Strona sami zobaczcie tworzy się…podsumowanie 10 lat nie jest łatwe tak jak sklecenie kilku zdań.

  • 29 listopada 2016 o godz. 20:12

    Panie Kunowski, dziękuję za odwagę i zabranie głosu.

    Pani HGW obiecała Nowotrocka w 2005 roku. I byłoby ok gdyby CHOCIAŻ zrobiono cokolwiek w kierunku decyzji środowiskowej czy opracowania projektów. 10 lat nie zrobiono nic. Dopiero ostatnie dwa miesiące to wpisanie do wpf. Co otwiera pole do planowania tej inwestycji.

    O komunikacji miejskiej, która ZTM psuje przy byle okazj,i radni nic nie mowia. A jesli nawet to efektow zero. Jesteście z PO to działajcie politycznie ponad ZTM. Chyba jet jakiś zarząd miasta do którego można się udać z postulatami.

    Budowa stodoły parkingowej w miejscu pętli Trocka tez jest ok? Podobnie jak poszerzenie Trockiej do 5 pasów przy metrze?

    Krzaki giganty zajmujące połowę chodników w parkach Wiecha i Brodnowskim to tez chyba nie jest oczekiwany standard.

    A może zakończenie metra na Kondratowizlcza jest mądrzejsze niż jazda 1000m dalej do PKP Toruńska (z drugim wyjściem prosto na bloki przy Wysockiego). Tam powinien być parking przesiadkowy dla Białołęki, a będziemy mieć chlew komunikacyjny na Targówku, a później na Brodnie.

    Można tak dalej. Jak radnych traktuje wybierany przez nich samych zarząd Targówka wystarczy poczytać w udzielanych odpowiedziach na interpelacje. Odpowiedzi są lekceważące, często nie na temat. Cała para idzie w uzasadnienie dlaczego nie zrobić tego co proponuje radny. Nikt nie stara się zrozumieć istoty problemu i jej rozwiązać.

    Udało się zrobić progi na Gilarskiej. I chwała Panu za to! Ale egzekwowanie zakazu jazdy ciężarówek leży.

  • 29 listopada 2016 o godz. 21:19

    Akurat brak Nowotrockiej to szczęście w nieszczęściu i trzymam kciuki oby nigdy nie powstała!

  • 29 listopada 2016 o godz. 21:19

    RADNI BEZRADNI.
    OD KILKU DEKAD WLASNIE TAKIE NIEROBY SIEDZA NA KONDRATOWICZA

  • 30 listopada 2016 o godz. 06:20

    Do Jędrzej Kunowski
    Widać Pańskie oderwanie od rzeczywistości. My nie potrzebujemy czekać aż wasza propagandowa strona internetowa będzie ukończona. My widzimy dookoła siebie wasze „dokonania” a pisząc wprost – ich brak. Ludzie już mają dość PO i spółdzielców. Mieliście swój czas i go niewykorzystaliście. Wasza propaganda nie trafia do ludzi, bo cierpliwość się skończyła. Lokalne PO nie wyciągnęło wniosków z wyników wyborów krajowych w ubiegłym roku. Zatem czeka was jeszcze większy pogrom w samorządowych.
    I słabym jesteś pan dyrektorem od marketingu i PR skoro tego nie rozumiesz.

  • 1 grudnia 2016 o godz. 10:27

    PO z PiSem nie po to budują IV erpe aby było lepiej, mądrzej, nowocześniej. Budują po to aby przypodobać się klechom ( np. dotacje Bufetowej i dotacje PiS na budowę kościoła na Wilanowie), głupiej i dalej od Europy. Dotyczy to również Targówka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.