Cztery nowe inwestycje (mieszkaniowe) w dzielnicy | targowek.info

Cztery nowe inwestycje (mieszkaniowe) w dzielnicy

Staramy się na bieżąco odnotowywać wszystkie budowy rozpoczynające się na Targówku, Bródnie i Zaciszu – ale jest tego tyle, że trudno nadążyć. Dziś przedstawiamy cztery nowe projekty w dzielnicy.

 

Wczoraj opisaliśmy plany ratusza na budowę na Targówku kilku TBS i osiedli bloków komunalnych. Deweloperzy swoimi planami nie chwalą się przed czasem, o inwestycjach najczęściej dowiadujemy się wraz z rozpoczęciem prac. Wszystkie poniższe inwestycje łączy jedno: inwestorzy podkreślają bliskość metra. Bez względu na to, w której części Targówka budują…

Podsumujmy więc, co nowego powstaje w dzielnicy.

 

Osiedle Piecyka na Zaciszu

Inwestycja na Zaciszu, ale w mało znanej jego części przy ul. Teofila Piecyka. To po tej stronie ul. Radzymińskiej co OBI, blisko kanału Bródnowskiego.

Firma Unimax Development stawia tu między domami jednorodzinnymi blok w kształcie litery U o czterech kondygnacjach naziemnych i z garażem podziemnym. Sprzedaż mieszkań (od 28 do 80 m kw) już się rozpoczęła. Inwestycja zaczęła się w listopadzie, trwają już zaawansowane prace ziemne. Zakończenie planowane jest na drugi kwartał 2018 roku.

 

Osiedle Piecyka / materiały inwestora
Osiedle Piecyka / materiały inwestora

 

Witebska 16 i Turmoncka 9

Inwestycja przy Witebskiej 16 / materiały inwestora
Inwestycja przy Witebskiej 16 / materiały inwestora

Obie inwestycje firmy Agena Dewelopment nie są jakoś szczególnie wielkie, ale obie wciśnięte na małe działki. Przy Witebskiej 16 zmieści się 26 mieszkań o powierzchni od 36 do 64 m kw. (od 2 do 4 pokoi). Deweloper zaplanował tu budynek z sześcioma piętrami naziemnymi i podziemnym garażem.  W parterze znajdzie się jeden lokal usługowy. Prace już się zaczęły, powstał wykop pod garaż podziemny.

Przy ul. Turmonckiej 9 powstanie pięciopiętrowy budynek z garażem podziemnym. Zmieszczą się w nim 54 mieszkania. Inwestycja, tak samo jak ta przy Witebskiej, jest wciśnięta między zabudowaniami starego osiedla. Blok przy Turmonckiej powstaje między uczelnią im. Marii Skłodowskiej-Curie a przedszkolem nr 90.

Inwestycja przy Turmonckiej 9 / materiały prasowe
Inwestycja przy Turmonckiej 9 / materiały prasowe

Prace w tym przypadku są na podobnym etapie, co przy Witebskiej – teren budowy ogrodzono, wykopano dziurę pod garaż podziemny.

 

Mint City – Budowlana 7

Trzeba przyznać, że ten budynek wyróżnia się architekturą. Może się podobać, może nie, ale trudno obok niego przejść obojętnie. Został kolorystycznie podzielony na dwie strefy: zewnętrzną frontową o barwie ciemno grafitowej i wewnętrzną w bieli, rozjaśniającą dziedziniec w kształcie podkowy. Dodatkowo na ciemnej elewacji zaplanowano „kubikowe” altany w kontrastowej bieli.

Budynek powstanie (zakończenie budowy w lipcu 2018) niemal u zbiegu Budowlanej z Wysockiego. Gdyby Hanna Gronkiewicz-Waltz dotrzymała trzykrotnie danego słowa (w trzech kolejnych kampaniach wyborczych) i jednak zbudowała most i trasę Krasińskiego, mieszkańcy inwestycji mieliby do pl. Wilsona jakieś 10 minut.

Śladem po złamanych obietnicach Gronkiewicz-Waltz jest autobus widoczny na wizualizacjach dewelopera. W prawdziwym świecie jeszcze długo żadna linia nie skręci w Budowlaną – bo ulica kończy się ślepo na torach.

 

Osiedle Mint City przy Budowlanej 7 / materiały inwestora
Osiedle Mint City przy Budowlanej 7 / materiały inwestora

 

Powyżej piszemy o czterech inwestycjach, które dopiero się zaczęły, a jeszcze o nich nie wspominaliśmy.

Ale oczywiście nasi czytelnicy wiedzą doskonale, że w dzielnicy buduje się o wiele więcej. Pisaliśmy już nie raz o budowach osiedli Amsterdam, Nowy Targówek, Moderna, La Melodie,  Gama, Wilno czy Bródno Centrum. I jeszcze kilku innych.

 

34 komentarzy na temat “Cztery nowe inwestycje (mieszkaniowe) w dzielnicy

  • 6 grudnia 2016 o godz. 07:23

    Jak tak dalej pójdzie to zabetonujecie to Bródno, mieszkam tu od urodzenia ale jak patrze na te nowo powstajace skrzynki na słoiki to az sam myslr aby sie z tad wyprowadzić, zwlaszcza jak na parkingu stawiając auto to ja sie czuje jak bym byl w innym miescie….

  • 6 grudnia 2016 o godz. 07:23

    zapomnieliście o kilku inwestycjach. Mniej więcej ~ 2000 nowych mieszkańców = 2000 samochodów = 2000 więcej osób w kolejce do wszystkiego

  • 6 grudnia 2016 o godz. 09:44

    do …: to jedno ale zobaczę JAK SŁOJE PARKUJĄ!!!! na 1.5 miejscach .. nie dojezdza do zderzaka tylko staje wygodnie na środku. NA osiedlu nie ma gdzie stawać a on na środku król.

  • 6 grudnia 2016 o godz. 10:08

    Ten róg Budowlanej (dokładniej chyba Matki Teresy) z Wysockiego, to chyba z jakiegoś Londynu lub Lądku Zdroju. Mieszkam tam od lat, a na tej wizualizacji okolic bym nie poznał… Co to będą wyburzenia dotychczasowej zabudowy i będą dosadzać dojrzałe już drzewa? Wygląda jak budynek w parku, tymczasem obok: hałaśliwa linia kolejowa, hałaśliwa Wysockiego, hałaśliwa linia tramwajowa, cichy cmentarz, zaraz budynek komunalny i kiedyś trasa do mostu, a już okolice przemysłowe. No ale architektura ciekawa, w przeciwieństwie do tego Piecyka na Zaciszu. Ludzie, towarzysze architekci, Polacy – po co wam te spadziste daszki, szczególnie na wielopiętrowych, wielorodzinnych budynkach, a i wille w ten sposób robią odważny krok w stronę kiczu.

  • 6 grudnia 2016 o godz. 10:35

    podobało mi się do dej pory na Bródnie.
    ale nowy blok w każdym miejscu gdzie znałam skwer lub drzewo potrafi mi je skutecznie obrzydzić…
    a dlaczego tak się dzieje?
    Spółdzielnia Mieszkaniowa „Bródno” otrzymała tytuł Lidera Spółdzielczości Mieszkaniowej 2016 w kategorii „Spółdzielni największych z przychodem z inwestycji”….

    czy możemy jakoś skończyć ten niezdrowy twór, u podstaw definicji którego leży słowo „spółdzielnia” której głównym interesem dawno przestało być współdzielenie i dbanie o dobro WSZYSTKICH MIESZKAŃCÓW.

    krzyczmy proszę NIE! Nie dla kolejnych inwestycji, zabudowy każdego skwerku i trawnika, NIE dla „zagospodarowania” parku bródnowskiego! NIE dla zwężenia Kondratowicza!

  • 6 grudnia 2016 o godz. 13:20

    Szkoda, że ludziom się nie mówi o wielu sprawach.
    Na Budowlanej tramwaje i ciągły pisk szyn.
    Na Teofila wylewanie kanałku Bródnowskiego, sporadyczne ale wystarczy żeby budynek osiadł, była wilgoć itp.

    Do tego cały Targówek za chwile skażony będzie nową spalarnią śmieci. I jeszcze ten ośrodek dla imigrantów w bliskiej odległości.
    Dzięki ale sama wole się za wczasu ewakuować na Ursus, mimo że na Targówku Mieszkaniowym od urodzenia.

  • 6 grudnia 2016 o godz. 14:24

    Architekturą wyróżnia się tylko Witebska 16 – prosta, ale elegancka i ponadczasowa bryła. Turmocka 9 też jeszcze ujdzie, choć już jest nieco przekombinowana. Kolejne inwestycje wypadają już słabo. Osiedle Piecyka – czyli bloki pomiędzy domami jednorodzinnymi. Coś takiego nie powinno być dopuszczalne. Mint City – ktoś wyraźnie chciał błysnąć – i architektura nie jest sama w sobie aż taka zła – gorzej jednak, że budynek zupełnie nie nawiązuje do kontekstu i, co za tym idzie, wzmaga chaos przestrzenny.

    Jeśli chodzi o gabaryty to najlepiej wypada Turmocka – mała kameralna inwestycja. Zaraz za nią bloczek Piecyka, który ma tylko 3 piętra i niewielka aczkolwiek już wyższa Witebska 16. Mint City to już typowy, wielokondygnacyjny bloczur obliczony na wyciśnięcie jak największej powierzchni użytkowej z działki. Pomieszczenia z oknami od strony wewnętrznej tej inwestycji mogą być niedoświetlone.

  • 6 grudnia 2016 o godz. 14:46

    Witebską to swoją droga przydałoby się przedłużyć do Letniej na Pradze, II Rejonu do Kowieńskiej a Pratulińską do Stalowej. Tunel w Ząbkach, wraz z fragmentami nowych dróg, kosztował 29 mln zł. Tutaj mamy prostsze zadanie bo zamiast tuneli wystarczyłyby wiadukty (kolej idzie po nasypie) + parę fragmentów dróg z których jedynie Nowostalowa byłaby dłuższa. Razem to 70, max 80 mln zł za wszystko. W miejscu zajezdni, Tesco i stalowni można urządzić nowe osiedla. Jest to napewno miejsce lepsze niż na dalekich przedmieściach, szczególnie dla mieszkańców tych osiedli jak i dla mieszkańców Targówka, bo dojazdy do pracy nie przechodziłyby przez ich osiedle. Po stronie Targówka nowe domy tylko w rejonie II Rejonu i Radzymińskiej. Na terenie ogródków działkowych powinien powstać natomiast nowy, ogólnodostępny park pełniący także rolę klina nawietrzającego. Ech rozmarzyłem się… szkopuł w tym, że w Polsce, a już szczególnie w Warszawie, nie ma żądnego planowania :-(

  • 6 grudnia 2016 o godz. 14:59

    „Do tego cały Targówek za chwile skażony będzie nową spalarnią śmieci. I jeszcze ten ośrodek dla imigrantów w bliskiej odległości.
    Dzięki ale sama wole się za wczasu ewakuować na Ursus, mimo że na Targówku Mieszkaniowym od urodzenia.”

    Najmocniej przepraszam, ale chyba nie wie Pani o czym Pani pisze. Spalarnia nie powoduje żadnego skażenia w zasadzie – ma filtry i jest ciągle monitorowana. Na zachodzie takie spalarnie powstają w centrach miast. To raz.

    Głównym źródłem syfu na Targówku jest Zacisze, gdzie pali sie w domach różnym śmieciem i kiepskim węglem. Takie przydomowe spalarnie. Tyle tylko, że na Ursusie jest dokładnie tak samo jak na Zaciszu -dzielnica „willowa” i w zimie mamy smog. To dwa.

    Trzy, że kanałek nie wylewa tak jak dawniej, bo na Utracie (Elsnerowie?) powstał dwa lata temu zalew retencyjny, który temu zapobiega.

    Ośrodek dla uchodźców nie jest w żadnym wypadku uciążliwy. Pewnie nawet nie wie Pani gdzie on się znajduje. A znajduje się w przemysłowej części Targówka, za Budokruszem. 95% mieszkanców to kobiety i dzieci, które stamtąd nie uchodzą (nie są to uchodźcy pontonowi, ale ci którzy przekraczają nielegalnie naszą granicę i zgodnie z prawem trzeba ich trzymać parę miesięcy przed wydaleniem – 1 na 20 faktycznie dostaje azyl). To cztery.

    Może niech Pani po prostu powie, jaki developer z Ursusa Pani zapłacił :-)

  • 6 grudnia 2016 o godz. 16:18

    Hehe, a w Ursusie samoloty latają na wysokości balkonów. Gratuluję dobrej zmiany.

  • 6 grudnia 2016 o godz. 16:41

    Czy budowa nowych blokow bedzie polaczona z tradycyjnym likwidowaniem linii autobusowych?

  • 6 grudnia 2016 o godz. 16:43

    O gustach sie nie dyskutuje. Mnie wlasnie podobaja sie bloke zadaszane niestandardowo jak na Polske (tak skrytykowane tu spadziste daszki). Taki zwykly spadzisty daszek to ani szal nowoczesnosci ani tym bardziej zaden kicz. W tych naszych warunkach cos co jednak stanowczo przelamuje monotonie blokowych klockow. Pan anu nie czulby sie dobrze wyjezdzajac poza Targowek do Anglii na przyklad, gdzie wszystkie nowoczesne bloki, w kazdym miescie (wylaczajac moze szklane londynskie drapacze chmur) to wlasnie skromne kilkukondygnacyjne bloczki przykryte „musowo” spadzistymi daszkami, nawiazujace tym samym swym ksztaltem do domow z XIX w. Skromnosc w architekturze to to czego nam potrzeba

  • 6 grudnia 2016 o godz. 21:05

    Bingo. Pozostałe linie zostaną skrócone a kursy rozrzedzone. Wszystko po to żeby się ludność napływowa w ścisku z miejscowymi zintegrowała

  • 7 grudnia 2016 o godz. 11:56

    do „MAX”

    Tu się Pan myli ponieważ dokładnie wiem gdzie znajduje się ten ośrodek. I prawdą jest to co Pan mówi iż w tym momencie jest tam większość kobiet. Ale PIS wiecznie rządzić nie będzie (kasa na 500+ się skończy) i gdyby teraz PO było u władzy to mielibyśmy już wesoło na Targówku. Żeby nie było nie jestem ani za jednymi ani za drugimi. Ośrodek ów został wytypowany do przyjęcia „imigrantów” i to jest fakt niezaprzeczalny.

    Spalarnia ma być nowoczesna, ale o brak specyficznego zapachu będzie ciężko.

    Nikt nie płaci żeby pisać o Ursusie. Samoloty latają, ale też jest „korytarz powietrzny” i nie jest tak iż nad wszystkimi blokami latają.

    U nas jest problem że dzielnica jest zaniedbana przez dekady. Teraz nagle nowe bloki budują, a dalej Nowotrockiej nie ma, mostu nie będzie, a stojąc w samochodzie z dziećmi w korku przez te swiatła na Wileńskim można dostać szału.

  • 7 grudnia 2016 o godz. 20:53

    „Pan anu nie czulby sie dobrze wyjezdzajac poza Targowek do Anglii na przyklad, gdzie wszystkie nowoczesne bloki, w kazdym miescie (wylaczajac moze szklane londynskie drapacze chmur) to wlasnie skromne kilkukondygnacyjne bloczki przykryte „musowo” spadzistymi daszkami, nawiazujace tym samym swym ksztaltem do domow z XIX w. Skromnosc w architekturze to to czego nam potrzeba”.

    I uważasz, ze zupełnie bez sensu przyklejone do brył daszki – często w szkaradnych kolorach plastikowych dachówek – to skromność? Powiadasz, że gdzieś tam w świecie daszki nawiązują do dawnej architektury. Pięknie. Architektura musi ze sobą rozmawiać, nawiązywać. Nawiązywać do sąsiedztwa. A powiedz mi, gdzie na Bródnie czy Targówku masz domy z XIX wieku? Jeżeli jest do czego nawiązywać, to własnie do prostych modernistycznych brył, które powstały podczas budowy osiedli z wielkiej płyty. Należy nawiązywać w tym miejscu do modernizmu. Tylko nie tego skromnego, socjalistycznego, ale już dysponując lepszymi materiałami, większa swobodą ekspresji.

    No ale jeśli podoba ci się osiedle Piecyka, a nie na przykład Witebska, to istotnie nie mamy o czym dyskutować.

  • 7 grudnia 2016 o godz. 22:12

    Kiepsko z aktualnością danych u „redaktorów”. A poniższe inwestycje to co:
    Osiedle Amsterdam
    Apartamenty Metro Targówek
    Nowy Targówek III
    Julianowska 38
    Siedzibna 38
    Nowy Punkt 3

    Czyżby powyżsi inwestorzy nie sponsorowali artykułu?

  • 7 grudnia 2016 o godz. 22:24

    Anu ma rację. Daszki nie przypiął nie przyłatał to kicz. To, że do bloku dokleimy daszek, to nie powoduje niestety że blok od razu staje się willą. Jest w dalszym ciągu blokiem. A żeby nie wzmagać chaosu przestrzennego, trzeba nawiązywać do tego co jest obok. Czyli właśnie do modernizmu. Może i w tanim, PRLowskim wydaniu, ale w dalszym ciągu modernizmu.

  • 8 grudnia 2016 o godz. 12:50

    „Kiepsko z aktualnością danych u „redaktorów”. A poniższe inwestycje to co”

    Przede wszystkim wciąż rozpoczynane są kolejne etapy Osiedla Wilno.

  • 8 grudnia 2016 o godz. 14:11

    OW a czy doczytales artykul do konca? Tak ze zrozumieniem?

  • 8 grudnia 2016 o godz. 14:41

    Otoz nie zgadzam sie z wypowiedzia pana anu. Daszki nie sa kiczem. Kiczem jest owszem blachodachowka w roznorodnych, nieklasycznych kolorach (np. niebieskim czy zoltym), podobnie jak pstrokate sciany. Tego typu osiedla blokow, jak ten zaprezentowany (Piecyka) sa w Anglii powszechne. Zaryzykowalbym 90% inwestycji tak wyglada. Oczywiscie elewacje inaczej wykonczone, dachowka w kolorze szarym ale bryla identyczna, powszechna. I wcale te daszki nie sa na sile doklejone, nie pelnia funkcji dekoracyjnej, poddasza sa przeciez zamieszkane co widac na projekcie. Blok z daszkiem nie przestaje byc blokiem i tez do tego nie pretenduje. Rozumiem, ze skoro Warszawa zostala obrocona w perzyne a potem na jej zgliszczach naciukano pseudomodernistyczne kloce to juz zawsze bedziemy wg pana anu musieli korespondowac z tym nieciekawym, nie tylko architektonicznie okresem. Poszczegolne sasiednie budowle powinny ze soba wspolgrac owszem, ale kubatura, wzajemnym polozeniem, tworzac nowa jakosc w przestrzeni miasta. Czy maja ze soba wspolgrac stylowo, a tym bardziej stylowo-modernistycznie. Otoz pozwole sobie wyrazic przekonanie, ze nie. To nie klasycznie zadaszony blok poglebia chaos urbanistyczny panie Maxie, ale jego relacja w pionie i poziomie do swoich sasiadow. Stylowo rozne kilkaset lat kamienice moga stac w jednej pierzei i tworzyc razem perly urbanistyki. I do anu prsze mi nie sugerowac, ze cos mi sie bardziej podoba a cos mniej. Nigdzie nie wartosciowalem powyzszych inwestycji

  • 8 grudnia 2016 o godz. 14:57

    O nowych etapach Wilna nic nie było, a nowe etapy to w zasadzie nowe inwestycje. Jaka jest róznica dla Targówka czy nowe budynki to część Osiedla Wilno czy jakieś nowe „osiedle” z inną nazwą? Żadna.Ba, a Dom Development bez przerwy modyfkuje swoje plany dotyczące Elsnerowa. Nie żebym się czepiał, ale takie duze placcce budów trzeba śledzić na bieżąco.

  • 8 grudnia 2016 o godz. 15:03

    Dla mnie kiczem jest bezprzykladne zapatrzenie w nowoczesnosc, utozsamianie modernizmu z nowoczesnoscia. Kiczowatosc i prowincjonalnosc wspolczenej Warszawy wyraza sie chocby poprzez nadawanie nazw szklanym wiezowcom. Nikt nie nazwie u nas tych wspolczenych dziel architektury: ogorek, czerep. Mamy za to Warsaw Rail West Station. Byl pik Stalina teraz nadeszly jeszcze lepsze czasy.

  • 8 grudnia 2016 o godz. 20:13

    nikt tu nie mówi, że prlowski bieda-modernizm (blokowiska) to jakakolwiek nowoczesnosc. Kiczem jest natomiast stawianie budynków w innym stylu w bezpośrednim otoczeniu blokowisk. To tylko poteguje chaos urbanistyczny i wizualny. Tak samo jak malowanie blokow na kolory rodem z przedszkola.

  • 8 grudnia 2016 o godz. 20:14

    Co do daszkow, to jeszcże raz zwracam uwage na to, że inwestycja z daszkami nie powinna w ogole powstac. To bloki w srodku osiedla willowego. Absurd i brak planowania.

  • 8 grudnia 2016 o godz. 20:19

    Prowincjonalność, to płynie z twojej wypowiedzi. W Anglii to, w Anglii tamto… Tak, tak wiemy, że wyjechałeś na zmywak i już zapominasz języka, bo jak widać nie raczysz używać polskich znaków. Zresztą to plaga polskiego internetu. Każdy emigrant musi miedzy wierszami podkreślić, że nabrał „obycia” wypełniając luki rynku pracy na Zachodzie. Tylko dlaczego owi ludzie się nie integrują, tylko przesiadują na polskich forach pouczając pozostałych w kraju z wysokości zmywaka?

    O architekturze nie wiesz nic. Chcesz na siłę odtwarzać nieudolnie dawne – w domyśle cukierkowe – style. Nikt nie przeczy, że w Anglii, we Włoszech, Francji architektura bywa bliższa ludziom. Tylko to i państwa o bogatszej kulturze, o dłuższej historii, nie tak zniszczone przez zawieruchy wojenne, często o mniej monotonnym krajobrazie. Mnóstwo tam nastrojowych miasteczek, uliczek, na których stoją miliony budynków z długą historią. U nas tego nie ma. I co chcesz z tego powodu tworzyć jakiś skansen, a głównym jego wyznacznikiem maja być spadziste dachy?

    Nie tędy droga. W XIX wieku nie zbudujemy od podstaw miasteczek z wielowiekową tradycją widoczną w tkance miejskiej – te próby byłby karykaturalne. Jedyna droga, to tworzenie dobrej, nowoczesnej architektury. To droga również do Warszawy. Warszawa nie będzie Paryżem czy Rzymem, ale może być dobrze urządzonym miastem z dużą ilością dobrej architektury – od wieżowców A osiedle Piecyka razi. Owszem odwołuje się do przeszłości, ale do co najwyżej tandetnych w architekturze polskiej początkowych latach 90.

    A jak się już dorobisz na tym zmywaku, to zapraszamy pod Warszawę. Jest tam osiedle, do którego wjeżdża się przez gipsowy łuk tryumfalny, a każdy rejon osiedla to zupełnie bezmyślnie przeflancowane nad Wisłę domy a to w stylu śródziemnomorskim toskańskiej willi, a to angielskim. Wszystko w otoczeniu pól buraków. W takim słodko-buraczanym torciku będziesz się czuł doskonale.

    Żeby nie było, że nie podobają mi się choćby chorwackie miasteczka. Podobają. Ale takich mieć nie będziemy. Żeby nie było, że nie żałuje, że nie zachowało się więcej przedwojennej zabudowy. Żałuję. Ale została zniszczona w czasie wojny lub już po niej. W tych warunkach musimy szukać kontekstu do tego, co nam zostało. I w ostatnich czasach nam się to całkiem dobrze udaje. Nawet u nas w dzielnicy. Nie tylko materiały, wykończenie jest lepsze, ale widać również jakaś wizję architekta. Naprawdę przeszliśmy nawet lokalnie sporo architektonicznej drogi od daszkowatych bloko-kamienic w jarmarcznych kolorach z lat 90. Natomiast ty promując to osiedle Piecyka, zawracasz nas o te 30 lat wstecz.

  • 9 grudnia 2016 o godz. 09:58

    „Tu się Pan myli ponieważ dokładnie wiem gdzie znajduje się ten ośrodek. I prawdą jest to co Pan mówi iż w tym momencie jest tam większość kobiet. Ale PIS wiecznie rządzić nie będzie (kasa na 500+ się skończy) i gdyby teraz PO było u władzy to mielibyśmy już wesoło na Targówku. Żeby nie było nie jestem ani za jednymi ani za drugimi. Ośrodek ów został wytypowany do przyjęcia „imigrantów” i to jest fakt niezaprzeczalny.”

    Powtarzasz kaczkę dziennikarską nie podpartą żadnymi faktami. To nie jest żaden ‚fakt niezaprzeczalny’, ale kolejny fałszywy news który działa na łatwowiernych ludzi którzy nie lubią sprawdzać źródeł i łatwo dają sobą manipulować. Włącz myślenie kobieto.

  • 9 grudnia 2016 o godz. 10:00

    Zawracam uwagę architektom Piecyka, że pod daszkiem nie zaplanowano miejsca na figurkę Bozi i sztuczny kwiatek. Do poprawy!

  • 9 grudnia 2016 o godz. 10:28

    Argumentujecie który styl bardziej pasuje do naszego osiedla a nie zwracacie uwagi na bardziej istotną sprawę – niedługo deweloperzy/spółdzielnia zabudują każdy wolny plac, parking, większy trawnik „apartamentowcami”. Całe osiedle stanie w jednym wielkim korku bo za „dogęszczaniem” zabudowy nie idzie w parze rozwój infrastruktury drogowej i zbiorkomu. Nie wspominając o tym że niedługo sąsiad z bloku na przeciwko będzie mógł nam zupę posolić wyciągając rękę. Blok w odległości 2 m jeden od drugiego – bo metro…

  • 9 grudnia 2016 o godz. 11:37

    Powtarzam kolejny raz nie promuje tu zadnego osiedla, to smieszne. Gdyby naprawde chodzilo o napietnowanie kiczu, podpisalbym sie obiema rekoma pod tym. Jednak w dyskusji tej dostrzegam krytyke czegos czego sie nie zna. Chcialbym moc zamiescic zdjecia nowowybudowanych obiektow, ktore zmienilyby wasze zdanie. Nie moge nic poradzic na to, ze komus skosne daszki kojarza sie wylacznie z piernikowa chatka czy moze z psia buda. Co innego krytyka elementow wykonczenia, co innego bryly budowli. Ja za kicz moge uwazac polska szkole ocieplania budynkow, nazywana styropianizmem, monotonne tynkowanie, roznorodne upiekszanie krzykliwymi barwami, ale nie odwaze sie powiedziec, ze kazdy klockowaty blok to szmira. To samo z materialami do pokrycia spadzistego dachu. Nic nie poradze na polskie gusta, bo nie chodzi tu tylko o pieniadze (bardziej dostepnosc, tradycje, a najwiecej o przepisy). W Anglii nie ma mozliwosci pokrycia dachu zielonym plastikiem. Tak samo nie mozna otynkowac sobie domu w dowolnym kolorze, trzeba pytac ewentualnie sasiadow i urzad o zgode na odejscie od normy krajobrazowej. Jest w tym cos naprawde polskiego, ze u nas poszczegolne mieszkania wykonczone sa perfekcyjnie, w przecietnym domu jest bogate wyposazenie, same domy, bloki skonstruowane sa nadzwyczaj solidnie. Gdy jednak wychodzimy na zewnatrz czar pryska. Przestrzen publiczna, w tym prezentacja budynkow z zewnatrz to dno. Nikogo nie obchodzi jak miasto, ulica, podworko, blok wyglada z perspektywy przechodnia, goscia.

    W moim odczuciu pokrycie bloku spadzistym dachem to nie zbrodnia, jak mozna to zinterpretowac z powyzszych, prawie histerycznych reakcji. Bloki moga byc roznorodne i powinny takie byc. Bloki nie musza niczego udawac, choc doskonale potrafia to robic (cala dzisiejsza”starowka” gdanska to bloki udajace historyczne kamienice). Oczywiscie, ze uwazam za bezsens pokrycie daszkiem 15pietrowego bloku w centrum Brodna, bo niby w jakim celu. Jednoczesnie uwazam, ze 3, 4 kondygnacyjny blok przykryty skosnym dachem moze byc przykladem doskonalej wspolczesnej architektury i prezentowac sie o niebo lepiej od jego prostopadloscianowego kolegi. Tak jak sciana, polac dachu moze byc piekna albo odrazajaca. Niby dlaczego mam sie wyrzec 1000 letniej historii polskiej architektury. Ostatki modernizmu dogasna a skosny daszek pozostanie.

  • 9 grudnia 2016 o godz. 11:58

    Co do wypowiedzi anu to jest dluga i nie wnoszaca zbyt wiele do dyskusji o architekturze (dokladnie o spadzistych daszkach, ktora sam zaczal). Wiekszosc czasu poswiecil na obrazanie. Taki malo inteligentny delikatny atak na druga osobe. To, ze ktos uwaza sie za specjaliste w roznych dziedzinach nie znaczy, ze tak musi byc. Powtorze to co napisalem do Ciebie anu podczas dyskusji o powstaniu warszawskim „Czesto opisujesz rzeczywistosc (rowniez ta wspolczesna) barwnie i trafnie. Ale wg mnie nie masz kompletnie wyczucia co do ludzkich zachowan” Jestes emocjonalnym burakiem i dyskusji prowadzic nie potrafisz. Nie mam jednak zamiaru zajmowac sie twoja osoba i przekonywac Cie jak bardzo sie mylisz przyczepiajac sie do mnie. Za przyklad do nasladowania podam Ci Max’a, ktory w wypadku poruszonego tematu wzial twoja strone, ale wypowiada sie tutaj zachowujac szacunek dla innych i co najwazniejsze jego wypowiedzi sa konstruktywne, poparte prawdopodobnie wiedza, co w wnioskuje z tresciwej analizy wszystkich tu przedstawionych inwestycji.

  • 9 grudnia 2016 o godz. 12:22

    zgadzam się z przedmówcą.

  • 9 grudnia 2016 o godz. 18:33

    Jestem w szoku blok w ramach nowej inwestycji zwany Nowy Punkt 3 bedzie miał aż 15 kondygnacji!!!!! Czy oszaleli chca dorównać wysokością galerii? Szkoda ze nie budują takich jak w ramach pierwszego etapu tego osiedla.

  • 10 grudnia 2016 o godz. 13:00

    do Bbb

    Zgoda ja mialem nadzieje, ze 9 kondygnacji, jak w przypadku „osiedla przy parku” to juz przesada, ze juz tego nie przeskocza. Dobrze, ze chociaz bezposrednio przy rembielinskiej bedzie 9 i ze poszczegolne inwestycje roznych deweloperow nie odwracaja sie od glownej ulicy.

  • 16 stycznia 2017 o godz. 22:49

    Piecyka osiedlem willowym – przecież tam jest kilka nowych domów i same ruiny dookoła – przy deszczowej to samo.
    Skoro blok ma się wkomponować w okolicę to musi być spadzisty dach skoro dookoła same domy jednorodzinne.
    mi się ta inwestycja podoba, jak miasto zrobi skwer na części terenów zielonych od radzymińskiej (działka jest miasta z planem zag. właśnie pod tereny zielone i rekreacje) to będzie super miejscówka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.