Tak znikają trawniki na Targówku. Relacja dzień po dniu | targowek.info

Tak znikają trawniki na Targówku. Relacja dzień po dniu

To, że parkujące samochody niszczą trawę, wiedzieliśmy. Ale teraz mamy na to niezbity dowód! Nasz czytelnik przez pół roku robił zdjęcia autom zaparkowanym na tym samym trawniku. „Może paru osobom zrobi się po prostu wstyd”   

 

O parkowaniu piszemy dużo i często, bo to ogromny problem w naszej dzielnicy. Brak miejsc nie usprawiedliwia jednak parkowania na trawnikach, a to nagminny proceder. Kierowcy często tłumaczą, że tak zostawiony samochód szkody trawie nie wyrządzi. Serio?

To zobaczcie, co się dzieje z trawnikiem, na którym parkują samochody. Nasz czytelnik Rafał przez pół roku gromadził dowody.

Chciałbym Państwu pokazać efekty parkowania na trawniku na ul. Szczepanika 2, róg ul. Handlowej. Mniej więcej we wrześniu ubiegłego roku na tym trawniku zaczęly parkować auta. Głównie na przyjezdnych rejestracjach. Najpierw jedno auto, potem następne, potem jeszcze kilka – pisze Rafał w mailu do redakcji.

Takie parkowanie na tyle go denerwowało, że za każdym razem robił zdjęcie i zgłaszał to na straż miejską. Straż częściowo przegoniła parkujących – lecz nie do końca. A my mamy „piękną” dokumentację wandalizmu kierowców.

Dziś trawnik wygląda jak na ostatnich zdjęciach. Mam nadzieję, że napiszecie o tym i może w ten sposób paru osobom zrobi się po prostu wstyd – kończy czytelnik targowek.info. 

 

Oto jego zdjęcia:

Początek września:

Koniec września:

 

Październik:

 

Stan obecny:

wszystkie zdjęcia od czytelnika Rafała

49 komentarzy na temat “Tak znikają trawniki na Targówku. Relacja dzień po dniu

  • 23 lutego 2017 o godz. 07:34

    Same pod lubelskie wsie… Tam stają na polu pod oknem i myśleli że w mieście też tak można.

  • 23 lutego 2017 o godz. 07:42

    Nie parkuję na trawniku. Nie popieram tego. Jednak pytam się – gdzie ludzie mają parkować? W mojej rodzinie jest osoba która ma ataki bólu i wtedy pilnie muszę jechać do szpitala. Dlatego nie chcę parkować na parkingu oddalonym od bloku bo szkoda mi czasu.
    Wszędzie jakieś płotki postawili.
    Blok przy Szczepanika ma parking podziemny. Tyle , że w rodzinie są czasem dwa auta a miejsce parkingowe wykupione jedno. I znowu robi się mniej miejsca do zaparkowania

  • 23 lutego 2017 o godz. 08:19

    @pablo
    Nie tylko podlubelskie. Parkuje tam tez masa WJ ktorzy musza kupic w Zabce faje i wóde.
    Teraz juz nikt tam nie zaparkuje, ale trawnika tez juz nie ma

  • 23 lutego 2017 o godz. 08:37

    Gościu, w twoim poscie jest taka masa bzdur, ze az boli

  • 23 lutego 2017 o godz. 08:55

    A tak właściciele mieszkań w wielkiej płycie zachwalają przestrzeń między blokami… Tyle, że ta przestrzeń to – jak widać na zdjęciach – wizualnie niczym nie odbiega od giełdy-szrotu czy po prostu zwykłego złomowiska. Pozostają mandaty (ściągalne!) i stawianie słupków. Jeśli administracja spółdzielni nie ma środków, to może mieszkańcy w porozumieniu ze spółdzielnią, w czynie społecznym, te słupki zamontują. Nie są to wielkie koszty ani robota. Pomysł rozszerzonej strefy płatnego parkowania wciąż aktualny.

  • 23 lutego 2017 o godz. 10:38

    Tak to jest jak się żydzi na parking podziemny. Podejrzewam, że w tym bloku jest sporo wolnych, niewykupionych miejsc parkingowych, które można wynająć od administratora budynku. Tylko po co wydać 150-180/mc jak lepiej parkować wszędzie gdzie popadnie i robić syf jak na swojej wiosce. Już pomijam fakt, że mieszkają w Warszawie, a rejestracja dalej z jakiejś wiochy i ubezpieczenie OC też (prawdopodobnie dużo tańsze niż w Warszawie). Mimo, że takie szroty i umiejętności kierowców nabyte w trakcie pokonywania 3 uliczek na krzyż w rodzimej miejscowości też nie za specjalne.

  • 23 lutego 2017 o godz. 10:57

    Mylisz się kolego. Akurat mieszkam w tym bloku i wykupienie miejsca było obowiązkowe dla każdego mieszkania. Nie można było kupić mieszkania bez miejsca. Jest sporo wolnych miejsc, ale dlatego że jest kilka miejsc dodatkowych oraz dlatego, że sporo ludzi nie ma aut.

    Ten trawnik rozjechali klienci Żabki i pawilonu na Kuflewskiej plus pewnie jakieś słoje wynajmujące mieszkania w kilka osób

  • 23 lutego 2017 o godz. 10:58

    Wina spółdzielni że wybudowali te okropne bloczyska bez miejsc parkingowych. Teraz powinni wybudować parkingi.Ludzie mają samochody i nikomu nic do tego. Te trawniki bez względu na to czy na nich parkują czy nię, pozostawiają wiele do życzenia. Chodzić po nich raczej się nie da, to chociaż samochód zaparkuje.

  • 23 lutego 2017 o godz. 11:02

    trawniki, drzewa znikają …. właśnie wycieli na placu zabaw miedzy Oszmiańską i Smoleńską – wszystkie topole plus jedno duże inne drzewo.

  • 23 lutego 2017 o godz. 11:59

    niech sie zajmie swoim zyciem zanim ten blok byl w planach to on kartofle u siebie na wsi kopal

  • 23 lutego 2017 o godz. 12:28

    Dlatego nie kupuje sie mieszkania w wielkiej płycie bo nie bedziesz miał gdzie zaparkować samochodu. A jak ktos chce popykać z siatkami od zakupów kawał drogi to nie mozna mu tego zabronić i niech kupuje mieszkanie na osiedlach z wielkiej płyty. Komuna musi wrócić, ludzie zbiednieje i bedzie tak jak kiedyś nikogo nie bedzie stac na samochod to i miejsca parkingowe nie beda potrzebne.

  • 23 lutego 2017 o godz. 12:29

    tak się składa że w tym bloku zostały 2 wolnie miejsca postojowe (stan na koniec grudnia 2016) ze 124 o ile się nie mylę, reszta jest sprzedana bądź wynajmowana

    ale i tak większość wie lepiej ;/

  • 23 lutego 2017 o godz. 14:23

    Pomijajac aspekt braku kultury kierowcow, powyzsze klepisko wygenerowane jest przez powszechne w Polsce zle rozwiazania projektowe.

    DOBRY PROJEKT <>

    ZLY PROJEKT <>

  • 23 lutego 2017 o godz. 15:20

    DOBRY PROJEKT – 1) droga + 2) chodnik bezposrednio przy drodze + 3) dalej „oaza zieleni”

    ZLY PROJEKT – 1) droga + 2) waski pas pseudozieleni, tzw. „trawnik polski” + 3) dalej chodnik +
    + 4) jeszcze dalej „oaza zieleni”

  • 23 lutego 2017 o godz. 16:01

    o ziomale z Partaczewa :)

  • 23 lutego 2017 o godz. 16:15

    Powinien być obowiązek posiadania własnego miejsca parkingowego w pobliżu miejsca zamieszkania dla każdego posiadanego samochodu. To by rozwiązało problemy:
    1) parkowania mieszkańców,
    2) parkowania przyjeżdżających gości.

  • 23 lutego 2017 o godz. 16:51

    Zapraszam autora zdjeć na Chodecką 1, Wyszogrodzka 16 i proszę o pomoc w zaparkowaniu. Auto na WJ zameldowany, na Bródnie od 71 roku obecnie fura na błocie kiedyś trawnik.Albo nich dzwoni po SM.

  • 23 lutego 2017 o godz. 17:20

    Szkoda, że władze wydające pozwolenia na budowę coraz to większej ilości osiedli zapominają o zmotoryzowanych. Każdy deweloper powinien zobowiązany być do budowy parkingu dla przyszłych mieszkańców.

  • 23 lutego 2017 o godz. 17:47

    Ciekawe gdzie te wszystkie samochody mają parkować ,zabierają nam tylko miejsca parkingowe a samochodów przybywa .

  • 23 lutego 2017 o godz. 18:37

    Niektórzy piszą tu niezłe bzdury. Każdy nowy blok ma obowiązek posiadania parkingu podziemnego i parkujący na trawnikach to nie jest problem nowych bloków ale debilizmu, wieśniactwa itp. Otworzą metro to zo zobaczycie co sie beędzie działo.

  • 23 lutego 2017 o godz. 20:40

    do anonim
    tak się składa źe mieszkam przy takim nowym bloku z podziemnym garażem. owszem właściciele mają miejsca w garażu, ale ich goście, rodzina, czy wykonawcy ( blok jest nowy ) juz nie i parkują gdzie popadnie, najczęściej pod moim blokiem. wiec nowe bloki tez maja problem tylko udają ze nie istnieje, bo uwaźają się za lepszych.

  • 23 lutego 2017 o godz. 22:12

    Ilekroć dzwonimy z sąsiadami do straży miejskiej w sprawie nieprawidłowo zaparkowanych samochodów przy ul. Goworowskiej to jesteśmy ignorowani. To jest problem …
    Kto poradzi jak go rozwiązać, żeby strażnicy nas nie ignorowali?

  • 23 lutego 2017 o godz. 22:19

    Do Ewa
    Iść do gminy żeby dobudowali parkingów a nie donosić do SM.

  • 23 lutego 2017 o godz. 22:39

    Popieram. Dajcie ludziom żyć i wybudujcie więcej parkingów. Samemu możesz sobie zaparkować daleko od bloku i kawałek się przejść, ale jak masz małe dziecko to już jest problem (szczególnie zimą). Dlaczego Polacy (w większości Katolicy) są dla siebie tacy niedobrzy. I tylko, czytając powyższe komentarze, czekają aby komuś dowalić, aby ktoś miał gorej niż ja, a dobrze mu tak ha, ha. Znajdźcie sobie hobby, może jakiś sport, który zajmie wam czas i odczepicie się od ludzi, którzy chcą sobie spokojnie zaparkować.

  • 24 lutego 2017 o godz. 08:07

    To samo jest na ul. Gorzykowskiej – niestety mieszkańcy Targówka nie mają szacunku do zieleni.

  • 24 lutego 2017 o godz. 08:42

    Matka Olki, a Ty myslisz ze parking wybudowaliby ci pod nosem? Ze niby nie musialabys przejsc 500 metrow? Rozumiem, ze nie masz prpblemu z tym ze moje dziecko zalatwi sie pod twoimi drzwiami bo za daleko bylo do lazienki?

  • 24 lutego 2017 o godz. 08:44

    Dodam jeszcze ze jest masa ludzi ktorzy nie maja w ogole samochodow i maja male dzieci, a nawet nie jedno male dziecko. To ze jestes leniwa to twoj problem

  • 24 lutego 2017 o godz. 10:35

    uczycie dzieci od małego, że wszystko wolno, bo JA. Co się twojemu dziecku stanie jak się przejdzie? ja się wychowałam bez samochodu i żyję! wszędzie chodziło się piechotą albo podjeżdżało autobusem, a teraz wygodnictwo i hodowla kalek życiowych, wożonych od drzwi do drzwi do osiemnastki.

  • 24 lutego 2017 o godz. 11:27

    ZAMIAST 100000 OSIEDLA ALBO LIDLA ZRÓBCIE P+R I KILAK PARKINGÓW NORMALNYCH TO BEDZIE OK. WSZEDZIE SŁUPKI, ZAKAZY I NOWE BUDOWLE A SAMOCHODY? ICH NIGDY NIE BĘDZIE MNIEJ NIGDY!!! TO TAK JAK Z FAJKAMI. BEDA KOSZTOWAĆ 100000000000000000 ZŁ TO I TAK BEDA PALIĆ.

  • 24 lutego 2017 o godz. 14:39

    jeszcze ci mało? jest organizacja ruchu zrobiona, praktycznie przepędzono samochody spod twojego bloku i dalej źle? wskaż mi jakieś wolne miejsce w okolicy po godzinie 19.00? to że ktoś jeszcze czasami postawi samochód na tym wykostkowanym placu, po którym zapewne regularnie spacerujesz i podziwiasz te dwa bloczyska, to nie powód być takim złośliwcem i dzwonić do SM, zajmij się swoim obejściem i swoim mieszkaniem…

  • 25 lutego 2017 o godz. 01:20

    Spuszczanie powietrza z kół nie jest chyba nawet wykroczeniem. Bardziej dokuczliwe od pouczenia czy nawet mandatu SM. Szczególnie x4 wentyle.

  • 25 lutego 2017 o godz. 20:33

    To na zdjęciach to trawniki ? Czy komentujący widzieli w życiu prawdziwy trawnik? Miasto i samochody to nierozłączne rzeczy i jak się nie potrafi założyć i utrzymać prawdziwego trawnika to lepiej wyłożyć kostką i zrobić miejsca do parkowania. Wygląda to zdecydowanie lepiej.

  • 26 lutego 2017 o godz. 00:24

    Gdzie masz postawić swój samochód? A co mnie to obchodzi?!?! To jest TWÓJ i do cholery TYLKO TWÓJ samochód!!! Jeśli nie wybudujesz sobie parkingu albo garażu to to jest TWÓJ i tylko TWÓJ problem! Czy jak ja mam dziecko to ty mu podcierasz tyłek? Czy jak masz psa to ja mam go prowadzać do weterynarza i sprzątać po nim kupy?! To może jeszcze zażądaj żeby zacząć ci ten samochód tankować?! Czy prawo do posiadania samochodu w tym kraju zostało wpisane do jakiejś karty praw podstawowych, razem z prawem do parkowania w promieniu 10 metrów od klatki? Od 10 lat mam samochód i jeszcze nigdy nie zaparkowałem na trawniku, nie zostawiłem drogi pożarowej albo chodnika, przystanku czy ścieżki rowerowej i jakoś żyję.. I to nawet bardzo dobrze żyję.. Wystarczy nie być prostakiem i to bez względu na rejestrację. Ja akurat mam ERA chociaż pochodzę z Mokotowa.

  • 26 lutego 2017 o godz. 08:00

    trzeba byc draniem bez zadnych zasad moralnych by tak parkowac. jak sie komus nie podoba liczba miejsc parkingowych to sie wyprowadzi a nie zyje na koszt innych!

  • 26 lutego 2017 o godz. 12:34

    Pochodzisz niby z Mokotowa a blachy masz z Radomska??? to chyba czas najwyższy przerejestrować autko na „blach” warszawskie, tego wymagałaby Twoja uczciwość i rzetelność! No chyba, że się chce „oszczędzać” na OC na przykład…

  • 26 lutego 2017 o godz. 14:42

    Uczciwość wobec kogo? Towarzystwa ubezpieczeniowego? Nie przesadzaj. Dla mnie ważne gdzie ktoś płaci podatki a nie jakie ma blachy a jak wiadomo jedno z drugim ma niewiele wspólnego.

  • 26 lutego 2017 o godz. 21:16

    Cóż Twoja odpowiedź mi wystarcza, już wiem z kim mam przyjemność, dziękuję, dobranoc!

  • 26 lutego 2017 o godz. 22:36

    A może by tak miasto czytaj dzielnica wykonało by ruch po swojej stronie i tam gdzie można wykonało by dodatkowe miejsca parkingowe dla miastowych i przyjezdnych. Kolejne miejsce warte uwagi to ulice Smoleńska i Witebska,powiekszone przedszkole, nowe bloki, a miejsc nowych zero

  • 26 lutego 2017 o godz. 23:35

    Ja nie chcę kolejnych miejsc parkingowych. One i tak się zapchają i pojawią się postulaty, że potrzeba kolejnych miejsc. Wg mnie to mniej lub bardziej świadoma realizacja polityki komunikacyjnej miasta: ograniczenia ruchu. I ja się z taką polityką zgadzam.

  • 27 lutego 2017 o godz. 09:24

    „Cóż Twoja odpowiedź mi wystarcza, już wiem z kim mam przyjemność, dziękuję, dobranoc!”

    W czym masz problem? Pracujesz u ubezpieczyciela? Tak Cię boli, że ktoś mniej zapłaci za OC i AC mimo że podatki może od lat odprowadza w Warszawie? Ty oczywiście wiesz lepiej, gdzie je płaci, bo jak typowy Polak jesteś zawistny i najchętniej byś drugiego w łyżce wody utopił. Nie pojmujesz swoim małym rozumkiem, że miejsce odprowadzania podatków nie ma nic wspólnego z rejestracją samochodu a nawet z miejscem zameldowania? Nie dziwię się, bo do tego musiałbyś znać podstawowy zasady prawne, a nie posądzam Cię o to.
    Codziennie pod swoim blokiem widzę jakie rejestracji „najpiękniej” parkują i wcale nie widzę różnicy między WJ, WI, WWL czy LLU. Większość tych, co im tyłki przyrosły do samochodów najchętniej nim by do przedpokoju wjechała i robicie taką samą wieś parkingową po trawnikach, wjazdach, drogach pożarowych. Ale jak dzieci dajecie się napuszczać jedni na drugich przez wszelkie portale internetowe, które tylko śmieją się z waszej głupoty i nabijają sobie odsłony.

  • 27 lutego 2017 o godz. 12:52

    Samochód jest teścia, który mieszka w Radomsku, a ja go użytkuję.. I gdzie jest problem? A jak będę leasingował samochód, a siedzibą leasingodawcy będzie Pcim Dolny to też jeżdżąc na blachach z Pcimia będę kogoś oszukiwać???? Podatki płacę w Warszawie, żona też.. Tyle w temacie.

  • 28 lutego 2017 o godz. 09:11

    Proszę Państwa, na Targówku brakuje w/g różnych szacunków ok 5000 miejsc postojowych.
    I ta liczba będzie się zwiększała.
    Obecnie przyjmuje się że na każde nowo wybudowane mieszkanie powinno przypadać 1,5 miejsca parkingowego ( np. ty i twój gość)
    W latach 70-80 w Polsce nie było tylu samochodów, przybyło ich ponad 20krotnie więcej.
    Developerzy tamtych czasów czyli spółdzielnie nie musiały budować miejsc parkingowych.
    Obecnie mamy tego efekt.
    Potrzeba jest zmiany myślenie ludzi mieszkających w zasobach spółdzielni oraz jeśli chcą nadal rządzić, organów spółdzielni.
    Spółdzielnie muszą zacząć budować parkingi wielopoziomowe( najlepiej podziemne nawet jeden dwa poziomy) do póki jeszcze posiadają tereny na których można to zrobić.
    Pieniądze na ten cel są w spółdzielniach np z wynajmu lokali usługowych i częściowe ze składek członków spółdzielni np z części funduszu remontowego, a dodatkowo wyciągnąć je z unii europejskiej.
    Ale żeby tak się stało to trzeba chodzić na zebrania i tam zgłaszać wnioski.
    Trzeba rozmawiać z ludźmi jak z sąsiadem a nie jak prezes z podwładnym( chociaż to on jest podwładnym:))

  • 1 marca 2017 o godz. 19:09

    smbrodno.pl ogłasza, że ma miejsca postojowe do wynajęcia w garażach podziemnych w nowych budynkach, min. przy ul. turmonckiej. dlaczego nie ma chętnych? bo trzeba płacić za wynajem. tak samo nie będzie wystarczająco dużo chętnych na miejsca w garażu wielopoziomowy, nie wspominając juź o protestach przeciwko takiej budowie mieszkańców okolicznych bloków.

  • 2 marca 2017 o godz. 08:52

    Może to sygnał że jednak w mieście są potrzebne miejsca parkingowe.

  • 2 marca 2017 o godz. 21:47

    Ludzie, zobaczcie chodnik przy Toruńskiej 80, 82, 84. Jest on szerszy od ulicy. I dodatkowo – oprocz szerokości chodnika dwa metry szerokosci sciezki rowerowej. Ruch ok 7 osob na 10 minut.

    Debil architekt to zaprojektowal. Debil wykonawca wybudowal.
    Debile rowerzysci (niektorzy) jeżdżą po ulicy.
    Mądrzy ludzie stracili mijsca parkingowe.

    Mieszkam na Brodnie 30 lat. Kiedyś mi sie tu bardzo podobalo. Duzo zieleni, fajni życzliwi ludzie.

    Teraz jak nabudowali bloków i sprowadzilo sie talatajstwo z calej warsiawy i łokolic… juz mi sie Brodno nie podoba.

    Pojebany kraj, pojebani rządzący.

  • 6 marca 2017 o godz. 12:58

    Samochód nie jest dobrem niezbędnym, ale ludzie szybko przyzwyczajają się do dobrego. Jak to mówią „apetyt rośnie w miarę jedzenia” ;)

  • 6 marca 2017 o godz. 19:35

    ALEXANDER, byłem widziałem… super ktoś to zaprojektował… ja bym tam jeszcze na ulicy tory tramwajowe zmieścił… to chore jest… czy ta trasa nie była modernizowana aby za rządów PełO??? Jak tak to spoko, to nie wilanów i nie tereny lęgowe lemingów. Cieszyć się należy, że rządy jedynie demokratyczne nie zaorały Bródna, a mieszkańców nie utylizowały jako niepasujących do wspaniałej koncepcji urbanistycznej HGW.

  • 7 marca 2017 o godz. 16:33

    do eg smbródno ogłasza że ma również miejsca w nowej inwestycji na Nadwiślańskiej, tylko nikt jakoś się nie zastanowił ze aby ja wybudować to zlikwidowali miejsca parkingowe przy tych starszych blokach, zrobili cześć miejsc w innych miejscach ale łącznie bilans jest ujemny.
    Trzeba budować miejsca w parkingach podziemnych bo tak jest najbardziej racjonalnie, samochód nie jest luksusem luksusem w naszym kraju jest jego utrzymanie.
    Musimy zmienić sposób myślenia o tym co jest właściwe, w domu też chcemy mieć normalność anie kibel pod blokiem wiec dlaczego do auta musimy biegać 500m, wiem dla zdrowia ale myślmy o osobach starszych, o małych dzieciach.

    Można zmniejszać szerokość chodników, zabierać teren zielony przy ulicach ale to są półśrodki, trzeba pomyśleć do przodu, to się nie stanie od tak w ciągu roku dwóch, że nagle miejsc parkingowych przybędzie. Budując takie parkingi oczywiście, że będziemy płacić ale dlaczego za ich wynajem? jeśli w pierwszej kolejności po kosztach wybudujemy, niech kupią ci co chcą za nie zapłacić, potem i tak będziemy płacić podatek. A jeśli nawet będzie tych parkingów wystarczająco dużo to i cena za ich utrzymanie spadnie, ważne by jednak były możliwie blisko budynku, bo wtedy jest pewność że mieszkańcy będą z nich korzystać.

    I ludzie nie kłóćcie się o to kto jest słoikiem a kto przyszedł do Wawy z armia radziecką lub ukraińska, z szacunków powojennych do 20 % pierwotnych mieszkańców Warszawy do niej wróciło więc co piaty to jest warszawiak a reszta to albo weki albo twisty.
    Wszyscy jesteśmy sąsiadami i starajmy się to codziennie wzajemnie powtarzać, może wreszcie zanim rusek lub inna cholera znowu na nas napadnie uda nam się razem pójść na grilla do parku i spokojnie spędzić w gronie sąsiadów sobotnie popołudnie :) tego Wam i sobie szczerze zyczę

  • 9 marca 2017 o godz. 13:14

    już tak nie przesadzajcie z tymi małymi „biednymi” dziećmi co to do samochodu kawałek dalej nie mogą przejść. Kiedyś matki samochodów nie miały i też do przedszkola musiały dojść. Brały dzieciaka za łapę i szły na piechotę albo autobusem, ale teraz każdy musi samochodem i płacz że pod przedszkolem nie ma gdzie zaparkować. zwykłe lenistwo i wygodnictwo i nie mówcie mi że nie mam racji, bo to widać nawet pod supermarketem, miejsca są wolne ale co niektórzy to najchętniej na schody by samochodem wjechali… aby tylko się nie przemęczyć, czyżbyśmy tyle inwalidów mieli?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.