WOŚP w tym roku gra dla dzieci... i fanów metra z Targówka :) | targowek.info

WOŚP w tym roku gra dla dzieci… i fanów metra z Targówka :)

27. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w niedzielę, ale już w sobotę spotkacie wolontariuszy w dzielnicy!

 

Zbiórka w tym roku przebiega pod hasłem: „Pomaganie jest dziecinnie proste. Gramy dla dzieci małych i bez focha – na zakup sprzętu dla specjalistycznych szpitali dziecięcych”.

Cel 2019 roku: kupno nowoczesnego sprzętu medycznego dla specjalistycznych szpitali dziecięcych. Chodzi o rezonanse magnetyczne, tomografy komputerowe, aparaty do diagnostyki RTG, ultrasonografy, echokardiografy i sprzęt endoskopowy.

Ponieważ w niedzielę centra handlowe są zamknięte, orkiestrowi wolontariusze z puszkami i czerwonymi serduszkami zbierają tam pieniądze już w sobotę.

Także już trwają internetowe aukcje, z krórych dochód w całości pójdzie na WOŚP. Wśród nich zauważyliśmy dwie szczególnie interesujące dla mieszkańców Targówka – a zwłaszcza dla fanów metra:
* urząd miasta Warszawy oferuje udział w przejeździe testowym metra na nowym, wschodnim odcinku – od Dworca Wileńskiego przez stacje: Szwedzka i Targówek Mieszkaniowy, do stacji Trocka. Kiedy ten przejazd się odbędzie, jeszcze nie wiadomo, natomiast na pewno nastąpi przed oficjalnym otwarciem podziemnej kolejki. Aukcja znajduje się tutaj (kliknij) – aktualnie najwyższa zalicytowana kwota to 2325 zł.
* redakcja portalu Transport Publiczny zaoferowała z kolei oryginalną tablicę z nazwą budowanej stacji metra C17 „Targówek” (która już wisiała na stacji, ale została zdjęta – bo w ostatniej chwili radni zmienili nazwę stacji na „Targówek Mieszkaniowy”). Aukcja znajduje się tutaj (kliknij) – aktualnie najwyższa zalicytowana kwota to 385 zł.

 

W aukcji WOŚP można wylicytować właśnie jedną z tych tablic / fot. Metro

 

A co będzie się działo na Targówku w dzień finału, czyli niehandlową niedzielę 13 stycznia 2019?

Dwa „najgorętsze punkty” to urząd dzielnicy Targówek (ul. Kondratowicza 20) oraz Hangar 646 (Dalanowska 29). Oba te punkty będą miejscami pracy i rozliczeń wolontariuszy, a poza tym:
* na parkingu pod Hangarem w godz. 10:00-14:00 stanie specjalny ambulans do poboru krwi.
* w urzędzie dzielnicy w godz. 14:15-17:00 będzie program artystyczno-animacyjny: m.in. pokaz judo, warszaty muzyczne, artystyczny pokaz baniek, występy taneczne i animacje dla najmłodszych.

W zeszłym roku Orkierstra zebrała w całej Polsce ponad 126 mln zł. Mamy nadzieję, że w tym roku uda się pobić ten rekord!

 

zdjęcie na górze: wolontariusze liczą zebrane pieniądze w ratuszu Targówka na ul. Kondratowicza /fot. archiwum/Sztab WOŚP Targówek

56 komentarzy na temat “WOŚP w tym roku gra dla dzieci… i fanów metra z Targówka :)

  • 12 stycznia 2019 o godz. 14:13

    ale których dzieci? tych donoszonych czy tych wyskrobanych bo Łowsiak w czarnych marszach też chodził

  • 12 stycznia 2019 o godz. 15:35

    Chciałabym wiedzieć konkretnie, które szpitale będą obdarowane sprzętem medycznym zakupionym że zbiórki pieniędzy WOŚP i dlaczego pan Owsiak to skrywa ???

  • 12 stycznia 2019 o godz. 16:19

    Przesiąknęta jadem pseudokatoliczka się odezwała –> … zgrzeszyłam MYŚLĄ, MOWĄ, uczynkiem i zaniedbaniem …

  • 12 stycznia 2019 o godz. 17:57

    dawałam zawsze, ale nie podoba mi się, że upolityczniono zbiórkę. Uważam, że jest to składka społeczna i społeczne pieniądze powinno powierzać się państwowym instytucjom i bankom. To są nasze pieniądze.

  • 12 stycznia 2019 o godz. 18:03

    @ „mrówka cała” obrzydliwość i prymitywizm od ciebie bije. Zabierz się za zbieranie na Caritas a nie opluwanie innych. Mimo wszystko życzę, obyś nigdy nie musiała/musiał korzystać ze wsparcia ani Caritasu ani Orkiestry ani innych inicjatyw jednoczących ludzi dobrej woli.

    A tablicę „Targówek” na pamiątkę powinna wylicytować redakcja Targówek Info, bo przecież tak walczyła o jej otrzymanie :)

  • 12 stycznia 2019 o godz. 18:25

    mrówka cała. W przypadku choroby twojego dziecka i próby leczenia sprzętem zakupionym przez WOŚP, okaż proszę oświadczenie lekarzowi, że nie życzysz sobie leczenia swojego dziecka takim sprzętem, nawet w przypadku zagrożenia życia i jesteś świadoma tej decyzji. A teraz idź do kościółka i weź komunię.

  • 12 stycznia 2019 o godz. 18:36

    ależ nienawiść zaprezentowana przez prawdziwego polaka…

  • 12 stycznia 2019 o godz. 19:30

    Mrówka cała dała ciała!
    Obyś odeszła z tego świata w samotmości.

  • 12 stycznia 2019 o godz. 22:26

    ależ mnie wkurza ten niby argument tak często powielany typu: „to jak ty będziesz w szpitalu, to zrezygnuj z pomocy udzielanej za pomocą sprzętu wosp”. Czyli co, nie można zadnej organizacji charytatywnej krytykować? Bo zaraz będzie: „Obyś ty nigdy…..nie był bezdomny, w hospicjum, w domu starców, alkoholikiem, miał depresję itd.”. Takie wypowiedzi zabijają dyskusję. A co nie ma wśród tych tysięcy organizacji gorszych, lepszych? Nie ma czarnych owiec? Czy jeżeli będę szefem jakiejś organizacji i jednocześnie przestępcą, bił żonę, upolityczniał swoją organizację charytatywną ale jednocześnie część pieniędzy trafi do bezdomnych to już nie wolno mnie będzie krytykować? No bo przecież czynię coś dobrego, i „oby krytykujący sam nigdy nie był bezdomnym.” I oczywiście trzeba dodać że krytykujący jest katolikiem i ma iść do kościoła. Wyprane mózgi powtarzające papkę!

  • 13 stycznia 2019 o godz. 00:23

    @piter ale tu ktoś nie skrytykował organizacji charytatywnej tylko (mocno niesmacznie) światopogląd jej założyciela. A ten światopogląd nie ma za bardzo nic wspólnego z dobrą robotą wykonywaną przez Orkiestrę. Dalsze argumenty są już na poziomie haniebnej pierwszej wypowiedzi.

    Ale po kolei – wyrażanie swoich poglądów podczas czarnego protestu to nie przestępstwo. Bicie żony już tak.

    Fundacja sama z siebie polityczna nie jest a to że jej lider identyfikuje się z tym a nie innym środowiskiem politycznym znaczenia raczej nie powinno mieć, tak samo jak to, że inne organizacje charytatywne indentyfikują się z innymi partiami politycznymi czy kościołem.

    Wreszcie jeśli fundacja przejadałaby 90% pieniędzy na swoje funkcjonowanie a 10% dawała na sprzęt (podobnie jak pewna organizacja zbierająca ubrania dla bezdomnych i potrzebujących) to faktycznie coś byłoby nie tak. Tu jednak jest zgoła inaczej.

    Post otwierające dyskusję był żenujący i nienawistny i podobnie przypominał powielanie propagandowej papki przez wyprany mózg. Zresztą twoje argumenty, choć delikatniej wyrażone wpisują się w ten sam trend. Nie ma się więc co dziwić reakcjom.

    Reasumując wspieraj co chcesz – Orkiestrę, PAH czy Szlachetną Paczkę i pozwól innym wspierać to z czym się identyfikują, bez niepotrzebnych personalnych wycieczek. A jeśli już uderzyłeś w ton katolicki, to znajdź najpierw belkę w oku swojego środowiska zanim zaczniesz inne oczyszczać ze źdźbeł.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 06:43

    Jak się chce dyskusji, to nie można po otwarciu ust wydalić kawałka stolca. Lepszy sort nie potrafi tego zrozumieć.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 07:59

    Do Anonima:
    1. „tylko (mocno niesmacznie) światopogląd jej założyciela” – czyli uważasz że nie wolno krytykować Owsiaka? Dlaczego?
    2. Bicie żony było jedynie przykładem. Przykładem na to że argumentacja iż krytykować Owsiaka nie wolno bo samemu można kiedyś potrzebować sprzętu od wosp. Jeżeli chcesz to inny przykład: Ktoś krytykuje jakiegoś biskupa. A jego obrońca: nie wolno krytykować biskupa bo ponad 1/3 hospicjów jest prowadzonych przez koścół. Jak będziesz musiał iść do hospicjum to podpisz umowę że nie skorzystasz z hospicjum prowadzonego przez kościół. Identyczna argumentacja.
    3. Nie widzę nienawiści w poście otwierającym. Obrońcy życia mówią o zabijaniu i skrobaniu itd, a proaborcjoniści o zlepku komurek itd. Nienawiść jednak widzę w komentarzach do pierwszego postu.
    „Przesiąknęta jadem pseudokatoliczka” , następna osoba”A teraz idź do kościółka i weź komunię.” – skąd ta pewność, że mrówka chodzi do kościoła? Nienawiść uniemożliwia trzeżwe myślenie? „prawdziwego polaka” – znowu jakiś osobisty atak. „Obyś odeszła z tego świata w samotmości.” – znowu przepełniony miłością komentarz. ” po otwarciu ust wydalić kawałka stolca. Lepszy sort nie potrafi tego zrozumieć.” – i oczywiście lepszy sort, czyli już nawet wiadomo że i na kogo mrówka głosuje. Choć ponad 70% społeczeństwa jest przeciwko aborcji, a jedynie 20% głosuje na pis to już wiadomo wszystko o mrówce bo się prymitywny tok rozumowania włącza.
    4. Jest wiele organizacji i nikt chyba nie daje na wszystkie. Dokonujemy według jakiś kryteriów wyboru. Mrówka podała swoje kryterium i ma ddo tego prawo. Jest to dla niej proaborcyjne stanowisko szefa wosp, twarzy kojarzonej z wośp. Ja mam akurat inne powody by nie przepadać za wosp.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 08:22

    A, i zapraszam na merytoryczne komentarze typu jestem buddystą, popieram Kukiza, jestem słojem, i jak się pisze „komórka”

  • 13 stycznia 2019 o godz. 10:14

    Ale których dzieci? Tych głskanych po kroczu czy tych wydymanych bo Jankłowski w czarnej sutannie dość często na plebanii z nimi znikał a bidkupik przymyksł na to oko.

    Jeśli pierwsza wypowiedź pod artykułem była tylko neutralnym, nienacechowanym nienawiścią wyrażeniem opinii, to to powyżej jest neutralne i nikt nie powinien czuć się tym dotknięty.

    A teraz do dzieła, bo pieniądze same się nie zbiorą :)

  • 13 stycznia 2019 o godz. 11:07

    a co to same chore dzieci przychodzą na świat,może bardziej zająć się kobietami w ciąży

  • 13 stycznia 2019 o godz. 11:50

    Tak na prawdę znaczna część tych wypowiadających się krytycznie o działalności WOŚP wcale nie wspiera innych inicjatyw czy fundacji a ten cały hejt jest tylko po to, by uzasadnić przed sobą brak swojego zaangażowania. Nie daję – bo Owsiak jest zły. Najgorsze w słabych ludziach jest to, że muszą obrazić lub upokorzyć innych, żeby poczuć się lepszym lub silniejszym.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 11:59

    Jasne jest, że akcja jest upolityczniona. I to jest najmniej fajne. Czasami odnoszę wrażenie, że te chore dzieci, dla których kupowany jest ten sprzęt, w tym wszystkim najmniej się liczą.
    Pozytywy akcji:
    – sprzęt dla szpitali,
    – aktywizacja młodych osób, które zbierają do puszek (sam zbierałem kiedyś przez kilka dni na PCK) – to jest moim zdaniem największy pozytyw.
    Negatywy:
    – upolitycznienie,
    – podział społeczeństwa – wośp ma być przeciwwagą wobec charytatywnych organizacji katolickich, o czym już niektórzy publicyści mówią otwarcie, dlaczego różne tego typu organizacje, fundacje mają być wobec siebie w opozycji? Niepojęte.
    – wysokie koszty akcji (np. wykorzystanie różnych służb), które mogą przekraczać kwotę zebraną na sprzęt.
    A teraz, jako ciekawostka, kilka liczb, gdyż odnoszę wrażenie, iż większa część społeczeństwa ich nie zna albo na nich się nie zna. To są FAKTY:
    – wośp zebrał w 2018 kwotę 81.500.000 zł,
    – budżet nfz (państwowe pieniądze na zdrowie, gdyby ktoś nie wiedział) w 2018 wyniósł 77.500.000.000 zł czyli 951 razy więcej niż zbiera wośp,
    – roczne społeczne koszty wypadków drogowych – ok. 50.000.000.000 zł (ponad 600 razy więcej, niż zbiera wośp). Tutaj refleksja: stać nas na rozbijanie się samochodami, a nie stać nas, aby zwiększyć nakłady na służbę zdrowia. Rozumiem, że samochody są bardziej sexi niż zdrowie.
    – Polacy rocznie wydają ok. 25.000.000.000 zł na prywatne leczenie (300 razy więcej niż zbiera wośp). Konstytucja co prawda głosi, że każdy ma równy dostęp do opieki zdrowotnej, ale tutaj widzimy, że tak nie jest. Bo przecież lekarz, który leczy prywatnie, pracuje w prywatnej klinice i „jest go mniej” w państwowej placówce. A uczył się i praktykował za publiczne pieniądze.
    – Program 500+ rocznie kosztuje budżet 24.500.000.000 zł (300x więcej niż zbiera wośp). Ktoś powie, że to rozdawnictwo. Tak, to jest rozdawnictwo. Ale taka refleksja: „hojnie” dajemy na wośp, na chore dzieci 81 500 000 zł, a nie chcemy dać na dzieci 24 500 000 000 zł (bo 300x więcej to już za dużo)?

    Tak na koniec: uważam, że ta akcja powinna być kontynuowana, ale bez takiego szumu, jaki wokół niej się wytwarza. I bez wydatków państwowych służb. Robimy coś od serca, to róbmy to samemu i po cichu. I efektywnie, aby koszty akcji nie przerosły wpływów.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 12:00

    okruszka, mogłabyś podać link do badań socjologicznych które pokazują, że osoby krytyczne wobec wosp nie wspierają innych inicjatyw. Dzięki z góry.
    Czy tak po prostu bredzisz?

  • 13 stycznia 2019 o godz. 12:18

    Mik zanim zaczniesz pisać bzdury zajrzyj na stronę WOŚP, a dowiesz się jak to działa i czy jest to skrywane przez J. Owsiaka lub kogoś innego.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 12:33

    Koszty funkcjonowania kościoła katolickiego w Polsce łącznie z lekcjami religii również są nieproporcjonalnie wyższe niż wpływy na akcje charytatywne prowadzone przez kościół – i co- nic.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 12:50

    @Web
    Zgoda, że KK za dużo zarabia na swoich parafianach. Nie rozumiem jak można oczekiwać od ludzi pieniędzy za np. udzielanie sakramentów. Chcesz pójść do nieba – musisz za to zapłacić? Jednak też zauważmy organizacje katolickie, które ludziom pomagają. Ktoś z mojej rodziny doświadczył tej pomocy (darmowa opieka w ramach domowego hospicjum). Tutaj jednak pochylamy się nad fundacją wośp, jej rzeczywistą efektywnością i tej – niezbyt zdrowej – otoczce, która się wokół niej wytworzyła. Czy fundacja ta nie może działać bez zbędnych emocji?

  • 13 stycznia 2019 o godz. 13:33

    Nie może działać bez zbędnych emocji, bo nacisnęła na odcisk kościołowi, który nie akceptuje przepływów finansowych, z którym nie może niczego uszczknąć. :) I cytat z osoby uczonej bo w końcu profesora:

    „- Moim zdaniem katolik, który chce czynić dobro, ale nie na zasadzie – rzucę garść pieniędzy – może znajdzie je biedak (a może złodziej), tylko na zasadzie – dam do ręki potrzebującym – nie powinien brać udziału w tej kontrowersyjnej akcji. – mówi portalowi Fronda.pl ks. prof. dr hab. Paweł Bortkiewicz.”

  • 13 stycznia 2019 o godz. 13:41

    Kto tworzy podziały widać z postów mrówki / pitera i tym podobnych. To oni mieszają zbiórkę na WOŚP z aborcją. To oni posługują się kategoryzującymi hasłami typu „ruch proaborcyjny”, albo nie rozumiejąc istoty protestów przeciw próbom zaostrzenia prawa (ignorancja?) albo celowo tworząc negatywny obraz pewnych osób (perfidia).

    Tak jak działania osób walczących o zniesienie obowiązku szczepień nie są są ukierunkowane na wprowadzenie ZAKAZU szczepień, tak działania osób prostujących w czarnych marszach nie są ukierunkowane na wprowadzenie NAKAZU aborcji.

    W obydwu przypadkach chodzi o wolność do podejmowania decyzji i odpowiadania za nie przed własnym sumieniem / Bogiem czy to za usunięcie ciąży, czy za śmierć niezaszczepionego dziecka.

    Przy toku rozumowania mrówki / pitera najsilniejszym ruchem proaborcyjnym jest obecny rząd, bo to on w przeciwieństwie do protestujących na ulicy ma wszystkie narzędzia żeby zaostrzyć jedną ustawą prawo a jakoś jednak tego nie robi, bo najzwyczajniej nie opłaca mu się to politycznie.

    Podobnie budowanie mitu, że WOŚP jest przeciwwagą dla inicjatyw katolickich, jest perfidnym działaniem ukierunkowanym na jej dyskredytację. Orkiestra gra z powodzeniem 27 lat a ta narracja sprzedawana jest przez pewne kręgi dopiero w ostatnich latach.

    Żałosne jest to, że państwo nie spełnia swojej roli i że potrzeba działań prowadzonych przez takie fundacje jak WOŚP, żeby zapewnić przesiewowe badania słuchu dla wszystkich noworodków działań Fundacji Budzik opiekującej się osobami w śpiączce, czy działań hospicjów prowadzonych przez Kościół.

    Niech każdy robi swoje bez destruktywnego krytykowania innych a wszyscy na tym skorzystamy.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 13:45

    nie macie co robić i zajmujecie się bzdetami weżcie się za robotę która przyniesie dla wszystkich korzyści

  • 13 stycznia 2019 o godz. 14:49

    Do Anonim – oczywiście podziały tworzy zawsze strona która nie zgadza się z twoimi poglądami. Oczywiście Owsiak nie tworzy podziałów zapraszając na woodstok same autorytety/ekspertów kojarzonych z jedną opcją. Taka anegdota – ale prawdziwa. Kiedyś odpalam onet i jest tekst o tym co Biedroń sądzi o nowo odsłoniętym pomniku Kaczynskiego na placu Piłsudskiego. Myślę sobie o jeszcze inny autorytet powinien się wypowiedzieć i myślę o owsiaku (autorytet od wszystkiego). I buch – za kilka godzin odpalam internet i na onecie owsiak o pomniku. Oczywiście negatywnie. Po co ten człowiek się miesza do polityki – czy gdyby mu zalezało na sukcesie wosp to naprawdę mieszałby się do polityki i był tak skrajnie po jednej stronie? Czy byłby bezstronny dbając o dobro fundacji? Kto dzieli?
    Z jednej strony twierdzisz ze z określenia „proaborcyjny” wynika, że aborcja jest nakazywana – kto tak gdzieś tu twierdzi, to nie wiem. Ze słowa pro nie wynika nakaz. Jeżeli jestem pro-lgbt to to nie znaczy że jestem za nakazem lgbt. Potem przejmujesz słowo proaborcyjny i używasz je w krytykowanym przez siebie znaczeniu w stosunku do rządu, który nigdy aborcji nie nakazywał.
    Nie podoba ci się to określenie w stosunku do czarnego marszu. Ale tak tez media to określają są pro i antyszczepionkowcy, są pro i antyaborcjoniści. I tak się ich skrótowo nazywa. Nie sposób za każdym razem definiować złożoności poglądów występójących w danej grupie.
    „budowanie mitu, że WOŚP jest przeciwwagą dla inicjatyw katolickich” – a kto tu buduje taki „mit”? Chyba ze już ogólnie dyskutujesz o tym co uwazasz ze się dzieje w społeczeństwie. Twoim zddaniem mit innych zdaniem nie.
    „Orkiestra gra z powodzeniem 27 lat a ta narracja sprzedawana jest przez pewne kręgi dopiero w ostatnich latach.” – i co z tego wynika, że kiedyś czegoś nie krytykowano to już nigdy nie można? Węgiel był palony latami i nagle komuś to przeszkadza? Nie krytykujmy panienia w kotłach?

    „Niech każdy robi swoje bez destruktywnego krytykowania innych a wszyscy na tym skorzystamy.” – pusty nic nie znaczący frazes, który oczywiście dobrze brzmi. Niech każdy krytykuje jezeli uważa że ma słuszność i niech się nie boi, że inni go wyśmieją. Weż pójdz na jakąś imprezę ze znajomymi i skrytykuj owsiaka – to wymaga odwagi. Łatwiej jest powtarzać puste frazesy. Krytykujcie i nie dajcie sobie wmówić, że to coś złego. Krytykujcie polityków, reformę, kościół i wośp – nie dajcie sobie zamknąć ust nic nie znaczącymi sloganami!
    Ps: z postu Anonima i im podobnych widać kto tworzy podziały. :-) Tak każdy może pisać.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 15:31

    Oj piter, piter… pomnik brata człowieka, który sortuje naród na lepszy sort i gorszy sort… określa mianem zdradzieckich mord… ma być elementem rzeczowej dyskusji? Dałeś bardzo dobry przykład. :)

  • 13 stycznia 2019 o godz. 15:32

    Olać malkontentów – tablica z nazwą stacji metra Targówek już po 750 zl. TARGÓWEK INFO – do boju – może uda się ją wam wylicytować i zawiesić na ścianie :)

  • 13 stycznia 2019 o godz. 15:58

    25 milionów na koncie mimo niehandlowej niedzieli. Jesteście super!

  • 13 stycznia 2019 o godz. 16:14

    Anonim ile ty masz lat. Okropnie ciężko się z tobą rozmawia – jakbym miał do czynienia z sześciolatkiem. Pomnik Prezydenta był przykładem ze Owsiak wypowiada się na każdy temat, na tematy polityczne na które nie powinien się wypowiadać. A ty piszesz o tym który konkretnie polityk jest na tym pomniku, a nawet nie to, bo piszesz o jego bracie. Jaki to ma związek. Naprawdę udajesz że tego nie rozumiesz, bo nie wierzę ze tego nie rozumiesz. Jeżeli podam przykład wypowiedzi Owsiaka na temat wycinki w puszczy białowieskiej, na temat reformy edukacyjnej na temat dajmy to Biedronia albo Tuska to daję to jako przykład wypowiedzi na tematy polityczne których nie powinien Owsiak czynić jako twarz organizacji która powinna zbierać datki od całego a nie połowy społeczeństwa. A ty byś przy takich przykładach zaczął o korniku drukarzu, Biedroniu, Tusku itd. Się wywodzić tak jak to zrobiłeś z bratem osoby z pomnika.
    Ja daję przykład wypowiedzi Owsiaka związanej z polityką, a ty zamiast przyjąć po prostu ten przykład jako przykład po prostu wypowiedzi związanej z polityką interesujesz się co o polityce Owsiak powiedział a nie że w ogóle coś powiedział.
    Inaczej: Ja powiem, że kościół nie komentuje wypowiedzi polityków. A ty dasz przykład biskupa komentującego wypowiedź np. Palikota. I ja na to zamiast przyjąć przykład i kropka: A Palikot, Palikota byłym szefem był Tusk blebleblebleble…

  • 13 stycznia 2019 o godz. 16:34

    Zgadzam się z tym, że mieszanie WOŚP z aborcją itp. to właśnie jest tworzenie podziałów. Bo w tej zbiórce to jest nieistotne. Dzisiaj nieważne czy ten jest proaborcyjny czy proszczepionkowy. Bo wbrew pozorom cała ta akcja jednoczy Polaków. Nie zgadzam też się w wielu sprawach z Owsiakiem, wiem że ma określone poglądy niekoniecznie zgodne z moimi ale w tym momencie to nie ma znaczenia. Zresztą on na co dzień się polityką nie zajmuje i bardzo dobrze. Ludzie dają na orkiestrę bez względu na opcję polityczną, bo ona nie ma znaczenia. Zwolennicy PiS-u tak samo chętnie dają na orkiestrę jak i np. PO. bo tu liczą się dzieci. Tak samo wiele księży wspiera orkiestrę. Dlatego akurat zgadzam się, że to że orkiestra ma być przeciwwagą dla inicjatyw katolickich to mit. I nawet piter przyznał, że nikt takiego mitu nie buduje. Takie wpisy jak mrówki rzeczywiście są tu niepotrzebne i tworzą podziały podsycane jeszcze przez Pitera. Te całe twoje elaboraty są tu zbędne. Ja jak i wielu innych mogę głosować na PiS, ale tak jak zawsze wspierałem Owsiaka tak zawsze będę wspierał i naprawdę nie chcę tu sztucznych podziałów bo i tak jak widać w realu one nie działają jeśli chodzi o orkiestrę. Ale oczywiście przymusu nie ma i każdy może mieć niechęć do wspierania jej, ale tak samo powinien mieć niechęć do korzystania z jej sprzętu. Ja ją wspieram i liczę się z tym, że zawsze może zaistnieć sytuacja że np. moje dziecko będzie musiało skorzystać z tego sprzętu i chcę być uczciwy wobec siebie.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 17:13

    Piter – widzisz – kim ty jesteś że czujesz się uprawniony do decydowania na jakie tematy może się ktoś wypowiadać a na jakie nie może?

    Pisząc że Owsiak nie powinien się wypowiadać jako „twarz organizacji która powinna zbierać datki od całego a nie połowy społeczeństwa” próbujesz stworzyć kolejne podziały. Ty chyba bez podziału na czarne i białe nie potrafisz po prostu żyć.

    Bo kto ci powiedział, że zbiera od połowy. Wrzucasz do puszki WOŚP bo uważasz że inicjatywa jest zacna bądź wrzucasz do innej puszki z którą się bardziej identyfikujesz, bądź też nie wrzucasz do żadnej puszki. To twój wybór a nie kwestia światopoglądu Jurka i tego o czym mówi.

    Jak by była to kwestia światopoglądu a Jurek adresowałby swój inicjatywę tylko do połowy społeczeństwa, to ani ksiądz Boniecki nie przekazałby przedmiotu na aukcję (a wystawiony przez niego klucz do Krakowa przekroczył już wartość 5000 zł) ani Prezydent Duda nie wystawiłby swojej kurtki góralskiej która przebiła już 1500 zł.

    Chyba Piter i mrówka to t sama osoba, stąd tak zaciekle bronisz pierwszego wpisu, który przez większość odebrany został jako… słaby, bardzo słaby. Wyjdź na dwór – przewietrz się i wrzuć do tej lub innej puszki.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 17:37

    Taak bo polityk i ksiądz to mogą się wypowiadać na każdy temat, bo są ekspertami od wszystkiego. Tylko Owsiak no i może niepokorni artyści powinni siedzieć cicho – taka to nowa wersja demokracji :)

    Dobijamy 40 milionów :) Brawo!

  • 13 stycznia 2019 o godz. 19:04

    Do Jan
    1. „kim ty jesteś że czujesz się uprawniony do decydowania na jakie tematy może się ktoś wypowiadać ” – „kim ja jestem” – to znaczy że nie jestem uprawniony ale ktoś jest? A kto twoim zdaniem jest? Trzeba mieć doktorat, czy jakiś kurs ukończyć? Jak te uprawnienie uzyskać?
    Również nie czuję się uprawniony do „decydowania” lecz do komentowania. Ale różnicy słów widocznie nie rozumiesz.
    2.”Pisząc że Owsiak nie powinien się wypowiadać jako „twarz organizacji która powinna zbierać datki od całego a nie połowy społeczeństwa” próbujesz stworzyć kolejne podziały” – moim zdaniem ich nie tworzę lecz opisuję istniejące i ich żródła. Ale pisząc o podziałach oczywiście wygodnie zarzucić osobie piszącej że przez to sama tworzy podziały.
    3. „Bo kto ci powiedział, że zbiera od połowy.” – oczywiście nie zbiera od dokładnie połowy populacji, ale zraża do siebie niepotrzebnie około połowę. I nie zgodzę się z tezą ze ludzie krytykują, bo kościół, bo lubią krytykować itd. Jest masa organizacji i nie słyszę by je ktokolwiek krytykował – czerwony krzyz, caritas, zdązyc z pomocą, budzik itd. Mają porównywalne jeżeli nie większe budżety roczne(można wygooglować). Ale po prostu robią to z klasą.
    4. „Jak by była to kwestia światopoglądu a Jurek adresowałby swój inicjatywę tylko do połowy społeczeństwa, to ani ksiądz Boniecki nie przekazałby przedmiotu na aukcję (a wystawiony przez niego klucz do Krakowa przekroczył już wartość 5000 zł) ani Prezydent Duda nie wystawiłby swojej kurtki góralskiej która przebiła już 1500 zł.” – kiepskie przykłady. Boniecki – ten który miał przez kościół nałożony zakaz wypowiadania się publicznie? Redaktor TP, czyli środowiska przyjaznego wobec ubecji? A Duda – to polityk, robi to co zostanie pozytywnie odebrane a on musi liczyć na głosy centrum bardziej niż pis. Raz tym raz tym się troszkę przypodobać.
    5.”Chyba Piter i mrówka to t sama osoba” chyba Jan i ………., (nie chce mi się tu spisywać tych tych różnych ksyw)- to chyba ta sama osoba. Słabo.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 19:15

    do PIT:
    „Taak bo polityk i ksiądz to mogą się wypowiadać na każdy temat, bo są ekspertami od wszystkiego. Tylko Owsiak no i może niepokorni artyści powinni siedzieć cicho – taka to nowa wersja demokracji :)” – myśle, ze artyści też mogą się wypowiadać, lecz w przypadku szefa fundacji charytatywnej moim zdaniem wskazana byłaby wielce idąca wrażliwość i wstrzemiężliwość i nie ma to nic wspólnego z demokracją, bądż jej brakiem. Tak jak sędziowie mają zakaz angażowania się politycznie – to nie brak demokracji, lecz rozdsądne postępowanie.
    Owsiak przykładowo zaprosił kiedyś ekspertów na woodstok – prawie sami dziennikarze tygodnika założonego w 1957 r przez PZPR (dla młodszych – taki totalitarny twór jeden z dwóch największych systemów zbrodniczych 20wieku – komunistyczny (obok faszystowskiego)). Ale żeby nie było: gdyby Owsiak zaprosił do debat właściwie tylko niemieckich dziennikarzy którzy tworzyli do 1945r w der Stuermer w Niemczech – to też uwazałbym to za nierozsądne.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 19:19

    do kos: „Te całe twoje elaboraty są tu zbędne.” – fora służą do tego by pisać komentarze, by można było wyrażać odmienne opinie, się spierać. Dlaczego uważasz, że to zbędne? Myślę, że dla osoby czytającej choć jedną książkę w roku nie trudno przeczytać kilka zdań bez nazywania tego elaboratem.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 19:46

    Tymczasem ponad 50 mln. :)

  • 13 stycznia 2019 o godz. 19:57

    Zostawcie tego Don Kichota w spokoju –
    Niech dalej gada ze sobą i prowadzi tą swoją wojenkę. Ma swój świat (nawet na dwór pewnie dziś nie wyszedł, żeby nie przepuścić żadnego komentarza), więc po co go z niego na siłę wyciągać. Na szczęście pokolenie miłujących się w grzebaniu w życiorysach i rozliczaniu powoli odchodzi do lamusa. Za czas jakiś będzie się o nich mówić jak o dinozaurach.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 20:10

    Piter Wielgucki vel Matka Kurka taki stary nie jest, tak łatwo nie odejdzie. :)

  • 13 stycznia 2019 o godz. 20:51

    Piter próbuje teraz Kościół jeszcze dzielić. I co z tego, że Bonecki miał zakaz wypowiadania się? To, że ma pewne poglądy odmienne od swojego biskupa, nie oznacza jeszcze że ma inny światopogląd. Nadal należy do Kościoła i jego wiara jest taka sama jak każdego innego księdza bo nie może być inna. Nie próbuj wmawiać, że Kościół stoi w opozycji do WOŚP bo tak nie jest. Były też przykłady jak ksiądz w kościele zbierał tacę na orkiestrę. A pisząc, że twoje elaboraty są zbędne chodzi mi głównie o twoje rozdrabnianie każdego zdania. W ten sposób każdą wypowiedź można zmanipulować. Ja też mogę cytować każde twoje zdanie i bez problemu manipulując udowodnić aby wyszło na moje. Powiedz co masz do powiedzenia ale rozmieniaj na drobne każdego zdania bo nie o to w tym chodzi. Rozumiem, że chcesz wykazać, że tylko ty masz jedyną słuszną rację ale w takim razie taka dyskusja nie ma sensu.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 21:18

    No i zaczęło się!
    Pis-iory tak namotały we łbach ciemnocie że krew się przelała!!!
    Prezydent Adamowicz z Gdańska zaatakowany nożem na scenie WOŚP!
    I co żeście pisowskie mędy zrobili z tym narodem?!

  • 13 stycznia 2019 o godz. 21:57

    do Rafał.
    wiadomo co się zaczęło. To wyborca PO niezadowolony że nie skrócono mu wyroku za głosowanie w więzieniu na PO.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 22:40

    Bezmózgowość i podłość anonimowych „bohaterów” internetu poraża. Jak małym i bezrefleksyjnym stworzeniem trzeba być, żeby w takiej chwili pisać takie rzeczy.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 22:58

    Do jan.
    Jakie rzeczy?
    Jaka anonimowość?
    Sam jesteś tępym synem podobnym do swojej matki.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 23:05

    Do Zenka. Wstyd mi, że jesteś Polakiem.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 23:06

    Do jan.
    Dopiero zrozumiałem co napisałeś – przepraszam. Masz rację – w sytuacji w której ranny prezydent Gdańska leży w szpitalu licytowanie się czy to wina Pis-iorów czy PO jest po prostu głupotą. Chociaż sam przyznasz, że nagonka na orkiestrę i podział na nas i ich to dzieło Jarosława Kaczyńskiego i tych którzy za nim ślepo podążają. Jeszcze raz przepraszam.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 23:19

    Wystarczy powiedzieć coś nie po myśli obrońców demokracji i wolności, żeby pokazali Ci gdzie mają twoją wolność i co z nią możesz sobie zrobić. Wyraź swoją opinię, a dowiesz się że jesteś „Przesiąknęta jadem pseudokatoliczka „, że „obrzydliwość i prymitywizm od ciebie bije”, że życzą ci „choroby twojego dziecka” a na koniec „Obyś odeszła z tego świata w samotmości.” Bo nie wystarczy komuś powiedzieć, że się z nim nie zgadzasz i wytłumaczyć mu kulturalnie czemu uważasz inaczej.
    Kto tu szczuje, jątrzy i „tak namotał(y) we łbach ciemnocie że krew się przelała”, miłośnicy Owsiaka będą się tego wypierać, bo to przecież „pisowskie mędy” jak zwykle są najbardziej napastliwe.

  • 13 stycznia 2019 o godz. 23:21

    Do anonima, mi też jest wstyd że jesteś Polakiem

  • 13 stycznia 2019 o godz. 23:54

    Ty Anonim – przeczytaj najpierw pierwszy post a potem komentuj. Nawet jeśli jest to „opinia” to jest napastliwa i prześmiewcza oraz skierowana ad personam, więc jak się tak formułuje opinię, to nie powinno się później dziwić symdtrycznej reakcji.

  • 14 stycznia 2019 o godz. 02:17

    Prawie 90 milionów!!! Brawo POLSKA! Potrafisz pokazać na co cię stać, nawet jrśli jakaś grupa próbuje to co rok zepsuć.

  • 14 stycznia 2019 o godz. 06:35

    A pozostałe opinie nie są napastliwe i prześmiewcze i ad personam, gorzej życzą jej wprost śmierci więc nie są symetryczne. To pokazuje całą waszą obłudę i zakłamanie. Szczycicie się że wrzuciliście złotówkę do puszki a drugiego człowieka najchętniej byście udusili dwulicowi hipokryci.

  • 14 stycznia 2019 o godz. 06:41

    Najwłaściwsza jest tylko wasza racja bo jest wasza, inne nie mają prawa zaistnieć a wyrażający je najlepiej żeby wg was zdechli lub mają się wstydzić że są Polakami, bo reprezentują rację która nie jest jedynie słuszna bo wasza

  • 14 stycznia 2019 o godz. 09:05

    Rozumiem że stosujesz mechanizm wyparcia (niezależnie od tego czy jesteś mrówką piterem czy jednym z anonimów). Ja przecież tylko wyraziłem/łam opinię a ci wszyscy w około mnie tak atakują… zaraz ci normalnie skrzydełka anielskie wyrosną a nad głową aureolka (taki święty/a jesteś) Niczego złego przecież nie zrobiłeś/aś a tu cię tak strasznie atakują. Nie wyszło ci. Nie takich reakcji się spodziewałeś/aś pisząc pierwszy post. Miało być globalne używanie z Owsiaka a jest potępianie mrówki, bo społeczeństwo nie jest jednak tak na nie jak myślałeś/aś. I na koniec – każda racja może zaistnieć co widzisz pod artykułem, tyko część zdobędzie pozytywne głosy wsparcia, nad innymi przejdzie się obojętnie a jeszcze inne zostaną zjechane.

  • 14 stycznia 2019 o godz. 19:03

    I po co wypisywać takie głupoty?
    W interesie PiSu było, aby prezydent Adamowicz opowiadał przed prokuratorem jak działał układ gdański i jak było finansowane KLD. Tymczasem tą wiedzą się już nie podzieli :(*. Dlaczego ten morderca bezkarnie biegał po scenie i wygadywał co chciał? Kto to zorganizował i do tego dopuścił?
    Wyrazy głębokiego smutku i żalu dla rodziny Pana Prezydenta.

  • 14 stycznia 2019 o godz. 19:05

    I po co wypisywać takie głupoty?
    W interesie partii rządzącej było, aby prezydent Adamowicz opowiadał przed prokuratorem jak działał układ gdański i jak był finansowany kongres liberałów. Tymczasem tą wiedzą się już nie podzieli :(*. Dlaczego ten morderca bezkarnie biegał po scenie i wygadywał co chciał? Kto to zorganizował i do tego dopuścił?
    Wyrazy głębokiego smutku i żalu dla rodziny Pana Prezydenta.

  • 14 stycznia 2019 o godz. 19:07

    Nie webie, janie, rafale czy anonimie, czy kto tam jest na dyżurze szczucia i opluwania z ramienia utrwalaczy jedynie słusznej opcji. Nie mam mechanizmu wyparcia gdyż nie jestem autorem pierwszego postu, ale wiem na co was stać więc nie jestem zdziwiony komentarzami. Ty za to zręcznie odwracasz znaczenia pojęć, zwykłe pytanie nazywasz chamstwem a groźby dyskusją. Po was nie ma co się spodziewać merytorycznej dyskusji, poza inwektywami i groźbami, bo to macie we krwi i tak zostaliście wychowani. Pierwsze pytanie było proste, jak to jest że jedne dzieci Owsiak chce zabijać a inne ratować bo to lekkie rozdwojenie jaźni, a nie globalna jazda po Owsiaku.

  • 3 lutego 2019 o godz. 22:34

    Autor trzech ostatnich postów osiągnął poziom dna i dwóch metrów mułu. Opluwanie i zakrzykiwane rzeczywistości w tak zakłamany sposób i to w takim dniu to postawa niegodna człowieka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

TEGO DNIA NA TARGÓWKU