Budowa metra na Zaciszu - zamknięte ulice, objazdy [SZCZEGÓŁY] | targowek.info

Budowa metra na Zaciszu – zamknięte ulice, objazdy [SZCZEGÓŁY]

Podczas budowy najmniejszej stacji II linii metra będzie dużo mniej utrudnień niż na Bródnie – ale mieszkańcy Zacisza i tak muszą się przygotować na trudne chwile.

 

Charakterystyczne zielone płoty pojawiły się na Zaciszu w okolicy ul. Figara na początku stycznia. Na razie za bardzo nie przeszkadzają (nie licząc najbliższych mieszkańców, u których płoty stanęły w ogródkach).

Wkrótce jednak niemal całe Zacisze odczuje tę budowę.

W związku z budową stacji C19 „Zacisze” jeszcze przed wakacjami (w maju-czerwcu) na trzy miesiące zamknięte zostanie ważne skrzyżowanie ulic Rolanda, Codziennej, Figara i Spójni. Na ten czas autobusy 512 będą musiały zmienić trasę.

Wkótce zamknięta będzie także ulica Łokietka pomiędzy Chojnowską i Samarytanka. To będzie związane z budową wentylatorni metra. W kolejnym etapie, po otwarciu ul. Łokietka, roboty przeniosą się na ul. Samarytanka.

Prace przy drugiej wentylatorni już zaczęły się na Blokowej. Niedługo ulica Blokowa na odcinku od ul. Kanałowej do ul. Czerwińskiej także zostanie całkowicie zamknięta. Objazd zostanie poprowadzony ulicami Kanałową – Bohuszewiczówny – Czerwińska.

 

Zobacz, jak będą wyglądały stacje metra na Zaciszu i Bródnie

Sprawdź, jakie będą zamknięte ulice i objazdy w związku z budową metra na Bródnie

 

zdjęcie na górze: umiejscowienie stacji metra Zacisze pod ulicami Figara i Matyldy – z lewej strony widać skrzyżowanie ulicy Rolanda/Codziennej/Figara/Spójni, które będzie zamknięte na 3 miesiące / fot. Metro Warszawskie

42 komentarzy na temat “Budowa metra na Zaciszu – zamknięte ulice, objazdy [SZCZEGÓŁY]

  • 1 lutego 2019 o godz. 08:47

    Hm.., na Blokowej już kilka dni temu coś się działo. Teraz wygląda to na miejsca parkingowe.
    Ale objazd Kanałową? Przy „gieniuszach” parkujących na rogu przy knajpie? Chyba tylko jednokierunkowo.

  • 1 lutego 2019 o godz. 09:28

    Tak pokręconego metra jeszcze nikt na swiecie nie wybudował

  • 1 lutego 2019 o godz. 09:41

    Zamknięcie latem ul.Codziennej i zmiana trasy 512 ,zbiegnie się najprawdopodobniej z otwarciem linii metra.
    Z jednej strony nie najgorzej ale dla mieszkańców Zacisza wcale nie najlepiej, bo równoczesna zmiana trasy autobusu 512 i120, który jak wcześniej pisaliście ma kończyć swój bieg przy metrze na Targówku, mocno skomplikuje komunikację Zacisza .
    Pozamykane ulice, zmienione trasy autobusowe, korki na Zaciszu , tranzyt aut omijających zatkaną Młodzieńczą i Gilarską. Nie będzie łatwo.

  • 1 lutego 2019 o godz. 09:53

    A właśnie, a propos Blokowej, przy budowanej wentylatorni, nieopodal placu zabaw, wybudowano zatokę. Czy to może dla autobusu 512, który być może pojedzie tą ulicą w związku z zamknięciem skrzyżowania Codzienna – Rolanda? A może ta zatoka wybudowana przez prywatnego inwestora – znajdującą się po drugiej ulicy restaurację smrodzącą? Tak czy siak już Janusze tę zatokę zagracili spalinowozami.

  • 1 lutego 2019 o godz. 10:01

    PS. W związku z planowanym zamknięciem odcinka ul. Łokietka postuluję o wprowadzenie zakazu postoju i zatrzymywania się przynajmniej na jednej stronie ul. Samarytanka, od kanałku aż do skrzyżowania.
    -Szanownym rodzicom uczniów SP.52 odrobina ruchu nie zaszkodzi.-
    Chodzi o to ,że ciąg Krośniewewicka,- Samarytanka, będzie jedynym łącznikiem i skrótem dla aut objeżdżających korek na Jórskiego a podążających np. do metra przy Trockiej .Ruch więc będzie dosyć duży.

  • 1 lutego 2019 o godz. 10:18

    Przeciez tą zatoką jest przy płocie wentylatorni zatem napewo nie dla autobusu bo ludzie nie mieliby gdzie wywiązać. Zresztą jak napisano ten odcinek Blokowej zostanie całkowicie zamknięty więc tą zatoczki i tak znajdzie się za płotem. Pewnie zbudowano ją do obsługi budowy wentylatorni na czas zanim całkowicie zamkną Blokową.

  • 1 lutego 2019 o godz. 10:20

    Mieszkam niedaleko tej pozałowania godnej stacji metra ZACISZE – raz zagadnąłem pracujących na miejscu inśzynierów, po co w ogóle tu metro i kto będzie z niego korzystał, skoro miejsc na nowe bloki tu nie ma, a mieszkańcy na ogół mają samochody lub jeżdżą do centrum autobusami z Radzymińskiej. Odpowiedź była prosta: nie wiemy…

  • 1 lutego 2019 o godz. 10:28

    Oczywiście chodziło mi że ludzie nie będą mieli gdzie wysiadać.
    Co do stwarzania możliwości skrótów przez Zacisze to jestem przeciw, nie należy do tego zachęcać. Główny ciąg to Gilarska-Jórskiego i jeżeli decydują się tędy jechać to niech stoją w korku. Drugim razem tej trasy w ogóle nie wybiorą. Nie należy ułatwiać jazdy ul. Samarytanka.

  • 1 lutego 2019 o godz. 10:50

    Co trzeba mieć w głowie żeby taką trasę wymyslić?Najdurniejszy schemat trasy II linii.Ktoś chyba grubą kasę za to przytulił.Metro buduje się w miejscach przesiadkowych, gdzie dużo bloków itd., a nie dla osiedla domów jednorodzinnych.

  • 1 lutego 2019 o godz. 10:52

    do MONK: pewnie jakiś bogaty kacyk z ratusza ma tu kilka działek, a nic tak nie podniesie wartości zabudowania jak budowa Metra …

  • 1 lutego 2019 o godz. 10:55

    Majkiel jeżeli Ty nie będziesz korzystał to nie znaczy, że inni nie będą, mów za siebie. I co z tego, że ludzie tu na ogół mają samochody, na Bródnie też mają. Ja też mieszkam niedaleko tej stacji i bardzo chętnie zostawię swój samochód w domu i pojadę metrem. Tak więc mieszkańcy na pewno będą chętnie korzystać z tej stacji.

  • 1 lutego 2019 o godz. 11:33

    „Podobają” mi się te komentarze podkreślające bezsens budowy metra (albo stacji) na Zaciszu.
    Tak jakby ich autorzy wierzyli, że coś jeszcze mogą zmienić, tak jakby ta stacja bardzo im przeszkadzała.

    Im albo ich zleceniodawcom, bo coraz częściej jestem przekonany, że są wynajętymi trollami, a ich akcja jest zaplanowaną kampanią propagandową.
    Tylko jaki jest jej cel?

  • 1 lutego 2019 o godz. 11:53

    Do Majkel
    Ja będę korzystał i inni mieszkańcy zacisza!
    Niech budują!

  • 1 lutego 2019 o godz. 11:57

    Ta druga linia metra, zwłaszcza na Targówku jest strasznie pokręcona, powinna jechać jakoś prosto do Wschodniej Białołęki, a nie tak kręcić. Pewnie tam na Zaciszu mieszka ktoś ważny i po domem mu budują stację metra. W ogóle problem metra w Warszawie jest taki że omija ono główne dworce kolejowe i autobusowe. W normalnych metropoliach wprost z peronu kolejowego dworca głównego, albo z hali dworca można zejść pod ziemię do stacji metra, a u nas w centrum wszystkie stacje metra są bardzo daleko od dworca centralnego, a do dworca zachodniego to nawet chyba nie planują żadnej linii metra.

  • 1 lutego 2019 o godz. 12:21

    @barbarka
    Popieram. Na Samarytance już prawie nie mogą się minąć dwa auta osobowe. Zakaz zatrzymywania się na całej ulicy od Łokietka do Gilarskiej!! A teraz, gdy będzie to jedna z ulic objazdowych i ruch się wzmoże tym bardziej nie zagracać tej ulicy. I tak jak na Bródnie – ktoś się nie dostosuje – lawety w ruch.

  • 1 lutego 2019 o godz. 12:39

    do Majkel: Marna prowokacja. Wracaj do siebie na Białołęke.

  • 1 lutego 2019 o godz. 12:43

    Co za madrala to wymyślił – metro na osiedlu domkow jednorodzinnych, gdzie nie ma opcji żeby zostawic auto i się przesiąść, ale do Trasy Toruńskiej gdzie można by urządzić HUB PRZESIADKOWY, bo jest miejsce, to juz nie będzie.

  • 1 lutego 2019 o godz. 12:50

    Rzeczywiście to chyba prowokacja. Najlepsze jest to, że Majkiel zagadnął pracowników budujących stację po co ta stacja. Rzeczywiście, oni zapewne wiedzą najlepiej :)

  • 1 lutego 2019 o godz. 13:03

    Czy nie lepiej zbudowac te metro na mlodzienczej/wschodnim zaciszu?

  • 1 lutego 2019 o godz. 13:16

    Metro musi mieć takie a nie inne promienie zakrętów wiec aby dojechać z Trockiej do Kondratowicza tak czy siak by szło pod Zaciszem. Lepiej wybudowac stacje od razu niż za 10-20 lat słuchać narzekań, że czemu jej nie ma.

  • 1 lutego 2019 o godz. 14:16

    „Tak” -świetny pomył !! Bierz łopatę i kop .
    Zaproś do społecznego czynu innych racjonalizatorów i malkontentów, raźniej wam pójdzie robota.

  • 1 lutego 2019 o godz. 14:28

    A OSIEDLE ZIELONE ZACISZE? BEDZIE MOZNA W KONCU LEGALNIE SKRECIC W LEWo? A NIE ZAWRACAC JAK DE…

  • 1 lutego 2019 o godz. 16:13

    po co stacja metra zaciszu? żeby ci co teraz jeżdżą samochodami mogli się ich pozbyć i jeździć zbiorkomem

  • 1 lutego 2019 o godz. 17:11

    Stacja na Zaciszu jest po to, aby były równomierne odległości między stacjami. Odległość Trocka Kondratowicza jest zbyt duża do utrzymania częstotliwości pociągów w szczycie komunikacyjnym. :)

  • 1 lutego 2019 o godz. 18:15

    HUB PRZESIADKOWY HAHAHAH CO ZA TEGIE UMYSLY …
    A metro na zaciszu to bez sens i nawet jeden zwolennik tego nie zmieni. Metro dla domkow gdzie same zarobasy w GLC jezdza

  • 1 lutego 2019 o godz. 18:49

    niech budują stacje na zaciszu, przynajmniej wołominiaki i inne okoliczne elementy będą się miały gdzie przesiadać z „pasatów” i „audików” do metra.

  • 1 lutego 2019 o godz. 19:30

    dziedzic pruski, majkiel inne oszołomy: (gimby albo przygłupy realizujące się spamo-komentarzami w necie zamiast uczciwą owocną pracą):
    – stacja powstanie czy wam się podoba czy nie,
    – na Codziennej w szczycie autobusy są pełne pasażerów,
    – są sposoby aby „element” nie zastawiał podjazdów pod prywatne posesje i chodników pod posesjami, zresztą to taki sam „element” jak na Zaciszu, Bródnie, może właśnie lepsi ludzie mieszkają czasem np. w Kobyłce.

  • 1 lutego 2019 o godz. 19:34

    Proponuję zawrotkę dla 512 na Ogrodniczej. A linia wg zapowiedzi ztm po otwarciu metra trasy nie zmieni.

  • 1 lutego 2019 o godz. 19:36

    Jakich kurna zapowiedzi? Jeszcze nie było żadnego projektu a Janusze komunikacji już wszystko wiedzą.

  • 1 lutego 2019 o godz. 20:39

    Skasować 512 Po co komu taka linia

  • 1 lutego 2019 o godz. 21:16

    spamo komentarz – zamknij giembe, palancie: zamieszkaj na tej ulicy albo obok to będziesz wiedział jaka to frajda to całe metro.

  • 2 lutego 2019 o godz. 10:29

    Po twoim poziomie dyskusji Majkiel, gdzie brak jakiejkolwiek merytoryczności, są
    tylko inwektywy jestem pewien że tu nie mieszkasz tylko prowokujesz. Nie wypowiadaj się więc więcej na temat metra na Zaciszu bo nie masz pojęcia o tutejszych potrzebach mieszkańców.

  • 2 lutego 2019 o godz. 11:20

    metro powinno od dworca wileńskiego iść prosto do marek ( jak kiedyś kolej wąskotorowa aż do Radzymina którą niepotrzebnie rozwalono) a nie jakieś zawijasy przez które będzie droższa budowa i potem będzie wolniej jeździło niż po prostej

  • 2 lutego 2019 o godz. 12:28

    Zgadzam się, ciągnąć aż do Radzymina, w końcu Radzymin bardziej potrzebuje metra niż Bródno :)

  • 2 lutego 2019 o godz. 13:02

    Rzygać się chce czytając wypowiedzi wszystkich frustratów,i nieudaczników krytykujących posadowienie metra na Zaciszu. Ot polaczkowie ,których boli to, że inni będą mieli lepiej.

    Zamiast wypluwać swój jad na innych, może wziąć się do nauki i roboty, aby zarobić na godziwe życie. Nic nie przychodzi za darmo!!
    -Tym, którzy narzekają na brak metra w swojej okolicy odpowiem,- zanim kupiło się swoje M- ileś , trzeba było pomyśleć i sprawdzić jak wyglądają długofalowe plany rozwoju komunikacji . Wasze decyzje, wasz kłopot. Nikt dla waszej wygody nie będzie zmieniał planów metra, które przygotowywano na długo zanim powstały wasze osiedla.

  • 2 lutego 2019 o godz. 15:30

    Do mamonka: dlatego taki najazd obcych bo uwierzyli ze powstanie Nowotrocka i trasa ekspresowa przez Sw Wincentego hahahahaha

  • 3 lutego 2019 o godz. 05:45

    Do krytyków budowy metra „na zadupiach”, zdajecie sobie sprawę że wcześniej czy później wyrastają osiedla wokół tych stacji metra? Ogródki działkowe to relikt PRLu i też znikną w przyszłości. To że dzisiaj stacja zlokalizowana jest w miejscu o małej przepustowości, to nie znaczy że za 10, 20 lat też tak będzie. Im więcej metra, tym lepiej. Strasznie nas skrzywdzono tym że nie zbudowali sieci metra w okresie PRLu, jak np. na Ukrainie czy Białorusi.

  • 3 lutego 2019 o godz. 07:50

    Janie, ale o Nowotrockiej to się mówi od lat 70 – 80 zeszłego wieku, czyli ponad 40 lat. Więc to jest słaby przykład, bo jak by się ktoś z Zielonej Białołęki interesował tematem, to by wiedział, że nie ma co na nią liczyć. :) Trzeba się cieszyć metrem, bo nim będzie można szybko przejechać przez Wisłę.

  • 3 lutego 2019 o godz. 17:55

    Nowotrocka teraz jest przesunięta w prognozie do 2025 roku.

  • 11 lutego 2019 o godz. 19:35

    ha ha ha Mirek ziomalu jeden!
    w 25 roku syn Rabieja i Trzaskowskiego przesunie ten termin na 50 rok! Nie ma co się śpieszyć.

  • 16 lutego 2019 o godz. 11:35

    Blokowa według informacji na znakach nie będzie całkowicie nieprzejezdna tylko będzie jednokierunkowa od Penelopy do Czerwińskiej, natomiast jadąc z drugiej strony od Czerwińskiej pojawi się znak zakazu wjazdu. Widać przy budowie wentylatorni na Blokowej zostawią wąski przejazd.

  • 17 lutego 2019 o godz. 02:18

    ~Real
    Całkowicie się z Tobą zgadzam! Mamy tego znakomity przykład: Kabaty. Tam stacje były budowane w szczerym polu. Za Belgradzką były pola i pojedyncze chałupki (wiem, bo widziałem). A teraz? To samo będzie z Zaciszem, tak jak z Targówkiem Mieszkaniowym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

TEGO DNIA NA TARGÓWKU