Oficjalna propozycja: zmiany tras autobusów po otwarciu metra na Targówku | targowek.info

Oficjalna propozycja: zmiany tras autobusów po otwarciu metra na Targówku

ZTM ujawnił, jak chce zmienić komunikację miejską na Targówku i Zaciszu. Szykujcie się na trzęsienie ziemi!

 

To jest ta chwila. Miejscy urzędnicy ogłosili oficjalnie, co chcą zrobić z autobusami na Targówku Mieszkaniowym i Zaciszu po uruchomieniu stacji metra Trocka i Ossowskiego (co nastąpi jesienią).

Tak: potwierdziły się nasze informacje, które w lecie 2018 roku wstrzasnęły całą dzielnicą: olbrzymia liczba tras autobusów zostanie skrócona i przekierowana do metra na ul. Trockiej. Sporo linii zostanie też skasowanych lub wycofanych całkowicie z Targówka. Autobusy, których zmiany nie dotkną, można policzyć na placach jednej ręki.

Jednak do koncepcji, którą ujawniliśmy kilka miesięcy temu, urzędnicy wprowadzili trochę poprawek. Oficjalny projekt zmian w komunikacji wygląda tak:

Linia 120:

Według projektu autobusy linii 120 dojadą do stacji metra Trocka, zapewniając połączenie z II linią metra mieszkańcom wielu osiedli wschodniej Białołęki. Z ulicy Trockiej pojadą dalej przez Ząbkowską do ulicy Targowej i Dworca Wschodniego.

OLESIN – (….) – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Radzymińska – Ząbkowska – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).

Proponowany przebieg trasy dodatkowych kursów skróconych:

GRODZISK –(…) – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA.

Autobusy na obydwu trasach będą kursowały co 20 minut, co oznacza, że na wspólnym odcinku trasy będą podjeżdżały na przystanek co 10 minut.

Linia 156 (i 256):

Osiedle Wilno z ul. Radzymińską, Targówkiem Mieszkaniowym i os. Bródno połączy linia 156. Według projektu zostanie ona połączona z linią 256 (która zostanie zlikwidowana). Autobusy nr 156 zamiast do Dworca Wschodniego będą kursować do osiedla Wilno – dzięki tej zmianie mieszkańcy osiedla Wilno zachowają bezpośrednie połączenie z Targówkiem Mieszkaniowym i Bródnem oraz zyskają nowe połączenie z węzłem przesiadkowym Żerań FSO i Bielanami.

METRO MŁOCINY – J. Kasprowicza – S. Żeromskiego – J. Słowackiego – al. Armii Krajowej – most gen. S. Grota-Roweckiego – Toruńska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Swojska – Wierna – PKP ZACISZE WILNO.

Częstotliwość kursowania linii 156 nie zmieni się (co 30 minut).

Linia 160:

Według projektu na swoją stałą trasę na Targówku Mieszkaniowym, po otwarciu ulicy Pratulińskiej, wrócą autobusy linii 160. Autobusy będą zapewniały bezpośrednie połączenie Targówka Mieszkaniowego ze Starym Miastem, pl. Bankowym i Dworcem Centralnym.

DW. CENTRALNY – Emilii Plater –Świętokrzyska – al. Jana Pawła II – al. Solidarności – most Śląsko–Dąbrowski – al. Solidarności – Radzymińska – Gorzykowska – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego – Handlowa – Pratulińska – Trocka – METRO TROCKA.

Uwaga! Częstotliwość 160 ma zostać dramatycznie mniejszona: w szczycie autobus pojedzie raz na 20 minut, poza szczytem co 30 minut.

Linia 162:

Smutna wiadomość dla kibiców Legii Warszawa. ZTM chce, żeby autobusy linii 162 zostały całkowicie wycofane z Targówka – mają jeździć z Placu Hallera na Siekierki.

Linia 169 (i 369):

169 nadal będzie łączyła Bródno z centrum Pragi i Dworcem Wschodnim – ale poprzez stację metra Trocka. Dla mieszkańców wschodniej części Bródna 169 ma zapewnić dojazd do centrum (z przesiadką do metra na Trockiej). Linia 169 na nowej trasie poprawi też połączenie pomiędzy Bródnem a Targówkiem Mieszkaniowym. Proponowany przebieg trasy:

BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – Krasnobrodzka – (powrót: Chodecka) – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Pratulińska – Handlowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – al. Solidarności – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).

Projekt zakłada wzmocnienie linii 169 na części trasy nową linią 369. Autobusy tej linii będą kursowały co 10 minut w godzinach szczytu jednokierunkowo na trasie:

Szczyt poranny: BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Pratulińska – METRO TROCKA,

Szczyt popołudniowy: METRO TROCKA – Trocka – Borzymowska – św. Wincentego – Matki Teresy z Kalkuty – Chodecka – BRÓDNO-PODGRODZIE.

Na wspólnym dla linii 169 i 369 odcinku trasy autobusy będą podjeżdżały na przystanki co 5 minut.

Linia 170:

Nową trasę 170 zaprojektowano tak, żeby zapewnić mieszkańcom osiedla Wilno nowe bezpośrednie połączenie do Dworca Wschodniego – przy utrzymaniu dotychczasowego bezpośredniego połączenia z ulicą Targową, Dworcem Wileńskim i pl. gen. J. Hallera.

ELSNERÓW – Bardowskiego – Swojska – Wierna – Swojska – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Rybieńska – Zabraniecka – Kijowska – Targowa – Ratuszowa – Sawinkowa (czyli Dąbrowszczaków) (powrót: Sawinkowa vel Dąbrowszczaków – Inżynierska – Wileńska) – pl. Hallera – Jagiellońska – RONDO STARZYŃSKIEGO.

Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się (co 15 min. w szczycie, 20 poza szczytem).

Linia 212:

Zgodnie z projektem autobusy linii 212 na nowej dłuższej trasie zapewnią dojazd do stacji metra Trocka z ulic: Gilarskiej, Samarytanka i Jórskiego.

CH TARGÓWEK – Głębocka – św. Wincentego – Gilarska – Samarytanka – Jórskiego – Radzymińska – Trocka – Pratulińska – Handlowa – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego – Kołowa – św. Wincentego – 11 Listopada – Namysłowska (powrót: Namysłowska – S. Starzyńskiego) – K. Szymanowskiego – PL. HALLERA.

Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się (co 12 minut w szczycie, 20 poza szczytem).

Linia 227:

Zgodnie z projektem linia 227 zostanie zlikwidowana.

Linia 262:

262 pojedzie niemal zupełnie inną trasą. Proponowany przebieg:

METRO TROCKA – Trocka – Pratulińska – Łokietka – Krośniewicka – Kościeliska – Tarnogórska – Tużycka – Potulicka – Łodygowa – LEWINÓW

Autobusy kursowałyby z częstotliwością 10 minut w godzinach szczytu i 15 minut w pozostałych porach dnia.

Uwaga: taka trasa będzie możliwa po zbudowaniu ulicy Pratulińskiej oraz infrastruktury przystankowej i korekcie geometrii jezdni przez dzielnicę Targówek na uliczkach Zacisza.

Linia 345:

Jadące z Ząbek autobusy linii 345 zostaną skierowane do stacji metra Trocka:

ZĄBKI /MACZKA/ – (…) – Łodygowa – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA.

Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się (co 20-30 minut).

Linia 517:

Zgodnie z projektem 517 zostanie wycofane z Targówka i całej prawobrzeżnej Warszawy. Autobusy tej linii mają kursować między Ursusem a stacją metra Centrum.

Linia 527:

527 ma być skierowana do stacji metra przy ulicy Trockiej. Będzie to główna linia zapewniająca mieszkańcom osiedla Derby dojazd do podziemnej kolei.

GRODZISK – (…) – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA.

W szczycie autobusy będą jeździły częściej niż obecnie: w szczycie co 5 minut; poza szczytem co 10.

Linia E-7:

Podobnie jak 527, E-7 także zostanie przekierowane do metra Trocka. Autobusy pojadą trasą S8 i „zahaczą” aż o Marki :

GRODZISK – (…) –Toruńska – al. marsz J. Piłsudskiego – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA.

E-7 będzie kursowało tylko co 20 minut w szczycie.

Linie 140, 340 i 738:

Według projektu przy stacji metra Trocka będą kończyły trasy autobusy linii 140, 340, 738 jadące od strony Marek.

Proponowany przebieg ich trasy:

RADZYMIN / CZARNA STRUGA / PUSTELNIK – al. marsz. J. Piłsudskiego – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA

Na wspólnym odcinku trasy pomiędzy Pustelnikiem a stacją metra pojawią się na przystankach co 5 minut w godzinach szczytu, 10 minut poza szczytem oraz co 15 minut w święto.

Trasy pozostałych – niewymienionych powyżej – autobusów mają pozostać bez zmian.

To jeszcze nie jest ostateczny plan zmian w komunikacji miejskiej na Targówku i Zaciszu (choć nie łudźmy się, poprawki mogą być tylko kosmetyczne). ZTM zachęca do zgłaszania uwag mejlowo na adres konsultacje@ztm.waw.pl. Na początku maja odbędą się też spotkania konsultacyjne w tym temacie.

A my zachęcania do komentowania także na targowek.info.

 

zdjęcie na górze: ZTM/montaż targowek.info

176 komentarzy na temat “Oficjalna propozycja: zmiany tras autobusów po otwarciu metra na Targówku

  • 30 marca 2019 o godz. 14:06

    Dobrze, ze od 500-ki trzymaja łapy z daleka

  • 30 marca 2019 o godz. 14:12

    naprawdę nie można zostawić 527 taka jak jest, przecież nie wszyscy potrzebują dojechać do metra tylko

  • 30 marca 2019 o godz. 14:34

    527 to jakas porazka…aktualnie polaczenie jest bezposrednie do starego miasta, po zmianach trzeba bedzie sie przesiadac dwukrotnie?!

  • 30 marca 2019 o godz. 14:47

    Stało się, Bródno straci ostatni bezpośredni autobus do centrum czyli 227.NIE POZWÓLMY NA TO! Urzędnicy zachowują się tak jakby otwierano metro na Bródnie a nie na Targówku.Kiedyś był autobus 506-skasowano, teraz 227-skasują, 527-skrócą do Trockiej.Nie będziemy mieli ŻADNEGO bezpośredniego autobusu w rejon centrum. Traktują nas jak peryferie. Kpina.

  • 30 marca 2019 o godz. 14:50

    Jak już 527 ma jechać Św. Wincentego to przynajmniej niech do Arkadii jeździ jak kiedyś, to była naprawdę dobra trasa. Obecnie gdy mamy Św. Wincentego dla autobusów, rzeczywiście bez sensu jest przeciskać się Młodzieńczą do Radzymińskiej jak można prosto szybko śmignąć do Św. Gdańskiego.

  • 30 marca 2019 o godz. 14:59

    Co do 227 to żadne atrakcyjne połączenie do centrum. Co z tego że bezpośrednie skoro trzeba w korkach stać? Szybciej jest zawsze z przesiadką. Nikt nie będzie za nim płakał.

  • 30 marca 2019 o godz. 15:24

    Do Andy
    Ja będę! Jeżdżę tym autobusem codziennie! Także nie wypowiadaj sie za wszystkich z łaski swojej
    Co ma 227 do metra trocka?!

  • 30 marca 2019 o godz. 15:40

    No i co z tego, że jeździsz nim codziennie? Biedaczku, pogubisz się bez tej linii. To że jest jakiś zapaleniec, który lubi stać w korkach nie znaczy, że specjalnie dla niego trzeba utrzymywać linię.

  • 30 marca 2019 o godz. 16:32

    Uczestniczka programu BigBrother Iza przyznała że mieszka na Bródnie w rejonie pętli autobusowej a więc kibicujmy i głosujmy!

  • 30 marca 2019 o godz. 16:47

    527 to jest b dobre połączenie ze Śródmieściem proszę o pozostawienie bez zmian

  • 30 marca 2019 o godz. 16:52

    Czy naprawde w tym ztm pracuja same jelopy?

    Rozumiem, ze metro ale do centrum alternatywnie sie nie dojedzie. Jak jakis łeb zostaei plecak w metrze to pol Targowka nie dojedzie do pracy.

    SKANDAL!!

  • 30 marca 2019 o godz. 16:57

    To lepiej pilnuj żeby nie zostawił plecaka w metrze :-)

  • 30 marca 2019 o godz. 17:33

    Przy takim wzroście linii autobusowych zakorkuje się Trocka. Ulica już jest jak szwajcarski ser. Pełno dziur. Jeszcze teraz jest objazd do Glebockiej.

  • 30 marca 2019 o godz. 17:49

    E-7 – autobus w teorii ma byc „ekspresem” dla pasazerow. A tu zjezdzaja z RAdzyminskiej do metra. Ludzie tam sie musza przesiasc. Przejechac trzy stacje do Wilenskiego i przesiasc sie dalej jesli zostaja na praskiej stronie. Circa 15 minut dodatkowo. A autobus ten odcinek w trzy minuty pokonuje…

    GRATULACJE!

    Lepiej zostawic E-7 mieszkancom osiedli DERBY i zlikwidowac przystanki przy Mlodzienczej a zmniejszyc czestotliwosc kursowania. Aczkolwiek na waskich chodnikach przy Skarbka z gor bedzie zator ludzi czekajacych na autobus.

  • 30 marca 2019 o godz. 18:07

    Ciekawe ile % ludzi z Targówka, którzy przed rozpoczęciem budowy jeździli autobusami (oczywiście nie liczę podjazdów 2 przystanki autobusem, bo takie za pomocą różnych linii zostaną, tylko bardziej mi chodzi o dojazd, typu do Centrum, Pragi Północ itp.).
    Jaki teraz wybiorą system przemieszczania się, bo są takie opcje:
    -czekanie na rzadkie 160,
    -dojazd 169 i przesiadka na tramwaj/autobus/SKM (choć to ostanie to wg mnie czysty masochizm),
    -jazda M2,
    -przesiadka do własnych 4 kółek. :/

  • 30 marca 2019 o godz. 18:32

    Tyle autobusów puszczonych Trocką ?
    Kogoś po….ło ?
    Podziękujemy PO za brak Nowotrockiej !

  • 30 marca 2019 o godz. 18:49

    Uważam, że przynajmniej część tych autobusów mogłaby mijać stację na Trockiej lub na Tykocińskiej i jechać dalej np. do Dworca Wschodniego czy na Gocław czyli w rejony gorzej skomunikowane ze sobą. Targówek traci dwie wspaniałe linie tzn. 162 i 517 jadące w miejsca, gdzie żadne metro nie dojeżdża (Ochota, Włochy, Czerniaków, Sadyba). Przecież np. na Ursynowie działa metro od wielu lat a oprócz tego jeżdzą tam autobusy w różne zakątki miasta. 160 akurat pokrywa się z dwiema liniami metra, na Radzymińskiej kursuje 190, które dubluje linię od Gorzykowskiej do Feminy. Będziemy mieli komunikację jak we Wrocławiu gdzie trzeba się 3 razy przesiadać żeby gdziekolwiek dojechać bo trasy są proste i krótkie. A za kilka lat jak metro dojedzie do Bródna to zostaniemy z samym metrem bo wszystkie linie z peryferii pociągną do Kondratowicza.

  • 30 marca 2019 o godz. 19:11

    Masz wspaniałą linię 169 jadącą do Dworca Wschodniego, więc po co inne? :)

  • 30 marca 2019 o godz. 19:22

    Nie namawiam do buntów ale dużo jest w naszych rękach. Ludzie często walczyli wychodząc na ulicę i dokonując blokad. Mamy trasę wlotową / wylotową z/do miasta więc może jakiś „włoski strajk” przy przechodzeniu przez pasy i bojkot metra ?

  • 30 marca 2019 o godz. 19:25

    Polityka ZTM jest od lat niedorzeczna. Na siłę co najmniej jedna przesiadka i na siłę wszystkich do metra. Tym sposobem Bródno po raz kolejny traci bezpośrednie połączenie ze Starówką oraz szybkie, bezpośrednie połączenie z pierwsząlinią metra. Czy na prawdę nie dałoby się 527 i 500 zostawić na normalnej trasie dając ludziom szybki a nie zapętlony dojazd do II linii metra, Starego Miasta i I linii metra, a energię poświęcić na strategiczne zmiany tras dla Białołęki i Marek, niekoniecznie ingerując w linie kluczowe dla mieszkańców Bródna? Naprawdę każda przesiadka w deszczu czy zimą to problem nie mówiąc już o problemach jakie generujemy dla osób z wózkami i na wózkach oraz osób starszych i o ograniczonej sprawności ruchowej.

  • 30 marca 2019 o godz. 19:33

    Miało być lepiej ekonomiczniej a szykuje się więcej przesiadek i niezly bur.. el dla przesiadających się przymusowo na Wilenskim. Tam będzie taki kocioł że już się boję pomyśleć. Nie można komuś narzucać jazdy metrem jak ktoś jedzie na Wolę i pasuje mu jazda prosto. Powinna zostać alternatywa. Co za idiota to wymyślił.

  • 30 marca 2019 o godz. 19:36

    Z Bródna gorszy dojazd do Dw.wschodniego

  • 30 marca 2019 o godz. 19:51

    walczmy o 227!!!!

  • 30 marca 2019 o godz. 19:52

    w ztm same grzyby siedza i wymyslaja

  • 30 marca 2019 o godz. 20:00

    dwie linie metra zastapia tramwaje i autobusy w WAWIE taki jest cel nierobów z ZTM

  • 30 marca 2019 o godz. 20:39

    160 w styczniu zamienią na 360 (kursy tylko w szczycie, a za rok zlikwidują. I SŁUSZNIE.

  • 30 marca 2019 o godz. 20:40

    Przypominam urzędasom ze otwarcie metra na Bródnie będzie dopiero za 3 lata a już teraz Bródno traci OSTATNIE bezpośrednie autobusowe połączenie z Centrum czyli 227 i bezpośrednie połączenie ze Starym Miastem czyli 527. Tego nie można tak zostawić, ktoś kto układał ten rozkład chyba nie ma pojęcia o tym czego oczekują pasażerowie.

  • 30 marca 2019 o godz. 20:59

    Panie Ciekawy,
    do Centrum i Pragi Pólnoc wygodniej będzie jeżdzić metrem z Targówka. Po to metro wybudowano, nieprawdaż?

  • 30 marca 2019 o godz. 21:10

    Skierowanie 169 z Trockiej na Radzymińską, zamiast powrotu na Wincentego i 11 listopada do Targowej to jakiś chory pomysł !

  • 30 marca 2019 o godz. 21:20

    Jak te wszystkie autobusy skierujecie na Trocką to będą stały jeden za drugim w korku od
    Radzymińskiej do pętli Trocka. To musiał wymyślić tylko ktoś kto nigdy nie był na tej ulicy i nie wie jak ta ulica wygląda. Niestety tak wygląda planowanie zza biurka i na papierze. A tak się planuje w stolycy. Pozdrawiam idiotów.

  • 30 marca 2019 o godz. 21:25

    Witebska nie będzie miała żadnego autobusu… Jakiś absurd!!!

  • 30 marca 2019 o godz. 21:35

    Pino ale jak 169 już pojedzie na Trocką to po co miałoby wracać na Św. Wincentego? Przecież stamtąd w stronę Wileńskiego szybciej będzie już Radzymińską. Po co robić ma zbędne kółka i tracić cenne minuty?
    A jeśli chodzi o Bródno to przecież kluczowa linia do metra Dw. Gdański 500-tka zostaje. Nie wiem czemu niektórzy uważają, że coś się w tym względzie zmieni. A to, że inne linie skierują się na metro przy Trockiej to tylko na plus. Będą dobre połączenia do obu linii metra.

  • 30 marca 2019 o godz. 21:38

    Mieszkanka Trockiej aż tak dobrze nie będzie, tylu linii i tak często aby miały stać w korku autobusowym :)

  • 30 marca 2019 o godz. 21:46

    Do bs, a załoźymy się? Pamiętaj o światłach przy szkole i przy stacji metra ( ponoć mają być)

  • 30 marca 2019 o godz. 22:37

    Czyli całe Zacisze, do tego przy okazji Ząbki i Marki mają być kompletnie odcięte od najbliższego dworca dalekobieżnego (Wschodniego)? Bo chyba nikt ze wspomnianych rejonów chcący się dostać na Wschodni nie będzie jechał na metro tylko po to, by wsiąść w 120 jadące od tej pory okrężną trasą lub 169 zaliczające po drodze cały Targówek…
    Przynajmniej dwie linie powinny dalej jechać Radzymińską>Solidarności>Targową>Kijowską, a łączna częstotliwość powinna wynosić 15, max 20 minut, w tym w weekendy

  • 30 marca 2019 o godz. 22:38

    Ale likwidacja 162 to dramat, przecieź do szpitala Czerniakowskiego i dalej metro nie jeździ.

  • 30 marca 2019 o godz. 22:46

    Nie zabierajcie nam 162 jak inaczej dojechać z Targówka na Siekierki przecieź nie metrem.

  • 30 marca 2019 o godz. 22:55

    ZTM tak planuje, źe aby dotrzeć do celu trzeba przynajmniej 2 razy przesiąść się. Robią wszystko i tak planują, źeby nie było bezpośredniego dojazdu tylko z przesiadkami, dlaczego tak im na tym zaleźy?

  • 31 marca 2019 o godz. 00:03

    jestem zadowolona bo dojadę autobusem do centrum

  • 31 marca 2019 o godz. 01:09

    Prosze nie zabierajcie e-9… dlaczego na sile mamy wszyscy pchac sie do drugiej linii metra (zreszta od derb to trasa wycieczkowa bezmala przez dwie dzielnice)? Wezel swietokrzyska tego nie udzwignie. Juz teraz jest tam dramat… zluzujcie prosze majty w tym ztm… cieszymy sie z rozbudowy drugiej nitki ale wrzucanie nas do jednego wora jest zupelnie bez sensu… i w sumie malo sprawiedliwe… owszem m2 to duze odciazenie ale nie powinno ono byc powodem do ograniczania kursowania a raczej kasacji popularnych linii bezposrednio nas dowozacych do waznych punktow lewobrzeznej czesci miasta…

  • 31 marca 2019 o godz. 04:23

    Do pino – 100% zgoda.
    Do bs – linia 169 po to m. in. miała by wracać na Św. Wincentego i 11-go listopada gdyż z dużej części Bródna jest obecnie jedynym bezpośrednim połączeniem autobusowym do ZUS-u na 11-go listopada ( głownie starsi oraz niepełnosprawni ) natomiast z 1-ną tylko, bardzo wygodną przesiadką na tym samym przystanku (przy ZUS) w 135 lub 212 umożliwia dojazd do Urzędu Skarbowego Warszawa Targówek.
    I TAK POWINNO POZOSTAĆ NADAL.
    Linia 227 z kolei zapewnia dojazd bezpośrednio z Bródna do Sądów na ul. Miodowej i chociaż by z tego powodu powinna nadal pozostać.

  • 31 marca 2019 o godz. 07:59

    Do Andy
    Jesteś tak bezmyślny, że aż mi szkoda klawiatury. Pomysl cwaniaczku, że nie każdy ma ochote i możliwość przesiadać się po 5 razy.
    Podróżuje często z dzieckiem w wózku, nie zamierzam się przesiadać 2 razy, przeciskać sie miedzy ludźmi, którzy nie raczą zrobić miejsca w miejscu wyznaczonym dla wózka, czekać potem pol godziny na niskopodłogowy tramwaj, czy jechać do metra centrum gdzie są schody a windy wiecznie zaszczane albo nie działają! Pomysł troszkę szerzej i spójrz dalej niż czubek własnego nosa! Są ludzie tez o ograniczonej sprawności ruchowej!

  • 31 marca 2019 o godz. 08:08

    Czy nie potrzebna będzie mała przebudowa skrzyżowania św.Wincentego i Borzymowskiego?

  • 31 marca 2019 o godz. 10:51

    Do ” 50 lat na Bródnie” pewnie nie zauważyłaś że te relacje z ZUS czy US zapewni tak samo z jedną bardzo wygodną przesiadką autobus 212 i to wystarczy, będzie można do niego wsiąść czy to na Targówku czy na Rondzie Żaba. Ponadto jest parę autobusów z Bródna które również zapewniają jedną wygodną przesiadkę do tramwaju na 11 listopada. Natomiast wydłużanie czasu ludziom jadącym do pracy, którzy kierują się w stronę Dworca Wileńskiego tylko po to aby podjechać pod ZUS nie jest właściwym rozwiązaniem. A proszę zwrócić uwagę że z Targówka w stronę Wileńskiego Radzymińską z uwagi na bus-pas będzie znacznie szybciej, dodatkowo dojazd do Wileńskiego z tamtej strony dodatkowo wydłużają korki na Inżynierskiej i Wileńskiej. Tak więc nie ma żadnego powodu aby z Trockiej ten autobus wracał na Św. Wincentego skoro zdecydowana większość będzie chciała dotrzeć jak najszybciej do Wileńskiego. A co do 227 skoro mówisz o dojeździe do sądów to rozumiem, że według ciebie linia ta mogłaby jeździć np. do Pl. Piłsudskiego?

  • 31 marca 2019 o godz. 11:49

    Poczekamy, zobaczymy. Na razie nie wygląda to pięknie.
    Masa przesiadek i założenie ,że wszyscy będą jeździć metrem, do Śródmieścia co nie jest prawdą.
    Przesiadki, przesiadki i marnowanie na nie czasu i zdrowia !!

  • 31 marca 2019 o godz. 11:55

    227 wozi powietrze. Do likwidacji.
    527, aby częściej kursowało do metra, musi mieć skróconą trasę przy tej samej liczbie wozów obsługujących linię.
    Z powodu samych tylko autobusów kursujących Trocką korków tam nie będzie. Propozycja wyłączenia Trockiej dla samochodów.

    Fajnie, że podano przebiegi linii. Ale istotniejsza informacja to taka, gdzie będą przystanki. No bo np.:

    Linia 262:
    METRO TROCKA – Trocka – Pratulińska – Łokietka – Krośniewicka – Kościeliska – Tarnogórska – Tużycka – Potulicka – Łodygowa – LEWINÓW

    czy będzie miała przystanek na Krośniewickiej lub Kościeliskiej?

  • 31 marca 2019 o godz. 12:02

    Apeluję do mieszkańców Targówka , zbierzmy się i walczmy o pozostawienie nam linii 162,517 bez większych zmian ! W końcu ZTM jest dla mieszkańców .Nie wyobrażam sobie kilku przesiadek dla osób starszych, niepełnosprawnych czy matek z dziećmi w wózkach żeby dojechać np do szpitala czy przychodni .

  • 31 marca 2019 o godz. 12:37

    No to pięknie, jak zwykle z prawobrzeżnej części Warszawy robi się pośmiewisko! Wszystkie autobusy do metra na Trockiej, a jak ktoś zostawi plecak na stacji, to do reszty miasta dojedziemy chyba Uberami. Już ja sobie wyobrażam tłok na Trockiej, współczuje tym, którzy mieszkają w okolicy. Swoją drogą, odnoszę wrażenie że jak za komuny naszym życiem rządzą urzędnicy którzy Warszawę to znają tylko z Google Maps!

  • 31 marca 2019 o godz. 12:42

    Do ZTM, planując likwidację autobusów pamiętajcie, źe bardzo wielu starszych ludzi nie korzysta z metra bo najpierw trzeba zejść po schodach ( tak, tak będą windy tylko, źe czasami są nieczynne lub strach do nich wejść że względu na zapachy) przejść kawał drogi do wagonów a potem wejść po schodach do góry. Starszym i niepełnosprawnym łatwiej wsiąść do autobusu niź ganiać po schodach. Nie kaźdy starszy człowiek jest sprawny, wielu ma problemy z chodzeniem i dlatego oprócz metra muszą być takźe autobusy źeby nie utrudniać ludziom źycia tylko ułatwiać. Komu pasuje metro niech nim jeździ a komu pasuje autobus albo tramwaj niech ma moźliwość korzystania. Komunikacja jest dla ludzi a nie dla urzędników ZTM

  • 31 marca 2019 o godz. 12:50

    Do Kris;
    Borzymowskiego? Wracaj do siebie na bialeke trolu.

    Kolejny paraliz nas czeka.

  • 31 marca 2019 o godz. 12:52

    A co z linią 199 ? Czy będzie zlikwidowana ?

  • 31 marca 2019 o godz. 13:00

    Efka zostaje już 160, po otwarciu metra nie ma szans żeby zostało jeszcze i 162 i 517. Walczenie o wszystkie linie nie ma sensu bo wówczas ZTM zrobi po swojemu. Konsultacje są po to żeby wybrać wariant optymalny. Wskażmy np. , którą z tych linii chcielibyśmy najbardziej, a którą z nich w pierwszej kolejności można zlikwidować. Tylko w ten sposób możemy mieć wpływ na to co zrobi ZTM.

  • 31 marca 2019 o godz. 14:30

    do ~bs
    Właśnie o to chodzi !!!!!!!

  • 31 marca 2019 o godz. 14:31

    Pozamiatali, a my jak zawsze po wszystkim biadolimy.
    Od lat już jest zasada w ZTM im więcej przesiadek tym lepiej …. dla ZTM oczywiście. A metro jest złotym środkiem na problemy transportowe stolicy, jest i autobusy są już zbędne.
    A nie powinno być tak, że wydłużyć czasy rozkładowe autobusów tych co dublują się z metrem na Targówku, inne niech skręcają na przystanki przy metrze, a po czasie zobaczyć jakie zmiany są potrzebne, bo na pewno będą ale czy od razu takie radykalne. Ale łatwiej od razu kasować, a nie wprowadzać je według potrzeb mieszkańców.
    Metro stanie i …. . Ale co to ZTM obchodzi, pasażer sam sobie poradzi.
    Czy się przesiądę na komunikację, te zapowiedzi to nie powód na taką zmianę.

  • 31 marca 2019 o godz. 14:53

    A jak w metrze będzie awaria to co wtedy? Wszyscy ruszą pieszo z Trockiej do Centrum? Mieszkańcy przedmieść dojadą do metra na Targówku a gdzie dojadą mieszkańcy Targówka bez metra? Nigdzie! Może trzeba było poszerzyć św. Wincentego, Borzymowską, Trocką i Pratulińską żeby te wszystkie autobusy się pomieściły. A gdzie będzie pętla? Na dawnym bazarku? Komunikacja miejska jest i tak przepełniona więc metro powinno ją uzupełniać a nie zastępować. Rano w metrze jest taki ścisk, że nie sposób wejść, jak się linie będzie przedłużało w nieskończoność, to między Targówkiem a Wolą nie będzie szans wcisnąć się do składu! Nie upieram się przy 517, można by tę trasę podzielić na 2 części i autobus z Targówka puścić od Waszynghtona w stronę Wiatracznej bo nie ma komunikacji z Grochowem czy Saską Kępą ale 160 i 162 powinny zostać na starych zasadach. Czy to tak dużo 2 linie na taką dzielnicę? Powinna też być linia łącząca różne zakątki Targówka ze stacjami metra a nie rozwlekłe 212 kursujące od wielkiego dzwonu. A co ze stacją na Tykocińskiej czy na Szwedzkiej- tam też powinny być autobusy przesiadkowe!

  • 31 marca 2019 o godz. 15:17

    Jak będzie awaria, to linie, które kończą na Targówku będą wydłużone do Wileńskiego, lub do Bankowego, zależnie gdzie ta awaria. :)

  • 31 marca 2019 o godz. 16:05

    Ludzie, nie rozumiecie że na więcej połączeń nie ma kasy? Miasto traci na 80% bonifikatach reklam dla kandydatów słusznej opcji. Akcje i motel lgbt też kosztują. A poza tym urzędnicy mają na głowie wielomiliardowe przejęcia kamienic. Jak wy sobie wyobrażacie finansowanie jakis tam autobusów?

  • 31 marca 2019 o godz. 17:32

    Kiedyś na Targówku (Trocką) jeździły autobusy nr. 101,120,145,462,403,406 i kilka innych jeszcze i wszystkie były po kolei likwidowane aź zostały tylko 3 i teź za duźo?

  • 31 marca 2019 o godz. 17:41

    ZTM niech przyjmie do wiadomości, źe nie kaźdy podróźuje metrem bo jest wiele miejsc gdzie
    metrem nie dojedziesz chociaźby w obrębie swojej dzielnicy np. do przychodni

  • 31 marca 2019 o godz. 17:55

    Jak będzie metro, w szczycie co 2,5 minuty, to to będzie główny sposób wyjazdu z Targówka, i tu nie ma co się czego innego spodziewać. W czasie dojazdu na Szwedzką czy Rzeszotarskiej będzie się już na Marszałkowskiej. Niech otwierają jak najszybciej.

  • 31 marca 2019 o godz. 19:05

    Pasażer niestety, ale jak otworzą metro to 3 linię to będzie za dużo.

  • 31 marca 2019 o godz. 19:31

    Jak tak będą zwozić na Trocką z Radzymina, Marek, Ząbek, Bródna, Białołęki, i innych wsi i miasteczek to kto da radę wejść do metra, trzeba będzie walczyć łokciami. Moźe trochę tego luda wozić na Szwedzką?

  • 31 marca 2019 o godz. 19:34

    Do Marek. tylko czy dasz radę do tego metra wejść?

  • 31 marca 2019 o godz. 19:48

    No pewnie, że da radę wejść. Skoro będzie jeździć co 2,5 minuty to przez ten czas na pewno to się niezapełni. Zresztą np. węzeł Młociny jest dużo bardziej obciążony i daje radę a tu na pewno będzie luźniej niż tam.

  • 31 marca 2019 o godz. 20:01

    Autobusów na Targówku jest zdecydowanie za dużo, ktoś mądry w końcu pomyślał i ograniczył ich ilość poprowadził do metra które stanie się głównym środkiem transportu. 500 jeszcze tylko ograniczyć i będzie gitara.

  • 31 marca 2019 o godz. 20:20

    35 minut dojazdu z targówka na zachodni 517, a teraz to jak mam dojechać 3 przesiadki.. Widze że trzeba spowrotem w auto wskoczyć tak nam polepszyli

  • 31 marca 2019 o godz. 20:50

    Dam radę do tego metra wejść. Pociąg to 1 500 miejsc, więc przez godzinę wywiezie za Wisłę 36 000 osób. Przegubowiec to powiedzmy 160 osób, więc jest to odpowiednik 225 autobusów. Autobus co 16 sekund. Na Radzymińskiej jest trochę więcej niż 60 autobusów o godzinie 7, nie wszystkie to przegubowce, nie wszyscy pasażerowie się przesiądą, bo 190 liczę nadmiarowo. Dam radę.

  • 31 marca 2019 o godz. 20:59

    Kiedy otworza Pratulinska, na poludnie i polnoc od Trockiej?

  • 31 marca 2019 o godz. 21:10

    Chyba na wschód i zachód od Trockiej?

  • 31 marca 2019 o godz. 21:13

    Do aaa nie wszyscy pracują w centrum i gitara

  • 31 marca 2019 o godz. 22:39

    Żeby Warszawa była sprawnie skomunikowana potrzeba jeszcze kilku innych linii metra, które dotrą do innych dzielnic. Ja bym drugą linię metra dociągnął do Żerania FSO. Skoro i tak mieszkańcy Białołęki mają tu przyjeżdżać to niech wsiadają wcześniej. I potem gdyby powstała linia z Białołęki na Chomiczówkę czy Okęcie, to byłaby dobra przesiadka. Niemniej nie można kasować prawie wszystkich autobusów. Kiedyś przez Trocką jeździły (nie wszystkie razem ale większość): 132, 140, 145, 156, 160, 162, 199, 202, 212, 308, 403, 406, 460, 517 plus nocne. Teraz została jedna trzecia, to już i tak minimum. Nie wszyscy będą korzystać z metra. 160 i 162 powinno zostać przynajmniej raz na kwadrans. Plus linia osiedlowa łącząca stacje metra z przychodniami zdrowia, bazarkiem, sklepami i szkołami, która dowoziłaby od metra pod sam dom.

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 06:37

    Po tych zmianach na przykładzie linii nr 527.
    To dojeżdżał do pracy i nie miał przesiadek ten będzie miał jedna przesiadkę a nawet dwie .
    Kto miał jedna przesiadkę do pracy (osoby dojeżdżające do 1 linii metra) ten teraz bezie miał dwie dogodne przesiadki. Dodatkowo atrakcja w pistacji wąskiego przejścia pomiędzy 1 i 2 linią metra. Ten cienki korytarz nie wyrobi tam.
    Kto miał dwie przesiadki (527-1 lini metra- autobus lub tramwaj) teraz będzie mil trzy przesiadki.

    Podsumowując zwiększenie częstotliwości 527 nie zrekompensuje strat związanych z przesidkami.

    Poza tym zwrócę uwagę że termin „ dogodna przesiadka” to oksymoron (żonaty kawaler). Przesiadka z definicji nie jest dogodna. Z poważniejszymi zmianami proponuje poczekać do momentu aż druga linia metra zostanie ukończona.

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 09:31

    Linie 162 i 517 absolutnie powinny zostać i nie mają nic wspólnego z metrem bo to jest dojazd na siekierki i dalekie Jerozolimskie gdzie dużo osób dojeżdża do pracy -przecież z tego metra to nawet w centrum nie ma się jak tam przesiąść.

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 10:34

    Z ruchliwego skrzyżowania Św Wincentego/Kondratowicza brak bezpośredniego połączenia do Starego Miasta, gdzie jeżdżę każdego dnia! Z bezpośredniego połączenia 527 robią się 2 przesiadki, bo jedyna opcja z 1 przesiadką 160 to też jazda dookoła Targówka Mieszkaniowego z Trockiej. Nie wierzę w to, że nie mają wyliczeń, ile osób jeździ każdego dnia na tej trasie do starówki albo jeszcze dalej. Do tego nowa trasa 120 do Dworca Wschodniego to też jakaś droga przez mękę; na szczęście rzadko jeżdżę PKP, ale współczuję tym ludziom z bagażami.

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 11:01

    Łącznik między I a II linią metra, dziś (1.4), godz. 9.05 (a więc już po porannym szczycie). Zator w przejściu poniżej schodów ruchomych, tłum wypełnia cały łącznik, ktoś przytomnie zatrzymał schody, by ludzie mieli szansę na odwrót. Po otwarciu kolejnych stacji będzie tylko gorzej, co już jest przedmiotem analiz i publikacji prasowych.
    I dlatego nie rozumiem logiki ZTM, który proponuje radykalne ograniczenie (160) lub zlikwidowanie (527) możliwości dojazdu bezpośrednio do I linii metra co choć trochę zmniejszyłby presję na fatalny łącznik. ZTM nie odpowiada za błędy architektów metra (dlaczego stacje Świętokrzyska i Ratusz Arsenał nie mają tak szerokich schodów na perony jak na Politechnice, Polu Mokotowskim itd. choć było wiadomo, że na którejś z tych stacji będzie skrzyżowanie z drugą linią?). Oby w łączniku nigdy nie doszło do wybuchu paniki lub nikt nie zasłabł, ale wtedy pojawi się pytanie dlaczego ZTM (niemal) cały ruch z Pragi wtłoczył w II linię metra co dodatkowo zwiększyło obciążenie łącznika? Utrzymanie możliwości bezpośredniego dojazdu z Pragi do I linii metra to rozwiązanie wręcz niezbędne ze względów bezpieczeństwa i argument dla ZTM, że zrobił co mógł, by nie pogorszyć sytuacji. Dlatego 160 powinna być utrzymana w dotychczasowej częstotliwości (co 10 minut w szczycie), a 527 na dotychczasowej trasie.

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 11:16

    Dojeżdżająca po uruchomieniu metra nie ma szans żeby zostały takie długie linie. Tam gdzie uruchomiono metro skasowano część linii i tu nie będzie inaczej. Znaczną część pasażerów przejmie jednak metro i więcej niż jeden autobus co centrum na pewno nie zostanie.

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 11:17

    Dojazd II linią metra z Trockiej do Świętokrzyskiej wyniesie ok. 12 minut. Tymczasem czas przejazdu autobusu 160 z przystanku Handlowa do Ratusza Arsenał, na I linii metra, to zaledwie trzy minuty dłużej (15 minut) – taka informacja wyświetla się w autobusie (dziś sprawdzona z zegarkiem w ręku). Główna zaleta metra to wielokrotnie większa w porównaniu do autobusu pojemność, ale jeśli większa część tych szybko przewiezionych na Świętokrzyską ludzi będzie się chciała przesiąść w I linię metra, to strach pomyśleć co się będzie działo w godzinach szczytu. Notabene, pewnie są badania jaki procent pasażerów II linii metra obecnie przesiada się na Świętokrzyskiej?

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 11:51

    160 i 162 powinno zostać bezwzględnie

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 11:51

    Paweł S. nie po to budowano tu metro aby z powodu jakiegoś łącznika utrzymywać bez zmian połączenia z I linią metra. Podstawowym sposobem dotarcia do I linii metra będzie II linia i tak jest najszybciej. Nigdy z powodu jakiegoś łącznika nie wybrałbym sobie specjalnie dłuższej drogi autobusem zamiast metrem, tak więc ten akurat argument jest bezzasadny. Rozwiązanie jest proste i ja z niego korzystam jak jest tłum to idę górą bez bezsensownego tłoczenia się w łączniku i polecam wszystkim to rozwiązanie. Zresztą według wspomnianych analiz jednym z zalecanych rozwiązań jest właśnie zamknięcie łącznika. A najlepszym byłoby gdyby nie było tam schodów ruchomych tylko zwykłe szerokie schody. Przepustowość wówczas byłaby znacznie lepsza i nie byłoby tych problemów z zatorami.
    Utrzymywanie dodatkowych połączeń autobusowych z I linią metra z powodu łącznika nie jest rozwiązaniem i wogóle jest bezzasadne ekonomicznie. Problem łącznika należy rozwiązać tam na stacji a nie dodatkowymi połączeniami.

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 12:00

    WARR

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 12:02

    Do „Z Targówka” w pełni się zgadzam te dwie linie jak najbardziej powinny zostać. Według planów 160 ma zostać, jakby dodali do tego jeszcze 162 to w zasadzie byłoby już ok. Te dwie linie i metro zapewniłoby właściwą komunikację Targówka z lewobrzeżną częścią Warszawy.

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 12:10

    seb Powtórzę – dojazd 160 do I linii metra zajmuje zaledwie 3 minuty dłużej niż metrem i jeśli w łączniku mam być narażony na ścisk i stać, wolę pojechać od razu do I linii. Ciekawe, pewnie są badania, jaki procent pasażerów przechodzi „górą”? Intuicyjnie i na podstawie rozmów ze znajomymi myślę, że max 5 proc. Argument, że rozwiązaniem jest zamknięcie łącznika uważam za nadający się do księgi Guinessa w kategorii „polskie osobliwości”. Metro w Paryżu, Londynie, Budapeszcie, NY i wielu innych metropoliach w których można przejść bezpośrednio z linii do linii. A w Warszawie trzeba iść naokoło i jeszcze nazywa się to świetnym rozwiązaniem. Zgadzam się, że przy tak ograniczonej przepustowości nie powinno tam być ruchomych schodów (jest winda).

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 12:34

    Jeżeli w łączniku jest tłok to wolę jednak iść górą niż turlać się autobusem. Jeżeli liczyć 160 od metra Trocka od tego samego punktu to dojdzie jednak jeszcze trochę minut, tak samo od Targówka Mieszkaniowego korzyść będzie większa niż te twoje trzy minuty, przejazd z Ratusza do Świętokrzyskiej to jeszcze co najmniej dodatkowo dwie minuty. Zatem co najmniej 10 czy nawet kilkanaście minut z korzyścią dla metra się uzbiera. Więc zdecydowanie wolę metrem niż autobusem i później przejść się górą. A dla tych co wolą autobus bo do metra będzie im nie po drodze to przecież 160 będzie jeździł i w tym kierunku dla tych osób on zdecydowanie wystarczy bo będzie ich znacznie mniej. Będąc przy Trockiej różnica w dotarciu gdzieś metrem w stronę Kabat między tymi dwoma opcjami wyniesie jednak kilkanaście minut.

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 12:36

    9 linii na wąskiej Trockiej… Super.
    Awaria/zapomniany plecak/wypadek i korki po horyzont.

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 13:13

    Tak się składa, że obecnie niemal codziennie jeżdzę z Trockiej do Natolina i mam dobre porównanie dwóch wariantów 160 + I linia metra czy cokolwiek do pl. Wileńskiego, II linia, I linia. Obecnie różnica na korzyść I i II linii metra wynosi kilka minut (zależy czy trafi się na autobus). Oczywiście zwiększy się po otwarciu II lini, będzie ok. 10 min szybciej (zakładając 2 min na przejazd między stacjami) niż przez Ratusz Arsenał, ale nie więcej.
    Z Trockiej do M Świętokrzyska będzie 12 min., z Trockiej do M Ratusz-Arsenał autobusem nieco ponad 15. Metro będzie bezkonkurencyjne jeśli ktoś będzie miał blisko od stacji nowej linii, ale jeśli chce jechać na pl. Bankowy, bliską Wolę (Femina – przesiadka w 17, lub na Żelazną) wybierze raczej 160. Mierzono kiedyś czas przejazdu z Metro Wileńska do skrzyżowania Solidarności/Okopowej – metrem (przesiadka tramwaj) czy tramwajem 26 – były takie same.

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 14:28

    Po co się kłócić kto ma rację. Oprócz metra powinien być autobus 160 i 162 a kto jaką drogę wybierze, autobusem czy metrem to wyłącznie jego sprawa i nikt nie powinien o tym decydować wyłącznie zainteresowany. A Ci co tak optuja za metrem to chyba pracują w ZTM i dostali takie polecenie słuźbowe bo nie rozumiem dlaczego tak się upierają źeby wszyscy podróźowali wyłącznie metrem. A ja wolę autobus.

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 14:40

    A ja proponuję źeby urzędnik z ZTM wyszedł zza biurka i pofatygował się na ulicę Trocką i zastanowił się, jak na takiej wąskiej, osiedlowej uliczce zmieści się tyle autobusów. Najłatwiej planować na papierze.

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 15:04

    Łobywatelu odnośnie linii 527 jak dla mnie to zwiększenie częstotliwości jednak zrekompensuje mi przesiadki. Oczywiście jadący z pętli, którzy zajmą miejsca siedzące będą woleli jechać sobie do Ratusza bo sobie wygodnie siedzą. Ale cała reszta, której jest większość w autobusie musiałaby stać w ścisku. Ja wsiadając dalej niż na pętli i musząc stać w takim tłoku i tak wysiądę więc przy Trockiej aby usiąść sobie wygodnie przynajmniej w metrze na stacji początkowej i jadąc do Politechniki zyskam około 5 minut ale nie to jest najważniejsze tylko komfort. Zatem wobec tego wolałbym znacznie częściej kursujące 527 ale do Trockiej bo i tak tam wsiądę w metro i pewnie większa część stojących w autobusie osób, bo dzięki temu na trasie z Białołęki do Trockiej będę miał bardziej komfortowe warunki.

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 15:22

    A co z dojazdem do szkoły 52 na Samarytanki?
    120 znika z Gilarskiej a co w zamian ?

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 15:44

    Zostawcie proszę 160 to jedyny autobus, tiry jeździ do dworca centralnego bez przesiadki, jak się korzysta z metra to trzeba się przesiadać a z wsliszka jest trudno. Kursowanie co 30 minut to nie do pomyślenia, tak kursują autobusy podmiejskie a nie miejski. 160 od zawsze był i niech tak zostanie ze kursuje co 10-12, a poza szczytem 20. Nie wszyscy lubio jeździć metrem i nie wszyscy się pomieszczą w metrze, dajcienam możliwości dojazdu. Proszę nie zabierajcie 162, to jedyny bezpośredni dojazd na ul. Czerniakowską, tam już metro nie dojeżdża. Po co zabierać 517, to jedyny autobus którym dojeżdżamy na Ursus i na Włochy on zawsze był, zabraliście kiedyś 460, ale nie zabierajcie 517, przyspieszonej lini która łączy nas z całą Warszawą. Co raz więcej się buduje bloków na Targówku, nie zmieszczą się wszyscy do metra. Zostawcie możliwości dojazdu autobusem i metrem. Proszę

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 19:50

    Dla mieszkańców okolic przystanku Młodzieńcza, gdzie już dziś rano trudno wejść do autobusu, zmiany oznaczają:
    1. ograniczenie bezpośredniego dojazdu do Śródmieścia do furmanki dalekobieżnej zwanej 190
    2. skasowanie bezpośredniego dojazdu do Dworca Wschodniego (żeby mieszkańcy Targówka jeszcze gdzieś nie uciekli)
    3. zmniejszenie częstotliwości kursowania E7 ze względu na mityczne „zmniejszenie znaczenia linii” (fascynujące, linia zmniejsza znaczenie zmieniając się z linii dowozowej z Zielonej Białołęki przez Zacisze do metra w… linię dowozową z Zielonej Białołęki przez Zacisze do metra – to jakaś wyższa matematyka stosowana)
    4. praktyczną konieczność przesiadki do metra, by w krótkim czasie dojechać do centrum Pragi
    5. powstanie linii lokalnej dla Zacisza, która zabierze ludzi z całej okolicy do metra. Poza Młodzieńczą

    Pewnie sporą część kursów będę i tak przesiadał się na metro na Trockiej, ale nie bardzo widzę powodów, dla których uznano, że samo metro na Targówek jest tak super, że z jednego z najbardziej newralgicznych skrzyżowań w dzielnicy nagle można całkiem usunąć jeden autobus, drugiemu „zmniejszyć znaczenie”, a resztę pociąć tak, jakby mieszkańcy nie mieli innych potrzeb, niż pracę i spanie. Najwyraźniej tak myśli się o naszej dzielnicy w ZTM. Może chociaż za oszczędności wystarczy na pomalowanie jakiegoś autobusu 262 sprytnie omijającego najbardziej ruchliwy przystanek Młodzieńcza na tęczowo. Ku chwale KS Tęcza z filmu Miś, oczywiście.

    PS. Pamiętam, jak kiedyś skasowano część trasy 512 do Stadionu Narodowego. Na wakacje. Jak widzę, w Ratuszu wakacje wciąż trwają. Tacy to pożyją.

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 20:06

    Trzeba być matołkiem źeby myśleć, źe jedno metro na Targówku moźe zastąpić całą komunikację. Ale widać w ZTM pracują same matołki

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 20:10

    METRO + AUTOBUSY 160 i 162 i tyle w temacie

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 21:48

    512 Zacisze- Esperanto i po sprawie.

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 22:59

    160 i 162 powinno zostać bezwzględnie zlikwidowane

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 23:06

    Z powodu?

  • 1 kwietnia 2019 o godz. 23:47

    Drogi ZTM, Zlikwidujcie jeszcze 162 z Pragi na Powiśle bo przecież jest metro z Wileńskiego do Centrum Nauki Kopernik. Tak samo 190, przecież to trasa z Wileńskiego do Ronda Daszyńskiego, jak metro. I jeszcze 500, jak ktoś będzie na przykład chciał dojechać z okolic Ratusza Targówka do Arkadii to przecież będzie miał super dojazd 169, M2, M1 i potem spacerem, spokojnie przesiądzie się te 2 razy. Jak najmniej autobusów, generują tylko hałas i smog.

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 01:49

    Szanowny ztm- mie wchodzę codziennie na waszą stronę i codziennie widzę komunikat o zepsutych windach w metrze . Jak zatem matki z wózkami czy osoby o ograniczonej mobilności miały by dostać sie na stacje metra i wydostać się z nich ??

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 02:16

    Szanowny ztm-ie polikwidujecie wiele bardzo dobrze działających linii autobusowych po to by lidzie musieli korzystać z metra . Z tąd moje pytania . Czy w Warszawie metro jest aż tak rozbudowane że jest w stanie przetransportować pasażera do każdej dzielnicy ?? Czy metro ma tyle samo przystanków ile autobusy ?? Czy wzieliście po uwagę iż pasażerowie poruszają się w innych kierunkach niż metro ?? Czy macie w głowach rozumy czy kompletną pustkę bądź sieczkę ?? Widać szefostwo ztm nabazgrało co puste muzgownice nakazały wychodząz z założenia iż papier wszystko przyjmie a pasażerów można mieć w głębokim poważaniu co również wskazuje na fakt zasiedzenia na ciepłym stołku lecz to może się szybko zmienić a chętnych na wasze posady jest wielu więc i z zminą problemu nie będzie.

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 08:16

    Tak to jest jak słoiki biorą się za rządzenie Stolicą. Jakim mułem trzeba być, żeby wrzucać wszystkich na siłę do metra. Niech ktoś zostawi plecak, to kaplica, wszyscy uwaleni, nie dojadą na czas!

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 09:06

    Metro + bezpośredni dojazd dojazd do Ronda Babka (500) + bezpośredni dojazd do Grubej Kaśki (527) + bezpośredni dojazd do Dworca Wschodniego (nowy przyspieszony) + autobus łączący kluczowe punkty dzielnicy (od Annopola, przez Szpital, Ratusz, Cmentarz, Teatr, Metro Trocka z Osiedlem Wilno) (nowy lokalny). Dla Białołęki i Marek trzeba zaproponować nową komunikację do metra, niezależnią od komunikacji Targówka, tj nie ingerującą w to z czego korzystają mieszkańce naszej dzielnicy w celu dojazdu do innych lokalizacji niż metro.

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 10:04

    Ares 50… O Boże, spraw żeby pozostała jakaś bezpośrednia linia do Biblioteki Narodowej, bo Ares dawno stracił z nią kontakt. A może nie, niech na kolanach idzie do swojej polonistki w podzięce, że go przepuszczała z klasy do klasy. Z TĄD…!!!. A na poważnie, to doskonały przykład na to, że nie czytamy książek. Brak wzrokowego obycia z tekstem i zapis fonetyczny. Ares dosłownie nie widzi, jak się kompromituje.

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 10:32

    Pytanie jak 226 będzie jeździło ulicą Łokietka skoro jest tam budowa wentylatorni i zamknięta ulica do wrzesnia 2021 ?

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 11:00

    W imię czego Zacisze, Lewinów i Marki muszą stracić bezpośrednie połączenia z Dworcem Wschodnim?

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 12:21

    do elebis
    Wszystkich do metra wrzucała już HGW – rodowita warszawianka, kiedy otworzyła Metro Wileńska.
    Z kilkunastu autobusów jeżdżących za Wisłę pozostawiła 3 na Śląsko-Dąbrowskim i 1 na Świętokrzyskim.
    Więc to nie jest problem „słoików u władzy”.
    Raczej chodzi o to, by mieszkańcy getta nie wychodzili ze swego rynsztoka między jaśnieoświeconych.

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 13:34

    162 Jedyny autobus łączący z Targówek z Powiślem i Dolnym Mokotowem

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 13:49

    Jeśli ZTM tak uwielbia skracać i likwidować linie, to ja proponuję zacząć skracanie od drugiego końca.

    Niech 527 jeździ z CH. Targówek (zamiast z Białołęki) na dotychczasowej trasie do Esperanto (skrócenie o blisko połowę).

    Ponieważ z E7 mieszkańcy Bródna i tak nie mogą w pełni korzystać z uwagi na tranzytowość, niech linia ta stanie się głównym sposobem na dojazd do Metra Trocka z Białołęki (również skrócenie).

    500 niech jeździ jak jeździła do Ronda Radosława (i tak popyt będzie) a racjonalizatorzy z ZTM niech spożytkują energię na wymyślenie jakiegoś sprawnego połączenie do Dworca Wschodniego, (bo to, co jest dziś sprawne nie jest) i połączenie wszystkich części dzielnicy ze sobą bez przesiadek.

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 14:05

    Propozycja:
    120 – Olesin-Trocka (przez Wincentego)
    156 – Os. Wilno-Młociny
    176 – Choszczówka-Zajezdnia Stalowa (dojazd do stacji szwedzka)
    160 – Targówek- Dw. Centralny
    162 – Targówek-Siekierki (powrót na trasę sprzed lat autobusu 362, tj. handlowa, św. Wincentego, rondo żaba, szwedzka prosto przy ZUS do wileńskiego itd.
    169 – Bródno Podgrodzie – Dw. Wschodni (aktualna trasa)
    369 – Bródno Podgrodzie – Trocka
    140 – Struga – Dw. Wileński
    212 – CH Targówek (lub rondo za wiaduktem) – Metro Trocka (przez Jórskiego, Samarytanka)
    262 – Lewinów-Trocka
    227 – Bródno Podgrodzie – Dw. Centralny
    340 – Marki – Metro Targówek Mieszkaniowy (objazd obwodnicą / uwalniamy Trocką od jednego autobusu)
    345 – Ząbki – Metro Targówek Mieszkaniowy
    738 – Radzymin – Trocka
    500 – bez zmian
    512 – Zacisze – Dw. Wschodni
    517 – Ursus-Centrum
    527 – Derby – Esperanto
    E7 – Derby-Trocka

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 14:05

    1 ) Osobiście tracę bezpośredni dojazd na: Saską Kępę, Czerniaków i DW Zachodni.
    2 ) W zamian mam zatloczone metro (razem z Zaciszem, Brodnem, Markami, Ząbkami, Białołęką, Radzyminem i Targówkiem Fabrycznym i 160 co 20 min.:):)
    3 ) Samochód w godzinach szczytu tez odpada. Jeśli te wszystkie linie wjadą na trocką i borzymowską to jak ja wyjadę z mojej uliczki osiedlowej samochodem ? Szczególnie podczas budowy odcinka na brodnie
    gdy juz teraz są korki rano i popoludniu na borzymowskiej ?

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 14:33

    Kiedyś był problem bo 512 z Zacisza dojeżdżało tylko do Wileniaka a nie do Bankowego, to może zamiast 512 puścić 160 co 5-10 minut z Zacisza przez Trocką i dalej do Centrum. Dwie dzielnice będą zadowolone.

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 17:43

    500 naijepiej jak by jeżdziła do lotniska w Radomiu

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 17:48

    Niektórzy płaczą, że nie dojadą na Siekierki, Włochy czy do Ursusa. Ludzie, pomyślcie chociaż odrobinę. Na Siekierki pojedziemy z Wileńskiego/Centrum Nauki Kopernik 162. Tylko trzeba będzie się przesiąść z M2. A na Włochy i do Ursusa wystarczy M2 i przesiadka przy Stadionie w SKM/KM. Gdyby iść tropem „nie będzie bezpośredniego dojazdu…” to można by krzyczeć o przywrócenie 403, bo przecież dziś na Natolin nie dojedzie się bezpośrednio, a kiedyś się dało albo o zmianę trasy 152/326, bo łączyły Targówek z Tarchominem, a obecnie tego nie robią. A ile jest innych rejonów miasta, gdzie nie ma bezpośredniego dojazdu z Targówka? Jakoś o to nie krzyczycie.

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 18:04

    Do Michala-Targowek: Metro od Dworca Wilenskiego bedziesz tez dzielil z tłuszczą z Tłuszcza i Wołomina a od Stadionu z Otwocka i Minska Mazowieckiego. Milej podrozy

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 18:25

    Róbta co chceta a ja i tak będę jeździć autobusami i źaden ztm nie zmusi mnie do jeźdzenia metrem no chyba, źe zmienię zdanie

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 19:20

    To że nie wszędzie będzie można dojechać bezpośrednio to jedno a to że nie będzie można dojechać bezpośrednio do kluczowych miejsc to drugie i o to drugie trzeba walczyć, bo transport publiczny ma być również wygodny i to wygodny nie tylko dla tych w pełni sprawnych ale również dla tych których poruszanie jest utrudnione (starsi, rodzice z dziećmi w wózkach, ludzie z większymi bagażami chcący dojechać na dworzec). Tak więc bezpośrednie i sprawne dojazdy do M1 (bez korzystania z M2) przez Radzymińską i Wincentego, bezpośredni i sprawny dojazd do Wschodniego czy na Starówkę to chyba niezbyt wygórowane wymagania. No i dodatkowo poprawienie transportu wewnątrz samej dzielnicy.

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 20:06

    160 to bezpośrednie połączenie z Dworcem Centralnym. Jak jedzie się z bagaźami i dziećmi to idealne połączenie bez przesiadek. 162 to połączenie ze Szpitalem Czerniakowskim, Powiślem, Sadybą i Dolnym Mokotowem i te autobusy powinny zostać bez zmian i o to proszę ztm. Nie zabierajcie nam tych autobusów.

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 20:10

    Zgadzam się 100/100

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 20:11

    To prawda, zgadza się

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 20:13

    Ale tak się składa że najsprawniejszym bezpośrednim dojazdem do M1 będzie właśnie M2. Po to właśnie wybudowano metro, jakieś pojedyncze linie jak 160 będą, ale na wiele więcej nie ma co liczyć. O bezpośredni dojazd do Dw. Wschodniego jak najbardziej można walczyć.

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 20:23

    Tak bs zwłaszcza jak potrzebujesz dojeżdżać na Młociny to M2 będzie zbawieniem. Szczególnie jak jeździsz z bagażem. Najpierw autobus do Trockiej, potem przesiadka do M2 i przejazd 7 stacji, potem wąziutkim łącznikiem w tłumie do M1 i 8 stacji do Młocin.

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 21:11

    To ja te tysiące ludzi, które codziennie jadą na Młociny uwaga, koniecznie z bagażem, pojedziesz 156.

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 21:57

    Gów…iarzu to że ty nie potrzebujesz dojeżdżać prosto do lekarzy czy na cmentarze to nie znaczy że inni tego nie potrzebują. Jak będziesz mieć 90 lat (obyś dożył) to zobaczysz jak trudno przemieszczać się po mieście, to zobaczysz jak trudno odnaleźć się wśród setek znaków i reklam w przejściu podziemnym do metra, to zobaczysz jakim stresem jest przeciskanie się w dzikim tłumie pod ziemią i jakie skojarzenia to powoduje.

  • 2 kwietnia 2019 o godz. 22:58

    Niestety, egoizm i brak empatii wobec słabszych widać nie tylko w propozycji przedstawionej przez urzędników ZTM ale i w bardzo wielu zamieszczonych tu wpisach. To przykre i smutne.
    169 jeździ ulicami Św. Wincentego i 11-go Listopada od kilkudziesięciu lat. Komu to przeszkadza i dlaczego?
    ps: W poprzednim wpisie popełniłem pomyłkę. Chodziło mi o dojazd 227 do Sądów na pl. Krasińskich a nie na ul. Miodowej.
    Sorki :)

  • 3 kwietnia 2019 o godz. 00:34

    Z postów które tu czytam wyraźnie widać, źe za metrem są ludzie młodzi a za autobusami ludzie starsi i mniej sprawni. A poniewaź są i młodzi i starzy to dajmy im wybór i nie zmuszajmy na siłę do korzystania z metra zabierając autobusy. Ja nie chcę korzystać z metra bo przeraźają mnie ścisk i tłumy ludzi a wcale nie jestem staruszką. Wolę autobus. Tak, wiem, zaraz ktoś napisze, źe tam teź jest tłok ale napewno nie taki jak w metrze i przystanki częstsze więc zawsze mogę wysiąść. Pozdrawiam

  • 3 kwietnia 2019 o godz. 07:29

    Przepraszam, ale trolle internetowe to nie są staruszki. ;)

  • 3 kwietnia 2019 o godz. 10:08

    Wara od 169! Zmuszanie ludzi do Świętego Tramwaju oraz metra nie wyjdzie na dobre.
    @K.
    169 – Bródno Podgrodzie – Dw. Wschodni (aktualna trasa)
    369 – Bródno Podgrodzie – Trocka
    Zgadzam się w stu procentach. Jak chcą się bawić w zakręcanie linii, to niech zrobią klona 169 od Bródna, który za Cmentarzem zakręca w lewo i tyle w temacie. A jak im będzie mało, to zmienić numer na 269, żeby była puszczana w weekendy.

  • 3 kwietnia 2019 o godz. 10:20

    Dla was wszyscy piszący nie po waszej myśli czyli nie za metrem to trole

  • 3 kwietnia 2019 o godz. 11:03

    Prawdziwe trole to ci co skasowaliby wszystko i wszystkich upchneli do metra, bo im akurat tak pasuje, bo mają spacerkiem na stację a potem wysiadają bezpośrednio pod pracą czy szkołą czy do klubu i nie muszą po drodze jeszcze dziecka do żłobka odstawić a wracając zrobić zakupów, bo im mamusia talerz pod nos podstawi.

  • 3 kwietnia 2019 o godz. 15:33

    Czyli by dojechać z okolic Ratusz Targówek do Żaby zostanie 500? Bo 212 to będzie linia objazdowa po Targówku :(
    Jak rozsądnie dojechać do tramwajów jadących na Wolę?

  • 3 kwietnia 2019 o godz. 16:22

    Na Wolę jedzie M2.

  • 3 kwietnia 2019 o godz. 17:26

    Na Wolę jedzie M2??? Przecieź tam zaczęli budować o wiele później niź na Targówku

  • 3 kwietnia 2019 o godz. 18:10

    Już fragment centralnego odcinka M2 leży na Woli. Rondo ONZ na granicy dzielnicy, i Rondo Daszyńskiego.

  • 3 kwietnia 2019 o godz. 18:53

    Ale wy wiecie , ze nawet jesli teraz ZTM uwzgledni wszystkie wasze uwagi, to liczba niezadowolonych mieszkancow na Targowku pozostanie taka sama? Po prostu wy bedziecie zadowoleni ale grupa innych, ktorym namieszacie, bedzie wsciekla? 😁

  • 3 kwietnia 2019 o godz. 19:25

    W wyniku konsultacji mogą nastąpić oczywiście pewne korekty ale generalny zarys się nie zmieni. Dużo namieszać nie będzie możliwości, trzeba będzie sìę poruszać w ramach przedstawionej koncepcji.

  • 3 kwietnia 2019 o godz. 20:34

    Stf nie do końca. W znacznej części przypadków różnica między wstępnym planem ZTM a wykonaniem była istotna.

  • 4 kwietnia 2019 o godz. 00:13

    Ostatni przykład – najpierw miało nie być bezpośredniego do żaby tylko wszystkich chcieli z przesiadką do tramwajów wciskać. No ale już tydzien pozniej jest bezpośredni bus do żaby i nawet dalej.

  • 4 kwietnia 2019 o godz. 06:20

    Jest ogryzek a nie bezpośredni bus.
    Raz na 15 min i tylko w bardzo ograniczonym szczycie.

    Rzeczywiście, jeżeli będziemy protestować to będą wprowadzone kosmetyczne zmiany – np wydłużony kurs527 raz na godzinę do Esperanto, albo zostawą 162 kursujące z podobną częstotliwością.

    Prawda jest brutalna – brak taboru, przy jednocześnie zwiększającej się liczbie pasażerów (przyjezdni, brak możliwości korzystania z własnego auta, upadlina) i nowej powierzchni przeznaczonej pod zabudowę powoduje, że już jeździmy w warunkach gorszych niż bydło, a lepiej już było.

    Taką obłąkaną koncepcję zrównoważonego transportu ktoś wymyślił i ją realizuje.
    A, że ciemny lud wszystko kupi to….

  • 4 kwietnia 2019 o godz. 09:07

    Problem będzie naraztał, jeśli ktoś będzie słuchał takich haseł jak metro na Białołękę czy tramwaj do Ząbek. Zapewnienie peryferyjnym dzielnicom czy okolicznym miasteczkom szybkiego i sprawnego transportu spowoduje tylko jeszcze większy rozrost miasta na boki a co za tym idzie jeszcze większe problemy z zapewnieniem taboru i sprawnego transportu.

  • 4 kwietnia 2019 o godz. 13:13

    Do Planista.
    O czym ty człowieku mówisz… warszawka to pizdzidołek w porównaniu do potężnych aglomeracji typu np. Tokio a tam jakoś sobie z transportem radzą. Zapewnienie transportu jest obowiązkiem samorządu… idąc twoim tokiem rozumowania trzeba by było zakończyć transport na sródmieściu wtedy wszelkie problemy znikną…. Co do autobusów… POTRZEBNY JEST CHODŹ JEDEN KURSUJĄCY CO max 10 minut autobus bezpośrednio z Młodzieńczej do metra Trocka…. na tym przystanku wsiadają tłumy 🙂

  • 4 kwietnia 2019 o godz. 13:19

    Wiadomo, że z Bródna jakiś autobus do metra na Trocką oprócz 156 musi być. Wiele osób korzystających ze 169 przesiada się na Wileńskim w metro pozostała część w inne środki np. tramwaje. Ponieważ teraz dużo osób z tego autobusu będzie chciało wsiąść do metra na Trocką taka zmiana jest konieczna. Pozostaje pytanie jak dalej z Trockiej ten autobus ma jechać bo raczej tu są głównie wątpliwości. Pozostała znaczna część osób chce dojechać do Wileńskiego czy Wschodniego, pytanie gdzie będzie szybciej, mnie się wydaje że Radzymińską, bo dla pozostałej większości pasażerów jest obojętne jak dalej pojadą tylko jak będą szybciej u celu.

  • 4 kwietnia 2019 o godz. 15:21

    @Anonim,
    Ale ja nie chcę jechać na Wolę, tylko do tramwajów jadących na Wolę.
    Czytaj ze zrozumieniem…
    Po co mam jechać metrem do ONZ czy Daszyńskiego jeśli chcę się dostać np w okolicę Cmentarza Żydowskiego czy Okopowej?

  • 4 kwietnia 2019 o godz. 15:25

    Wszystkie autobusy w Trocką. A jak chcesz dojechać do Kołowej to z iloma przesiadkami? Mam dziecko w przedszkolu przy Kunieckiej (można wejśc od Cmentarnej). A w 500 przy MTzK coraz mniejsze szanse wsiąść…

  • 4 kwietnia 2019 o godz. 16:22

    Pytający, ale przecież na Rondzie Daszyńskiego dostaniesz się do tych tramwajów, tak więc kierunek jak najbardziej prawidłowy.

  • 4 kwietnia 2019 o godz. 19:38

    Zawsze można pojechać 145 na Wiatraczną i potem 22 na Okopową. ;)

  • 5 kwietnia 2019 o godz. 00:04

    Dlaczego chcą skasować szybkie i wygodne połączenie Bródna z tramwajami w ciągu ul. Targowej, ze Starym Miastem, z tramwajami w ciągu ul. Andersa i Marszałkowskiej i w końcu z pierwszą linią Metra. Dlaczego też chcą odciąć lub utrudnić bezpośredni dojazd do Zacisza i Targówka od strony Radzymińskiej. To jedyna linia, która to umożliwia. Zostawcie 527 dodając jedynie wreszcie przystanek przy Domu Kultury i Szkole, żeby dzieci mogły tam dojeżdżać szybko i bezpiecznie.

  • 5 kwietnia 2019 o godz. 02:00

    Przecież połączenie Bródna z 1 linią metra pozostaje, linia 500 bez zmian! Z Zacisza linia 512 również bez zmian i do tego 412, tak więc połączenie z Radzymińską również pozostaje. Tak więc nie jest źle. 527 skrócone do Trockiej ale aż co 5 min w szczycie.

  • 5 kwietnia 2019 o godz. 08:13

    Kos – czytaj ze zrozumieniem – chodzi o dojazd z Bródna a nie z Zacisza to po pierwsze. Po drugie chodzi o szybkie połączenie. Po trzecie o połączenie spełniające wszystkie wskazane kryteria a nie tylko część z nich. Jak ci tak bardzo zależy na autobusie co 5 min do metra trocka. To proponuję żeby był nim E7 z przystankami Malborska. Św. Wincentego i Metro Trock, a nawet Malborska (pierwszy przystanek w dzielnicy) i od razu Metro Trocka. Powinno wystarczyć. No a 527 niech jeździ na trasie na jakiej jeździło nawet co 15 min.

  • 5 kwietnia 2019 o godz. 08:24

    A co z linia 120?
    Całkowita likwidacja od zurominskiej do radzyminskiej?
    A co w zamian, ani dojazdu do szkoly na samarytanki, ani jorskiego i pozostalych posrednich przystanków?

  • 5 kwietnia 2019 o godz. 08:53

    No po prostu tragedia. To na Wincentego zostanie tylko 500 i 212?
    Niech nie zapominają że z tej strony Targówka NIE MA stacji metra.
    A chciałoby się dojechać do Dworca Wschodniego i co? Cofać się do Trockiej?
    Chyba ZTM nie przemyślało sprawy do końca.

  • 5 kwietnia 2019 o godz. 12:32

    Kolego od 527 przecież pisałeś też o dojeździe z Zacisza. A chodzi mi głównie o szybki i częsty dojazd do Trockiej z Św. Wincentego i Żuromińskiej. A jeżeli już 527 miało jechać dalej to i tak powinno pojechać Św. Wincentego zahaczając o Trocką i dalej Radzymińską. Przecież tak będzie znacznie szybciej bo ulica Wincentego jest tylko dla autobusów, a Młodzieńczą gdzie teraz jeździ jest objazd dla aut i tworzą się tam korki.

  • 5 kwietnia 2019 o godz. 14:46

    kos: czytaj ze zrozumieniem „… Dlaczego też chcą odciąć lub utrudnić bezpośredni dojazd DO ZACISZA i Targówka od strony Radzymińskiej…” Niegdzie nie napisałem o dojeździe Z ZACISZA.

    Może nie masz świadomości ale dojazd z okolic końcówki Wincentego, Malborskiej, Głębockiej, gdzie masz Kilkunastopiętrowe mórwkowce i kilkadziesiąt budynków na nowych osiedlach to też Bródno.

    Okresowa i niecodziennie jeżdżąca linia 412 problemu nie załatwi. Do 512 z tego rojeonu jest 1,5 kilometra na piechotę.

    Żadna z linii nie umożliwia też dotarcia do tramwajów wciągu Andersa i na Marszałkowskiej a przesiadki od strony Dworca Gdańskiego w tramwaje jadące Andersa w stronę Marszałkowskiej wymagają wdrapania się na wysoki wiadukt.

    Dlaczego naprawdę nie można zmienić podejścia i wysłać jako dojazdową do metra E7 z większą częstotliwością i jakąś jeszcze inną lokalną linię ze zmienionym rozkładem a 500 i 527 zostawić w spokoju tak by dzielnica miała możliwość swobodnego (częstego, bezpirzesiadkowego) dojazdu do celów wzdłuż Radzymińskiej i Solidarności oraz wzdłuż Wincentego i Starzyńskiego

  • 5 kwietnia 2019 o godz. 17:33

    Dojazd do czy z Zacisza obojętne czy w tą stronę czy z powrotem. Jeśli się da można zostawić 527 z dojazdem do Ratusza ale niech zahacza o metro Trocka w tej chwili gdy Św. Wincentego jest tylko dla autobusów aż się prosi aby jechała prosto, z Trockiej dalej może jechać do Radzymińskiej, tak byłoby szybciej więcej ludzi by na tym skorzystało a ci którzy korzystają z niej w tej chwili jadąc na Wileński i dalej przez Wisłę również byliby szybciej u celu. Byłoby to więc idealne rozwiązanie, tylko czy realne?

  • 5 kwietnia 2019 o godz. 21:13

    A ja bym chciał, żeby jednak ZTM poszedł po rozum do głowy i zostawił alternatywne rozwiązania a nie wszystkich wpychał do metra na siłę.

    Metro samo się obroni, tu nie trzeba sztucznie zwozić ludzi jak na wiece partyjne w poprzednim ustroju Owszem trzeba zapewnić coś bezpośredniego z okolic Rembielińskiej / Kondratowicza coś z okolic Głębockiej / Malborskiej i coś zbiorczego z dalszego Zacisza, ale oprócz tego zostawić coś przyspieszonego przez Młodzieńczą i Radzymińską w stronę Ratusza (buspas) i coś przyspieszonego przez Wincentego w stronę Arkadii oraz również szybkie a nie objazdowo turystyczne połączenie z PKP Warszawa Wschodnia, bo ten dworzec jest trochę trefnie zlokalizowany jeśli chciałoby się dojechać szybko z centrum Bródna korzystając przy tym z metra: 1) Autobus do metra, 2) Metrem do Wileńskiego, 3) Tramwajem do dworca (w najlepszym przypadku) a jak nie to 4do Kijowskiej i 4) kolejna przesiadka lub z buta. Do dworca powinno się bez tylu przesiadek dostawać w 15 – 20 min, żeby miało to sens.

  • 6 kwietnia 2019 o godz. 18:47

    160 OS. DERBY – Skarbka z Gór – Berensona – Głębocka – Św. Wincentego – Borzymowska – Trocka- Pratulińska –Handlowa –Ossowskiego -Gorzykowska -Radzymińska-most Sląsko-Dąbrowski –al. Solidarności- al. Jana Pawła II- DW. CENTRALNY
    Częstotliwość 10/15/20

  • 9 kwietnia 2019 o godz. 06:41

    Z Zacisza w okolice urzędu dzielnicy Targówek nie ma połączenia żadnego. Super pomysł

  • 9 kwietnia 2019 o godz. 06:49

    212

  • 9 kwietnia 2019 o godz. 12:51

    @bs, na głowę upadłeś w dzieciństwie?
    Ratusz Targowek -> Metro Trocka = 15 minut
    Metro Trocka -> Metro Daszyńskiego = 20-25 minut
    Metro Daszyńskiego -> Okopowa = 10 minut
    prawie 50 minut

    Ratusz Targówek -> Zaba = 20 minut
    Zaba -> Okopowa = 20 minut

    Ale kierunek prawidłowy… Skąd się takie tepaki biora?

  • 13 kwietnia 2019 o godz. 09:30

    Dzięki wieloletniej polityce ZTM po 10 latach przesiadłem się z powrotem do samochodu, a naprawdę próbowałem. Trasę 17 km ZTM pokonywał w 1,5 godziny. Samochodem 40 minut. Niech żyje ekologia.

  • 14 kwietnia 2019 o godz. 22:55

    Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze ! ZTM kombinuje aby ludzie jak najczęściej się przesiadali by bilecik 75min za 4,40 nie starczał na przejazd w jedną stronę z punktu A do B.
    Kalkulacja jest prosta >> Podróż autobusem do metra 20 min , wejście do metra 10 min , metro 10 min , wyjście z metra 10 min, poczekanie na autobus 15 min i bilecik dodatkowy za 2,20 lub 4,40 .
    Kiedyś słyszałem o tym od wysoko postawionej w ZTM -ie koleżanki mojego ojca i jak widać polityka od kilku lat się nie zmienia tylko przybiera na sile !!

  • 15 kwietnia 2019 o godz. 20:52

    Pomysły skrócenia linii jadących Radzymińską do Trockiej mają na celu tylko oszczędności ZTM, nie usprawnienie dojazdu mieszkańcom. Teraz przyspieszone autobusy jadą buspasem z przystanku Trocka do Wileńskiego 6-8 minut. Metro będzie jechało 3 stacje, ok. 6 minut. Czyli w wersji ZTM, doliczając przejazd wąską Trocką do stacji czas się nie poprawi, za to osoby przesiadające się przy Wileńskim do tramwajów stracą kilka minut na przesiadkę i oczekiwanie na pociąg. Osoby które jadą metrem dalej nie zyskają nic. W sumie zyska tylko ZTM, oszczędzając na wozokilometrach autobusów.

  • 20 kwietnia 2019 o godz. 00:31

    156 i 256 mają zostać bo tworzą dobre połączenia,517 160 162 też bo to najlepsze połączenie targówka a 212 jak wyobrażacie sobie bez dojazdu na pl.Hallera?

  • 20 kwietnia 2019 o godz. 00:37

    A jak tak nie będzie to się wku…ie na ZTM

  • 20 kwietnia 2019 o godz. 23:02

    I 227 ma zostać

  • 20 kwietnia 2019 o godz. 23:15

    A co z mieszkańcami okolic Kołowej, Rogowskiej, którzy chcą dojechać na Wschodni lub Centralny? Będą musieli przymusowo iść ponad kilometr, by wsiąść do M2, a potem jeszcze się przesiadać? Zostawcie 169, 162, 227 na dotychczasowej trasie, a do metra zróbcie,dodatkowe krótsze linie, bo po tych zmianach ludzie z w/w okolic zostaną z 2 czy 3 autobusami! A co z osobami starszymi, z dziećmi i niepełnosprawnymi? Na metrze Warszawa się nie kończy!

  • 21 kwietnia 2019 o godz. 10:33

    Przecież mieszkańcy okolic Rogowskiej będą mieli 500-tkę do M1 i 212 do M2, a mieszkańcy okolic Kołowej także 169. Linia 169 musi zahaczać o metro Trocka bo to będzie główna linia dojazdowa z Bródna do metra na Trockiej, w tej chwili najwięcej osób jedzie tą linią do Dw. Wileńskiego i spora część kieruje się do M2, po otwarciu metra na Targówku dużo osób jadących tą linią będzie kierowało się właśnie tam, a pozostali bez przeszkód dotrą do Wileńskiego czy Wschodniego.

  • 22 kwietnia 2019 o godz. 11:40

    Nie wiem po co robić tyle szumu z ostatnią stacją jaką będzie targówek przy trockiej przcież można można zrobić mini pętlę na szwedzkiej lub przystanki przesiadkowe na którym ci co będą chcieli przesiąść się do metra które ich dowiezie do centrum gdzie okolica szwedzkiej ma więcej ulic prowadzących do metra dzięki temu unikniemy korków na trockiej , co więcej stacja szwedzka jest oddalona w niewielkim stopniu od solidarności .

  • 24 kwietnia 2019 o godz. 23:52

    Do seb 500 niema prrzstanku na rogowskiej

  • 16 maja 2019 o godz. 13:50

    A co ze 190? Bo jakoś ani w rozpisce zmian, ani w wymienionych bez zmian, ani na mapce. Według mnie najgłówniejsza linia łącząca prawobrzeżną z lewobrzeżną, niekoniecznie jak metro na wysokości mostu Świętokrzyskiego i PKiNu, tylko bardziej na północ. Ktoś coś wie?
    Jeżeli ktoś ma się dostać z Targówka na Muranów, to jazda do metra, potem metrem do Centrum, i dopiero potem na północ niekoniecznie jest szybciej. Strasznie naokoło.

  • 16 maja 2019 o godz. 15:04

    Jak linii nie ma w rozpisce jak np. 190 tzn., że pozostaje bez zmian.

  • 17 maja 2019 o godz. 07:31

    517!

  • 23 maja 2019 o godz. 21:32

    Familiada

  • 3 czerwca 2019 o godz. 12:01

    Zawsze się zastanawiałem kiedy trzeba będzie spłacić „dług” wobec deweloperów, którzy zainwestowali na Białołęce z myślą o metrze, a to nie powstało i trzeba im dać coś w zamian. Szkoda tylko, że kosztem Targówka. Nie wszyscy jadą do metra, nie wszyscy mają dobry dojazd do metra (zwłaszcza na trockiej). Dalszych stacji przez najbliższe lata nie będzie, a układ autobusów już ułożono tak, jakby wszystkie stacje II linii były gotowe. Mamy rok 2019, a nie 2022. W tej chwili wszyscy mieszkańcy Targówka mieszkający wzdłuż radzymińskiej zostaną z dnia na dzień pozbawieni większości autobusów. Zostanie 512 do Wileńskiego i …190. Czyli tak jakby nic nie zostało, bo 190 żyje w innej rzeczywistości, dzięki temu, że jedzie przez całą Warszawę i nawet o 24:00 jest spóźniony 10 minut. Może jak ktoś pracuje w ratuszu to może się spóźniać 45 minut do pracy, ale nie wszyscy mieszkańcy Warszawy pracują w ZTM.

  • 4 czerwca 2019 o godz. 12:33

    Jedyne co mogę polecić to pisać na maila podanego do konsultacji, a jeżeli zmiany się potwierdzą to zacząć masowe pisanie skarg. Jedna skarga wiosny nie uczyni, setki już tak. ZTM lubi statystyki, a ratusz lubi emanować propagandą sukcesu, pokazując jak mało skarg przychodzi (przychodzi mało bo ludzie się poddali). Czas przypomnieć, że to my jesteśmy klientami i ZTM nie oferuje swoich usług za darmo, nie robi nam łaski, tylko bierze majątek za swój monopol. Polecam w formularzu skarg na stronie ZTM zaznaczać odpowiedź pocztą, wtedy muszą się wysilić, a dyrektor podpisać odpowiedź.

  • 11 czerwca 2019 o godz. 14:44

    169 to jedyne połączenie z Pragą w rejonie Dąbrowszczaków obecnie Sawinkowej. Jak już metro to wszystko trzeba popieprzyć.

  • 15 czerwca 2019 o godz. 21:32

    Zostawcie nam 162 i 517 bez zmian. Metro na Targówku nie zastąpi nam całej komunikacji!

  • 21 czerwca 2019 o godz. 08:28

    Aha. I tak były słabe połączenia, do większości przystanków kilkanaście minut drogi. Teraz nawet i tego nie będzie. No to rezygnuję z biletu miesięcznego. Zupełnie na nic mi się już nie przyda. Trzeba kupić samochód i zacząć produkować smog. Albo się wyprowadzić. Szkoda.
    Kto tym całym ztmem zarządza?!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.