Bródno tonie w śmieciach. Winne MPO? | targowek.info

Bródno tonie w śmieciach. Winne MPO?

W zasadzie tego się można było spodziewać: zmiana operatora wywożącego śmieci spowodowała wielki bałagan w naszej dzielnicy.

 

A największy bałagan jest, jak się wydaje, na Bródnie. Altany śmietnikowe na tym wielkim osiedlu, od Kondratowicza przez Rembielińską po Toruńską, są przepełnione. Mieszkańcy bloków wystawiają śmieci wprost na ulicy, a śmieciarki firmy Partner (która od 1 lipca obsługuje wywóz odpadów z całej dzielnicy Targówek) zbierają tylko wybrane rzeczy, kursując według harmonogramu, którego wielu mieszkańców ciągle nie zna.

Wściekli ludzie bombardują skargami miejską stronę warszawa19115.pl i samą firmę Partner (m.in. jeden z mieszkańców ulicy Malborskiej umieścił na profilu Partnera na Fb zdjęcie swojej altany śmietnikowej, które publikujemy na górze strony), ale niewiele to daje.

Wygląda jednak na to, że dużą część winy za zalegające w dzielnicy śmieci ponosi poprzedni operator – Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania (MPO), które w ostatnich dniach przed zakończeniem kontraktu na Targówku zrezygnowało z punktualności i zaczęło odbierać śmieci z opóźnieniem, albo wcale.

„Z racji zmiany, MPO olewa zobowiązania. Odpady zielone nie odebrane od czterech dni, czekają prawdopodobnie na nowego odbiorcę. W tym upale z zieleniny robi się w worach mokra śmierdząca kiszonka” – alarmowała w komentarzu na targowek.info czytelniczka Barbarka.

Portal tvnwarszawa zapytał o to rzecznika miasta, który potwierdził problem z MPO.

Mieliśmy okres przejściowy i prawdopodobnie MPO zdając sobie sprawę, że odchodzi z tego miejsca, przestało wywiązywać się ze swoich obowiązków. (…) Jeżeli MPO nie wywiązało się ze swoich obowiązków, a wiemy, że nie – będziemy mogli nałożyć kary umowne”  – powiedział portalowi Kamil Dąbrowa, rzecznik urzędu miasta.

Smaczku (czy raczej, w tym wypadku, smrodku) dodaje sprawie fakt, że MPO nie jest firmą prywatną, ale należy do miasta stołecznego Warszawy. A eksponowane stanowisko dyrektora komunikacji w tej firmie zajmuje radna Targówka i wiceprzewodnicząca rady naszej dzielnicy z ramienia PO Joanna Mroczek (obecnie na urlopie macierzyńskim).

Teraz firma Partner, zgodnie z nową umową, stara się wywozić zalegające śmieci z Bródna i reszty dzielnicy – ale tu też jest problem, bo w wielu rejonach Targówka wciąż nie jest znany pełny harmonogram wywozu odpadów.

„Harmonogram z częstotliwością [wywozu odpadów] będzie dostępny na stronie www.warszawa19115.pl” – informowała przed kilkoma dniami targowek.info pani Agnieszka Kotowska z firmy Partner.

Niestety, przy części ulic z naszej dzielnicy na stronie warszawa19115.pl cały czas widnieje informacja „brak danych”

 

zdjęcie na górze: Facebook/Partner.apelski

56 komentarzy na temat “Bródno tonie w śmieciach. Winne MPO?

  • 3 lipca 2019 o godz. 07:28

    Jak we Włodzech gdzie biznes śmieciowy jest zdominowany przez mafię

  • 3 lipca 2019 o godz. 07:33

    Zapraszam na Bemowo. MPO Robi ci chce, ale śmieci nie wywozi. Płacimy za nic.

  • 3 lipca 2019 o godz. 07:42

    Smieci …35 zl od osoby miesiecznie ….firm smieciowych jest tak duzo w Wawie …ze mozna wybrac i podpisac odpowiedia umowe …jest tylko jedno ale ! Trzeba chciec i urzednicza miec chec do pracy !

  • 3 lipca 2019 o godz. 07:48

    Na Białołęce jest ten sam problem!

  • 3 lipca 2019 o godz. 07:55

    Sytuacja pomiędzy budynkami Krasnobrodzka 10 i Krasnobrodzka 12 (03.07. godz. 6:10): https://photos.app.goo.gl/iaWaNtEJPZWgYhF9A
    Słowa uznania dla pani dozorczyni, która uparcie zbiera stertę śmieci wywiewaną przez wiatr z wiaty śmietnikowej wprost na chodniki i trawniki. Masakra.

  • 3 lipca 2019 o godz. 08:22

    A Trzaskowski zamiast się tym zająć jeździ po paradach lgbt

  • 3 lipca 2019 o godz. 09:12

    Mieliśmy wybór między złym i złym kandydatem, z dwojga złego lepszy Trzaskowski niż byle jaki prezydent.

  • 3 lipca 2019 o godz. 09:43

    Żuromińska- 2 bloki , po 5 klatek i TYLKO JEDEN kontener na plastik, który wypełnia się po jednym dniu, a nikt go nie odbiera tak często. Skutek – nie ma jak segregować śmieci, bo nie mieszczą się w przeznaczonych do tego kontenerach i ludzie wrzucają tam gdzie popadnie

  • 3 lipca 2019 o godz. 09:51

    Umowę na wywóz śmieci mieszkańcy zawierają z Urzędem Miejskim, nie z firmą sprzątającą.

  • 3 lipca 2019 o godz. 10:01

    Jak Bródno to musi tonąć w śmieciach, a w czym ma tonąć w kwiatach ?

  • 3 lipca 2019 o godz. 10:03

    Od czegoś ta nazwa pochodzi więc co się dziwić że na Bródnie jest brudno ?

  • 3 lipca 2019 o godz. 10:03

    iiiii to beznadziejne zamykanie śmietników, poco???

  • 3 lipca 2019 o godz. 10:17

    Patrząc na stan powietrza (kolumna po prawej) wszędzie teraz jest „bardzo dobry”. Znaczy, że jeszcze tak nie śmierdzi „kiszonka”.

    A co do harmonogramu. Wczoraj na Zaciszu zaczepiłem panów wywożących śmieci od Partnera o harmonogram. Powiedzieli, że dzisiaj wywożą BIO a harmonogramy będą dostarczane później. Chyba w ichniej centrali sami jeszcze nie mają żadnych harmonogramów. Teraz jeszcze bardziej im się „zawiesi” system, bo muszą nadrobić zaległości po MPO. Dobrze, że niedziele nie są handlowe, bo śmieci byłoby jeszcze więcej.

  • 3 lipca 2019 o godz. 10:23

    Dlaczego w Warszawie nie ma możliwości zawarcia umów przez wspólnoty/spółdzielnie z konkurującymi ze sobą dowolnymi firmami? Dlaczego Miasto nie wydaje takich koncesji? Tylko konkurencja naprawi ten problem

  • 3 lipca 2019 o godz. 10:38

    Może ktoś mi wytłumaczyć, skąd pochodzi nazwa dzielnicy „Bródno”? Może śmieci zawsze tam były… A poważnie to pokazuje, jak władze Warszawy przejmują się dobrem zwykłych ludzi, a jak myślą tylko o robieniu interesów, czy dbanie wyłącznie o promocję sodomy

  • 3 lipca 2019 o godz. 10:41

    Nazwa zobowiązuje !

  • 3 lipca 2019 o godz. 10:52

    Jak Bródno to jest brudno. Oczywista oczywistość.

  • 3 lipca 2019 o godz. 11:04

    BARDZO SIĘ CIESZĘ, ŻE JUŻ NIE PRACUJĘ W BIURZE GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI M. ST. WARSZAWY. NIEKOMPETENCJA KIEROWNICTWA BIURA JEST PORAŻAJĄCA.

  • 3 lipca 2019 o godz. 11:05

    I po kiego grzyba był ten podział MPO na kilka spółek ?

  • 3 lipca 2019 o godz. 11:10

    Nazwa Bródno pochodzi od brodu (takie trudne słowo) na Wiśle.
    Trzeba było chodzić do szkoły, a nie na wagary, troliki :P

  • 3 lipca 2019 o godz. 11:55

    I oni oczekują od lokatorów segregowania śmieci na coraz więcej pojemników?? A kto je wywiezie??

  • 3 lipca 2019 o godz. 11:55

    Zawieście te śmieci Trzaskowskiemu do gabinetu. Albo pod dom.

  • 3 lipca 2019 o godz. 12:10

    u mnie na Różopolu wywożone regulanie, śmietniki puste ! dziękuję SM Bródno !

  • 3 lipca 2019 o godz. 12:26

    Anonim mylisz się – Nazwa Bródno pochodzi od rzeki Brodni, która tędy płynęła. Wspomnieniem po niej są chociażby bagniska na terenie Lasku a także dawne podmokłe tereny, które osuszył wykopany w tym celu kanałek ..

  • 3 lipca 2019 o godz. 12:27

    PS. Grodzisko w Lasku usytuowano właśnie nad nieistniejącą obecnie Brodnią.

  • 3 lipca 2019 o godz. 15:28

    Podmokłe tereny to również osiedle Zielone Zacisze, dlatego nie ma tam garaży podziemnych, a całą inwestycję przewidziano, że postoi max 25 lat, a potem zgnije od garaży na poziomie „0”. Dlatego w większości albo kupili mieszkania spoza Bródna albo już teraz sprzedają.

  • 3 lipca 2019 o godz. 17:47

    Miasto kilka lat temu na siłę ‚wydupcyło’ firmę BYŚ z odbierania śmieci w W-wie – bo MPO to firma miejska, z posadkami dla kolesi – i taki teraz mamy skutek…
    Mieszkam w okolicach ul.Białołęckiej. Za Byś-ia było dobrze, za MPO …różnie , oby Partner dał radę. Powodzenia :)

  • 3 lipca 2019 o godz. 21:54

    Na Różopolu jest Ok. Segregujemy.

  • 3 lipca 2019 o godz. 23:39

    Umowe z firmami dbajacymi o czystosc podpisuje miasto. Mieszkancy musza placic tylko haracz/ podatek nie majac wgladu w umowe. Miasto jest winne temu balaganowi, bo nie dopilnowalo MPO, a teraz nie egzekwuje od PARTNER.

  • 4 lipca 2019 o godz. 08:48

    Wojtek i po co piszesz bzdury jak nie wiesz bo nigdy tam nie byłeś? W moim budynku akurat są nawet 2 poziomy garaży -1 i-2, tak więc widzisz całą twoja teoria legła w gruzach, ha, ha. Ponadto spójrz na sąsiednie osiedla, wybudowali tam nawet wieżowce z garażami, a to cały czas te same tereny. O i nawet metro na tych terenach budują, łał jak to możliwe?

  • 4 lipca 2019 o godz. 09:01

    PIT. mylisz się. Basia nikt nie wyskoczył a nawet wygrał przetarg w niektórych częściach miasta nawet wygrali.

  • 4 lipca 2019 o godz. 10:34

    Powiem jedno – syf jak rzadko. Altanka na zdjęciu znajduje się koło mojego domu, a zdjęcie zrobione wczoraj lub jeszcze wcześniej. Wyobraźcie wiec sobie, jak to teraz wygląda.

  • 4 lipca 2019 o godz. 10:52

    Nie mamy odbioru śmieci, za to mamy kartę lgbt+ ;) brawo wy !

  • 4 lipca 2019 o godz. 11:03

    Mario!
    Dlaczego nie przestrzegasz zaleceń lekarza?
    Weź tabletki, pomogą.

  • 4 lipca 2019 o godz. 11:39

    Pewnie ktoś komuś dał coś za kontrakt, ale mała firma nie ogarnia tematu.

  • 4 lipca 2019 o godz. 11:53

    Mario, nie zapominaj o tramwaju różnorodności!
    To dzięki niemu i karcie lgbt+ nasze życie w Warszawie jest tak piękne, beztroskie i szczęśliwe.

    Zupełnie nie rozumiem ludzi, którzy atakują Pana Trzaskowskiego za śmieci zalegające na mieście, za brak miejsc w przedszkolach i darmowych miejsc w żłobkach, za kulejący sport i niszczejący stadion SKRY. To wszystko przecież wina rządu i jego odpowiedzialność.
    Władze miasta nie są powołane do tego by zajmować się przedszkolami, szkołami, żłobkami, infrastrukturą sportową i śmieciami.
    Pana Trzaskowskiego wybraliśmy dla wyższych spraw i celów: ideologicznych oraz aby jego rzecznik mógł nas instruować kiedy długopis jest bardziej śliski.

  • 4 lipca 2019 o godz. 13:36

    Olo zgadza się, więc wszystkie te osiedla czeka to samo, Park Leśny, oba wieżowce ten przy Kondratowicza jak i ten przy Parku Leśnym, osiedla wzdłuż kanałku za stacją Circle, tam wszystko przez ten kanałek jest podmokłe i max za 25 lat zacznie osiadać i tonąć coraz bardziej i bardziej aż za kilkadziesiąt lat dachy tych osiedli znikną w ziemi. Tam wogóle nie powinno być osiedli! To powinny być tereny rekreacyjne! Teraz kolejne osiedla powstają na terenach podmokłych wzdłuż kanałku aż do muru cmentarnego i na dodatek nawet szkoła. Wszystkich czeka to samo!

  • 4 lipca 2019 o godz. 13:38

    A metra nigdy tam nie wybudują, wszystko ugrzęźnie w jednym wielkim błocie.

  • 4 lipca 2019 o godz. 13:42

    Zatrudnić firmę prywatną niech posprząta ten cały syf po MPO i fakturę za to sprzątanie wysłać MPO.

  • 4 lipca 2019 o godz. 13:55

    Przecież jest nowa firma od tego „Partner”, niech posprząta i wystawi fakturę MPO.

  • 4 lipca 2019 o godz. 14:51

    Firma wygrała przetarg nie mając ludzi do pracy – no bo kto będzie pracował po 12-13 godzin dziennie ? Ubiegły rok Lekaro na Mokotowie to samo

  • 4 lipca 2019 o godz. 16:49

    Aż nie wierzę własnym oczom – właśnie wywożą te sterty. Najlepsze jest to, że się nie zmieściły do ciężarówy i na razie załadowali głównie to, co było wokół śmietnika, a nie w środku. No, ale coś drgnęło…

  • 4 lipca 2019 o godz. 20:14

    U mnie na Pradze II czysto ,jezdza normalnie ale smietniki mamy zamykane na krate.Firma ma klucze ,otwieraja zamykaja .Jezdzi nowa firma.

  • 5 lipca 2019 o godz. 11:08

    O matko, niezle… Ja się tam cieszę, że u nas na Bemowie nadal jest MPO i mam nadzieję, ze to się nie zmieni. Generalnie robią co do nich należy, trzymają się harmonogramu wywozu i takich widoków jak na fotce z artykułu nie było nigdy. Oby tak zostało!

  • 5 lipca 2019 o godz. 12:05

    No coż jak było mpo to takie sytuacje nie miały miejsca raczej… teraz ta nowa firma ma na pewno zupełnie inne harmonogramy wywozu niż wcześniej miało MPO także jest lekki chaos

  • 5 lipca 2019 o godz. 12:26

    nazwa dzielnicy serio nie ma tu nic do rzeczy ;p jak widac nowa firma średnio ogarnia temat a teraz mpo jest takim troszkę chłopcem do bicia bo im się dostaje za to, że ich zastępcy nie dają rady. Trzeba pamiętać, ze za pojemniki Partnera Apelskiego nie odpowiada MPO. I tyle w temacie :)

  • 5 lipca 2019 o godz. 15:10

    Do bernos
    Masz rację tylko w zakresie tego, że nowa firma nie ogrania topologii ulic.
    Natomiast bałagan jest wynikiem działań MPO.
    To MPO zaprzestało odbierania niektórych frakcji jeszcze w czerwcu.
    To MPO nie odebrało odpadów zielonych na Zaciszu w dniu 27 czerwca (tak było w harmonogramie).
    To samo wynika z doniesień z Bródna, Targówka i Białołęki: MPO przestało przyjeżdżać w połowie czerwca, a powinno było przyjeżdżać do 29 czerwca włącznie (formalnie do 30 czerwca).
    Teraz Partner ma do odebrania dwa razy większą ilość śmieci. Czyli musi wykonać 2 razy więcej kursów.
    Tak to nasz ukochany Pan Prezydent „zdyscyplinował” MPO.

    A może ty jesteś pracownikiem MPO?
    Zamiast pisać bzdury przyjedź do nas na Zacisze i zabierz zielone. Czekam.

  • 6 lipca 2019 o godz. 12:50

    Kutwa
    Spowodowane było to wywozem śmieci na Wole Ducka , do firmy Lekaro, fizycznie nie byliśmy w stanie tego ogarnąć , wcześniej sypaliśmy na instalacje, przeładunki lub spalarnie w warszawie Kampinowska , Zabraniecka, Tatarska .
    Odpady zmieszane był zabierane regularnie z względów sanitarnych .

    A może ty jesteś pracownikiem MPO?
    Zamiast pisać bzdury przyjedź do nas na Zacisze i zabierz zielone. Czekam.

    Myślisz że kto teraz pracuje w Partenerze ??? Bede to ogarniać nowi ludzie plus pracownicy z MPO i innych firm prywatnych .
    Przypominam że każda firma przejmująca nowy teren ma pół roku na „ogarniecie” zadania.

  • 6 lipca 2019 o godz. 18:55

    Masakra. Tak ważna kwestia jak odbiór i utylizacja odpadów nie powinna być w ogóle polem do żadnych biznesów! Od tego powinien być państwowy organ finansowany z podatków, ale wysokość podatku za śmieci powinna być wyliczana od danych miejscowości, dzielnic, nawet spółdzielni lub wspólnot na podstawie ilości dotychczasowej wywózki – tak samo jak prognozuje się pobór wody czy prądu. Ale to pokazuje też jak Polacy postrzegają „czystość”. Czemu te altany wyglądają jakby same w całości były wielkimi kontenerami na wszelkie śmieci? Czy ludzie nie mogą po sobie tego wszystkiego zostawić w jakimś minimalnym porządku? Widząc, że się przelewa, mogli to pakować w worki i zawiązać. Z jednej strony ludzie segregują, ale z drugiej sypią śmieci jak popadnie. Kontenery na suche przelewają się bardzo szybko, bo nikt nie raczy zgnieść butelek ani rozłożyć kartonów. Większość i tak rzuca jak leci do zmieszanych.

  • 7 lipca 2019 o godz. 10:17

    Czy wiemy coś więcej?
    Targówek tonie w śmieciach! Przy Remiszewskiej 16 nie było śmieciarki od 5(!!!) dni! Śmieci rozwiane przez wiatr walają się wszędzie po okolicy, bezpańskie psy rozszarpują worki, które już leżą do okoła śmietnika.
    Nie chce mówić, jaki smród jest przy kebabie Chatta Wariata! Nie da się stać na nowym przystanku bo obok jest śmietnik i tak śmierdzi.
    Idąc między blokami do przystanku Piotra skargi po prostu wszędzie śmierdzi.
    Powtórka z rozrywki sprzed bodaj roku na Mokotowie?
    Muszą się zalęgnąć karaluchy żeby się coś zmieniło?

  • 7 lipca 2019 o godz. 12:49

    Karaluchy juz są w Ratuszu. Nie będzie to pocieszeniem, ale i tam nikt z nimi nie walczy. Generalnie panuje po pokojach nastrój niemożności i zwykłego lenistwa.

  • 7 lipca 2019 o godz. 16:45

    To jest jakaś parodia, przy zmianie operatora wywozu śmieci powinno się wybrać nową firmę na zakładkę a starej dowalić karę za cały miesiąc dochodu..i siemka, nikt nikomu by nie robił łachy, ale jak się tak podpisuje umowy…jaka kara, śmieszne. Miasto powinno czym prędzej wystąpić na drogę sądową za nie dotrzymanie umowy i żądać naprawdę dużego odszkodowania..w d*h się poprzewracało.

  • 7 lipca 2019 o godz. 23:19

    Ta nowa firma śmieciowa to totalna poraźka. Mieszkam na Gajkowicza. Jak śmieci odbierało MPO w zasypie nigdy nie było śmieci na podłodze. Byli codziennie.
    Dzisiaj poszłam wyrzucić śmieci i aź mnie zatkało. W kontenerach aź pod sufit i pełno worków na podłodze. Wygląda na to, źe nie odbierają od kilku dni. Wcześniej nic takiego nie miało miejsca. Tak się dzieje gdy jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest cena. Jak najniźsza. Kiedy w końcu urzędnicy zrozumieją, źe nie tędy droga. Myślę sobie, źe szybko wróci stara firma bo ta nowa sama zrezygnuje. Przeliczyli swoje moźliwości.

  • 13 lipca 2019 o godz. 04:10

    Pan Trzaskowski został przez wygraną PO w Warszawie twarzą tej partii na całą Polskę -tak myślę bo tego człowieka co rusz widzę w TV przy p.Schetynie oraz po kilku wypowiedziach na temat polityki w znaczeniu ogólnopolskim . I w ten sposób pan T. nie ma czasu ma rozwiązywanie ani tym bardziej nadzór nad jednostkami sobie podległymi ! Teoretycznie mamy Prezydenta Warszawy który teoretycznie sprawuje nadzór nad swoimi podwładnymi teoretycznie zajmującymi się sprawami ważnymi z punktu widzenia zwykłych obywateli które to teoretyczne już nie są !! – Przypomniała mi się czyjaś wypowiedz o państwie w teorii 🙂 Dzięki takiej sytuacji PO nie ma co liczyć na mój głos w jakichkolwiek wyborach – pokazują gdzie mnie mają to ja z małżonką im też ale oni to odczują o wieeele bardziej !! I skończy się latanie w obłokach państwa urzędników.

  • 11 sierpnia 2019 o godz. 14:46

    Skoro śmieciarki wybiórczo zbierają śmieci a mieszkańcy nie znają harmonogramu to jak można o to zamieszanie obwiniać MPO? Nowa firma miała raczej dość czasu na ustalenie harmonogramu i dopasowanie go do potrzeb. Chyba wygrywając przetarg kilka miesięcy temu wiedzieli jak ta praca wygląda.

  • 29 września 2019 o godz. 18:32

    Za chwilkę to samo będzie na mokotowie. Po co tak często zmieniają operatorów? Cena? Jak cena będzie niższa to i jakość gorsza. Co widać już teraz. MPO jakoś dawało radę i źle nie było.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.