Deweloper przebudowuje św. Wincentego. Pojawią się światła | targowek.info

Deweloper przebudowuje św. Wincentego. Pojawią się światła

Nie samym metrem Targówek żyje. Na ulicy św. Wincentego zaczęła się przebudowa dwóch skrzyżowań – stanie na nich m.in. sygnalizacja świetlna.

 

Mogło wam to umknąć, bo od czasu zamknięcia części ul. św. Wincentego dla zwykłych samochodów ruch w tym rejonie znacznie się zmniejszył. Na skrzyżowaniu tej ulicy z ul. Niwa trwa wielka przebudowa.

Ulica Niwa to nowa droga zbudowana przez dewelopera, firmę Atal, będąca głównym dojazdem do powstającego na byłym polu PGR osiedla Nowy Targówek. Do tej pory skrzyżowanie Niwy ze św. Wincentego było jednak, delikatnie mówiąc, improwizowane. Właśnie to się zmienia.

Zapowiadaliśmy to na targowek.info już przed rokiem i teraz to się dzieje: na skrzyżowaniu powstają chodniki, latarnie, odwodnienie a jezdnia św. Wincentego jest poszerzana – pojawią się na niej oddzielne pasy do skrętu w lewo oraz w prawo. Oraz, co chyba najważniejsze, stanie też sygnalizacja świetlna.

To jednak nie koniec. Kiedy zakończą się prace w tym miejscu, robotnicy przeniosą się na skrzyżowanie św. Wincentego i Borzymowskiej – i tam także obok nowych chodników, latarni i pasów do skrętów, zostanie wybudowana sygnalizacja świetlna. Na koniec te wszystkie nowe światła zostaną skoordynowane z istniejącą sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu z ul. Kołową.

Cała inwestycja (czyli przebudowa obu skrzyżowań i budowa świateł) potrwa łącznie blisko rok – zakończenie przewidywane jest na drugą połowę 2020 roku.

Urzędnicy z Zarządu Dróg Miejskich podkreślają, że remont skrzyżowań św. Wincentego z ul. Niwą i Borzymowską przeprowadza na swój koszt deweloper, który zgodnie z obowiązującym prawem jest zobowiązany do dostosowania infrastruktury drogowej w taki sposób, aby jej użytkowanie było wygodne i bezpiecznie. „Czuwamy nad prawidłowym wykonaniem tej inwestycji zgodnie z wcześniej podpisaną umową” – podkreślają urzędnicy.

Bardzo nas ta ostatnia deklaracja cieszy. Z tej okazji chcemy przypomnieć o innym miejscu w dzielnicy, które zgodnie z umową deweloper miał uczynić wygodnym i bezpiecznym. Chodzi o skrzyżowanie ul. Kondratowicza, Blokowej i Przy Grodzisku. Nad zbudowaniem na nim świateł urzędnicy czuwają już od 15 lat.

 

Trochę aktualnych zdjęć z przebudowy skrzyżowania ul. św. Wincentego i Niwa obok osiedla Nowy Targówek (Atal). Wszystkie zdjęcia autorstwa ZDM:

60 komentarzy na temat “Deweloper przebudowuje św. Wincentego. Pojawią się światła

  • 18 września 2019 o godz. 07:58

    A czy projekt przebudowy jest skoordynowany z planowanym poszerzeniem Św. Wincentego?

  • 18 września 2019 o godz. 08:08

    Skrzyżowanie Blokowa, Kondratowicza i Przy Grodzisku jest straszne, nie tylko dla pieszych i rowerzystów ale i dla samochodów. Przy próbie przejazdu albo liczysz, ze ktoś się zlituje i Cię przepuści albo wyjeżdzasz na środek zatrzymujesz ruch na jednym pasie i dalej liczysz, ze Cię przepuszcza. Masakra i ze nikt się jeszcze za to nie zabrał.

  • 18 września 2019 o godz. 08:31

    Planowanym poszerzeniem Wincentego? XD poprawiłeś mi humor z rana :D

  • 18 września 2019 o godz. 08:32

    Niech dostawią po 2 pasie w każdą stronę to będzie to miało jakiś sens… zatoki autobusowe też koniecznie.

  • 18 września 2019 o godz. 09:03

    Cytat:
    „Urzędnicy z Zarządu Dróg Miejskich podkreślają, że remont skrzyżowań św. Wincentego z ul. Niwą i Borzymowską przeprowadza na swój koszt deweloper, który zgodnie z obowiązującym prawem jest zobowiązany do dostosowania infrastruktury drogowej w taki sposób, aby jej użytkowanie było wygodne i bezpiecznie.”

    No to chyba ci „urzędnicy” z ZDM-u nie za bardzo przestrzegają „obowiązującego prawa”. Jeśli „infrastruktura drogowa” ma być tak dostosowana, aby było „wygodnie”, to deweloper powinien wybudować w tym miejscu WIADUKT, a nie kolejną sygnalizację świetlną ZWALNIAJĄCĄ ruch pojazdów.

    Swoją drogą dlaczego plan zagospodarowania terenu Targówka przewiduje budowy kolejnych osiedli mieszkaniowych? Dlaczego te tereny nie są przeznaczane na usługi (firmy, przemysł)? Zamiast korkowania dzielnicy mielibyśmy więcej MIEJSC PRACY tu, na miejscu.

  • 18 września 2019 o godz. 09:21

    Światła i jak widzę kolejny przystanek wybudowany dla motłochu wprowadzającego się na pole PGR. Na wiochę do siebie, a nie ludziom wydłużać czas dojazdu do domu.

  • 18 września 2019 o godz. 09:25

    Kiedy na Wincentego pojawią się dodatkowe progi zwalniające i ograniczenia tonażu?

  • 18 września 2019 o godz. 10:05

    Ale gościu walisz dowcipy z tym wiaduktem. Deweloper i wiadukt, dobre! Dewelopera co najwyżej może interesować aby było wygodnie dla klientów jego osiedla, chociaż to też nie jest regułą. Ale jak ktoś sądzi, że deweloper sam z siebie wyłoży kasę na wiadukt to jest wyjątkowo naiwny.

  • 18 września 2019 o godz. 11:36

    Bo Zarząd Dezorganizacji Miejskiej nie jest od dbania o dobro mieszkańców Targówka… oni są od zwężania, utrudniania i uprzykrzania życia kierowców jednocześnie będąc najlepszym przyjacielem rowerzystów i siedząc w kieszeni Developerów.

  • 18 września 2019 o godz. 11:44

    Niech deweloper poszerzy Wincentego i wtedy światła robi ,bo znając życie zrobią światła i oleja resztę obietnic które złożyli!!!!

  • 18 września 2019 o godz. 11:52

    na Wincentego wystarczyłby tramwaj i byłoby super!

  • 18 września 2019 o godz. 13:04

    Czy nie można przy okazji poszerzyć św. Wincentego na odcinku muru cmentarnego i nowego osiedla? Nawet gdyby drugi pas był nieczynny na razie to już byłaby część inwestycji za nami.

  • 18 września 2019 o godz. 13:06

    t.v.n. Warszawa, artykuł z 21 czerwca 2018,
    Hanna Gronkiewicz-Waltz pojawiła się na ulicy Kondratowicza, gdzie kilkanaście dni temu doszło do tragicznego wypadku z udziałem dziewczynki jadącej na hulajnodze. Poinformowała, że miasto wybuduje tam sygnalizację świetlną, a kosztami obciąży dewelopera. Spółka zaprzecza, by umawiała się z miastem na postawienie świateł.

    Jedenastoletnia dziewczynka przejeżdżała hulajnogą przez przejście dla pieszych. Potrąciło ją ciężarowe volvo. Wszystko wydarzyło się 6 czerwca na skrzyżowaniu Kondratowicza z ulicą Przy Grodzisku.

    Dziecko w ciężkim stanie trafiło do szpitala.

    W niedzielę na miejscu zdarzenia pojawiła się Hanna Gronkiewicz-Waltz, o czym poinformowała na swoim Twitterze. Podkreśliła, że sygnalizację świetlną w tym miejscu miał zbudować deweloper. „Nie wykonał zadania” – dodała.

    Zadeklarowała, że ratusz wybuduje w tym miejscu światła, a kosztami obciąży dewelopera.

    Jak poinformowali nas urzędnicy, chodzi o spółkę Agmet, która budowała pobliskie osiedle mieszkaniowe. W poniedziałek wysłaliśmy więc do spółki pytania i prośbę o komentarz.

    W środę otrzymaliśmy oświadczenie, w którym przedstawiciele spółki informują, że „nie została zawarta jakakolwiek umowa na wybudowanie sygnalizacji świetlnej na wyżej wymienionym skrzyżowaniu”.

    „Zgodnie z otrzymanym pozwoleniem na realizację budowy I etapu osiedla Park Leśny została zwarta jedynie umowa (…) pomiędzy Miastem Stołecznym Warszawa – Dzielnica Targówek, a Agmet Sp. z o.o. w sprawie budowy ulicy Blokowej wraz z chodnikiem i ścieżką rowerową” – informuje Maciej Matyszewski, kierownik do spraw koordynacji i sprzedaży. Dalej podkreśla, że „powyższa umowa została w pełni zrealizowana przez spółkę, co zostało potwierdzone stosownym protokołem”.

  • 18 września 2019 o godz. 13:18

    do anonim: proponuje wziac rozbieg i walnąć niezle w mur

  • 18 września 2019 o godz. 14:53

    No to sobie postoimy teraz jadąc od Trockiej super …aha jeszcze światła przy lidlu i przy biesiadłowie

  • 18 września 2019 o godz. 14:56

    nie wiedziałem, że developer ustala co się buduje w Warszawie. Gratuluję panie Rafale T. Tak trzymać. to pewnie też developer puszcza ścieki do Wisły i wstrzymał Nowotrocką. Zamknijmy więc urzędy , a ich pracownicy przejdą do developerów i szybciej miasto będzie się rozwijało.

  • 18 września 2019 o godz. 15:03

    za Patryka to by było niedopuszczalne !

  • 18 września 2019 o godz. 15:54

    te Pola PGR napowietrzały cały Targówek, powinny być co najwyżej zalesione a tak powstaje kolejna betonowa pustynia i dusimy się w smogu, ciekawe komu zależy aby coraz więcej osób umierało na raka? jeszcze jest szansa aby ocalić chociaż połowę Pól PGR…

  • 18 września 2019 o godz. 16:11

    Ronda bez świateł a nie światła!!!

  • 18 września 2019 o godz. 17:45

    Po zarzdzi tyle lat i korytarze powietrzne zabudowuje. W jakim celu? Patyk by burzyl firmami swojego taty. Jesteśmy glupcami ktorzy na nich glosuja

  • 18 września 2019 o godz. 17:48

    Wreszcie do społeczeństwa dociera, że po uruchomieniu metra na Targówku ul. Św. Wincentego stanie się drogą lokalną dojazdową do osiedli, na niektórych odcinkach powinna być jednokierunkowa. Progi zwalniające co trzysta metrów przejścia dla pieszych z wysepkami co sto metrów. A na odcinkach jednokierunkowych tylko Buspas i w okolicy cmentarza fotoradar, ograniczenie prędkości do 30 km/h.
    Obecna organizacja ruchu na skrzyżowaniu z ul. Kondratowicza powinna zostać na stale jest to bardzo dobre rozwiązanie ruchu. Po zbudowaniu mostu Krasińskiego główny ruch w ul. MTzK a w Wincentego w stronę cmentarza zakaz wjazdu tylko Buspas.

  • 18 września 2019 o godz. 20:06

    nikt nie poszerzy ul. Św. Wincentego przez najbliższe 20 lat.

  • 18 września 2019 o godz. 20:57

    Anonim a dotrze do Ciebie, że nie wszyscy jadą do metra, a już na pewno nie do II linii?

  • 18 września 2019 o godz. 21:30

    Z tego co zauważyłem to nie są budowane tylko światła i pasy do skrętu na osiedle Nowy Targówek ale głównie widać zarys budowanego przystanku ZTM w kierunku Gilarskiej. A o tym nic w artykule nie jest wspomniane. Po drugiej stronie przystanek w kierunku Ronda Żaby ma być na ulicy.

  • 19 września 2019 o godz. 10:03

    Do Mm: że nie wszyscy jadą do metra, a już na pewno nie do II linii bardzo dobrze wiem o tym i jest to zupełnie nie istotne. Ważne jest, że ul. Św. Wincentego staje się drogą lokalną a nie autostradą. Przystanek autobusowy na pasie ruchu, światła na skrzyżowaniach mają spowalniać, ograniczać ruch na tej ulicy i to się dzieje – proszę o więcej podobnych inwestycji również tych o których było napisane wyżej. Pełny sukces będzie jak blachosmrodami szybciej dojedziemy z Białołęki do Białegostoku niż do ronda Żaba.

  • 19 września 2019 o godz. 11:54

    czyli … rozumiem plany sw wincentego że będzie po dwa pasy ruchu od gilarskiej do ronda żaby są nieaktualne ? Deweloper wybuduje dwa swiatla a gmina uważa to za rowiązenie..czy tak? Brawo dla gminy za cwany ruch bez kosztowy.

  • 19 września 2019 o godz. 12:00

    A i jeszcze coś….ten kto wpadł na pomysł żeby kasowac 527 do Bankowego tylko ma dojechac do metra to niech sam sobie jezdzi tym metrem jak ogromna ilosc osob ma w d…II linioe metra jak jedzie przez most sląsko-dąbrowski a dalej bankowy, muranow itd. Mam gdzies to metro jak muszę jechac na około i dodatkowo sie przeisadac zeby i tak wrocic na bankowy. Brawo Swietny pomysł .

  • 19 września 2019 o godz. 12:10

    pol dokładnie tak, w związku z dojechaniem metra na Targówek plany przebudowy ul. Św. Wincentego trafiły do kosza.

  • 19 września 2019 o godz. 12:17

    Po oddaniu szkoły w tym miejscu gmina wtedy sie zorientuje ze przebudowa sw wincentego jest nie zbedna za chwila wszystko w okolicy tam stanie.Wąska Gilarsa z jednej i wąska Wincentego.
    Nie chodzi o poruszanie sie autem czy komunikacja ale o przytkane i wąskie ulice a to trzeba robic bo ludzi przybywa w tym miejscu i zmienia sie przeznaczenie terenu co powoduje wiekszą ilość napływu ludzi i gmina czy chce czy nie musi rozwijac siec ulic.A sw wincentego szczególnie, jechalem ostanio 327
    niby do metra a czas dojazdu do żaby był ponad 30 min!!! i bus pas nic tu nie pomógł jak stalem juz za cmentarzem do żaby.Gmina musi zrozumiecze rozbudowa ulic jest konieczna.

  • 19 września 2019 o godz. 12:27

    Ale planów przebudowy Wincentego to nigdy nie było, były tylko bajki na ten temat. Nawet postawili pawilon na dawnej pętli tramwajowej przy cmentarzu, który by musiał być wyburzony, bo przy głównym wejściu nie ma miejsca na szeroką drogę. :) Zresztą szeroka Wincentego nic nie da, bo rondo Żaba nie przepuści więcej samochodów, a plany budowy obwodnicy Śródmieścia wypadły (te były).
    Więc czy komuś pasuje, czy nie, jedyną formą szybkiego wyjazdu jest M2. :)

  • 19 września 2019 o godz. 12:31

    pol, gmina już zrozumiała, że autostrada na tym odcinku jest nie potrzebna. Dlatego ograniczany jest ruch. Ceny mieszkań rosną Lex developer działa. Jak grzyby po deszczu powstają nowe bloki, kto by chciał mieszkać przy autostradzie? Im więcej mieszkańców tym większy dochód dla gminy.

  • 19 września 2019 o godz. 12:36

    To skoro wieksze dochody to niech za te pieniadze budują infrastrukturę a nie robią nic… już same objazdy budowy metra tak naprawdę nie zrobili nic!!!! żeby ułatwic wyjazd z tej części .Wybudowanie chodnikow z cementu… to jest ich zdaniem przygotowanie dzielnicy na taką budowe.Żenada.

  • 19 września 2019 o godz. 12:50

    Jak to nie robią nic? Ograniczają ruch na Wincentego mało.

  • 19 września 2019 o godz. 13:46

    Tymczasem szykuje się masowe rżnięcie starych drzew rosnących przy Borzymowskiej. Większość z nich ma już namazane farbą czerwone oznaczenia. Wiadomo-jak martwić się o drzewa, to o te amazońskie bo one są daleko. Warszawskie to nie bo św przepustowość, drzewa przydrożne zabijają, ptaszyska siedząc na gałęziach,na karoserię mogą napaskudzić, a w ogóle to lepiej zrobić miejsca parkingowe.

  • 19 września 2019 o godz. 13:53

    Jak widać bardzo skutecznie ograniczają ruch na Wincentego jak autobusem do żaby jedzie sie ponad 30 min i dlatego wybieram auto bo szybciej jestem w pracy a nie jade Wincentego.Jadąc komunikacją jadę
    ponad godzine autem 40 min

  • 19 września 2019 o godz. 14:38

    Polska to kraj dorobkiewiczów i musi jeszcze przeczekać z jedno polenie, zanim zrozumieją, że żyjać w takim mieście jak Wawa samochód nie jest potrzebny ! Wyjeżdząjąc nad morzez na wakacje taksówką taniej wyjdzie niż utrzymanie samochodu albo lot za granicę ! A tu 5 km do pracy siada w samochód. Metro powinno dojechać na Słoika z Gór, a nie na Bródno !

  • 19 września 2019 o godz. 15:11

    Zgadzam się z anonimem, że bardzo dobrze że jest ograniczony ruch na Św. Wincentego, dzięki temu jakoś można się z tego Bródna wydostać inaczej wszystko by stało już do Gilarskiej i nieważne czy wybrałbyś autobus czy samochód, nie miałbyś żadnej alternatywy. Z tą przebudową Św. Wincentego również zgoda, niektórzy jak pol nie rozumieją, że poszerzenie tej ulicy spowoduje tylko większy napływ samochodów z Białołęki, a po co nam to potrzebne? Przecież to wszystko przytka się na Rondzie Żaba i będzie jeszcze trudniej przez nie przejechać, taki paradoks. Mieszkańcy Bródna i Targówka nie potrzebują szerszej Św. Wincentego, ale mieszkańcy Białołęki już tak, dlaczego mamy więc polepszać dojazd Białołęce pogarszając jednocześnie sobie? Tak jak napisał anonim nie powinniśmy dopuścić do tego aby Św. Wincentego stała sią autostradą, która i tak będzie się nagle kończyć na Żabie powodując nam kolosalne problemy. Poszerzenie jej będzie miało dopiero sens w połączeniu z wybudowaniem Trasy Tysiąclecia aż do Żaby na co w ciągu najbliższych kilkunastu lat się nie zanosi.

  • 19 września 2019 o godz. 15:57

    Mieszkańcy chcieli piękny park, dostaną „Nowy Targówek”… Jeszcze „wincyj” osiedli i bloków w naszej dzielnicy, już przecież nie jest przeładowana…

  • 19 września 2019 o godz. 16:09

    Czyli jeszcze dodatkowo nas zatkają kolejnymi pracami. Juz w tej chwili nie da się przejechać rano Korzona i Borzymowska do Wincentego! Ostatnio jechałam 700m 10 min!!!!!!

  • 19 września 2019 o godz. 16:10

    A czy ktos moze wytlumaczyc fakt że po otwarciu metra jest bardziej tloczno na ulicach i dluzej sie jedzie niz przed?!!!!

  • 19 września 2019 o godz. 16:11

    tam powinien być park bródnowski 2 a nie betonowa pustynia

  • 19 września 2019 o godz. 17:10

    Kiedy otworzą św Wincentego? Rozumiem zamysł w godzinach szczytu ale po co utrudniać ludziom przejazdwvzwsnue rano albo późnym wieczorem, w nocy, a już w weekend to kompletne nieporozumienie.
    Ktoś kto to wymyślił powinien trafić na Sobieskiego na leczenie! Ojjj tęskno pomysłodawcy do utraconego rozumu :-))))

  • 19 września 2019 o godz. 18:53

    Późnym wieczorem i w nocy Św. Wincentego jest otwarta.

  • 19 września 2019 o godz. 23:36

    Po pierwsze to gratuluję redakcji refleksu bo przebudowa która według redaktora się właśnie zaczęła to niedługo będzie na ukończeniu. Ta przebudowa zaczęła się w połowie lipca. Po drugie ktoś pisze że super że ruch jest zamknięty no szczególnie super dla mieszkańców odciętego od świata osiedla nowy Targówek. Żeby zawieźć córkę do szkoły na Bródno tarce na objazdach codziennie dodatkowe 20-30 minut. Wcześniej do ulicy Matki Teresy z Kalkuta jechałem w szczycie jakieś 20 sekund teraz 20 minut. Zatem czas pokonania 400 metrowego odcinka zwiększył się 60 krotonie. Brawa dla debila który zablokował SW Wincentego dla ludzi dojeżdżających do swoich domów przy sw Wincentego.

  • 20 września 2019 o godz. 09:21

    Ruch dla mieszkancow powninem byc taki sam i dla komunikacji i dla aut jak i dla rowerow a na sw.Wincentego nie ma nawet ściezki dla rowerow.

  • 20 września 2019 o godz. 16:25

    Pyt do ZDM, czy ktokolwiek tam u Was jest zdrowo myślący czy wszyscy w poszukiwaniu rozumu? Jaki jest cel zamknięcia Św Wincentego poza godzinami szczytu i w weekend? Czy godz 20-21 to jeszcze szczyt komunikacyjny? Czy ktokolwiek z ZDMu widział na Św Wincentego korki podczas dnia?
    Podejmować błędne decyzje można ale tkwić w tej głupocie i nie naprawić błędu to już zakrawa na brak rozumu.

  • 20 września 2019 o godz. 18:54

    W Telewizyjnym Kurierze Warszawskim przed chwilą był materiał o św. Wincentego. Porzeszerzenia ulicy nie ma w wieloletnim planie finansowym. Nie że jest przełożone czy coś. Tematu po prostu już nie ma.

  • 20 września 2019 o godz. 19:00

    No i dobrze, nie potrzeba nam tu autostrady dla Białołęki niech jeżdżą innymi drogami jak teraz. Dla Targówka i Bródna taka droga wystarczy. To co było wiele lat temu zaproponowane było nie do zaakceptowania, droga przelotowa o większej klasie prędkości niż Radzymińska tylko z kilkoma skrzyżowaniami ze znacznym ograniczeniem dostępu do niej z uliczek Bródna i Targówka.

  • 20 września 2019 o godz. 19:27

    @seb
    Zgadzam się z tym, co piszesz.
    A pamiętam jeszcze pomysły na zrobienie tu arterii z ekranami…

  • 20 września 2019 o godz. 19:33

    Przepustowość Żaby by się nie zmieniła, więc po dwóch pasach by się jechało dwa razy wolniej niż teraz.

  • 20 września 2019 o godz. 20:19

    Cieszący się z tego ze SW Wincentego nie będzie przebudowana w swojej krótkowzroczności nie zauważają tego ze to oznacza utrzymania obecnej tragicznej sytuacji tej ulicy przez kolejnych kilka lat. I nie mówię tu o dodatkowych pasach dla samochodów tylko o przestrzeni dla ludzi. Obecnie to ściek komunikacyjny z wąskimi chodnikami bez ściezek rowerewych. Z powodu utrzymania obecnego stanu Targówek Mieszkaniowy jest praktycznie odcięty od infrastruktury rowerowej Bródna czy Pragi Północ. Tą ulicą nie da sie chopdzić bo chodniki są wąskie, do tego jeszcze jeżdzą po tych wąskich chodnikach rowery które nie mają gdzie jechać bo nie każdy ma odwagę z małym dzieckiem jechac wąską ŚW Wincentego obok autobusów. Przebudowa tej ulicy była szansą dla zmiany wizerunku tej części miasta. Teraz pozostanie wąska syfiasta uliczka z metrowej szerokości chodniczkami posztkwoanymi słupkami drogowymi o które mozna się zabić jadąc rowerem czy hulajnogą. Mam gdzieś czy ją poszerzą czy nie ale przynajmniej powinni zrobić z tego normalaną ulicę miejską z ciągami pieszo rowerowymi, miejskimi meblami i jakaś zielenią. Teraz oczy pękają jak sie tamtędy jedzie.

  • 21 września 2019 o godz. 14:27

    @Buncol – na razie miasto nie spieszy się przebudową. Mając jednak na uwadze ostatnie plany przebudowy, może to i dobrze, bo powstanie w tym miejscu czegoś na kształt Radzymińskiej + (dodatkowo z estakadami) to byłaby pomyłka.

    Tam faktycznie przydałyby się szerokie chodniki z normalną infrastrukturą i ścieżka rowerową, uporządkowanie zieleni od strony pola PGR, porządne oświetlenie i przebudowane skrzyżowania z wydłużonymi pasami do skrętów i niekolizyjną sygnalizacją.

    Co do liczby pasów, to mogłyby zostać dwa, po jednym każdym kierunku, z ewentualnym rozważenie buspasa w stronę Ronda Żaba. Nic więcej – a już na pewno nie dwupasmowa autostrada, bez wjazdu z większości Targóweckich uliczek i z monstrualnymi estakadami nad głównymi skrzyżowaniami.

  • 23 września 2019 o godz. 09:03

    @Buncol ścieżkę rowerową i szerszy chodnik wzdłuż Wincentego da radę zbudować bez zamieniania ulicy w autostradę. Tak jak napisał Seb, mieszkańcom Bródna i Targówka poszerzenie Św Wincentego nic nie da, chyba że komuś się marzy mieszkanie obok trasy szybkiego ruchy i wdychanie jeszcze więcej spalin. Radzymińska jest szeroka i w godzinach szczytu też cała stoi.

    I proszę, nie rozśmieszaj mnie że jesteś takim uciskanym kierowcą bo musisz córkę zawieźć 400m do szkoły – to spacer na 15 minut w obydwie strony, zdążysz odprowadzić i wrócić po auto szybciej niż teraz, a jako bonus będziesz zdrowszy. Z taką mentalnością nie dziwne że wszędzie chcesz budować autostrady.

  • 23 września 2019 o godz. 09:24

    do Mieszkaniec: widac, że nowy w dzielnicy. Przed zamknięciem chyba nie jeżdziłeś tą droga. Autobus jechał odcinek Żuromiońska – Cmentarz bywało, że i 35 miniut …..

  • 23 września 2019 o godz. 14:10

    @DEDE
    Jeźdzę do pracy pod Nieporętem i drogę do pracy mam przez Bródno. Więc zamiast skręcić w prawo z ulicy Niwa w stronę Matki Teresy gdzie do skrzyżowania mam 400 metrów muszę skrecać w lewo i razem z innymi staać w korkach na objeździe żeby spowrotem dotrzec niemal w to samo miejsce po 20 minutach stania w korku. To jest chore bie nie tylko tracę czas paliwo to jeszcze potęguje korki w których w ogóle nie musiałbym stać bo jadę w PRZECIWNYM kierunku do porannego szczytu.
    A jesli ty jesteś w stanie z Płosa na Targówku dojść na Suwlaską i Wrócic w 15 minut to powinieneś startować w Olimpiadzie bo to jest 4 kilometry w jedną stronę.
    Syna już z zajęć piłkarskich na Polonezie wypisałem bo nie da sie dojechać na Bródno w normlanym czasie na 17.30. Niestety ze szkoły wypisać nie mogę córki

  • 24 września 2019 o godz. 09:36

    @Buncol też dojeżdżam z Targówka na Bródno do pracy więc mam podobnie ale nie czuje żeby droga aż tak bardzo się wydłużyła. Podobnie muszę jechać do Żaby ale dzięki temu że Wincentego jest zamknięta to odcinek do ronda jest w miarę przejezdny. To że ja muszę postać dłużej 5 minut w korkach nie znaczy że Bródno ma być zupełnie zablokowane dla podróżujących komunikacją miejską.

    Próbowałeś Samarytanki->Gilarską->Chodecką?

  • 24 września 2019 o godz. 12:58

    Sprobujcie dojechać z Bródna na Służewiec, to zmienicie perspektywę. 5 minut dłużej, to naprawdę nie jest tragedia.

  • 24 września 2019 o godz. 14:10

    @DEDE do niedawna zawoziłem syna na zajęcia piłkarskie na Polonez. Niestety czas dojazdy w godzinach szczytu na 17.30 wysłużył mi się z 10 minut do 30 minut. Korek już na Korzona. Oczywiscie Odrowąża po południu też stoi. Nie wiem jak mógł wysłużyć ci się czas dojazdu na Bródno o 5 minut skoro na samym Korzona już trzeba postać 10 minut. Potem jeszcze wbić się na samarytankę kolejnych kilka minut i już mamy w plecy 2- minut żeby dojechać do skrzyżowania z Matki Teresy czyli do miejsca do którego gdyby nie zakaz dla mieszkańców osiedla Targówek jechałbym 20 sekund.
    Ja rozumiem ograniczenia w ruchu ale tak jak miezkańcy śródmieścia mają przepustki parkingowe tak mieszkańcy osiedla Nowy Targówek powinni miec przepustkę przez Wincentego.

  • 24 września 2019 o godz. 21:19

    Buncol – idąc tym tropem mieszkańcy Zielonego zacisza też powinni otrzymać przepustki na jazdę Św. Wincentego od Kondratowicza w stronę ich osiedla (też obecnie musza jechać objazdami) podobnie jak mieszkańcy Parku Leśnego i Klonowej Alei, a także Malborskiej powinni dostać przepustki na przejazd do MTZK. Dla nich wszystkich taki przejazd to 20 sekund zamiast generowania korków na innych ulicach.

  • 24 września 2019 o godz. 23:59

    Ktoś mi może wytłumaczyć dlaczego jeden deweloper jest w stanie uzgodnić przebudowę skrzyżowania w czasie w którym budowane jest metro, a drugi deweloper – konkretnie Dom Development, nie jest w stanie uzgodnić z urzędem i zbudować 200 m drogi przy osiedlu Moderna. Pytanie czy to faktycznie niemoc, czy po prostu niechęć do zadbania o swoich klientów. Patrząc na inne działania wydaje się, ze to drugie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.